Grabik Zgłoś #1 Napisano 9 Października 2010 Witam, Mam problem ze skrętem kierownicy w pasku. Jak kręcę kierownicą w lewo to licząc obroty kiery wychodzi mi półtorej obrotu,natomiast kręcąc w prawo kierownicą wychodzą dwa pełne obroty kierownicy. Nie ubywa płynu hydraulicznego z układu wspomagania. Auto dostało "strzała" w lewe koło i cała lewa strona była wymieniana, wahacze i kolumna Macphersona. Moje pytania: 1) Co sprawdzić, ewentualnie wymienić aby skręt był oki?? 2) Może taśma przy kierownicy uległa uszkodzeniu? (Skanowany przez Vag i zero błędów. Może ponowne trzeba zakodować sterownik skrętu??) 3) Może przekładnia jest uszkodzona??? 4) Coś jest uszkodzone tylko co??? (Mechanik od spraw typu "zwieszenia", nic nie zauważył niepokojącego) 5) Może jakiś wahacz jest źle założony??? Polegam na Waszym doświadczeniu i sądzę, że pomożecie. Wszelkie sugestie mile widziane. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo87 Zgłoś #2 Napisano 9 Października 2010 Moze moj przyklad cos pomoże. Ostatnio byłem u mechaniora bo mi kiera stukała, podejrzenie padło na krzyżak. Po rozkreceniu i sprawdzeniu ( wszystko ok, prawdopodobnie cos było słabo skrecone i stad te stuki) wszystko zostało skrecone ponownie. I tez była podobna sytuacja. W jedną strone mialem wiecej obrotów niż w drugą. Ponowne rozkrecenie, dopasowanie i skrecenie pomogło. Obroty na każdą strone takie same. A to sie stało nagle czy przed zakupem też tak było? Jeżeli po zakupie było ok to ja bym stawiał na przekładnie a jeżeli tak już było to pewnie poprzedni kierownik cos tam próbował się nauczyć i zrobił nie tak jak powinno być A o jakiej taśmie mówisz? Tej od ABS? (o innej nie wiem ale chetnie się dowiem)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #3 Napisano 10 Października 2010 1. Spróbować wyregulować pół obrotu myślę,że do zrobienia jak Przemo87 radzi 2.Taśma nie ma z tym nic wspólnego(jeżeli nie było rozbierane ,jezeli było i jest żle nawinieta to prawdopodobnie byś ją zerwał i kontrolka poduszek by sie zapaliła. 3Możliwe: Auto dostało "strzała" w lewe koło i cała lewa strona była wymieniana.4.Może przekładnia 5.Jeżeli to był fachowiec od zawieszenia do pomyłka wahacza nie wchodzi w gre o ile w ogóle można pomylić i założyc inaczej( nie sądze) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grabik Zgłoś #4 Napisano 10 Października 2010 (edytowane) 1) Będzie pogoda i czas sprawdzę ten krzyżak. 2) Wykluczam. 3) I tu się zastanawiam. Moim zdaniem jak coś by było nie tak z przekładnią to by "puszczała płyny" 4) Wydać 600 zł za regenerowana przekładnię i nie mieć pewności.... Wiem że marudzę ale wydaje mi się że przekładnia to ostateczność. 5) Fakt, założyć coś w tym zawieszeniu nie tak, to trzeba być magikiem. PS: We wtorek jadę na szarpaki i powiem gościowi żeby naprawił skręt w pasku zobaczymy co powie . Edytowane 11 Października 2010 przez Grabik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
79marcin Zgłoś #5 Napisano 18 Października 2010 Witam, mam taki sam problem podejżewałem, że może zwrotnica jest krzywa autko ma swoją histrorię wypadkową, ale kąty są ok, w lewo mam większy skrę w prawo mniejszy o 1/4 obrotu kierownicy, nie mam pomysłu co jest nie tak, gdyby Ktoś wiedział co to może być byłbym wdzięczny. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #6 Napisano 19 Października 2010 Można źle ustawić długość drążków, ale wtedy jest krzywo kierownica, chyba, że się ją dopasuje do kół. Samą kierą albo na krzyżaku. Zapytaj czy ściągali kierownicę albo odpinali krzyżak przy naprawie. Nie wiem tylko jak na to wszystko reaguje taśma, tzn. ile ma "zapasu" poza normalny zakres kręcenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
79marcin Zgłoś #7 Napisano 20 Października 2010 Końcówki drążków mam wkręcone tak samo lewa i prawa, kierownica była przełożona, problem był jeszcze taki, że brakowało regulacji, samochód ma jakąś historie powypadkową, coś jest nie tak jakby z prawym kołem, skręt w prawo jest mniejszy a dodatkowo przy skręcie w prawo czasami słychać dziwne odgłosy, nawet czasamy jakby kierownica się blokowała, tak prowadzi się bardzo dobrze nic nie sciąga nie stuka ale na parkingu szczegółnie cisnym jest problem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #8 Napisano 20 Października 2010 Jeśli była regenerowana maglownica i jest źle poskładana to ilość obrotów w lewo/prawo będzie różna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
79marcin Zgłoś #9 Napisano 20 Października 2010 Tego nie wiem, spróbuje przy kołach ustawionych na wprost sciągną osłony gumowe z maglownicy i zmierzyć ile wystaje z prawej a ile z lewj strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach