Skocz do zawartości
Gość handrew

Digifant do 2.0 16v (9A)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość handrew

Jak w temacie. Szukam wszelkich informacji na temat przeszczepu digifanta w miejsce mechanicznego ke-motronica. Mam dość kaprysów tego wtrysku i poważnie myśle o transplantacji. Szukałem na necie ale większość linków dotyczy digifanta do KR, lub PL (1.8 16v) a mnie interesuje specyfikacja pod 2.0 16v. Na "chłopski rozum" kombinuje że większość części powinna podejść od 2E. Czyli -sterownik silnika, wiązka,kompletny dolot- oczywiście bez kolektora-przepływomierz,listwa,wtryskiwacze (tej listwy i wtryskiwaczy nie jestem pewien czy spasują do gniazd),regulator ciśnienia paliwa itp. Nie jestem pewien jak wygląda sprawa z przepustnicą, czujnikami (przeciwstuki,temperatury,halla,itp) pompą paliwa ( w 2E jest chyba w zbiorniku,a w 9A pod podwoziem) i sondą lambda (tą bym chętnie pominą -mam LPG na prostej instalce i wolałbym ją emulowac nawet na Pb niż instalować) Wszelkie sugestie ,informacje linki,wrazenia mile widziane. Ile może kosztować taka impreza, albo nawet kto by to skompletował i zrobił w moim regionie (podkarpacie) za rozsądną kase. Z góry dzięki !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

A TO widziales???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sł@wek To to chyba każdy właściciel 9A widział, ale znalezienie gratów które tam sa wymienione graniczy z cudem digi I to silniki PG 1H a digi II to silniki PF lub PB. Znalezienie osprzętu z nich to jak trafić 6 w totka dlatego kolega pisze o digifancie z 2E takiego właśnie jak ty masz. Tych silników sporo ciągna na części i mze by i cos było z przerobienia ale potrzebna jest wiedza o digi i to nie mała. Szukałem opisów i schematow całą zime troche tego nazbierałem ale to i tak kropla.

Problemy jakie widze - głowny kasa :rotfl:

A poważnie odpowiadając na twoje pytanie

- przepustnica 2E ma potencjometr a 9A stycznik czyli rzeźba

- czujniki temp inne

- aparat zapłonowy nie wiem czy będzie współdziałał z 2E

- pompa paliwa zostaje w 9A daje 6 bar a do digi starczy 3 bary nadmiar załatwi regulator ciśnienia

- podejdzie z tego co wyczytałem listwa wtryskowa z paska b5 1,8 20V mozna ja kupic nawet za 100 - 200 zł

 

Najlepiej jechać jak rozbieraja na szrocie paska 2E wyciągać wiązke razem z czujnikami tak aby komplet mieć i nie płacić pozniej za czujnik temp 80 zł.

Ogólnie nasciągałem tego troche jak by sie we wszystko wczytał to by i zrobił ale sam nie wiem ile za to wyjdzie. Poza tym musisz znalezc kogoś kto to poskłada tak aby działało ale i to by przeskoczył zwłaszcza ze do Nowego Sącza masz najbliżej. Ogólie ie zrezygnowałem z założenia ale wczytując sie w schematy mam coraz więcej wątpliwości. Znalazłem na necie pełny opis do digi który rozwiązał by problem wielu włąścicieli digi oto wycinek

 

• Silnik nie zapala, gorący albo zimny

a. Brak paliwa

- Strona 30 Układ paliwowy (Test obwodu)

- Strona 25 Wtryskiwacze (Test obwodu)

- Strona 23 Czujnik przepływu powietrza

b. Brak iskry

- Strona 33 Układ zapłonowy

 

• Ciężko zapala, gorący albo zimny

a. Nadmiar lub niewystarczająco paliwa

- Strona 22 Czujnik temperatury środka chłodzącego

- Strona 32 Układ paliwowy

- Strona 32 Reduktor ciśnienia paliwa

- Strona 39 System emisji dotyczącej parowania

b. Słaba albo brak iskry

- Strona 33 Układ zapłonowy

 

• Nierówne wolne obroty

a. Ciepły silnik

- Strona 19 Czujnik otwarcia przepustnicy

- Strona 35 System stabilizacji wolnych obrotów

- Strona 39 System emisji dotyczącej parowania

b. Zimny silnik

- Strona 22 Czujnik temperatury środka chłodzącego

- Strona 35 System stabilizacji wolnych obrotów

 

łopatologiczie prawie że .......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość handrew

Dzięki za informacje. Faktyczne ten link już znam od dawna, ale nie rozwiązuje on mojego problemu.Nie jestem zapaleńcem tuningu a jedynie chce spokojnej i nie kapryśnej pracy silnika. Dobra wiadomość to ta że teoretycznie poza ową listwą wtryskową 2E zapewnia prawie wszystkie podzespoły. Również pompie paliwa można przeszczepić - problem tylko z połączeniem przewodów paliwowych do instalacji paliwowej 9A, i czy elektryka na pompie będzie grała.Aparat zapłonowy technicznie jest taki sam różni się tylko sposobem napędu (wałek pośredni a nie rozrządu) -jeśli kręci się tak samo czyli 1 obrót na 2 obroty korbowego to jest OK. Problem tylko czy cewka i moduł będą współdziałały. Ogólnie rzecz biorąc ciągle pod górkę. Czasem sie zastanawiam nad swapem na 2E ale tu koszty jeszcze większe a moja 16 kręci całkiem nie źle- przynajmniej jeśli się jej chce. Może ktoś ma coś takiego pod maską i podzieli się swoim doświadczeniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BIJU

Jezeli chodzi o specyfikacje 1.8 PL a 2.0 9A to powinno byc to samo uklad wtryskowy jest wlasciwie taki sam. Zakladajac digifanta 2 potrzebujesz wiazki el, kompa wtryski z g60 a listwe musisz dorobic. Slyszalem ze z 1.8 20v pasuje ale cos mi to sie nie widzi. Do tego musisz miec chipa dostrojonego do 16v. Szukaj info na vwgolf.pl goscu o nicku GTO w tym siedzi i kiedys nawet bylem z kumplem u niego pogadac bo tez chcial digi do 16v zalozyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej swap na 1.8 T tego gratostwa jest full na każdej dobrej stacji demontażu... Sam jestem po takim swapie z 2.0 16v ACE na 1.8 20v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DIGIFANT I:

-ecu digifant I 037 906 022B,DQ,DP....

-instalacja silnika PG,1H

-stabilizator wolnych obrotów, czyli popularny silnik krokowy z PG,PF,PB jak i innych 2 pinowy

-wtryskiwacze z PG,1H - Bosch 0 280 150 905 - 245cc/min @ 3bar

-COPOT czyli czujnik temperatury powietrza w dolocie + potencjometr ustawiający CO

-listwa wtryskowa z regulatorem ciśnienia ktory bierzemy z listwy z PG,PF,PB

-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor

-obudowa filtra powietrza przykładowo z RP

-sonda lambda jakakolwiek waskopasmowa z podgrzewaniem

-switche(przełaczniki na przepustnice)

 

DIGIFANT II

 

-komputer ECU digifant z PF,PB 037 906 022BB,DB,CT,AR,EN ....

-instalacja silnika PF lub PB

-ISV czyli stabilizator wolnych obrotow lub jak potocznie mozna uslyszec silnik krokowy z PG,PF,PB

-wtryskiwacze PF,PG,PB - wtryski PG maja wydajnosc 245cc/min co daje max 200km przy 4 cylindrach , wtryski PF,PB - 197cc/min do 160km-przy tych wtryskach zalecam fpr(regulator cisnienia) na 3.5bar

-przepływomierz klapkowy - popularny MAF(VAM)

-jesli mielismy silnik KR to sonda lambda z podgrzewaniem

-listwa wtryskowa z regulatorem - trzeba zrobic samemu lub gdzies zakupic

-obudowa filtra z GTI PF,PB

-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor

-switche(przełaczniki na przepustnice)

 

rozpiska DIGI II:

01--sygnał rozrusznika

02--sonda lambda sygnał

03--sterowanie przekaznikiem pompy paliwa

04--knock sensor pin 1

05--knock sensor pin 2

06--masa (czujnik cieczy,hall pin 1,switche,masa przeplywka pin 4)

07--knock sensor pin 3

08--hall pin 3 (vcc)

09--przeplywka pin 1 (sensor temperatury powietrza)

10--sensor temperatury cieczy

11--switche

12--wtryskiwacze

13--masa

14-- +12 z glownego przekaznika

15--

16--klima

17--przeplywka pin 3 (vcc)

18--hall pin 2

19--masa

20--

21--przeplywka pin 2 (regulacja)

22--ISV

23--ISV

24--

25--do modułu zaplonowego na pin 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie. Wiem, że powinienem szukać pomocy na innym forum ale potrzebuje pomocy. Posiadam audi 80 2.0 16v z silnikiem 6A, kupiłem wszystko co potrzeba czyli:

-komputer od 2E

-wiazke 2E

-listwe od 1.8t z wtryskami

-kruciec na niebieski czujnik

-przepływomierz

 

Mam wszystko tylko mam też taki problem, że moja wiązka jest ucięta w miejscu gdzie wchodzi w ściane grodziową. gość od którego zakupiłem graty powiedział, że to nic bo i tak będę się wpinal w starą wiązke i to dosłownie pare przewodów. więc tak, czy on mnie w chu... zrobił czy to prawda??? Mam taką prośbę czy mógł by mi ktoś powiedzieć jak podpiąć to "pare" kabli? Może to było już gdzieś poruszane a nie znalazłem więc prosił bym o linka. Z góry dzięki mam nadzieje, że wy mi pomożecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i dajej nie wiem jak podpiać 2E w instalacje:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę, tym bardziej, że coraz mniej czasu mam na poświecenie go autu. ledwie wieczorem dojde do niego już chce mi się spać. Ale wytrwam zobaczycie! tylko nie wiem kiedy. Myślę, że w weekend lekko po południu zaczne znowu coś przy nim grzebać porobię zdjęcia i może jakoś będzie to szło wszystko do przodu. I znowu następna osoba mnie uświadamia, że od 2E nie bedzie ok bo to 8V a ja mam 16V i może za dobrze się nie sprawpwać. Prawda czy fausz? Bo ja naprawde już sam nie wiem nawet wstyd się przyzna bo nigdy nawet nie jeździłem autem po właśnie takiej przeróbce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2E posiada czujnik położenia wału ciekawe gdzie go w 9A znajdziesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jacek ale 2E nie ma czujnika wału, tylko halla w aparacie, 9A też chyba tak ma, dopiero nowsze 2,0 miały czujnik wału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Choćby nawet był czyjnik położenia wału to jest to nie duży problem, robiłem kiedyś podobną przeróbke w t4 2.5b AET. Dółsie nie nadawał do niczego, tłoki popękane tuleje naprawde bardzo porysowane, ogólnie silnik na złom o głowicy nie wspomne bo też w fatalnym stanie, odłamki z tłoków ją tak zniszczyły, że szok! Chciałem zamówić drugo silnik ale t4 2.5b do 97r nie miały czujnika położenia wału i nie było dziórki w bloku. bardzo ciężko było dostac ten silnik a jak był to kosztował prawie 2tyś. Nie daleko mnie był starszy silnik (nie AET) z czyjnikiem wiec zawiozłem go do takich znajomych i zrobili mi dziórke:) załozyłem stary wał z pierścieniem, wymieniłem panewki i jeżdzi do dzisiaj;) A wracając do tematu mojego 6A jak i VW 9A nie maja czujnika wału tylko jak mówił kolega lebow starszy model terażniejszego czujnika położenia wałka rozrządu czyli czujnik halla, tylko dzięki temu czujnikowi mój komputer "widzi", że silnik się kręci i rozdziela iskrę. Zrezygnowałem z zakładanie tego digi od 2E, nie poddałem się. Poprostu nie mam teraz czasu i potrzebny mi samochód, nie moge go unieruchomić. Jeśli ktoś jest zainteresaowany sprzedam kompa, wiązke, przepływke wtryski z listwą od 1.8T i własnej roboty mikser do gazu z nierdzewki z wyjściem pod filtr stożkowy:) Średnica zewnętrzna 70mm wewnętrzna przelotowa 50mm. A ja jak znajdę troche więcej czasu i luźniejszych pieniędzy zakupię od G60 i niech rozerwie mi ta łajbę;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności