Skocz do zawartości
Gość Cebi

Problem z Czujnikem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Cebi

Dziś sprawdzałem swój silnik na vac z kolega ponieważ miałem mały problem dotyczący spadku mocy podczas jazdy i vac znalazł taki błąd 00513 engine speed sensor(czujnik obrotów silnika) usunąłem błąd i będę czekał czy wszystko będzie ok. Jeśli nie to będę go musiał wymienić i tu moje pytanie gdzie on sie znajduje i jaka jest orientacyjna cena tego czujnika z góry wielkie dzięki pozdrowienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

00513 Czujnik G28 obrotów silnika

- niedopuszczalna wartość sygnału

 

- Czujnik G28 uszkodzony.

- Odstęp czujnika G28 od koła sygnałowego za duży

- Opiłki metalowe na czuniku G28 lub luźna podstawa mocująca

 

- brak sygnału

- Czujnik G28 uszkodzony.

- Przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie w instalacji

 

Sprawdź:

3-krotne złącze wtykowe Szare dla czujnika G28 obrotów silnika. Mieści się ono przy grodzi silnika zaraz pod pompą hamulcową na ściance grodziowej. Czujnik mieści się pomiędzy obudową sprzęgła a silnikiem (szara lub czarna kostka) Wyjmij zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego i powinieneś zobaczć na koncu silnika wtyczkę przymocowaną do bloku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Cebi

Nie wiem jak zacząć dziś rano jechałem samochodem i zaczął szarpać, stracił moc i mogłem znowu jechać 80-90 na godzinę,wyłączyłem silnik i włączyłem i tak kilka razy niestety nie pomogło,dojechałem do domu i znowu podłączanie pod vag i toolsa na oby dwóch programach,pokazał tym razem trzy błędy 00513 czyli czujnik obrotów silnika i tu mam pytanie wyciągnąłem go z samochodu i zobaczyłem że jest w oleju czy tak ma być bo myślę ze nie.A pozostałe dwa błędy 00515 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali)camshalf position sensor (g40) incorect signal,oraz

00520 Czujnik przepływu poziomu masy – G19i G70 volume mass air flow sensor open or short to ground gdzie on jest proszę o podpowiedz to zobaczę co z ta masa nie tak ale zastanawiam sie czy nie jest to spowodowane popsutym czujnikiem obrotów silnika że komputer cos żle odczytał bo jeszcze dwa dni temu pokazywał tylko jeden blad ten pierwszy jeśli ktoś może niech sie wypowie ale proszę mnie nie odsyłać do wyszukiwarki bo już ja przeszukałem i nic.Z góry dzieki zainteresowanym moim problemem a może ktoś też miał taki problem jak ja ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecił bym jedynie specjalistę Diagnostę z doskonałym urządzeniem diagnostycznym - tu się kłania poważne dochodzenie co jest przyczyną??? z tyloma błędami na raz to sobie sam sobie możesz nie poradzić?

 

Z tego co już widzę po błedach to nabardziej prawdopodobne jest jakieś uszkodzenie wtyków lub wiązki a zwłaszcza idącej do głównego komputera sterującego - prawdopodobnie coś nie kontaktuje chwilowo lub iskrzy i wywala wszystko po kolei co powoduje przechodzenie silnika w stan awaryjny. Szarpanie typowym jest typowym objawem niesprawności G70 i przechodzenia w stan awaryjny ale nie podejrzewam tu czujnika G70 ale wiązkę idącą do niego.

 

...sensor open or short to ground... - czyli zwarcie do masy (jeśli by padł czujnik to było by zwarcie do plusa). Tu trzeba by wszystko dokładnie przebadać i na bierząco weryfikować wszystko na VAGu.

 

Nie widzę tego na oczy? więc po tak wielu błedach można wysunąć bardzo mylną diagnozę. Jedynie co bym ci polecił jeśli już chcesz sam robić to zacznij od sprawdzenia wszystkich wtyczek do wszystkich czujników i głównego komputera sterującego. Nic nie kupuj żadnych części tylko najpierw wyłacznie Diagnostyka.

 

Zacznij od czujnika G28 tego co jest cały w oleju, on może nie kontaktować lub wiązka do niego. Może mieć skorodowane styki on w prawdzie będzie pracować w oleju ponieważ idzie do wewnętrznej komory wału korbowego tam jest cały czas kąpany w oleju ale jemu to nie szkodzi. Wyłapuje impulsy ze specjalnego koła który jest na wale korbowym i podaje impuls położenia wału do komputera sterującego. Jeśli ten impuls jest nie prawidłowy to komputer gubi ustawienia dla innych parametrów bo nie wie w jakim położeniu są tłoki więc nie wiej kiedy ma podać podać wartości dla wtrysków i innych modulów.

 

Jak już znajdziesz przyczynę i będziesz pewien na 100% to dopiero można będzie myśleć o ewentualnej wymianie lub zakupie któregoś czujnika lub części. Zapodawaj całe screeny z VAGa ważne są opisy błędów nie tylko kody każdy kod może mieć kilka różnych opisów - ma to bardzo duże znaczenie i sporo można się dowiedzieć.

 

Pozdrawiam Marek bajer.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Cebi

Marek wielkie dzieki za pomoc naszczescie to byl tylko czujnik wysokich obrotow pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności