Skocz do zawartości
meriam3

Czy to łożysko słychać

Rekomendowane odpowiedzi

Witam poczytałem trochę ale nie do końca mam pewność .

Powiem tak od miesiąca zauważyłem głośna pracę autka podczas jazdy przy prędkości ok 70- 90 km jak by głośniej .

I tak podejrzewam łożysko piasty - ale nie wiem której , sprawdzałem na lewarku - niby wszystko ok koło nie terkocze ,luzów nie ma .

-jakoś ta głośna praca przechodzi od przodu i nie daje się dokładnie zidentyfikować na którym kole . podmieniłem na opony zimowe i to samo , rozpędziłem autko i włączyłem na luz i to samo .

Powiem jeszcze tak w lipcu wymieniłem rozrząd autko chodzi niby tak samo a w wrześniu w lewym kole wymieniłem osłonkę przegubu i po około dwóch - trzech tygodniach niepokoi mnie ten odgłos .

 

mam pytanie zasadnicze do kolegów .

Czy może to być jakieś inne łożysko ?

-np. na półośce w skrzyni lub któreś od kół silnika po wymianie rozrządu?

( wymieniłem cały komplecik : rolki pompa i pasek )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głośno pracuje tylko przy prędkości 70-90km? Jeśli to łożysko koła, to przy wchodzeniu w zakręt powinno się zmieniać natężenie hałasu - przy uszkodzonym lewym łożysku wejście w lewy zakręt zmniejsza jego obciążenie i mniej go słychać, przy wejściu w prawy - odwrotnie. Piszesz że wymieniałeś osłone przegubu - dokręcenie nakrętki półosi z niewłaściwym momentem może spowodować głośną pracę, lub uszkodzenie łożyska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piszesz że wymieniałeś osłone przegubu - dokręcenie nakrętki półosi z niewłaściwym momentem może spowodować głośną pracę, lub uszkodzenie łożyska

Tak wymieniałem ale nie wiem jakiego momentu siły używałem - dokręcałem dość mocno (nadmienie że odkręcenie śruby był bardzo trudne używaliśmy młota i udaru nawet klucze dwa imbusowe połamałem )

I teraz zastanawiam się czy to właśnie te łożysko na piaście czy te w skrzyni - o ile tam takie jest ?

A co do zakrętów to i przed wymiana osłonki i po wymianie jak wchodzę w zakręt w prawo ( często na ślimaku )to wówczas jest dłośniej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wchodząc w zakręt jest głośniej, to niemal pewne że to łożysko, oczywiście łożysko koła, w piaście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok Dzięki za podpowiedzi

Przed chwilą zdiagnozowałem łożysko w prawej piaście .

było ciężko ale chyba jestem pewien na 99%

Podlewarowałem całe auto i kręcenie kołami powiedziało mi tylko tyle że tył toczy się pięknie bez oporów a przód cały czas coś trze i szumi na jednym to na drugim kole .

W końcu zdjąłem przednie koła i odpuściłem hamulce i o dziwo jedno - te prawe zaczeło toczyć sie troszkę głośniej i ne te właśnie stawiam .

 

Dziwi mnie tylko fakt że nie można było tego zdiagnozować szybciej

miałem już do czynienia dwukrotnie z łożyskami kół ale tam było dokładnie słychac gdzie i które to koło huczy .

 

Dzięki Ci kol .Jarkow

Ja też tak obstawiałem ale nie byłem pewien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności