Bartek_Wroclaw Zgłoś #1 Napisano 10 Października 2010 Witam, W sobotę zaczęły mi huczeć łożyska tylne a jutro muszę jechać w trasę do Niemiec (ok. 1000 km. po autostradzie). Łożyska jak na razie huczą tylko podczas hamowania i przyspieszania. Jadąc równo jeszcze ich nie słychać. Dadzą radę jeszcze te łożyska, czy muszę na gwałt jutro rano szukać mechanika i je wymienić ? Co się dzieje kiedy łożysko się rozpadnie podczas jazdy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cinek668 Zgłoś #2 Napisano 10 Października 2010 zablokuje ci koła raczej także dla spokoju zmień Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piterrr20 Zgłoś #3 Napisano 10 Października 2010 Jeśli masz czas to zmień, ale 1000 km to spokojnie jeszcze przejedziesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aquarelx Zgłoś #4 Napisano 10 Października 2010 Zmień od razu. Mnie się podczas jazdy rozsypało.. miałem szczęście,że zjechałem z autostrady.. coś świstało,huczało i padło.. koło stanęło bokiem ! Piasta, bęben i łożysko do wymiany.. Felgi się dotknąć nie dało i auto stało 2 dni 230 km od domu.. Nie czekaj,tylko zmieniaj ! Widok wyprzedzającego Cię koła nie jest zbyt fajny.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cinek668 Zgłoś #5 Napisano 10 Października 2010 jak to mówią: łożysko 40zl robota 45zl widok wyprzedzającego koła bezcenne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek_Wroclaw Zgłoś #6 Napisano 10 Października 2010 Bezcenne będzie też błaganie mechaników w poniedziałek o 7 rano, żeby do 9-10 wymienili dwa łożyska Zobaczymy czy da radę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #7 Napisano 10 Października 2010 Wymień sam, to żadna skomplikowana sprawa. A o ile pamiętam to na forum gdzieś był chyba jakiś opis. Jak masz jakie kolwiek pojęcie o mechanice to na luzie w te 3 godziny to zrobisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nurek Zgłoś #8 Napisano 11 Października 2010 Jakie masz hamulce z tyłu? Jeżeli bębny, to potwierdzam w całej rozciągłości to co pisze aquarelx bo dwa razy miałem taką nieprzyjemność. Niestety dość szybko następuje destrukcja łożysk skutkująca spadnięciem koła z bębnem. Widok niezapomniany, pod warunkiem, że nie zabijesz kogoś tym kołem. Wymiana łożysk to ok 30 minut na koło, bo Niemcy dobrze rozwiązali wybijanie bieżni łożysk z piasty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #9 Napisano 11 Października 2010 Ciekawa sprawa z tą wymianą tylnych łożysk... "Sam wymień, sam wymień" a za chwilę 1000 km....... Nie wiem, po co takie rady komuś, kto nie wie, jak do tego się zabrać. A jeśli nie wie to nie ma pewności, że dobrze wyreguluje ich luz... Wystarczy lekko za mocno dociągnąć nakrętkę i już po kilkuset kilometrach łożysko szlag trafi. Łożysk nie wymienia się przed dłuższą trasą... Chyba, że przednie, których dokręcenie na max jest jedyną "regulacją" lub zrobi to mechanik i powie, że bez problemu można jechać w długą trasę.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcian Zgłoś #10 Napisano 11 Października 2010 Z tym oberwaniem koła to przesada, ja na chucząycych z tyłu zrobiłem 4 tys km, ale regularnie sprawdzałem czy się nie grzeje, do tego oprócz pojawiającego sie chuczenia przy ponad 80 km/h nic więcej się nie pojawiało. No ale wiadomo, lepiej dmuchac na zimne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #11 Napisano 11 Października 2010 Z tym oberwaniem koła to przesada,. Powiedz to tym, których wyprzedziło koło z powodu padniętego łożyska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #12 Napisano 11 Października 2010 (edytowane) Witam, W sobotę zaczęły mi huczeć łożyska tylne a jutro muszę jechać w trasę do Niemiec (ok. 1000 km. po autostradzie). Łożyska jak na razie huczą tylko podczas hamowania i przyspieszania. Jadąc równo jeszcze ich nie słychać. Dadzą radę jeszcze te łożyska, czy muszę na gwałt jutro rano szukać mechanika i je wymienić ? Co się dzieje kiedy łożysko się rozpadnie podczas jazdy ? Skąd jesteś taki pewny, że huczą ci tylne łożyska? Podnosiłeś tył i kręciłeś kołami? Słyszałeś wyraźne huczenie-rzężenie w czasie obracania kół tylnych rekami? Zanim cokolwiek zaczniesz robić, sprawdź dokładnie, czy na pewno przyczyną huczenia, które opisałeś, są tylne łożyska. Powodzenia. Pozdrawiam. Edytowane 11 Października 2010 przez Jotes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #13 Napisano 11 Października 2010 Powiedz to tym, których wyprzedziło koło z powodu padniętego łożyska jak to możliwe?? a nakrętka?? nie wytrzymała?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #14 Napisano 11 Października 2010 Ja mam znajomego.. niedawno było o nim głośno.. jechał Golfem III i wiedział że mu koło huczy tylko nie miał czasu żeby zrobić.. efekt był taki, że jadąc pewnej nocy przez Zabrze po piwie na takim łuku może z 60-70* i prędkości 100 odpadło mu koło, ale co ciekawe luz spowodował pęknięcie czopu na którym było łożysko osadzone i w efekcie koło wyjechało razem z piastą i zaciskiem, a on zatrzymał się prawym tyłem na betonowym słupie.. a że był po piwie i miał do domu może 600m to siadł i próbował dojechać.. tylko że pod prąd i na 3 kołach.. gdy dojechał niebiescy koledzy już na niego czekali.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #15 Napisano 11 Października 2010 Witam. Mam pytanie odnośnie tylnych łożysk tzn, jaką firmę polecacie i w jaki sposób prawidłowo wyregulować luz na łożyskach?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #16 Napisano 11 Października 2010 Witam. Mam pytanie odnośnie tylnych łożysk tzn, jaką firmę polecacie i w jaki sposób prawidłowo wyregulować luz na łożyskach?? szukajka odpowie na Twoje pytania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #17 Napisano 11 Października 2010 szukajka odpowie na Twoje pytania... szukajka odpowie na Twoje pytania... dzięki za info. Myślałem że jak kręci się temat łożysk to nie jest bublowany więc się podepnę, ale jednak coś było na forum. Jeszcze raz dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcian Zgłoś #18 Napisano 11 Października 2010 Firma - SKF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #19 Napisano 12 Października 2010 Łożyska KOYO polecam są lepsze od skf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baliosia Zgłoś #20 Napisano 12 Października 2010 Witam! Ja założyłem SNR i auto śmiga aż miło, a mechaników unikam jak mogę. Kiedyś "Specjalista" robił mi z coś z tyłu (nie pamiętam linka ręcznego czy coś takiego), po jakiś 3-4 miechach kupiłem cylinderki żeby wymienić, zdejmuje kapsel piasty a tam żadnej zawleczki na śrubie... Co do montażu łożysk to tak jak piszą koledzy - banał. Jeśli chodzi o wybicie nie nie ma problemu, przy zakładaniu trzeba tylko równo wbijać bieżnie - ja do tego celu użyłem: 1) do małego łożyska redukcja z 3/4" na 1/2" (stalowa kształtka do wody, w sklepie 3zł) odwrócona pasuje idealnie i można równiutko wbić bierznie 2) do dużego połowa śrubunku 6/4" (tu jest drożej ale ja miałem stary...), pasuje idealnie ... no chyba że ktoś ma oryginalną prasę czy coś takiego, ale ja wszystko robię w domowych warunkach Jakbym miał 2 raz zmieniać to pewnie około pół godziny... Co do regulacji luzu... tył na lewarku, założone koło i delikatnie dociągałem nakrętkę i sprawdzałem rękoma czy koło się lekko obraca i czy nie ma luzów na łożyskach, trzeba wyczuć ten moment. Jak będzie za mocno to łożyska się szybko skończą i będzie się grzała piasta. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach