Skocz do zawartości
jarcco

Ciągle pracująca pompa ABS'u

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, problem pojawił się dziś a za kilka dni wyjeżdżam, potrzebuję Waszej pomocy.

Otóż pompa ABS pracuje ciągle, nie wyłącza się nawet po zatrzymaniu auta, zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

W czasie jazdy po prostu pojawiła się kontrolka ABS i ESP (trójkąt). Na początku pomyślałem że czujnik stracił kontakt ze sterownikiem, ale czy to możliwe aby pompa pracowała nieprzerwanie?, nawet bez kluczyków w aucie.

Pomogło dopiero odłączenie akumulatora, ale po jego podłączeniu znów się uruchamia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy bezpieczniki mają coś z tym wspólnego ale je sprawdź w pierwszej kolejności, w drugiej śmigaj pod Vaga albo na jakiś warsztat... Pierwszy raz słyszę aby cokolwiek pracowało po wyjęciu kluczyka za wyjątkiem stacyjki. Prąd wtedy jest doprowadzany tylko do gniazdka zapalniczki z reguły... Poza tym nie jestem pewny ale wydaje mi się, że pompa jest zasilana za pomocą uruchomionego silnika :/ a nie z aku... więc może to nie pompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki nie maja tu nic do rzeczy!! po prostu masz uwaloną ta cala elektronike przymocowana do pompy ABS/ESP. sterownik esp ma zasilanie 30 jak rowniez 15 wiec nawet po wylaczeniu zaplonu pompa dostaje napiecie. obejrzyj kostke czy gdzies zwary nie ma bo innej mozliwosci nie widze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sterownik esp ma zasilanie 30 jak rowniez 15

 

By przetłumaczyć na nasze

 

Zasilanie 30 - jest to + z akumulatora

Zasilanie 15 - to + po zapłonie :)

 

Takie małe wyjaśnionko - niemniej zgadzam się z tym co kolega powyżej napisał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś auto było podłączone do VAG'a, błąd 00301 - czyli pompa.

Dodam że po wyjęciu wszystkich bezpieczników ABS pompa nadal pracuje, a raczej pracowała.Odpiąłem kostkę od pompy ABS i przeczyściłem wszystkie styki.Bezpieczniki wróciły na swoje miejsce jak i kostka również, teraz......cisza, pompa stoi, ABS pracuje poprawnie.Teraz na jednym ze styków jest ok.2V, nie wiem czy to jest właśnie zasilanie 30.(oczywiście bez kluczyków w stacyjce).

Pozostaje mi czekać na następną awarię systemu, bo wygląda że się sam naprawił....to i pewnie niedługo też sam się zepsuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę mój nierozwiązywalny problem.

Niestety do dziś nie udało się rozwiązać problemu pracującej pompy ABS pomimo wyjęcia kluczyków. Długi czas był spokój, potem nagle zaczęła się załączać, potem spokój...i tak ciągle i w kółko.

 

Czy ktoś wie, czy sterownik, który znajduje się pod nogami pasażera przedniego fotela odpowiada za ESP i ABS łącznie??

Od razu dodam że w moim modelu nie ma go na pompie - tak wiem że tam też były montowane - ale w moim VW z pewnością go tam nie ma.

Może sterownik ABS jest w innym miejscu? (z tyłu pod kanapą jest tylko mała kosteczka, chyba czujnik bezwładnościowy ESP)

 

Powoli mam dosyć producenta VW i mojego samochodu:wsciekly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temacik bo mam podobny problem choć trochę inny.

U mnie pompa ABS uruchamia się zaraz po ruszeniu samochodem, po zatrzymaniu przestaje działać. Podpięcie do VAG nic nie dał - po prostu brak jakichkolwiek błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przerabialem to u siebie. mechanik stwierdzil, ze pompa abs jest do wymiany. nawet znalazlem uzywke na allegro,ale podjechalem do kumpla elektromechanika.przejrzal wszystko i okazalo sie,ze pompa jest ok,a wymienil mi przekaznik( tylko nie wiem ktory). za robote zaplacilem stowke.autko smiga,pompa ok,kontrolki pogasly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odświeżam temacik bo mam podobny problem choć trochę inny.

U mnie pompa ABS uruchamia się zaraz po ruszeniu samochodem, po zatrzymaniu przestaje działać. Podpięcie do VAG nic nie dał - po prostu brak jakichkolwiek błędów.

 

Witam! Objaw podobny do usterki któregos z czujników predkosci kolach. Pomierz ich opornosci,sprawdz stan polaczen,wyczysc pierscienie zebate,z których one czytaja predkosc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel wymieniał w tym kolek sworzeń i musiał coś pokombinować bo jak tydzień temu wymieniałem czujnik to ten stary wyglądał jakby go ktoś czołgiem przejechał. Po wymianie sprawdziłem prędkości podawane przez czujniki w czasie jazdy i wszystko niby było ok ale i tak wystąpił błąd tego czujnika gdy skasowałem błędy VAGiem. Czy załączająca się pompa podczas jazdy może też być efektem jej zapowietrzenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i chyba już znam przyczynę - koronka ABS - jest uszkodzona jakby zgnieciona lub ubita. Przez otwór od czujnika widać że częściowo brakuje kilku ząbków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności