Skocz do zawartości
Matyk

Słabo świecące wszystkie odbiorniki świateł

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój problem dotyczy słabo świecących świateł po odpaleniu.

A więc, zapalam auto (włączam światła i świecą słabo, wszystkie tył przód kierunki, wewnątrz podświetlenie zegarów dosłownie wszystko co się ma świecić świeci słabo) dopiero po przegazowaniu go do 2 tyś obrotów wszystkie światła zaczynają świecić jasno tak jak należy, po tym przegazowaniu już nie ma znaczenia czy jest 1 tyś czy 5 tyś obrotów, świacą tak samo prawidłowo, problem znów się pojawia gdy zagaszę pojazd i zapale go ponownie...

Dodam iż akumulator jest nowy (roczny)

O co może mu chodzić? coś z alternatorem ?

 

 

Bardzo proszę o pomoc :dolamam

dot. passata b3

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wina była przetartego kabelka co idzie do altka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie jest, lampka koło zegarów się nie zaświeca (tylko podczas przełączenia na zapłon)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ładowanie jest

sprawdzałeś miernikiem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sobie szczotki na alternatorze, ewentualnie może to być ślizg na wałku (wtedy altek do regeneracji). Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ładowanie jest, lampka koło zegarów się nie zaświeca

To nie oznacza że jest ładowanie. Sprawdź napięcie miernikiem.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, po zapaleniu ładowanie jest 11.8 a po przegazowaniu go do 2tyś 14.6

dlaczego światła słabiej świecą po zapaleniu już wiem, za małe ładowanie...

czyli co, szczotki, diody? może regulator napięcia? co do wymiany w alternatorze ?

Edytowane przez Matyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A więc tak, po zapaleniu ładowanie jest 11.8 a po przegazowaniu go do 2tyś 14.6

dlaczego światła słabiej świecą po zapaleniu już wiem, za małe ładowanie...

czyli co, szczotki, diody? może regulator napięcia? co do wymiany w alternatorze ?

11.8 to nie jest ładowanie.

czytałeś to co Ci wkleiłem?? temat przerabiany, opisywany na forum multum razy.

 

Wyjmij regulator, zobacz czy się szczotka nie zawiesiła.

Co najszczęściej się zdarza?

- zużycie szczotek

- zawieszenie się szczotki

- popsuty regulator

- diody prostownicze w altku do sprawdzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, dziś się z tym bawiłem i wyszło na to że taki objaw dawał regulator napięcia wraz ze szczotkami... kupiłem nowy (36 zł) i działa jak należy, po odpaleniu od razu ładowanie 14.36

 

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi...

 

 

Przy okazji, wie ktoś może co to jest ? do czego służy, gdzie powinno być podpięte ??

 

753f1c2e.jpg

 

588b795a.jpg

 

f571a25e.jpg

Edytowane przez Matyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy okazji, wie ktoś może co to jest ? do czego służy, gdzie powinno być podpięte ??

1. silniczek krokowy od gazu czy jak to się tam nazywa. jest zamiennie montowany zamiast tego pokrętła ze zdjęcia 3. tzn zależy chyba która generacja instalacji.

2. sterownik gazu

3. daj inne zdjęcie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3. daj inne zdjęcie

 

A jakie konkretnie Cię interesuje, silnik taki jak Twój :)

 

Dodam że po zapaleniu to coś tak lekko stuka...

Nie jest nigdzie podpięte... ;/ a powinno ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jest nigdzie podpięte... ;/ a powinno ?

a na gazie auto jeździ normalnie??

 

EDIT: kolejność fot się zmieniła. to co jest teraz pierwsze przeskoczyło z ostatniego.

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a na gazie auto jeździ normalnie??

 

Jeździć jeździ normalnie...

Nie ma takiego przyspieszenia jak na pb i trochę duzo pali > 13-14 litrów na 100

 

 

Edit:

a jak podłącze ten silniczek zamiast tego pokrętła to co będzie ?

Edytowane przez Matyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak podłącze ten silniczek zamiast tego pokrętła to co będzie ?

Wtedy centralka gazowa będzie sterowała tym zaworem w zależności od składu mieszanki. Centralka LPG pobiera wtedy sygnał z lambdy, która bezwarunkowo musi być sprawna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest wtedy możliwość że będzie mniej lub więcej palił ?

Troche to dziwna sprawa że ktoś go odłączył i podłączył pokrętło, jakaś przyczyna musiała być, jakie jest prawdopodobieństwo że ten silniczek jest niesprawny ??

 

Są jakieś wady tego że on nie jest tam podłączony ?

a jak go odepnę od tej wtyczki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te silniczki same w sobie psują się dość rzadko. Odpina się je jak coś wali się z osprzętem (lambda, tps lub sam sterownik lpg). Ja bym zostawił jak jest - na śrubie bo te silniki bardzo dobrze na niej pracują. Tylko podjechał bym na regulację do gazownika na analizator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności