Skocz do zawartości
Gość diver

dziwna temp po wymianie termostatu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość diver

Witam, przeczytałem Wasze posty dotyczace wymiany termostatu, wymiany płynu chłodzącego i odpowietrzenia układu chłodzącego niestety nadal nie wiem co mam zrobić. Zaczęło sie tak ze staną mi termostat, wymieniłem go zrobiłem wszystko żeby odpowietrzyc układ i chyba jest ok poza tym, ze dziwnie zachowuje sie wskażnik temperatury wody. Po krótkiej pracy silnika strzałka temperatury idzie do 110 st. i w czasie jazdy spada co najwyżej do 100 st. dziwne to bo wczesniej, przed wymianą termostatu, temp wahała sie pomiędzy 80 a 90 st. Dodam ze czerwona kontrolka tem płynu nie zapala sie, płynu w zbiorniku nie ubywa, wentylatory włączają sie, nie wiem co zrobić i czy sytuacja taka jest niepokojąca czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro wentylatory włączają sie znakiem tego termostat powinien być sprawny(sprawdz jeszcze wąz od termostatu czy robi się ciepły). Radził bym Ci sprawdzić temperaturę cieczy jakimś termometrem, wiadomo ze w zbiorniczku wyrównawczym będzie ona zawsze mniejsza niż w silniku, około 10 stopni (chyba). A jak wszystko będzie ok, to szukać jakiejś innej przyczyny co do wariacji wzkażnika, może jakaś lewa masa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam identyczne objawy z ta mala roznica ze wentylatory nie wlaczaja sie nawet spiete na krotko co poczac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piorus sprawdz bezpiecznik od wentylatora i upewnij się czy termostat Ci się na pewno otwiera, jak nie to go poprostu wymień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diver
Skoro wentylatory włączają sie

przewód od chłodnicy do termostatu nagrzewa sie ok, termostat sie otwiera. Nie wiem czy to lewa masa bo wskaznik nie wariuje w ten sposób jak przy lewej masie - to raczej tak jakby przekłamywał czujnik zastanawiam sie czy to może jakas kwestia odpowietrzenia tego nieszczesnego czujnika. Poza tym nie wiem gdzie ten czujnik sie znajduje - czy to jest ten na plastikowym trójniku na bloku? tak mysłe co do tych czujników to co za czujnik jest na zbiorniczku wyrównawczym i gdzie jest czujnik od czerwonej lampki temp cieczy chłodzącej? dzieki za info pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

U mnie temp najpierw rosła po to żeby po chwili spaść i już sie nie podnieść (wskaźnik na desce) innym razem w ogóle nic nie pokazywało. Myślałem że to termostat, nadal to samo. Okazało się że to czujnik przy termostacie był już popsuty. Po wymianie teraz jest stabilnie ale temp. eksploatacyjną silnik osiąga dopiero po 10 km bez względu na temperaturę w danym dniu. No może jakby było -25to byłoby inaczej. Czy to normalne że trzeba długo czekać aż osiągnie prawie 90 stopni. I b.szybko się wychładza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie czujnik temperatury znajduję się na aluminiowym krućcu wychodzącym z głowicy, nie wiem jak to jest u Ciebie, ale pewnie jest na tym trójniku o którym wspomniałeś( no chyba że znajdziesz inny czujnik, ale wątpie). Co do czujnika w zbiorniczku wyrównawczym - służy on do kontroli poziomu cieczy chłodzącej, jeżeli będziesz miał mało płynu lampka będzie ciągle mrugać.( niema osobnego czujnika do czerwonej lampki) Nie wiem tylko kto nagadał Ci takich głupot z odpowietrzeniem czujnika :krzeslem: . Ja bym odstawiał czujnik temperatury w silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diver
kto nagadał Ci takich głupot z odpowietrzeniem czujnika

Grzyb dzieki za lanie odpowiadam nikt - w desperacji sam to wymyśliłem. Jeszcze raz dzieki za powrót do normalności. Jesli mozesz to prosze jeszcze o info nt czerwonej diody tem płynu: czy ona tylko miga jak ma za mało wody w zbiorniku wyrównawczym czy tez zapala się ciągle gdy tem osiągnie jakąś krytyczna temp ( jaką?) boje sie przegrzac silnika i stad moje wątpliwości. Do czasu usterki termostatu zawsze miałem tem ok 85-95 st a teraz 100-110 nie wiem czy to dobrze czy juz zbyt dużo. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diver, sprawdz czujnik temperatury w chlodnicy.

 

piorus, jak nie idzie na krótko to pewnie padły. Podmień na inny jak masz możliwość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

jak masz mało płynu w układzie to mruga ci czerwona kontrolka z wykrzyknikiem. ja obstawiam że wskaźnik przekłamuje.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
diver, sprawdz czujnik temperatury w chlodnicy..

Skoro włanczają się wentylatory to w jakim celu ma sprawdzać czujnik temperatury w chłodnicy, chyba samo przez sie mówi ze jest on dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diver
sprawdz czujnik temperatury w chlodnicy.
a czy jest tu co sprawdzać skoro włącza wiatraki to chyba jest ok - bo chyba nie ma innych funcji ale ok kupuje tylko w jaki sposob go sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diver
samo przez sie mówi ze jest on dobry
i znów ci Grzyb musze podziekowac tez tak myslę znaczy sie po ostatnim por...od ciebie zmądrzałem :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diver

Bigkamil nie mam czerwonej lampki z wykrzyknikiem a z "termometrem w płynie" tak też miałem w B3 i o ile dobrze pamietam to jak się kiedyś ugotowałem to własnie ona świeciła się ciągle. W obecnym B4 mam zestaw wskaźników identyczny tylko nie wiem czy kontrolki tak samo działaja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diver nie kupuj czujnika w chłodnicy, bo gwarantuje Ci że masz dobry, no chyba ze masz za dużo kaski. A odnośnie czerwonej kontrolki to powinna lekko zamrugać jak załancza się wiatrak ( ale nie mam 100% pewności, musisz sam zobaczyć). POWODZONKA :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diver

nie Grzyb ani w B3 ani w B4 sie nie załącza po włączeniu wentylatorów ta lampka. Wiesz różnica jaką obserwuje to taka, że w b3 słyszałem i czułem załączenie wiatraka a w b4 musze podnieść maskę żeby je usłyszeć. No właśnie "je" bo teraz mam 2 a w b3 z tym samym silnikiem tylko bez klimy miałem 1 - no ale to nie ma znaczenia. Ale i tak nie wiem co z ta temp na wskaźniku? Jak Bigkamil uważam, że ten wskaźnik-czujnik przekłamuje tylko nie wiem dlaczego i właśnie szukam jakiegoś wytłumaczenia. Szukajcie a znajdziecie :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

diver, a ogrzewanie działa jak należy?

Miałem ostatnio taki problem.Temperatura silnika rosła do ok 100st a ogrzewania nie było.Przyczyną był zatkany wężyk idący od zbiorniczka wyrównawczego do górnego węża chłodnicy.Silnik nie mógł się odpowietrzyć.W wężyku tym jest kryza - średnica przepływu ok 1,5mm.Jest ona po to żeby główny obieg płynu szedł z silnika do chłodnicy a nie spierniczał do zbiorniczka wyrównawczego.Problem w tym że ta dziurka się zapchała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diver

Przemek - czy ogrzewanie działa? Hmm nie wiem zrobiło się ciepło na zewnątrz więc nie używam, chociaż po wymianie płynu ktoś mi poradził żebym odpowietrzał z otwartym na maxa ogrzewaniem, ale wiesz nie przykładałem do tego wagi. Ale sprawdzę. Jutro dam znać bo dziś jeżdże golfikiem żony - ten nie ma takich kłopotów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Denaturka

Możliwe że po prostu czujnik temperatury silnika zawyża temperaturę. Ja wymieniałem termostat i czujnik temperatury silnika z poślizgiem tygodniowym. Nowy czujnik pokazuje wyższą temperaturę niż stary o około 10 stopni, a wymianiałem orginał VW na orginał, ten sam numer części. Czujnik temperatury informuje kierowcę, ale też podobnie jak sonda lambda i czujnik przepustnicy przekazuje sygnał do układu sterującego. W przypadku nieprawidłowych wskazań może być przyczyną problemów z autem (ECU otrzymuje nieprawidłowy sygnał). Jak bym wymienił ten czujnik, orginał kosztuje 80 zł, a zużyte czujniki mają to do siebie że zbyt wolno reagują na zmiany temperatury, a także potrafią dawać zupełnie niewłaściwe odczyty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diver
Jak bym wymienił ten czujnik
Może masz racje Denaturka ale poczekam z zakupem czujnika. Sprawdzę ogrzewanie, jak pisał Przemek, zmierzę temp płynu w zbiorniczku jak radził Grzyb. Ale dzieki - jest to jakiś pomysł, chociaż nie widzę różnicy w pracy silnika no chyba, że jest ona niezauważalna na "ucho".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności