arkulik Zgłoś #1 Napisano 18 Listopada 2010 (edytowane) Witajcie, pewnie od razu część wyskoczy żeby używać szukajki, - już to zrobiłem, przyszedł czas na przegląd paska mam ( miałem) już komunikat sercice jetzt na wyświetlaczu i się go pozbyłem wrzuciłem też bardzo amatorski filmik z tego: [ame] [/ame] niedawno zrobiłem badania do dowodu, które niczego nie wskazały oprócz konieczności wymiany klocków i tarcz. stwierdziłem, że wystarczy wymienić filtry oleju, paliwa i powietrza (kabinowy wymieniany w sierpniu przy okazji ładowania klimatyzacji) w związku z tym proszę was o poradę jakie filtry kupić oraz o linki do tematów które mogłem przegapić bądź najlepiej filmów/ ilustrowanych poradników jak te filtry powymieniać (wymiana w ASO nie wchodzi w grę ze względy na koszta): mój pasek to 3BG 2003r 74kw jesli dobrze wyczytałem to AVB 101KM oczywiście 1,9tdi z tego co wyczytałem to polecacie filtry Knehtt(niektórzy na forum piszą Knecht i nie wiem która forma jest poprawna) i Mann. - dlaczego akurat te firmy? słyszałem dobre opinie o filtronie ale widzę że na forum raczej ma opinię szajsu. w jednych wątkach ktoś ciśnie po olejach castrol w innych chwalą. Jaki olej najlepiej wlać do tego diesela? w tej chwili mam VW 505.01 i taki też mam wlać 5W-40 ale jaka firma. często pojawia się MOTUL albo Przydałyby się poradniki najlepiej wideo jak się wymienia te filtry po kolei ponieważ nie rozbierałem tego nigdy i niestety niektóre opisy w żaden sposób nie zwiększają mojej wiedzy na ten temat. Chodzi bardziej o uszczelki oringi i inne duperele o których mowa a ja niestety nie wiem o co chodzi. Przydałyby się wymienione potencjalne problemy bądź linki. Z góry dziękuję za wyrozumiałość wobec laika i pomoc. Edit: przegapiłem jeden ważny temat ale już go nadrabiam, http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2114 - ale sporo martwych linków w każdym razie proszę o świeże opinie Edytowane 18 Listopada 2010 przez arkulik uzupełnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler159 Zgłoś #2 Napisano 18 Listopada 2010 wymiana filtrów jest bardzo prosta. Robisz wszystko spod maski. Do wszystkich filtrów oprócz oleju (bo najłatwiej odkręcić go taka specjalną plastykową nakładką) potrzebujesz podstawowych narzędzi. Jeśli chcesz jutro porobię fotki i podeślę Ci i napiszę o co chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkulik Zgłoś #3 Napisano 19 Listopada 2010 Będę bardzo wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #4 Napisano 19 Listopada 2010 (edytowane) Witajcie, pewnie od razu część wyskoczy żeby używać szukajki, - już to zrobiłemNo przyjacielu naucz się z niej korzystać bo ja po wpisaniu słów "wymiana filtra" od razu znalazłem wymiana filtra paliwa http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2119&highlight=wymiana+filtra i http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=736770#post736770 wymiana oleju http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21404&highlight=wymiana+filtra wymiana filtra powietrza http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=448&highlight=wymiana+filtraPoczytaj jeśli gdzieś nie ma fotek a sam dojdziesz do tego jak to się robi. Edytowane 19 Listopada 2010 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #5 Napisano 19 Listopada 2010 No przyjacielu naucz się z niej korzystać bo ja po wpisaniu słów "wymiana filtra" od razu znalazłem http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2119&highlight=wymiana+filtra Nie wspominając o tym że w poście 114 jest pdf z opisem jak wymienić filtr paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkulik Zgłoś #6 Napisano 19 Listopada 2010 Podsumowując wymiana filtra paliwa Do odpięcia przewodów paliwowych potrzebne są kombinerki. Potem odpina się zawleczkę i wyciągasz filtr. W jego miejsce wkładasz nowy filtr paliwa. i wszystkie czynności wykonać odwrotnie. Najważniejszą sprawą jest oczywiście odpowietrzenie filtra. Jeżeli nie masz do tego pompki, a zapewnie nie masz to proponuję Ci prosty zabieg, który łatwo pozwoli odpowietrzyć filtr. Po prostu przed zamontowaniem nowego filtra paliwa zalej go przez otwór od zawleczki ropką a niedobór zalej świeżą ropą. Zalej oczywiście pod "korek". http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=21283&d=1262301344 wymiana filtra oleju: Co do wymiany oleju w w/w samochodzie to najlepiej odkręcić korek w misce i odczekać 1h aż olej sobie spokojnie sam zleci. Potem zabierasz sie za odstojnik. Odkrecasz kapę zaznaczoną strzałką i cały olej wyleci. Od razu kup sobie nowe oringi o numreach 11 i 13 bo pewnie nie zmieniałeś o one mogą wykazywać już oznaki zużycia. Tu też odczekaj jakiś czas aż wszystko obcieknie. Umyj nitrem kapę i odstojnik i na koniec zmonituj to wszystko. Po zamontowaniu całość ubrudzonych olejem elementów również umyj nitrem. Wlej świeży olej ale miej go przygotowanego conajmniej 4L bo u mnie przy takiej wymianie 4L wchodzą do połowy stanu. elementy 11 i 13 powinny być w zestawach z filtrami z tego co piszą Czy tylko te oringi się zuzywają czy muszę kupić jeszcze jakieś? o których nie wspominają autorzy. Jakie firmy polecicie czy tylko Knecht i Mann?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #7 Napisano 19 Listopada 2010 nie ma to jak jechać do specjalistycznego zakładu gdzie przy zakupie wszelkich możliwych filtrów otrzymasz wymianę w cenie zakupu. myślę, że taka opcja również powinna CIę zadowolić;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkulik Zgłoś #8 Napisano 20 Listopada 2010 Była taka opcja do pewnego momentu ale ASO jest zdecydowanie za drogie a mechanicy odpieprzają często chałturę. Ostatnie 2 przypadki: - brat zajechał na wymianę sprzęgła w punto tak mu wymienili żę po 2 tygodniach było do wywalenia - ekspertyza wykazała niepoodkręcane śruby (omijać zielone budy garażowe na kopernika w Białymstoku) - mi z kolei padł napinacz paska alternatora (mój pasek) (gość wziął 750zł) za wymianę, i wydałbym drugie tyle za miesiąc bo nie powiedział mi że to nie napinacz był winny tlyko sprzęgło alternatora na którym było "bicie". Dowiedziałem się tego po 3 tygodniach podjazdów do nich że coś nie gra a on durnia zgrywał i mi osłonę silnika dokręcał. O sprzęgle się dowiedziałem bezpośrednio od chłopaka który mi wymieniał napinacz. omijać mechanika na wierzbowej Białystok tego przy turkusie Pomoc zadeklarował mi brat cioteczny, który ma trochę doświadczenia w tych sprawach, więc będzie już lepiej jednak wolałbym się zabezpieczyć i mieć wszystko pod ręką. Opisy już mam powinny wystarczyć jednak proszę was o info jakich olejów i filtrów używacie i co polecacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #9 Napisano 20 Listopada 2010 (edytowane) Opisy już mam powinny wystarczyć jednak proszę was o info jakich olejów i filtrów używacie i co polecacie. opisy są troch złożone zwłaszcza filtra oleju... ja odkręcam od góry wyjmuję filtr, odsysam olej z filtra - można strzykawką - czyszczę wkładam nowy wkład wlewam trochę oleju tyle ile wejdzie i zakręcam. Nic nie odkręcam na dole. Uszczelki i oringi do tej operacji są zawsze w zestawie z filtrem. Co do olejów i filtrów zakładam oryginały i leje olej oryginał - jakby co to kontakt na priv. A i jeszcze jedno ja wszystko robię pod maską, a oleje odsysam odsysaczem - nie odkręcam korka oleju. Edytowane 20 Listopada 2010 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys30x Zgłoś #10 Napisano 31 Stycznia 2011 witam a który zestaw byście polecali? http://moto.allegro.pl/filtr-filtry-komplet-passat-b5-audi-a4-okazja-i1424143900.html http://moto.allegro.pl/zestaw-4-filtrow-a4-vw-passat-b5-benzyna-1-6-1-8-i1436041808.html z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach