Glatz Zgłoś #1 Napisano 22 Października 2010 Zakupiłem niedawno swojego passka B4 Kombi. Sprzedający powiedział, że nie ma w nim sterownika ABS, bo coś tam sie z nim stało, ale jego brat miał również B4 tylko, że sedana, którego rozbił i w związku z tym, dał mi sterownik z tamtego auta do mojego. Po podłączeniu sterownika kontrolka ABS się dalej zapałała i świeciła, no i przyszedł czas aby zająć się tym problemem. Pojechałem do znajomego elektryka i zaczęło się szukanie przyczyny. Wykluczyliśmy czujniki ABS, czujnik położenia pedału hamulca, i wyszło na to, że problem leży gdzieś na trasie kabel od czujnika do komputera (jakaś zwara czy cuś innego z nim nie tak). Zapomniałem go poinformować, że dokładany był sterownik z sedana do kombiaka i on wtedy wygarnął, że to może być również przez to (inne rozmieszczenie pinów czy cuś takiego choć po podłączeniu do VAGa nie ma zastrzeżeń). Teraz pytanie do Was koledzy : ile było typów sterowników do ABS w passatach B4 ? Niby w tym z sedana wtyczka i wszystko inne pasuje lecz....... No i ewentualnie prosił bym o opis tego właściwego do B4 kombi z silnikiem 1Z rocznik 1994. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawomir.marczak Zgłoś #2 Napisano 22 Października 2010 Były takie numery: 1H0907379D 3A0907379B 1H0907379E 3A0907379C wszystko zależy od numeru nadwozia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glatz Zgłoś #3 Napisano 22 Października 2010 Dzięki kolego, a gdzie to sprawdzić do jakiego numeru nadwozia jaki sterownik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawomir.marczak Zgłoś #4 Napisano 22 Października 2010 pierwsza i trzecia do nr 3A-S-300 000 a druga i czwarta od nr 3A-T-000 0001 trzecia i czwarta dla poj. z ukladem eds Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glatz Zgłoś #5 Napisano 22 Października 2010 Dzięki, ale możesz prościej łopatologicznie, bo coś nie kumam za bardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawomir.marczak Zgłoś #6 Napisano 22 Października 2010 S to rocznik 1995r a T to 1996r a ostatnie cyfry to od lub do jakiego numeru nadwozia ---------- Post added at 23:08 ---------- Previous post was at 23:06 ---------- dla mojego Paska to jest 1H0907379D a mój jest 1994 i końcówka numeru 146265 ---------- Post added at 23:09 ---------- Previous post was at 23:08 ---------- ważny też jest jaki to jest ABS mój to TEVES Mk IV ---------- Post added at 23:13 ---------- Previous post was at 23:09 ---------- Poszukaj na forum o kontrolce ABS bo nie zawsze przyczyną jest sterownik U mnie wymiana strownika nic nie dała. Przyczyną mogą być zawory w pompie ABS, przekaźniki itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glatz Zgłoś #7 Napisano 22 Października 2010 Ok raz jeszcze dzięki, jutro będę działał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glatz Zgłoś #8 Napisano 23 Października 2010 (edytowane) Mój numer nadwozia to WVWZZZ3AZSE042112, to który to będzie sterownik do mojego paska ? Jakiego sterownika szukać ? Numer sterownika zamontowanego w aucie to ZSB3A0907367B, jak mniemam ten jest nieodpowiedni. Edytowane 23 Października 2010 przez Glatz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawomir.marczak Zgłoś #9 Napisano 23 Października 2010 S w numerze VIN to rocznik 1995 i 042112 jest mniejsze od 300 000 czyli pozycja nr1 - 1H0907379D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #10 Napisano 25 Października 2010 Sprawa jest bardziej skomlikowana, niż wam sie wydaje koledzy. Po pierwsze, jeżeli wymieniłeś sterownik ABSu na inny, to najpierw, po uruchomieniu, powinieneś sprawdzić, co ten sterownik komunikuje. Czyli podłączyc pod VAG. Może to być błąd któregoś z czujników lub podzespołów, a może być np brak komunikacji lub niewłaściwy sterownik. Jeżeli jest to brak komunikacji to oznacza że jest problem z zasilaniem - nalezy sprawdzić bezpieczniki. Jezeli pokazuje niewłaściwy sterownik - należy wskazać odpowiedni. Jezeli pokazuje awarię któregos podzespołu - należy się temu podzespołowi bliżej przyjrzeć. Ale zaczynając: po podłączeniu nowego sterownika bezwzględnie należy podłączyć do VAG-COM i odczytać błedy. Jak odczytasz to napisz, pomyślimy co robić dalej. AHA! Zrób zdjęcie tej Twojej zgryzoty :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Glatz Zgłoś #11 Napisano 25 Października 2010 Dzięki woys za odzew. Byłem dzisiaj u elektryka, i umówiłem się z nim na jutro bo być może uda mu się przerobić ten mój sterownik. VAG oczywiście na bierząco podłączany, gość zna się na rzeczy także damy jakoś radę. Jak nie uda się przerobić tego sterownika to poszuka się wtedy takiego jaki ma być i dalej będziemy działać. Bez ABSu da się, żyć więc sprawa aż tak nie ciśnie. Jakby co to wiem, że mogę na Was koledzy liczyć, za co serdecznie dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #12 Napisano 26 Października 2010 Cieszę się, że wiesz co i jak, chcę Ci tylko podpowiedzieć, że sprawa zależy nie tylko od dopasowania fizycznego sterownika ale i od zmian w oprogramowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marsal Zgłoś #13 Napisano 31 Października 2010 Witam! Mam w B4 problem z ABSem. Polega on na tym, że kontrolka ABSu nie zapala się wogóle nigdy (AirBag obok działa dobrze). Po podłączeniu do VAGa urządzenie nie może nawiązać połączenia z systemem ABS. Inne wykryte błędy zostały wykasowane i wszystko jest ok poza tym ABSem. Co może być przyczyną? Numer sterownika pod tylną kanapą to 1H0 907 379 D , rocznik 1995. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hizo Zgłoś #14 Napisano 1 Listopada 2010 Kolego Glatz, zerknij jeszcze na koronki od ABS (przy kołach) czy nie jest któraś oderwana. Ja u siebie już prawie sterownik z pompą chciałem zmieniać (wersja zintegrowana) a tu taka pierdoła była. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #15 Napisano 3 Listopada 2010 Co może być przyczyną? Jeżeli ABS nie komunikuje się, to prawdopodobnie nie jest zasilany, może ktoś go odpiął, żeby go kontrolka nie "rozśmieszała". Zacząć trzeba od sprawdzenia wszystkich bezpieczników zasilających ABS, tudzież złączy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomplichta Zgłoś #16 Napisano 16 Grudnia 2011 Witam a jak ja mam 95 rocznik z numerem 027229 i mam wstawiony sterownik 1H0 907 379 B tylko laptopem mi nie łączy pokazuje krzaczki i przerywa polaczenie jedynie dominatprem sie polaczyl to powie mi ktos czy jest to zly sterownik ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #17 Napisano 16 Grudnia 2011 zweryfikuj sobie najpierw ten kabelek do laptopa, bo jezeli się innym łączy, to raczej nie sterownik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomplichta Zgłoś #18 Napisano 19 Grudnia 2011 kabelek jest dobry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksys Zgłoś #19 Napisano 22 Grudnia 2011 Witam. u mnie problem jest śmieszniejszy. vag łączy się z abs i pokazuje błąd zasilania. moje pytanie więc jest takie: gdzie ma być +12 na przekaźnikach lub sterowniku od ABS. ABS jest pod tylnym siedzeniem, a ja do tej pory mimo szukania kilkukrotnego nie wiem które są przekaźniki od abs-u i jak mają dawać +12 po przekręceniu stacyjki. dodam że program się łączy z abs-em bez problemu i cały czas pokazuje ten błąd. po skasowaniu błąd oczywiście wraca, a abs nie działa w ogóle. błędów innych nie łapie. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pantera Zgłoś #20 Napisano 4 Marca 2012 (edytowane) Witam. u mnie problem jest śmieszniejszy. vag łączy się z abs i pokazuje błąd zasilania. moje pytanie więc jest takie: gdzie ma być +12 na przekaźnikach lub sterowniku od ABS. ABS jest pod tylnym siedzeniem, a ja do tej pory mimo szukania kilkukrotnego nie wiem które są przekaźniki od abs-u i jak mają dawać +12 po przekręceniu stacyjki. dodam że program się łączy z abs-em bez problemu i cały czas pokazuje ten błąd. po skasowaniu błąd oczywiście wraca, a abs nie działa w ogóle. błędów innych nie łapie.pozdrawiam Witam. Od kilkunastu miesięcy borykam się z tym samym problemem co "ksys". Co kilka dni zapala mi się kontrolka i ABS nie działa (często jest to przy pierwszym uruchomieniu silnika, a bardzo rzadko w czasie jazdy). Po przejechaniu kilku kilometrów i ponownym przekręceniu stacyjki, kontrolka gaśnie i ABS jest sprawny. VAG pokazuje błąd nr 00532 "błąd napięcia zasilania". Nadmieniam, że wymieniłem pompę ABS, bezpieczniki, przekaźniki nr 79 i 179, sprawdziłem ładowanie+akumulator oraz wiązki z przewodami. Wszystko jest ok!, ale problem istnieje. Proszę "ksys" napisz, jak poradziłeś sobie ze swoim problemem. Do pozostałych forumowiczów prośba również o informacje, co może być przyczyną usterki? Edytowane 4 Marca 2012 przez pantera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach