Skocz do zawartości
Gość roman33

montaż haka do B-4

Rekomendowane odpowiedzi

Gość roman33

witam. chciałbym zamontować hak do paska B-4 kombi 1.9 tdi i tu mam pytanie czy mając dużo chęci trochę narzędzi zrobię to sam. hak byłby ten http://moto.allegro.pl/item175945367_nowe_hak_holowniczy_od_ss_super_ceny_vw_passat.html może ktoś go już sam montował i udzieli mi kilku wskazówek jak najszybciej i najlepiej go zamontować. z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem montażem nie powinna zająć się wykwalifikowana stacja obsługi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jasne że tak na to musi być papier zwłaszcza o homologacji potem trzeba na przegląd jechać i potem do urzędu co by w kartę i książkę pojazdu wbili adnotację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wcale nie, papier o homologacji a raczej ateście masz od producenta, zamontowac możesz sobie sam jeśli tylko nie masz dóch lewych rąk, potem tylko zalegalizowanie na stacji i wbicie do dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wcale nie, papier o homologacji a raczej ateście masz od producenta, zamontowac możesz sobie sam jeśli tylko nie masz dóch lewych rąk, potem tylko zalegalizowanie na stacji i wbicie do dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu

 

JA hak mialem wbity najpierw , po 5 miesiacach zamontowalem hak - czas to max 40min. Z rzeczy ktore trzeba "zniszczyc" to tylko zderzak - trzeba wyciac dziure pod hak poza tym wszystko jest zamienne :) po 2 sruby na kazdy bok trzeba odkrecic i przykrecic no i instalacje podpiac ale to pikus - wystarcza szybkozlaczki do kabli :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to musiałeś znajomościami go wbić, bo normalnie to diagnosta dopuszcza zamontowany w aucie hak do ruchu, sprawdzając elektrykę i na oko mocowania, u mnie hak jest taki ze zderzak jest cały, może troszkę tylko naprężony, ale w tym pasku ja go nie montowałem, taki przyjechał z belgii już, natomiast większość jeśli nie wszystkie dostępne haki wymagają małego wycięcia w zderzaku (jak dobrze pamiętam od wewnętrznej strony zderzaka wtłoczka jest naznaczona przez vw na to wyciecie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja montowałem hak w zeszłym tygodniu. Tabliczka homologacji musi być ha haku, zamontować możesz sam, potem na przegląd koszt ok 38 zł i do urzędu, tu już bez opłat, tylko weż ze sobą karte pojazdu DO i dowód rej. Powiem Ci że jak hak jest dobrze zrobiony to godzina roboty, a jak nie to 5 godz. bo schodzi się sporo na spasowaniu zderzaka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

A ja na "zerówce" miałm wbity hak.Założyłem po jakimś czasie.Trzeba wyciąć otwór w zderzaku.Hak przykręcony jest razem ze zderzakiem do tylnych podłużnic (dostęp od bagażnika).Co do podłączenia instalacji elektrycznej to szybkozłączki są dobre ale tylko na krótką metę.Po jakimś czasie będą problemy.Jeśli chcesz to zrobić porządnie to musisz wszystko polutować.

 

P.S. Swój hak - oryginalną niemiecką używkę kupiłem za 80 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gacek

Odnośnie tematu czy dopuszczane są haki nieodpinane ? bo gdzieś mi się obiło o uszy że teraz tylko dopuszczane są w osobówkach tylko takie odpinane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko opinane dopuszczone są do homologacji, atestu czyli do sprzedaży,

do użytkowania dopuszczony jest każdy, który wcześniej został ... dopuszczony :)

czyli jak masz nieodpinany w samochodzie to jest ok, zawsze dopóki ma on tabliczkę ze znakami atestów czy homologacji albo ma to wytłoczone,

natomiast w praktyce , jeśli zakładasz hak do auta, zależy to od stacji, jeden diagnosta powie ci że nie tylko odkręcana kula inny że każdy byle miał atest, tak miałem jak kiedyś zakładałem hak nieodkręcany, wyprodukowany parę lat wstecz, jeden gość mi powiedział ze nie podbije stempla a dwóch innych że nie ma problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gacek

Dzieki myślę o haku i nie byłem pewien jak to jest .(czyli lepiej montowac odkręcany)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej odkręcany bo za granicami kraju nie można jeżdzic z hakiem (Unia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość oli

jestem nowy witam i odrazu pytam. Mam w moim pasku odpinany hak tylko kluczyk zgubilem.I jak to teraz otworzyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lepiej odkręcany bo za granicami kraju nie można jeżdzic z hakiem (Unia).

 

a co ty gadasz, mozna oczywiście, jeśli tylko hak jest zalegalizowany w dowodzie rej. zgodnie z przepisami danego państwa (np. Polski) to nie ma żadnych przeciwskazań, mój pasek jak pisałem przyjechał z Belgii gdzie jeździł długie lata z tym hakiem (nieodpinanym czy nieodkręcanym), no a chyba Bruksela to racej unia :)

 

inna sprawa ze w niektórych państwach nie zrobisz np przeglądu takiego auta z hakiem o stałej kuli ale to już inna bajka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bodek82

Ja niedawno montowałem haka do mojego Pasiora, haka kupiłem od tego samego sprzedawcy co był wymieniony i problemów raczej nie było. Nie jest on wykonany rewelacyjnie ale najważniejsze aby otwory pasowały. Z montażem niema problemu odkręcasz śróbki mcujące zdeżak przy nadkolu i od spodu, następnie w bagażniku (mocujące zdeżak) i wyjmujesz cały zdeżak. Odkręcasz od zdeżaka uchwyty mocujące i w ich miejsce przykręcasz hak (wcześniej oczywiście musisz wyciąć otwór w zdeżaku, dobrze celuj aby otwór był jak najmniejszy, najlepiej małym Boschem), następnie wsuwasz cały komplet i przykręcasz. Z instalecją ja bym miał problemy, ale pojechałem do znajomego z takim samym Passatem i po kolorach podłączyłem tak samo i działa :ok: Następnie na przegląd (musisz mieć tą karteczkę z homologacją/gwarancją (35zł) i mastępnie Urząd komunikacji (6zł). Jak masz trochę kluczy i pojęcia to śmiało się zabieraj :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość roman33

dzięki bodek82 będę się zabierał za montaż w tym tygodniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bodek82, u mnie wydział komunikacji nie bierze za to grosza. A o tym że w jakichś państwach unii nie można jeżdzić z hakiem dowiedziałem się od sprzedawcy haka i od diagnosty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szczepanmas

Jestem pierwszy raz na tym forum,więc witam wszystkich! Pozwoliłem sobie odświeżyć temat,bo nie znalazłem odpowiedzi,która by mi wystarczyła. Jak się montuje hak do B3 kombi?Czy zderzak się zdejmuje tak jak w B4? Mam kanał,jakieś narzędzia i dobre chęci; czy sam sobie poradzę? Za wszelkie wskazówki z góry dzięki!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba zdjąć zderzak tak jak w B4

 

do elektryki to zrób sobie żarówke na 12V

którą będziesz dotykał kabelków i będziesz wiedział co z czym 'pozpinać' :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich. od niedawna jestem posiadczem passata b5, mam maly problem z hakiem holowniczym- z elektryka, poszedl mi jakis przekaznik czy da sie to jakos obejsc. ak mam podlaczony pod kompa i wymiana tego przekaznika kosztuje niby 400zl czy to mozliwe?? passata przyrowadzilem z niemiec, moze ktos z was mial taki problem. dzieki i prosze o odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności