Skocz do zawartości
Vipergti

Kontolka ciśnienia oleju świeci, a ciśnienie oleju jest..

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś wracając ze szkoły (zaraz po odpaleniu i wyjechaniu na drogę, może 50m) zaczęła mi migać kontrolka od ciśnienia oleju i zaczął wyć ten denerwujący brzęczek.. przestraszony i zdziwiony odrazu się zatrzymałem i zgasiłem auto.. odczekałem chwilę i odpaliłem znowu.. na wolnych obrotach było ok, jednak po przegazowaniu znowu zaczęła migać ta kontrolka i zaczęło wyć.. jako że miałem do domu parę kilometrów i nie miałem pewności czy jest smarowanie, odkręciłem na miejscu szybko pokrywę zaworów, odpaliłem auto, przegazowałem i przekonałem się że olej pięknie sika (cała komora silnika zarzygana:debil) więc smarowanie dobre jest.. no ale dlaczego ta kontrolka się świeci po przegazowaniu(do ok 3000obr/min) ?? Jak chodził na wolnych obrotach, to próbowałem odpiąć czujniki od ciśnienia oleju( na podstawie filtra i w głowicy) jednak po odpięciu czujników dzieje się to samo.. na wolnych obrotach ok, po przegazowaniu zaczyna migać i wyć..

 

wydaje mi się, że to nie jest wina czujników, ale bardziej licznika..Czy to możliwe??

 

Kolejne pytanie jakie mi się nasuwa, to czy mogę tak jeździć ( muszę czymś się poruszać) skoro smarowanie jest??

 

Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem??

 

Będę wdzięczny za każdą pomoc, gdyż w innych wątkach nie znalazłem nic co by mi pomogło..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie miałem pewności czy jest smarowanie, odkręciłem na miejscu szybko pokrywę zaworów, odpaliłem auto, przegazowałem i przekonałem się że olej pięknie sika (cała komora silnika zarzygana) więc smarowanie dobre jest..

To jeszcze o niczym nie świadczy. Wykręć czujnik ciśnienia oleju i wkręć zamiast niego manometr. Wtedy będziesz wiedział jakie jest ciśnienie i czy kontrolka zapala się w wyniku usterki elektrycznej czy już po prostu silnik wyciąga powoli kopyto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę coś wykombinować, bo niestety nie mam manometru.. będę musiał gdzieś pożyczyć.. a co do silnika, to wątpię, żeby zionął ducha, bo niecały miesiąc temu dopiero był remontowany..Chyba, że poprostu pompa oleju się kończy?? bo w sumie ona nie była wymieniana..

 

No nic, jutro telefon w łapę i po znajomych będę dzwonił, może ktoś użyczy mi tego manometru..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba, że poprostu pompa oleju się kończy??

Może też tak być. Może nie tyle pompa co sam zawór przelewowy utrzymujący ciśnienie. Ale tak jak piszesz - musisz poszukać manometru, podłączyć i wtedy się zobaczy, bo może to jakaś pierdoła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik za pomiar ciśnienia nie powinien wziąć więcej niż 20 zł...

Metoda ze zdjęciem pokrywy nie powiem, kozacka :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Metoda ze zdjęciem pokrywy nie powiem, kozacka

 

Wiem, wiem.. Ale musiałem jakoś dojechac do domu, a nie chciałem dziada zatrzeć..:P

 

Samochód od mamusi już pożyczony, więc dzisiaj będe jeździł za tym manometrem..:)

 

Mechanik za pomiar ciśnienia nie powinien wziąć więcej niż 20 zł...

 

No tak, ale jakoś mam przeczucie dziwne że mogę do tego mechaniora nie dojechać i silnik mi stanie..:D Dlatego wolę poszukać i mieć pewność że go nie zatrę..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, problem rozwiązany.. Sprawdzałem manometrem, ciśnienie ok, mając drugi czujnik wymieniłem go i wszystko działa poprawinie..:) Dziękuję za pomoc..:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozna wiedziec ktory czujnik padł, ten przy filtrze czy w glowicy?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki, u mnie tez padl ten czujnik kiedys i wogule wyszlo na to ze mialem zamontowany innego koloru niz powinien byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie sprawa wygląda tak że po zapaleniu silnika wszystko jest ok,jednak gdy tylko pochodzi minutę zapala się kontrolka ciśnienia oleju i włącza charakterystyczny brzęczyk.Gdy silnik złapie temperaturę rzędu 70C to kontrolka gaśnie.Przez cały czas silnik pracuje normalnie,a ciśnienie oleju jest w dobre(mierzone manometrem, przez mechanika).Co może być problemem??zapowietrzył się??czy może to wina czujnika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co może być problemem??zapowietrzył się??czy może to wina czujnika??

jaki filtr, jaki olej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walnij mocno ręką w deskę, czy zmienia to zachowanie kontrolki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki filtr, jaki olej??

nie wiem jaki jest filtr,ale wcześniej nie było problemu.po wymianie uszczelki pod głowicą zaczęło się tak robić.Najpierw jak się zapaliła pierwszy raz to doleli mi 1,5litra oleju.Czy ma to jakieś znaczenie jeśli został dolany inni ale też półsyntetyk 10w40??

Walnij mocno ręką w deskę, czy zmienia to zachowanie kontrolki?

nie pomaga:(to było pierwsze co zrobiłem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najpierw jak się zapaliła pierwszy raz to doleli mi 1,5litra oleju

 

Skoro dolali Ci aż tyle oleju, to sprawdź, czy ty wogóle masz olej..:P

Proponuję załatwić mamometr i sprawdzić czyciśnienie jest ok, wtedy będziesz mógł dalej szukać.. Myślę jednak, że może to być czujnik..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi ktory wymieniles ten czujnik-bo sa dwa nad filtrem oleju. Mam tez taki problem-pisalem ostatnio na forum. Wymienilem dzisiaj filtr oleju bo myslalem ze sie rozsypal moze,ale jednak dalej mruga i brzeczy... Zazwyczaj ponad 3000obr/min-np. jak przytrzymam na postoju 3100obr.to zaczyna mrugac i brzeczec. Czasami jadac normalnie tez tak jest.... Moze rzeczywiscie ten czujnik padl, tylko ktory????

Edytowane przez kamillo33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik nad filtrem oleju, wkręcony jest w podstawę filtra olejowego..:) Bo drugi czujnik jest w głowicy..

 

Według tych objawów które opisujesz, myślę że to chujnik, bo u mnie były takie same objawy..:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
myślę że to chujnik

mała literówka a tak dużo zmienia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
myślę że to chujnik

Tak, to musi być on... innego rozwiązania nie przyjmuję do wiadomości.:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro dolali Ci aż tyle oleju, to sprawdź, czy ty wogóle masz olej..

Proponuję załatwić mamometr i sprawdzić czyciśnienie jest ok,

mam olej prawie do górnej kreski,a manometrem był sprawdzany i ciśnienie jest dobre.Pojawiło się to po wymianie uszczelki pod głowicą i nie wiem o co chodzi

myślę że to chujnik

nie wiedziałem że może mieć wpływ ale wezmę pod uwagę:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności