Skocz do zawartości
kamillo33

Zalacza sie brzeczek w liczniku i kontrolka cisnienia oleju???

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam maly problem-mianowice jak mam okolo 4000obr/min, zalcza mi sie brzeczek w liczniku i miga kontrolka cisnienia oleju. Czytalem na forum juz o tym, ale tam pisza ze im sie zalcza ponizej 2500obr. W sobote dokrecilem troszke reka filtr oleju bo saczylo sie z pod niego, niewiem czy to ma wplyw na to ??? Jak mu dogazuje na postoju tak ostro to brzeczek pika i pika razem z kontrolka. Sprawdzalem kabelki do czujnika przy filtrze i przy glowicy ale sa ok. Napiszcie jak mieliscie podobny problem o co tu kaman?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej masz "smoka" w misie olejowej zapchanego albo pompa oleju niedomaga (albo szlag ją trafia albo olej przepracowany lub złej jakości(rzadki))

 

a teraz wariant optymistyczny... --- zwora w elektronice licznika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zalany ojej Castrola 10W/40 polsyntetyk, do wymiany zostalo mi jeszcze jakies 6tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja proponuję:

spuścić olej

odkręcić misę olejową

odkręcić smoka

wyczyścić smoka (przemyć olejem napędowym)

zamontować go w taki sam sposób jak był przymocowany

założyć misę olejową (bez nowej uszczelki się nie obędzie)

zalać olej, sprawdzić stan i uruchomić silnik...

poczekać trochę aż się rozgrzeje i przegazować, wskazana jest jazda próbna na

wysokich obrotach..

jak całe te manewry nie pomogą to chyba nadchodzi pora na olej mineralny... --- ale to wariant pesymistyczny..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może przed rozbieraniem tego wszystkiego sprawdzić ciśnienie oleju? Czy to brzęczenie i kontrolka jest na zimnym i gorącym silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie to na cieplym, na zimnym narazie niesprawdzilem, ale jechalem dzisiaj i bylo gdzies 2100obr./min i zabrzeczalo znowu, a jak lekko ujelem gazu to potem bylo juz ok. A jak sprawdzic cisnienie oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba wkręcić manometr ciśnienia oleju w miejsce czujnika lub w wolne miejsce na filtrze... a następnie ogień na tłoki i obserwuj wskazania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widzę kolego kamillo że też trafiłeś na ten olej co ja, u mnie był problem, właśnie jak pikała to tak czasami, a jak zaczeła to przez chwile pikała a potem przestała,tak jak napisałeś że po przegazowaniu 2500 obrotów dopiero przestała pikać, a właśnie i wg mnie jeśli masz powyżej 4000, to tak jeśli dopierda...sz silnik to kombinuj, ale ja jeżdze 2000-3000 obrotów na benz-gaz, gdzie mam do 7000obrotow na liczniku a ty pewnie do 5000? u mnie tak , była temperatura silnika 70stopni, wymieniłem termostat i trzyma ponad 85stopni, ale nie przypominam sobie żeby po wymianie pikała, jak kupywałeś olej dostałeś gratis filtr oleju?

 

sądze że olej lipa ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak kupywałeś olej dostałeś gratis filtr oleju?

a filtr jaki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiego producenta masz filtr oleju,bo jak polski to się tak może dziać.Kup Knechta Manna.Jak miałem założony polski filtr to też odzywał mi się buzer w czasie jazdy przy prędkości 80-90km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację. Gdy mocniej przycisnąłem po górach, to również kontrolka mi się załączała. Ale to było rok czy 2 lata temu. Od tego czasu problem zniknął. W jaki sposób? Otóż wymieniłem olej na Mobil1, a filtr oleju na MANN. I taki zestaw stosuje. I od tego momentu problem zniknął jak ręką odjąć. Dodam, że problem występował na oleju Lotos GAZ oraz ELF.

Dlatego na początku proponuje zastosować dobry olej i dobry filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam... kolego zanim przystąpisz do jakichkolwiek większych napraw to sprawdź lepiej czy któryś z czujników oleju ci nie padł bo u mnie tak było i miałem identyczne skutki jak u ciebie z tą kontrolką i tym brzęczkiem..;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

własnie filtrona najgorszy, ale zmieniłem na początku brzeczenia filtr na denckermanna i gorzej tylko było. ale juz spokoj, jszcze 7k km wiec zmienie na mobil1 tak jak było wczesniej, i nic innego nie bede wymyslał nawet jeśli inny będą dawać za darmo olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale olej mam dobry jezdzi juz na tym pare latek i nic sie niedzialo- Castrol Magnatec 10W-40. Filtr oleju musze zobaczyc jaki mam bo niepamietam jakiej firmy. A moze byc ze jak lekko dokrecilem ten filtr oleju to po tym tak sie stalo???Moze ta uszczelka gdzies sie zawinela... A jak moge sprawdzic czujnik czy jest dobry??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem dzisiaj filtr na Manna i dalej to samo !!! moze padl czujnik ten nad filtrem,ale ktory???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oleju nie zmienilem, bo jeszcze jakies ponad 2 tys.do wymiany, ten olej co mam to wymienia sie co 15tys.km. Pomozcie bo juz padam...wymienilem jeszcze dzisiaj 2 czujniki od cisnienia oleju i dalej to samo !!!! czyzby byl rzeczywiscie ten smok przytkany???? a moze byc to sprawa elektryki ze sie zalacza ta kontrolka i brzeczek??? Powiedzcie czy wogole moge jezdzic tym autem???? HELP!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Manometr w łapę, wykręć czujnik oleju nad filtrem i zmierz ciśnienie.. to tak na początek..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten olej co mam to wymienia sie co 15tys.km.

w dizlu co 15 tys??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

normalnie jest ze pełny syntetyk co 20kkm, polsyntet 15kkm, a mineral co 10kkm, więc jeśli czujniki okej tak samo się dzieje, olej ucieka dużo/mało ? ja Ci powiem zobacz jak pika kontrolka podnieś maske i zobacz jak się zachowuje silnik, jak pracuje, bo jak nie to zegary szwankują, albo sprawdź czy może czujnik oleju w zegarach informuje o czym innym również. Nie znam sie na dieslach ale tam w turbinie olej gdzies tez jest co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności