Gość dgrabo1 Zgłoś #1 Napisano 22 Marca 2007 Witam ponownie. Chciałbym poruszyć temat wymiany świec żarowych w Passacie 1.9 TD 1994r przejścika "szczupak". Czy to skomplikowana operacja, nigdy do nich nie zaglądałem, ile wogóle jest świec w takim Pasku. Gdzie ich szukać? Sorki ale nie mam pojęcia w tym zakresie. Bardzo proszę o wskazówkę,poradę. Pozdrawiam dgrabo1. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Cyna Zgłoś #2 Napisano 22 Marca 2007 Świece wymienia się tylko wtedy gdy jest problem z rozruchem zimnego silnika, a jeśli chodzi o wymiane to nie jest ona skomplikowana wystarczy klucz rurkowy 8 zdjąć nakładke z silnika wypiąć liswe napięciową (wypina się podobniejak falkize świec iskrowych) i wykręcić swiece. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dgrabo1 Zgłoś #3 Napisano 22 Marca 2007 dzięki bardzo za info.... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gacek Zgłoś #4 Napisano 22 Marca 2007 Dla świetego spokoju proponuję przed wymianą wrzucic jakąś szmatę miedzy pompę a blok ( przy montazu wpadła mi tam świeca dwie godziny dłubania ) reszta szybciutko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #5 Napisano 26 Września 2009 a któryś z kolegów pamieta jak sie sprawdzało czy świece sa dobre?? miernikiem do świecy i pod akumulator?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melonchio Zgłoś #6 Napisano 26 Września 2009 Kolego, pod akumulator, bez miernika. iskrzy- dobra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #7 Napisano 26 Września 2009 Można miernikiem, ale nie pamiętam jaki ma być opór. Ale najlepszy sposób to podłączyć ją do akumulatora - powinna w parę sekund nagrzać się do czerwoności. Jak u siebie zmieniałem to w 3 starych wogóle nie było przepływu prądu, a w jednej był, ale i tak nie grzała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #8 Napisano 26 Września 2009 Z tego co pamietam z Golfa II (swiece są w tym samym miejscu co w pasku), to zeby wyjąc dwie pierwsze swiece od lewej musisz odkrecic przewody od wtryskow.Tak bedzie najprosciej, bo tak to mnostwo kombinowania. Potem oczywiscie bedzie musial odpowietrzyc uklad.A patent z ta szmata bardzo dobry.Tez sie napewno przyda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #9 Napisano 26 Września 2009 wystarszy kabelkiem połaczyć świece z "+" akumulatora i ma iskrzyć? a ciekawi mnie jaki opór ma byc na mierniku zeby było widać czy żywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #10 Napisano 26 Września 2009 0,4 ohma, ale najlepiej wykręcić (w silniku tdi jest dobry dostęp) świece podłączyć "na krótko" do akumulatora, bo mimo że świeca ma przejście, to może już słabo grzać. Po kilku sekundach czubek świecy musi rozgrzać się do czerwoności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #11 Napisano 26 Września 2009 bierzesz żarówkę 12v i najlepiej taki próbnik samochodowy, jedna strona do plusa akumulatora a druga do świecy jak świeci jest ok jak nie to do wymiany, opór tu nie jest tak ważny bo może się zmieniać wraz z wypalaniem świecy. A jak dostać się do świec nie ma nic prostszego i żadnych wtrysków się nie odkręca. patrząc od przodu idzie wzdłuż świec taki czarny plastik, w nim jest przewód zasilający świece. bierzesz ten plastik i na siłę odciągasz do góry, robisz to w okolicy każdej świecy tak wy wyszedł do góry, potem po całej operacji zwyczajnie go wciskasz by zaskoczył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #12 Napisano 22 Października 2009 Witam Mam problem nie wiem czy w moim pasku dochodzi prąd do listwy od świec jak mogę to sprawdzić. Dodam że sprawdzając na chłopski sposób podłączając miernik do akumulatora w momencie palenia się kontrolki świec wogóle nie było spadku napięcia na akumulatorze.Co może być nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #13 Napisano 22 Października 2009 Odłącz wtyczkę od czujnika temperatury, zdejmij "fajki" ze świec, podłącz żarówkę lub multimetr (jeden koniec do "fajki" drugi do - w akumulatorze lub metalowej części samochodu. Żarówka powinna świecić przez ok. 30s. Jeżeli nie świeci to padnięty przekaźnik lub spalony bezpiecznik. Jeżeli jest napięcie, to prawdopodobnie spalone świece. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #14 Napisano 22 Października 2009 Który czujnik ten cztero pinowy czy jest jeszcze jakiś inny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #15 Napisano 23 Października 2009 Tak, ten czteropinowy. Oszukasz w ten sposób sterownik, że silnik jest zimny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #16 Napisano 23 Października 2009 A przekaźnik to 103 w skrzynce bezpieczników zaś bezpiecznik jest na podszybiu zaraz obok zaworka N75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #17 Napisano 23 Października 2009 (edytowane) Co do przekaźnika nie jestem pewny czy to ten. U mnie bezpiecznik znajduje się za skrzynką bezpieczników na ścianie grodziowej, ale z tego co wiem to występowały też na podszybiu, także chyba to ten. Edytowane 23 Października 2009 przez piter84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #18 Napisano 23 Października 2009 Są u mnie na ścianie grodziowej za skrzynka bezpieczników trzy przekaźniki ale do czego one są to nie mam pojęcia pamiętasz może ich nr. lub nr. katalogowy a co do bezpiecznika to w którym miejscy na ścianie jest u ciebie do świec jest chyba 50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #19 Napisano 23 Października 2009 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1202335.html Co do przekaźników, to podejrzewam, że 2 są od ABS-u (chyba (1)78 i (1)79), trzeci może być od świec, ale pewny nie jestem. Na forum golfa wyczytałem, że przekaźnik od świec ma nr 109. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ManiekWRC Zgłoś #20 Napisano 16 Grudnia 2009 (edytowane) Panowie czy pod świecą żarową jest jakaś podkładka, wcześniej jak mój ojciec posiadał passata B2, pod świecą była jednorazowa podkładka. Czy w B4 też są takie podkładki ? Edytowane 16 Grudnia 2009 przez ManiekWRC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach