Skocz do zawartości
_chris_

Czyszczenie EGR i dolotu AFN Manual + foto

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem wsadzić w końcu tutaj temat. Myślę że się komuś przyda i na pewno będzie łatwiej znaleźć dla potomnych.

 

No to tak jak obiecałem opisuje co zrobiłem:)

Myślę że warto temat przypiąć. Jakby coś było niejasne to pytajcie to poprawię opis.

 

 

Co potrzebujemy:

1. Imbus do odkręcenia EGR i kolektora (ten sam)

2. Klucz chyba 13 jeśli dobrze pamiętam do odkręcenia rurki co idzie z kolektora wydechowego do EGR

3. Nową podkładkę pod kolektor.

4. Rozpuszczalnik, ropa lub środek do mycia silnika żeby wyczyścić ten cały syf. Wskazany jest karcher do wymycia tego syfu.

5. Piwo i troche wolnego czasu:)

 

1. Zdejmujemy osłone silnika. Nie jest to konieczne ale się nam nie uszkodzi/pobrudzi.

2. Proponuje zdjąć metalową osłonę co jest na filtrze powietrza, bo w moim przypadki klucz miałem za długi i porysowałbym sobie cały ten metal.

3. Ściągamy gumowy wężyk w oplocie z materiału co przychodzi do EGRa.

rurki9891394.th.jpg

 

Następnie odkręcamy 2 śruby od EGRa, które łączą go z kolektorem dolotowym. Psikamy WD40 na śruby przy kolektorze wylotowym, a potem odkręcamy. Wtedy możemy już wyjąć EGR.

Zaznaczone śruby do odkręcenia. Pod tymi śrubami są symetrycznie na dole jeszcze 2.

egr9863885.th.jpg

 

Teraz jest on razem z rurką którą dostaje spaliny. Odkręcamy kolejne 2 imbusy przy egrze i mamy osobno EGR. Ja zastałem taki widok:

dsc049899188795.th.jpgdsc049919265895.th.jpg

 

 

 

Teraz śrubokrętem czyścimy sadzę, a potem pędzelkiem i rozpuszczalnikiem czyścimy cały EGR. Odkładamy do wyschnięcia. Tak to wyglądało u mnie:

dsc050049656377.th.jpgdsc050059685622.th.jpg

 

 

Rura od wylotu do egr:

dsc050069709669.th.jpgdsc050079739514.th.jpg

 

 

 

4. Odkręcamy opaskę przy rurze dolotowej i ściągamy rurę z kolektora. W tej rurze u mnie było coś takiego:

dsc049849098298.th.jpgdsc049859124563.th.jpg

 

 

Odkręcamy 6 imbusów które trzymają cały kolektor. 2 śruby po po prawej stronie są zaraz obok gruszki więc jest ciężej je odkręcić ale ogólnie to nie ma zbyt dużych problemów.

sruby9919046.th.jpg

 

wyciągamy kolektor. U mnie wyglądało to tak:

dsc049929298100.th.jpgdsc049949362188.th.jpgdsc049959389494.th.jpg

 

 

dsc049969418251.th.jpgdsc049979448436.th.jpgdsc049989472871.th.jpg

 

 

Miejsce gdzie dołączony jest EGR:

dsc049999501300.th.jpg

 

5. Czyścimy kolektor rozpuszczalnikiem, ropą, środkiem do mycia silnika czym tylko chcemy wspomagając się przy tym szmatami i śrubokrętem. Najlepiej by było karcherem umyć środek bo tam nie da się dojść ani śrubokrętem ani palcami. Ogólnie to jest to taka kleista maź z olejem i sadzą którą się źle czyści i nie można rąk potem domyć:P Po wyczyszczeniu odstawiamy do wyschnięcia. U mnie wyglądało to tak:

dsc050009530766.th.jpgdsc050019560840.th.jpgdsc050029609063.th.jpg

 

 

dsc050039628844.th.jpg

 

Brakowało mi tego karchera ale 80% tego syfu wyczyściłem/

6. Pomiędzy kolektorem, a rurą jest jeszcze łącznik który warto ściągnąć i wyczyścić, tak samo jak rurę dolotową.

7. Pijemy piwko.

dsc050089761109.th.jpg

 

8. Bierzmy naszą nową uszczelke przykładamy sobie do kolektora i wkładamy 2 śruby tak żeby się nam nie przesunęła i zakręcamy kolektor. Jak już mamy założony kolektor zakładamy EGR i skręcamy wszystko do kupy. Oczywiście pamiętamy żeby przed założeniem uszczelki szmatką wyczyścić miejsce styku kolektora z silnikiem zarówno na kolektorze jak i w silniku.

dsc050119834291.th.jpg

 

9. Zakładamy rurę, zapalamy paszteta, rozgrzewamy i jedziemy na jazdę próbną i cieszymy się poprawą osiągów szczególnie w niskim zakresie obrotów.

10. Ze względu na wypicie piwa w pkt 7 zajmujemy się jeszcze czymś w naszym pasztecie i dopiero jedziemy na jazdę próbną:)

 

dsc050099785433.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki fajny opis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez muszę taki numer ze swoim pasztetem zrobić ale pogoda nie dopisuje ,ale browara to se siekne na ciepło z miodem polecam na te chłody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rewelacyjny manual.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytałem troche o tym czyszczeniu EGR i po demontażu czyszczeniu duzo osob mialo problemy z prawidlowym dzialaneim EGR. że niby sa bardzo delikatne i takie tam, trzeba sie jak z jakiem obchodzic:) miał ktoś podobny problem ?? i czy po takim wyczyszczeniu widac duza roznice w pracy i jezdzie??

Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może w innych silnikach ten EGR jest bardziej delikatny w AFNie nie bardzo, bo nawet nie posiada klapy gaszącej. jeśli chodzi o poprawę to wg mnie silniczek lepiej chodzi, bo ma czym oddychać i lepiej się wkręca na obroty od niskich :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej odrazu wsadzic kolektor z AWX i zaślepić EGR, moje odczucie auto lepiej sie wkreca na obroty i mniej dymu jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niezły syf...

dziś wymieniałem swój egr i odziwo czysto...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy to jak w końcu jest z ta delikatnoscia możne się coś stać czy to tylko baju baju baśń się baje.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy to jak w końcu jest z ta delikatnoscia możne się coś stać czy to tylko baju baju baśń się baje.....

jaką delikatnością ? Odnośnie EGR ? no na pewno nie jest on taki twardy jak kolektor, ale czyszcąc go z uwagą w tym silniku nie da się go chyba uszkodzić ;) Delikatnie wyczyścić nagar, potem umyć i jest git ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się opis przydał:ok:

EGR i kolektor ssący wyczyszczony:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi się opis przydał

EGR i kolektor ssący wyczyszczony

i o to loto :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie EGR i dolotu AFN Manual + foto

 

 

 

A TAK U MNIE HEHE CHYBA LEPIEJ MIALES

DSC03279.jpg

DSC03274.jpg

DSC03276.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no pięknie. jednak opłaca się takie czyszczonko :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem ci ze i tak chodzil bardzo dobrze i sie zbieral jak na ten wiek i przebieg itp ale po czyszczeniu kolektora zrobil sie rzwawszy i bardziej dynamiczny na 3i4biegu po dodaniu gazu wiec oplaca sie taka zabawa:) EGR odziwo czysciutki jak i dolot do niego:) przy okazji nowe wezyki podcisnienia dalem i smiga:)

 

---------- Post added at 20:26 ---------- Previous post was at 20:25 ----------

 

Ps. jednak ja mialem bardziej zawalone nagarem patrzac na twoje Foto:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a no bardziej bardziej:) ale teraz przynajmniej paszczur oddycha świeżym powietrzem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_chris_, do oddechu dodalbym mu stozek jeszcze ale o zastosowaniu go w AFN-nie nie slyszalem jak sie spisuje w golfie 1.8 zdal sie dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie czy to jest dobra uszczelka jaka mi sprzedali ???

bfi1300983386k.jpg

z gory dzieki za pomoc

aha moj silnik to avf

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie czy to jest dobra uszczelka jaka mi sprzedali ???

bfi1300983386k.jpg

z gory dzieki za pomoc

aha moj silnik to avf

pozdrawiam

uszczelkassaca.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

uszczelkawydeu.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli mam zla nato wyglada :(

musze miec taka tak

028 129 717 D

tylko nierozumiem co oni mi sprzedali :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności