_chris_ Zgłoś #1 Napisano 28 Października 2010 Postanowiłem wsadzić w końcu tutaj temat. Myślę że się komuś przyda i na pewno będzie łatwiej znaleźć dla potomnych. No to tak jak obiecałem opisuje co zrobiłem:) Myślę że warto temat przypiąć. Jakby coś było niejasne to pytajcie to poprawię opis. Co potrzebujemy: 1. Imbus do odkręcenia EGR i kolektora (ten sam) 2. Klucz chyba 13 jeśli dobrze pamiętam do odkręcenia rurki co idzie z kolektora wydechowego do EGR 3. Nową podkładkę pod kolektor. 4. Rozpuszczalnik, ropa lub środek do mycia silnika żeby wyczyścić ten cały syf. Wskazany jest karcher do wymycia tego syfu. 5. Piwo i troche wolnego czasu:) 1. Zdejmujemy osłone silnika. Nie jest to konieczne ale się nam nie uszkodzi/pobrudzi. 2. Proponuje zdjąć metalową osłonę co jest na filtrze powietrza, bo w moim przypadki klucz miałem za długi i porysowałbym sobie cały ten metal. 3. Ściągamy gumowy wężyk w oplocie z materiału co przychodzi do EGRa. Następnie odkręcamy 2 śruby od EGRa, które łączą go z kolektorem dolotowym. Psikamy WD40 na śruby przy kolektorze wylotowym, a potem odkręcamy. Wtedy możemy już wyjąć EGR. Zaznaczone śruby do odkręcenia. Pod tymi śrubami są symetrycznie na dole jeszcze 2. Teraz jest on razem z rurką którą dostaje spaliny. Odkręcamy kolejne 2 imbusy przy egrze i mamy osobno EGR. Ja zastałem taki widok: Teraz śrubokrętem czyścimy sadzę, a potem pędzelkiem i rozpuszczalnikiem czyścimy cały EGR. Odkładamy do wyschnięcia. Tak to wyglądało u mnie: Rura od wylotu do egr: 4. Odkręcamy opaskę przy rurze dolotowej i ściągamy rurę z kolektora. W tej rurze u mnie było coś takiego: Odkręcamy 6 imbusów które trzymają cały kolektor. 2 śruby po po prawej stronie są zaraz obok gruszki więc jest ciężej je odkręcić ale ogólnie to nie ma zbyt dużych problemów. wyciągamy kolektor. U mnie wyglądało to tak: Miejsce gdzie dołączony jest EGR: 5. Czyścimy kolektor rozpuszczalnikiem, ropą, środkiem do mycia silnika czym tylko chcemy wspomagając się przy tym szmatami i śrubokrętem. Najlepiej by było karcherem umyć środek bo tam nie da się dojść ani śrubokrętem ani palcami. Ogólnie to jest to taka kleista maź z olejem i sadzą którą się źle czyści i nie można rąk potem domyć Po wyczyszczeniu odstawiamy do wyschnięcia. U mnie wyglądało to tak: Brakowało mi tego karchera ale 80% tego syfu wyczyściłem/ 6. Pomiędzy kolektorem, a rurą jest jeszcze łącznik który warto ściągnąć i wyczyścić, tak samo jak rurę dolotową. 7. Pijemy piwko. 8. Bierzmy naszą nową uszczelke przykładamy sobie do kolektora i wkładamy 2 śruby tak żeby się nam nie przesunęła i zakręcamy kolektor. Jak już mamy założony kolektor zakładamy EGR i skręcamy wszystko do kupy. Oczywiście pamiętamy żeby przed założeniem uszczelki szmatką wyczyścić miejsce styku kolektora z silnikiem zarówno na kolektorze jak i w silniku. 9. Zakładamy rurę, zapalamy paszteta, rozgrzewamy i jedziemy na jazdę próbną i cieszymy się poprawą osiągów szczególnie w niskim zakresie obrotów. 10. Ze względu na wypicie piwa w pkt 7 zajmujemy się jeszcze czymś w naszym pasztecie i dopiero jedziemy na jazdę próbną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur1311 Zgłoś #2 Napisano 17 Grudnia 2010 dzięki fajny opis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxs Zgłoś #3 Napisano 17 Grudnia 2010 tez muszę taki numer ze swoim pasztetem zrobić ale pogoda nie dopisuje ,ale browara to se siekne na ciepło z miodem polecam na te chłody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bono Zgłoś #4 Napisano 27 Grudnia 2010 Rewelacyjny manual. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zawisz Zgłoś #5 Napisano 28 Grudnia 2010 czytałem troche o tym czyszczeniu EGR i po demontażu czyszczeniu duzo osob mialo problemy z prawidlowym dzialaneim EGR. że niby sa bardzo delikatne i takie tam, trzeba sie jak z jakiem obchodzic:) miał ktoś podobny problem ?? i czy po takim wyczyszczeniu widac duza roznice w pracy i jezdzie?? Pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #6 Napisano 28 Grudnia 2010 może w innych silnikach ten EGR jest bardziej delikatny w AFNie nie bardzo, bo nawet nie posiada klapy gaszącej. jeśli chodzi o poprawę to wg mnie silniczek lepiej chodzi, bo ma czym oddychać i lepiej się wkręca na obroty od niskich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cordii Zgłoś #7 Napisano 16 Stycznia 2011 Najlepiej odrazu wsadzic kolektor z AWX i zaślepić EGR, moje odczucie auto lepiej sie wkreca na obroty i mniej dymu jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #8 Napisano 31 Stycznia 2011 niezły syf... dziś wymieniałem swój egr i odziwo czysto... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik1980 Zgłoś #9 Napisano 28 Lutego 2011 koledzy to jak w końcu jest z ta delikatnoscia możne się coś stać czy to tylko baju baju baśń się baje..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #10 Napisano 28 Lutego 2011 koledzy to jak w końcu jest z ta delikatnoscia możne się coś stać czy to tylko baju baju baśń się baje..... jaką delikatnością ? Odnośnie EGR ? no na pewno nie jest on taki twardy jak kolektor, ale czyszcąc go z uwagą w tym silniku nie da się go chyba uszkodzić Delikatnie wyczyścić nagar, potem umyć i jest git Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #11 Napisano 28 Lutego 2011 Mi się opis przydał EGR i kolektor ssący wyczyszczony:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #12 Napisano 28 Lutego 2011 Mi się opis przydałEGR i kolektor ssący wyczyszczony i o to loto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BORYS22 Zgłoś #13 Napisano 22 Marca 2011 Czyszczenie EGR i dolotu AFN Manual + foto A TAK U MNIE HEHE CHYBA LEPIEJ MIALES Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #14 Napisano 22 Marca 2011 no pięknie. jednak opłaca się takie czyszczonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BORYS22 Zgłoś #15 Napisano 22 Marca 2011 powiem ci ze i tak chodzil bardzo dobrze i sie zbieral jak na ten wiek i przebieg itp ale po czyszczeniu kolektora zrobil sie rzwawszy i bardziej dynamiczny na 3i4biegu po dodaniu gazu wiec oplaca sie taka zabawa:) EGR odziwo czysciutki jak i dolot do niego:) przy okazji nowe wezyki podcisnienia dalem i smiga:) ---------- Post added at 20:26 ---------- Previous post was at 20:25 ---------- Ps. jednak ja mialem bardziej zawalone nagarem patrzac na twoje Foto:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #16 Napisano 22 Marca 2011 a no bardziej bardziej:) ale teraz przynajmniej paszczur oddycha świeżym powietrzem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BORYS22 Zgłoś #17 Napisano 22 Marca 2011 _chris_, do oddechu dodalbym mu stozek jeszcze ale o zastosowaniu go w AFN-nie nie slyszalem jak sie spisuje w golfie 1.8 zdal sie dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamdonc Zgłoś #18 Napisano 24 Marca 2011 panowie czy to jest dobra uszczelka jaka mi sprzedali ??? z gory dzieki za pomoc aha moj silnik to avf pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 24 Marca 2011 panowie czy to jest dobra uszczelka jaka mi sprzedali ??? z gory dzieki za pomoc aha moj silnik to avf pozdrawiam Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamdonc Zgłoś #20 Napisano 24 Marca 2011 czyli mam zla nato wyglada musze miec taka tak 028 129 717 D tylko nierozumiem co oni mi sprzedali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach