Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

Jakie są objawy...?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pawulon1973

Witam wszystkich.

Koledzy za moja namowa znajomy kupił paska.

I teraz on,no i ja troszeczke też-bo go namówiłem na to własnie auto mamy problem.

 

Wyglada to tak.

 

W samochodzie odczuwalne sa drgania (ciągłe)-taki rezonans przenosi sie na nadwozie:

-na wolnych obrotach jak silnik pracuje-wtedy je czuć

-jak sie jedzie np niską prędkością 30km/h trzeci bieg i dodaje gazu to wtedy mocno czuć ten drgania

 

Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i powiedział mi że pewnie siedzi w samochodzie sprzęgło,wraz z kołem dwumasowym

 

A co Wy na to???

Koledzy spotkał się ktos z Was z czyms takim?

No i czym się objawia własnie defekt tego koła dwumasowego?-jakie są objawy które wskazują własnie na uszkodzenie się tego elementu

 

Za wszystkie wypowiedzi z góry Wam dziękuję i obiecuję że jak usuniemy tą usterkę( a myśle że ją usuniemy) to szybciutko napiszę co było przyczyną tych drgań

 

Acha..

i jakby ktos miał ewentualnie numer katalogowy sprzęgła i koła dwumasowego do tego auta to byłbym wdzięczny

Auto ma silnik 1.9 TDI 96kw AVF -skrzynia 6 biegowa

Kurcze jest dokładnie taki jak mój :)

 

Za wszystkie wypowiedzi w tej kwesti :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adam

witam moze sprzegło moze nie

ja mialej identyczne objawy na wolnych obrotach rezonans na bude i podczas jazdy i tak jak piszesztrzeci bieg 30km/h i dodanie gazu i coraz wiekszy rezonans okazalo sie ze peknieta przegroda w tlumiku srodkowym po wymianie wszysko ucichlo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ra11

Koło dwumasowe, to raczej przypadłośc odczuwalna przy niskich obrotach, ponieważ takie jest jego zadanie. Tłumienie drgań skrętnych szczególnie podczas ruszania i zmian prędkości obrotowych. Więc jeśli przy ruszaniu nie ma zwiekszonych drgań, lub nie "telepie" silnikiem i karoseria podczas gaszenia silnika to koło zamachowe (2masowe) raczej można wykluczyć. Cena zestawu dla orientacji (komplet wraz ze sprzęgłem to ok 2400 zł, regeneracja zestawu 800 zł)

Pierwsze primo to czy drgania sa zarówno podczas postoju, czy tylko jazdy (to znaczy mam na myśli zwykłą jazde bo 3 bieg podczas jazdy z prędkością 30/h moze przy prawidłowym układzie wywołać drgania - powiedzmy 5 bieg i 100 - 120 km/h)?

Jeśli również na postoju, to czy jesli dodasz delikatnie gazu (ok 1100 obrotów) to drgania dalej są? Na wolnych obrotach w kazdym dieslu odczuwał będziesz delikatne drgania (na postoju np.) Lekko dodasz gazu i powinny zniknąć.

Jesli zarówno podczas jazdy występują i po przygazowaniu na postoju, jeśli w czasie jazdy słyszysz takie dudnienie w kabinie (można też nazwać delikatnym rezonowaniem - przy niektórych prędkościach obrotowych) to na 90% wina jest po stronie wydechu. Tak jak kolega wyżej to pisał. Tylko do tego zestawu również dodał bym tłumik drgań (plecionke). Wymiana ok 250 zł.

Oczywiście wszystko powyższe, pod warunkiem ze poduszki pod silnikiem nie są poprzestawiane lub co gorsza ponaciągane z jakichś powodów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973

Te drgania są odczuwalne na postoju i podczas jazdy.

Na postoju jak się delikatnie doda gazu to zanikaja ,ale jak prędkośc obrotowa silnika(równiez podczas postoju na biegu jałowym) dochodzi do około 2000tys obr/min to są dość mocno odczuwalne

Podobnie jest podczas jazdy.

Najwyraźniej jest je słychać w pobliżu 2000tys obr/min,po przekroczeniu tych obrotów zanikaja

Przy ruszaniu jest ok,przy zmianie biegów również

Co to może być???

Co je powoduje???

Nie mam pojęcia :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ra11

Z tego co piszesz to dwumasówke mozna spokojnie wykluczyc. Zajmij się

po pierwsze primo poduszkami (sprawdź czy nie są uszkodzone - czerwony wyciek na silnikowych) obejrzyj te pod skrzynią biegów czy nie sa oberwane. Dobrze abyś podjechał do dobrego blacharza i poproś aby je "ułozył" - oni to robia najlepiej - odkręci, podniesie silnik, osadzi na włączonym silniku. Koszty prawie zadne a warto to wykluczyć.

Po drugie primo udaj się do fachowca który zajmuje sie wydechami, aby obejrzał Twój. Bardziej obstawiam tutaj przyczynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności