Skocz do zawartości
adams

VR6 po przekładce żle/nie odpala! Problem z elektryką?

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

 

Sprawa tyczy się passata B4 VR6. Uszkodziłem swojego i kupiłem nowego z rozwalonym silnikiem. Przełożyłem ze starego większość gratów czyli: silnik, sprzęgło, skrzynię, zawieszenie, hamulce i wnętrze. Po tej operacji silnik dość ciężko odpalał, po przejechaniu 60km i zgaszenie w ogóle nie chciał odpalić, łapał ale nie odpalał. Zero błędów na kompie, podmieniliśmy większość czujników i dalej nic. Okazało się że świece są suche to zmieniłem listwę wtryskową z wtryskiwaczami i elektryka silnika i jakoś tam odpalił, ale wciąż z kłopotami! Po przejechaniu 100km w ogóle nie chce zapalić! nawet się nie odezwie. Paliwo jest, filtr paliwa nowy, kable, świece ok - iskra jest, pompa paliwa też daje paliwo, słychać jak się załącza. Co ciekawe gdy już silnik dało się odpalić to przez krótki czas chodził bardzo nierówno po czym obroty stabilizowały się. Następną ciekawostką jest to że przy włączaniu różnych odbiorników prądu gołym okiem widać jak gdzieś ucieka napięcie (opada wskaźnik poziomu paliwa, przygasają się kontrolki, wyłącza się radio i sporadycznie np przy wrzucaniu kierunkowskazu silnik traci chwilowo moc). Kostkę stacyjki podmienialiśmy razem z niektórymi przekaźnikami i dalej nic!

 

Co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co może być przyczyną?

Brak prądu ? ;) Jak licznik, radio przygasa to na ecu i pompie paliwa pewnie też brakuje prądu

Masy i kable zasilające do sprawdzenia

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adams trzeba bylo tyle nie pic przy przekladce :)

 

Tak jak mowi monter - sprawdz elektryke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum natknałem się kiedyś na piękną rozpiskę/obrazek z masami do B4, ma to może jeszcze ktoś?

 

Lub napiszcie w których dokładnie miejscach posprawdzać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest masa nad skrzynka bezpieczników, takie słoneczko do podłączenia wielu konektorków, przykręcone do blachy .

Zobacz tutaj:http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=677714#post677714

Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adams wal do JACU 6X6 on miał serwisówkE do 2.8 i 2.9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adams, alternator masz swój, czy z tego co kupiłeś?? Może te spadki napięcia, to właśnie od alternatora, u mnie tak się właśnie działo, to oddałem altek do zrobienia i jest wsio ok..:)

 

a masę to sprawdź na przewodzie od aku jeszcze.. klema, dalej po przewodzie(gdzieś w polowie jest oczko i do budy przewod przykrecony) a na koncu przewodu drugie oczko i do skrzyni..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Adams, alternator masz swój, czy z tego co kupiłeś?? Może te spadki napięcia, to właśnie od alternatora, u mnie tak się właśnie działo, to oddałem altek do zrobienia i jest wsio ok..

 

a masę to sprawdź na przewodzie od aku jeszcze.. klema, dalej po przewodzie(gdzieś w polowie jest oczko i do budy przewod przykrecony) a na koncu przewodu drugie oczko i do skrzyni..

 

alternator mam stary więc raczej pewny. Przewód masowy przy aku, i karoserii sprawdziłem, ale dalej się dostać nie mogłem (gleba) :/ Jutro jeszcze spróbuję powalczyć z tym.

 

Kolega mi radzi by podmienić skrzynkę bezpieczników - dobry pomysł?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega mi radzi by podmienić skrzynkę bezpieczników - dobry pomysł?!

chyba ze coś ci się rozpięło albo coś pominąłeś

 

a sprawdzałeś rozrusznik może nie za bardzo sobie radzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozrusznik kręci jak głupi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz tego nowszego VRa z elektronicznym zapłonem to stawiałbym na czujnik wału-czyli impulsator Halla.Często jak dostawał przebicia to silnik czkawki dostawał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odłącz czujniki temperatury przy głowicy i wtedy spróbuj odpalić.

Na samostart odpala?

Co do elektryki, zamień przekaźnik X (gniazdo 4)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a na koncu przewodu drugie oczko i do skrzyni..

 

można wiedzieć gdzie masa do skrzynie jest przykręcana? bo ja u siebie nic takiego nie widzę...

 

wału-czyli impulsator Halla

 

podmieniany był

 

Odłącz czujniki temperatury przy głowicy i wtedy spróbuj odpalić.

 

nic to nie dało, na samostart tez nie chce odpalić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
można wiedzieć gdzie masa do skrzynie jest przykręcana? bo ja u siebie nic takiego nie widzę...

 

Z przodu pod obudową termostatu.

Słabo widać, bo aparatu nie mogłem tam włożyć.

 

arx1289300247l.jpg

 

 

---------- Post added at 12:06 ---------- Previous post was at 11:59 ----------

 

Zrobiłem telefonem - lepiej to widać

 

jdv1289300747p.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to chyba mam jak tak przykręcone. To jest ta sama masa co idzie od klemy, następnie do karoserii i tutaj co na foto do śruby skrzyni pod rozrusznikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to chyba mam jak tak przykręcone. To jest ta sama masa co idzie od klemy, następnie do karoserii i tutaj co na foto do śruby skrzyni pod rozrusznikiem?

 

Nie jestem na 100% pewny, bo nie mogłem tam zajrzeć,

bo u mnie gratów od LPG jest tam napchane.

Ale najprawdopodobniej tak, bo to idzie gdzieś w tamte okolice.

 

---------- Post added at 12:20 ---------- Previous post was at 12:13 ----------

 

Ale tak jak pisał Vipergti sprawdź jeszcze czy przy karoserii jest ok.

Tam mogła się jakaś rdza rzucić, i może nie być dobrego styku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adams, napisz do Tomka (Tomala75). On miał VR6 i też miał z nim pod koniec przeboje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masa przy skrzyni była jednak dobrze przykręcona... Posprawdzałem wszystko i jakoś odpalił. Pochodził chwile i obroty się ustabilizowały. Jadę do Ceglarza zobaczyć co VAG powie i pogrzebać jeszcze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj jakoś odpalił, dzisiaj już nie... Podmieniłem skrzynkę bezpieczników i ECU - brak reakcji :(

 

przy psikaniu plakiem w dolot silnik się odzywa...

 

Dalej nie rozwikłałem zagadki z uciekającym prądem... Miałem instalację do haka która została obcięta, możliwe że tam gdzieś była masa?

 

Na pewno jest masa nad skrzynka bezpieczników, takie słoneczko do podłączenia wielu konektorków, przykręcone do blachy .

 

przykręcone jest dobrze!

Edytowane przez adams

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności