Skocz do zawartości
Gość Mieszko3

Pompa hamulcowa w Passacie 1.9 TDi (130 KM) 2003 r.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mieszko3

Witam. Jakiś czas temu zaobserwowałem, że coś nie tak jest z hamulcami. Jak dojeżdżałem do świateł przyhamowałem wciskając bez problemu pedał. Samochód zachował się tak jak powinien. Kiedy jednak chciałem "poprawić" wciskając ponownie pedał, ten zaczął stawiać spory opór a auto już nie zwalniała to jak powinno. Zacząłem podejrzewać, że zapowietrzyły mi się hamulce. Pojechałem więc do warsztatu. Gościu sprawdził i powiedział, że to przy pompie hamulcowej jest układ nieszczelny. Powiedział, że tego się nie da usunąć a jedynie należy wymienić pompę. A ta jest wg niego droga bo kosztuje 1100 - 1150 zeta i trzeba czekać aż ją ściągną. Podobno to jakaś pompa podwójna...

Moje pytanie czy ktoś z Was miał podobny problem i czy faktycznie konieczna jest wymiana całej pompy??

Z góry dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

to nie jest pompa hamulcowa (jak w temacie) tylko pompa podciśnieniowa (vacuum) stanowiąca drugę część pompy podwójnej. Podwójna bo posiada jeszcze pompę paliwową. Dlatego jest taka droga bo podwójna :D .

Sprawdź jakie podciśnienie osiaga, na wolnych obr. powinna mieć ok. 800 mbar.

Ważne jest to, że podciśnienie wytwarzane przez nią uzywane jest np. do sterowania mechanizmem łopatek trubiny, czy zaworem EGR. Jej niesprawność może więc również wpłynąc na moc.

Proponowałbym sprawdźić wszystkie wężyki na szczelność za nim zdecydujesz się wymienić pompę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mieszko3

Moc jest oki. Kilka dni temu przyjechałem z Gdańska do Warszawy. Samochód przyśpiesza taj jak powinien. A w warsztacie nie sprawdzali jakie ciśnienia daje pompa. Stwierdzili tylko, że na jej połączenie z przewodem jest nieszczelne i zasysa powietrze – stąd ten opór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moc jest oki. Kilka dni temu przyjechałem z Gdańska do Warszawy. Samochód przyśpiesza taj jak powinien. A w warsztacie nie sprawdzali jakie ciśnienia daje pompa.

 

Jak już to podciśnienie

 

Stwierdzili tylko, że na jej połączenie z przewodem jest nieszczelne i zasysa powietrze – stąd ten opór.

 

Nieszczelnośc moze być na króćcu, gdzie podchodzi wąż. Ten krócieć jest wprasowany w odlew bo tam znajduje się zaworek zwrotny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mieszko3

niestety to na kroccu... Mozna gdzies kupic taniej (np uzywana) pompe??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Odkopałem temat.

Pomoże ktoś poradą jak odpowietrzyć pompę hamulcową po wymianie na nową? Na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie pompy? Jakiś namiar na miejsce gdzie kupię najtaniej? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności