Skocz do zawartości
nokias

wymiana tłoczków hamulca tył wraz z uszczelkami jaki kupic i jak wymienic

Rekomendowane odpowiedzi

Passat B5

99r 1.9 TDI 115km

jak wymienic tłoczki wraz z wszystkimi uszczelkami jaki zestaw kupic (posiadam System LUCAS wymiary tłoczka 38x51)

po rozebraniu widze tylko tłoczek duza uszczelkę i mniejszą czyli w sumie 2 uszcz. a przykladowo na allegro jest ich o wiele wiecej

oto przykladowe aukcje

http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-tyl-audi-seat-vw-tloczek-i1283160394.html

http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-golf-iv-v-passat-b5-b6-t4-polo-i1309390105.html

http://allegro.pl/reperaturka-zacisku-tyl-audi-seat-vw-tloczek-i1310509418.html

http://allegro.pl/zestaw-z-tloczkiem-audi-b4-a4-a6-a8-vw-passat-golf-i1309066273.html

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zacisku-lucas-z-tloczkiem-38x51-i1305575561.html

i najwazniejsze czy w ogole te są dobre i bedą pasować

gdyby ktos mogł pomóc i podać linki do aukcji był bym wdzieczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

do paska 3B zacisk tył

 

Tłoczek średnica 38mm

 

Numer AutoFren D4846C -> zapytaj sprzedawcy czy ma ten sam numer

 

W zestawie jest kompelt uszczelek na cały zacisk tzn

 

Tłoczek hamulcowy

Uszczelka główna tłoczka (oring)

uszczelka kurzowa tłoczka (harmonijka)

Uszczelka główna łapy od ręcznego

uszczelka kurzowa łapy ręcznego

2x gumowa harmonijka trzpienia mocujacego zacisk do jarzma

zaślepka odpowietrznika

 

Wymiana samego tloczka i jego 2szt uszczelek nie jest trudna.

Wymiana wszystkich uszczelek zacisku jest juz trudniejsza z racji tego, że chcąc nie chcąc trzeba mieć specialne szczypce zeby odbezpieczyć seger od trzpienia gwintowanego łapy ręcznego.

 

Pozatym pasuje też mieć przyrząd do wciskania i jednoczesnego wkręcania tłoczka, jednak z tym idzie sobie poradzić.

Edytowane przez widmoxxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego zaopatrz się jeszcze w specjalny smar do zacisków jest on w małych tubkach ,zapobiega on zapiekaniu tłoczków i jarzm.

 

Polecany zestaw to autofren

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeprasza za odgrzanie takiego suchara...

Zostałem poproszony o pomoc w złożeniu zacisku tylnego lecz nie widziałem jego demontażu, czy ktoś mógłby opisać uszczelki oznaczone numerami na rysunku oraz kolejność złożenia uszczelek od strony łapy do ręcznego, gdyż tam był wyciek.

<a href=http://img12.imageshack.us/img12/3253/wwwwwwwwwr.jpg' alt='wwwwwwwwwr.jpg'>

Będę wdzięczny,

ps. po czym można poznać ze zacisk nadaję się już tylko do wymiany i regeneracja gum nie pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może ten link ci pomoze , w tych dwóch odcinkach rozbiera cały zacisk , faakt ,że z przodu i przy golfie ale zawsze to jakas wskazówka

http://www.youtube.com/watch?v=SUF2LOqTYfk&feature=related

 

a poznac ze nieda sie go zregenerowac można miedzy innymi jak tłoczek ma jakies rysy które moga spowodowac wyciek płynu m.in

Edytowane przez papug013

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja regenerowałem zaciski tego typu w golfie, te uszczelki które opisujesz są od mechanizmu ręcznego tam z tyłu. Choć z tego co kojarzę, tylko dwie się używa a 3cia jest niepotrzebna.

Tylko jedna będzie pasowała na trzpien który wchodzi z tyłu (ten od mechanizmy ręcznego) , druga duża uszczelnia, żeby na trzpień nie leciał brud.

Swoją drogą ja swoje zaciski zregenerowałem, a przy zakładaniu wyszło, że powodem problemów z ręcznym była linka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy tylne tloczki sa wkrecane w kazdym 1.9 tdi 98r?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te o średnicy 38mm tak. Do wkręcenia tłoczka możesz użyć klucza od kątówki - pasuje na 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te o średnicy 38mm tak. Do wkręcenia tłoczka możesz użyć klucza od kątówki - pasuje na 100%

 

 

Sorry ze po takim czasie :) kątówka=szlifierka=flex=gumówka a wspomniany klucz to ten do przykręcania tarczy do w/w urządzenia... to tylko tak informacyjne bo różnie ludzie na to mówią :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filmik znaleziony w necie, nie jestem pewien czy to zacisk od passata b5 ale wydaje mi sie ze tak, proszę ewentualnie o sprostowanie.

 

 

pozdrawiam

 

Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc w dobraniu gumowego węża (może być paliwowy) lub nakrętki na przewód hamulcowy wkręcany do zacisku hamulcowego na tył.

W poniedziałek potrzebuję wyjąć zacisk i aby nie stracić całego płynu potrzebuję nakręcić lub nasunąć jakiś wąż na ten element jednak przed tym przydałoby się coś takiego skombinować. Jeżeli ktoś się orientuje jaka tam będzie średnica albo ma taki przewód luzem aby zmierzyć to będę wdzięczny.

Poniżej zdjęcie ze wskazówką o który wymiar chodzi.

zacisk1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopie nie szukaj problemu, owiń reklamówką i obwiąż drutem, jak nie to palec z gumowej rękawiczki i opaska trytka, myśleć myśleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko, zamontuję worek strunowy po częściach. Są z dość wytrzymałej folii. Co do rękawiczki to nie sądze aby wytrzymała. Mam wrażenie że naciągnie trochę płynu i pęknie.

Dzięki za sugestię, faktycznie w ten sposób będzie rozsądniej.

Chciałem nałożyć węża i podnieść na wysokość szyby aby był wyżej niż wyrównawczy ale może faktycznie ten sposób nie jest taki zły.

Pozdro motylek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do wątku, gdyż mam problem z hamulcami. Dokonywałem ostatnio wymiany - nowe tarcze z przodu i nowe klocki na wszystkie koła. Wszystko wyglądało ok do czasu pierwszej trasy. Mianowicie pękła opona w lewym tylmym kole.Okazało się, że to lewe koło niemiłosiernie się nagrzało. Dokonałem więc wymiany obu tarcz z tyłu, gdyż najrówniejsze nie były. Efeków żadnych. Zakupiłem więc zestaw gumek i tłoczek(ten w lewym kole opornie się wkręcał w porównaniu z tym z prawej). Po dokładnym wyczyszczeniu zacisku i zamontowaniu tłoczka lewe koło śmiga jak marzenie, ale za to wcześniej chłodne prawe tylne zaczęło się grzać... Dodam tylko, że łożysko w prawym kole jest w nienajlepszym stanie, bo ruszając nim na czysto czyć skoki jak przy nakręcaniu zegarka. Mam już łożysko na zmianę, tyle że nie wiem, czy kabel od abs jest wypinany z tegoż łożyska. Kupiłem bowiem używane z obciętą wtyczką, założyłbym stary kabel, ale nwm czy on przy łożysku jest odpinany? Proszę o pomoc, auto jest mi na gwałt potrzebne, bo smigam do pracy 250km, a taka usterka wyklucza je z użytkowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik abs jest wypinany z łożyska. Często opornie wychodzi, ale WD40 powinien pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie łożyska ciągle klapa - prawe tylne koło się grzeje. Nie wiecie może który element układu hamulcowego mógł powodować hamowanie lewego tylnego koła, a po wymianie w nim tłoczka powoduje hamowanie prawego tylnego koła ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w samym jarzmie klocki nie siedzą "na sztywno"?

ja tak miałem z tyłu właśnie. Niby wszystko względnie się ruszało w jarzmach przy zimnych hamulcach, kiedy je montowałem, ale okazało się że po kilku hamowaniach wszystko się 'uściślało' na tyle, że klocki murowały się w jarzmach, aż mi dym z obu kół poleciał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wszystko ładnie tam chodzi po prawej stronie. Nawet powiedziałbym, że lepiej niż w tym kole, które się nie grzeje. Może to być jakiś problem ze sterownikiem ABS, który "rozdziela" siłę hamowania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności