Skocz do zawartości
brodaty77

Passat b5 1.6+zwykły gaz nie odpala rano na zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z odpaleniem mojego passata z samego rana gdy jest zimny kreci normalnie ale nie chce załapać.dodam że próbowałem awaryjnie odpalić z gazu i nie było problemu,silnik trochę popracował i przełączyłem na paliwo i wtedy już normalnie pracowal i normalnie odpalil z paliwa.podpinałem kompa nie bylo rzadnych błędów ,wymienilem filtr paliwa i dalej to samo.może miał ktos z was podobny problem z odpalaniem bardzo proszę o rady co to może być za przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy zakupiłem paska z inst. sekwencyjną miałem ten sam problem , w chwili zakupu miał pół baku paliwa niewiadomego pochodzenia

- wyjeździłem , zatankowałem do połowy zbiornika , wyjeździłem i jeszcze raz do połowy , jazda oczywiście wyłącznie na benzynie

-tankowałem tylko Verve , po zabiegu obecnie od 2-mies. odpala pięknie

- więc w moim przypadku miałem może liche paliwo , może było stare , może po dłuższej jeździe na Vervie wtryski się oczyściły - ponoć ma dodatki płuczące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to nie odpala z benzyny takze tu bym szukał przyczyny w ukladzie zasilania paliwem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paliwo jest świeże bo też tak pomyślałem, wyjeździłem i dolałem nowego .Problem jest że nie chce odpalac tylko z paliwa .jak juz pisałem wymieniłem filtr paliwa ale efektu nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz moze czy na zimnym silniku czy silnik czasami nie dostaje paliwa z dwoch zrodel - benzyny i gazu moze tu lezy problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad tym ,ale nie wiem jak to sprawdzić .Możesz mi podpowiedzieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie. czy nie ma nikogo kto miał taki problem czy poprostu nikt nie chce pomóć?wymieniłem przepływke ,czujnik temperatury i nadal to samo .POMOCY już nie mam siły z tym passatem przy najbliższej okazji go sprzedam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Kolega Iras może mieć rację. Zobacz czy jest możliwość zakręcenia zaworów na butli gazowej. Są dwa: jeden to wlot, drugi wylot. Albo odłącz kable od elektrozaworów na butli albo przy parowniku. Ale chyba najlepiej zakręcić na zaworkach. W ten sposób wyeliminujesz możliwość, że któryś zaworek przepuszcza. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ponownie. czy nie ma nikogo kto miał taki problem czy poprostu nikt nie chce pomóć?wymieniłem przepływke ,czujnik temperatury i nadal to samo .POMOCY już nie mam siły z tym passatem przy najbliższej okazji go sprzedam.

Zakręc gaz , jeździj-testuj 2-tyg. wyłącznie na benzin. -jeżeli w tym czasie choć raz źle odpali to dolej do pełna Vervy na spr. stacji i wyjeżdzij do min. , zatankuj do pełna Vervy i wyjęździj, zatankuj teraz jeszcze raz Vervy -może być do połowy ,i dopiero teraz może być dobrze -jeżeli nie jest to teraz możesz powiedzieć że paliwo masz o.k. - taki zabieg oczyszcza wtryskiwacze oraz pozbywamy sie trefnego paliwa -co jest bardzo ważne ,jeżeli jest źle to napewno nie paliwo .

-miałem ten sam problem który minął po zastosowaniu powyższych wskazówek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego paski pod względem gazu są czułe,nalej do zbiornika płyn uszlachetniający benzynę i jak możesz to poganiaj na benzynie,Powinno pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problem z przepuszczającym reduktorem i ponieważ w nocy gaz przedostaje się do kolektora ssącego powstaje mieszanka gazowo paliwowa a nie powietrzno-paliwowa. Dlatego dopóki nie przewalisz gazu zebranego z koektora to masz problemy z odapleniem. U mnie gaz leci poprzez wężyk podciśnieniowy a ja zaślepiałem węże zasilające listwę gazową. Ważne jest by przy testowaniu czy to gaż nie robi "fochów" jest odłączenie wszystkich przewodów instalacji gazowej także tych które pozornie tylko pobierają podciśnienie(powietrze). JA w swoim reduktorze gazowym odłączam wezyk powietrza podciśnienia a ślinię króciec reduktra z którego zdjąłem owy wężyk. Jesli pojawiają się bąble powietrza i pękają wówczas jest podejrzenie żę reduktor może przepuszczać.

 

Drugą myślą jest padająca pompa paliwa albo zapowietrzający się system paliwowy. Można pokusić się o wyjęcie listwy paliwowej z kolektora i po nocy sprawdzić czy wtryski mają zasialnie w paliwo. Jeszcze jest regulator ciśnienia w listwie paliwowej (na końcy liwy od strony grodzi, okragły grzybek z wystającym poziomo króccem ) poprzez wężyk podcisnieniowy sterowana jest membrana która ma regulować ciśnienie w listwie paliwowej, teoretycznie gdy membrana pęknie paliwo ma dostęp do układu podciśnienia powietrza do powietrze ma dostęp do układu paliwowego. Po wymontowaniu regulatora ciśnienia można spróbować dmuchnąć w króciec nie powinno być możliwości wyssania ani wdmuchnięcie powietrza w owy króciec regulatora ciśnienia paliwa. Dowyjęcia wtrysków i regulatora nie trzeba żadnych specjalistycznych narzedzi a tylko płaski śrubokręt.

 

Ja tankowałem super paliwo, lałem stp, wymieniałem wtryski i to moim zdaniem działa bardziej na wyobraźnie. wszystkich mechaników o bardzo dobrej reputacji jak pytałem sie o wtryski i ich czyszczenie lub usterki to żaden z nich w swojej długoletniej historii nie słyszał aby powodem problemów były wtryski jak już to bym sie skłonił w stronę filtra paliwa który u mnie znajduje się w przy tylnim zakolem od strony pasażera. Bywa że filtr już jest zabity syfem a czytałem że twarde rurki i opaski pękają.

 

A tak najlepej to warto podłączyć do VAGa i sprawdzic błędy wówczas coś blizej mozna by powiedzieć.

pozdr.

Edytowane przez lord_kalina

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.jeżeli chodzi o gaz to sprawdzilem tak jak pisaliście .zakręcilem zawory i odłączylem przewody z reduktora i dalej to samo.filtr paliwa tez juz wymienilem i dalej to samo .jeszcze muszę sprawdzic ten regulator ciśnienia i może tą pompe paliwa bo czasami się zawiesza.pod VAGA też podlączalem i nie bylo rzadnych błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam podepnę się pod temat- od kilku dni czy to na zimnym czy na gorącym silniku na benzynie silnik pracuje jak by na 3 garach, brak mocy szarpanie silnikiem . Ładnie od razu zapala. Na gazie (sekw. super wszystko chodzi).Czasem po 2-3km jakby dostaje animuszu i wszystko ok(jak po jeżdżę na wysok. obrotach) lecz po chwili z powrotem to samo.

Czy możliwe że wtrysk padł, cewka, może sonda.Żaden check silnika

Pomóżcie

właśnie zalałem zakupiony xeramik do czyszczenia wtrysków cała butelka na pół baku zobaczę co będzie.

 

zapchany wtrysk na to wychodzi i marne paliwo

xeramik do czyszczenia układu + Pb98 w ilości 15l uzdrowiło auto

na chwilę tylko

Edytowane przez chmielo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Passat B5 FL 1.6 benz ALZ plus gaz KME DiegoG3. Kupiłem, po miesiącu założyłem gaz. Wszystko było ok. Zauważyłem tylko, że jak odsuwam szyby to śmierdzi paliwem albo spalinami. Wszystko niby było sprawdzone ale nie wiadomo skąd ten zapach. Okazało się, że przy pompie paliwa w baku nie było uszczelki, taki duży gumowy oring. Chyba celowo ktoś go wyjął bo jak kupiłem ją w serwisie to pojawił się problem z odpalaniem. Może to nie to ale mam taki problem, że rano auto ciężko pali, długo kręci jak już załapie to nie pali na wszystkie gary, kicha, prycha, szarpie, obroty nie mogą przekroczyć 300. Nieraz ciężko ale odpali złapie obroty ale ostatnio z 5 razy kręciłem łapał szarpał ale jakby nie mógł wejść na obroty. Jak już wejdzie to jest ok. W ciągu dnia jak jeżdżę pali na dotyk. Problem jest tylko po nocnym postoju i to nie zawsze. Ale denerwuje mnie to już. Jak nie chce odpalić lub łapie ale nie na wszystkie gary tylko silnik chodzi jak karabin to czuć przy tym paliwo tak jakby nie przepalał. Świece wymienione, przewody też, VAG nie nie pokazuje. Co to może być bo jak już odpali to wszystko jest ok. Dodam, że miesiąc temu wymieniłem czujnik położenia wału na zamiennik (podobno zamienniki się nie sprawdzają) ale jak auto odpali i jeżdżę to chodzi bez zarzutu. Powoli mi już ręce opadają i obawiam się, że coś jest trefne bo ktoś chyba celowo wyjął tą uszczelkę przy pompie. Jak można ustalić przyczynę? Raz zapali bez problemy tzn nie idealnie jak kiedyś bo ok po 2-3 sek, nieraz ciężko tzn postrzela, poszarpie ale w końcu wejdzie na obroty (podczas tego szarpania nie reaguje na pedał gazu dopóki sam nie wejdzie na obroty) ale ostatnio kręciłem z 20s kilka razy i nie łapał na wszystkie tłoki. Obawiam się, że w końcu nie odpalę. Jak sprawdzić pompę paliwa, w jaki sposób, jakie przyrządy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem świece, przewody, transformator zapłonowy (cewka), wszystkie filtry, czyszczona przepustnicy i NIC!!! Nadal ciężko odpala po nocy, jakby nie łapał na wszystkie gary. Czy ktoś potrafi coś podpowiedzieć? Żadnych błędów na komputerze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak bym sprawdził czujnik prędkości obrotów silnika . Mam to samo w swoim 1,6 tylko że u mnie dopiero zaczynają się z nim problemy ale przez zimą muszę ten problem usunąć bo raz auto pali na dotyk a czasem pali jak by nie na wszystkie gary i trzeba z 30s kręcić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie sprawdź wszystkie gumowe wężyki, bywa że wydaje sie zdrowy w dostepnym miejscu ale gdzieś dalej gdzie jest ciasno jest przetarty od drgań silnika i łapie lewe powietrze.

Zawsze czekaj aż zgasną wszystkie kontrolki na blacie zanim odpalasz , ja jak sie zapomnę i odpalam nie czekając też ledwo łapie jakby na 2 -3 garach , szarpie i.t.p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego jak bym sprawdził czujnik prędkości obrotów silnika . Mam to samo w swoim 1,6 tylko że u mnie dopiero zaczynają się z nim problemy ale przez zimą muszę ten problem usunąć bo raz auto pali na dotyk a czasem pali jak by nie na wszystkie gary i trzeba z 30s kręcić

 

Gdzie ten czujnik się znajduje? Masz jakiś symbol? Co do kontrolek to zawsze czekam parę sekund żeby wszystko zgasło i dopiero próbuję odpalić. Najgorszy jest fakt, że czasem odpali bez problemu, czasem z trudnościami ale załapie ale coraz częściej zdarza się tak, że po kilka razy muszę kręcić bo łapie, kicha, strzela, trzęsie, szarpie, nie może złapać obrotów i gaśnie dopiero za którymś razem jak skoczą wyżej obroty to załapie i się obroty stabilizują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie kolego on znajduje się z prawej strony silnika pod kolektorem ssącym na wysokości koła zamachowego i jest przykręcony na jednej śrubie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.jeżeli chodzi o gaz to sprawdzilem tak jak pisaliście .zakręcilem zawory i odłączylem przewody z reduktora i dalej to samo.filtr paliwa tez juz wymienilem i dalej to samo .jeszcze muszę sprawdzic ten regulator ciśnienia i może tą pompe paliwa bo czasami się zawiesza.pod VAGA też podlączalem i nie bylo rzadnych błędów.

Na zasilaniu benzyną jest coś takiego jak zawór zwrotny jeżeli jest on uszkodzony to paliwo cofa się samo do zbiornika. I jak rano próbujesz go uruchomić to pompa daje za mało benzyny. Po włączeniu zapłonu słychać przez chwilę pracę pompy spróbuj kilka razy włączać zapłon niech dostanie paliwa. Jak odpali to będziesz wiedział co jest grane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności