rafal28 Zgłoś #1 Napisano 2 Października 2010 witam nie wiem jak zachowuje się taki czujnik a wydaje mi się że coś jest nie tak chodzi o to że rano pokazuje wartości takie jak czujnik ciśnienia atmosferycznego(ten w ecu) a jak włacze silnik to pokazuje troche niżej a jak go wyjme z rury dolotowej to nic się nie zmienia we wskazaniach tego czujnika ciągle pokazuje niższą wartość niż czujnik wysokości w ecu.vag nie pokazuje żadnych błędów czy ma ktoś opis rezystancji tego czujnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #2 Napisano 26 Marca 2013 (edytowane) Odgrzeje, w nawiazaniu do tego tematu: http://forum.vw-passat.pl/threads/115929-AFN-do-oceny-slaby-na-dole Mam podobnie w aucie, a mianowicie - po wlaczeniu na zaplon czujnik g71 pokazuje troche mniej niz f96. Przykladowo - atmosferyczne 979mbar to, g71 958mbar. Kiedy odpale silnik wartosc jeszcze spada. Po odkreceniu czujnika nic sie nie zmienia, a czuc ze sprezarka pompuje wiec troche dziwne. Po kilku odpaleniach i zgaszeniach silnika wartosc g71 i f96 wyrownuje sie, albo i nie, albo wartosc g71 troche rosnie, roznie to jest bo kilka razy sprawdzalem. Zrobilem taki test - na luzie podnioslem obroty do 2000 i vag pokazal okolo 1320mbar. Po podlaczeniu manometru, pokazuje 0,45 bara wiec zaokraglajac okolo 130 mbar wiecej. Czy to mozliwe, ze czujnik przeklamuje - zaniza? Edytowane 26 Marca 2013 przez halski67 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #3 Napisano 26 Marca 2013 Jak każde urządzenie może się popsuć więc najprościej było by od kogoś podmienić czujnik na próbę , wtedy wykluczysz go na 100% czy jest ok czy wadliwy już. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #4 Napisano 26 Marca 2013 A nie da sie tego czujnika w jakis sposob sprawdzic, zeby sie upewnic czy jest zepsuty? Multimetrem jakos vagiem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #5 Napisano 27 Marca 2013 (edytowane) Można owszem, manometrem zmierzyć rzeczywiste ciśnienie doładowania w dolocie i porównać je z ciśnieniem zmierzonym w dolocie przez ten czujnik G71. Na tym przecież bazują wszelkie manometry wskazujące ciśnienie turbopsprężarki na zegarach czy inych licznikach montowanych w dolocie i umiejcowianych na zegarach w samochodach. Edytowane 27 Marca 2013 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #6 Napisano 27 Marca 2013 A co moze dziac sie z silnikiem jezeli czujnik g71 zaniza tak jak u mnie? Ja mam wrazenie jakby Turbosprezarka nadmiernie pracowala juz od najnizszych obrotow a silnik chodzi jak w jelczu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #7 Napisano 27 Marca 2013 no to masz dobre wrażenie bo ecu próbuje nadganiać ten brak z czujnika rozkręcając turbo poprzez n75. Wyszło by to na logach i moża by więcej powiedzieć jak byś zrobił 11,10,08,03 oraz bs 11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #8 Napisano 27 Marca 2013 (edytowane) no to popatrz do tego tematu: http://forum.vw-passat.pl/threads/115929-AFN-do-oceny-slaby-na-dole Ale co ecu bedzie nadganial?? g71 nie zaniza w taki sposob, ze pokazuje za niskie cisnienie w dolocie, tylko przeklamuje wartosci (pokazuje ze jest 1300mbar a faktycznie jest 1450 przykladowo) j/w pisalem. Ecu bedzie tak sterowal n75 (wedlug mapy), jakie mu wartosci cisnienia g71 poda. Wydaje mi sie, ze jezeli g71 bedzie zanizal, a ecu nie bedzie widzial nadmiernego cisnienia w dolocie, i rozpedzal turbine zeby g71 podal wlasciwe cisnienie wedlug mapy, to turbosprezarka bedzie sie krecic jak oszalala. Czy wysokie wartosci jakie podaje przeplywomierz to tez bedzie efekt tego? Edytowane 27 Marca 2013 przez halski67 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #9 Napisano 27 Marca 2013 jak turbo będzie pompować jak głupie to może powodować te wartości ( albo dziura po drodze - to myślę że jest wykluczone na 100%), aczkolwiek powtarzam logi świeże i można się wtedy odnieść do tego. Z tego linku co wkleiłeś to przepływka tam wygląda ok więc nie wiem/y jak teraz się do tego odnieść bo parę mies minęło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #10 Napisano 27 Marca 2013 Tak pare miesiecy, ale problem ten sam, i nic sie w charakterystyce pracy samochodu nie zmienilo. Dziury brak, no bo to podstawa do sprawdzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach