Gość boozy Zgłoś #1 Napisano 16 Marca 2007 witam, Niedawno ojciec kupił passata z 2001 roku. Istnieje prawdopodobieństwo że auto było sprowadzone z Anglii i zrobiona przekładka, chociaż osoba od której kupiliśmy uważa że sprowadziła go w takim stanie z belgi. Mam takie podejrzenie, ponieważ "ręczny" jest bliżej prawego fotela, natomiast bliżej kierowcy są miejsca na kubeczki, no i licznik jest w milach. Przy zakupie nie zwróciliśmy na ten szczegół, wychwyciłem go dopiero dzisiaj. Moje pytanie polega na tym, czy taka przedkładka jest grożna dla mechaniki i elektroniki auta, i jak wpływa na bezpieczeństwo, no i czy jak licznik jest w milach, czy przebieg jest także pokazywany w milach?? Zaznaczam, że komputer pokazuje dzienny przebieg w kilometrach a nie milach, oraz średnią prędkość w ciągu dnia także pokazuje kilometrach na godzinę. Proszę o wszelkie uwagi. pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 16 Marca 2007 jesli przekladka byla dobrze zrobiona to powinno byc ok. wiekszosc aut jest uniwersalnych pod tym wzgledem, czyli mozna przerabiac bez problemow. niektore tylko wychodza drozej, bo trzeba przelozyc wiazki, sciane grodziowa wycinac, boczki... ciekawe czy poduchy sa podpiete, albo czy w ogole sa... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boozy Zgłoś #3 Napisano 16 Marca 2007 No ciekawe...Ale gryby nie było to komputer by chyba jakiś błąd wyświetlał. W poniedziałek ma tato podjechać do warsztatu i podłączyć auto pod komputer, więc się wszystko okaże Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #4 Napisano 17 Marca 2007 Sprawdź dokładnie, z tego co kiedyś wyczytałem to w B5 trzeba przy przekładce wymienić ścianę grodziową a to już duży koszt Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość aniol1988 Zgłoś #5 Napisano 17 Marca 2007 ew rzezba.. i spawanie ..a wtedy auto juz nie jest bezpieczne .. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamel Zgłoś #6 Napisano 17 Marca 2007 Trochę dziwna sprawa z tym przebiegiem i prędkością w kilometrach a licznikiem w milach. Ja w swoim mam zarówno licznik jak i przebiegi i prędkości w milach. Coś mi się widzi, że ktoś nieźle kombinował przy Twoim Pasku - czego oczywiście Ci nie życzę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n0w3y_pl Zgłoś #7 Napisano 17 Marca 2007 Trochę dziwna sprawa z tym przebiegiem i prędkością w kilometrach a licznikiem w milach.Ja w swoim mam zarówno licznik jak i przebiegi io prędkości w milach. Coś mi się widzi, że ktoś nieźle kombinował przy Twoim Pasku - czego oczywiście Ci nie życzę. Passata jest strasznie ciezko przerobic, to jest jedno z aut ktore sie nie oplaca przerabiac w polsce ( dowiedywalem sie sam w tym temacie ) ale jezeli przekladka byla to popatrz na lusterka,lewe powinno byc mniejsze jezeli byla wersja puszczona w anglii gdyz ja mam wersje wyprodukowana w niemczech dla anglii i mam dwa jednakowej wielkosci lusterka, a licznik i mfa da sie zmienic poprzez komputer na KM badz MPH. lecz jak sie nie myle to przebieg pozostaje w milach. lecz glowy sobie sciac nie dam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #8 Napisano 17 Marca 2007 Passata jest strasznie ciezko przerobic, to jest jedno z aut ktore sie nie oplaca przerabiac w polsce ( dowiedywalem sie sam w tym temacie ) a to ciekawe. Dwa tygodnie temu miałem do kupienia passka 99' 1,9TDI Variant z Anglii właśnie i z tego co zdążyłem się dowiedzieć, jasno wynika że jedynym problemem po "przekładce" (oczywiście dobrze wykonanej) są skrzypiące plastiki. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #9 Napisano 17 Marca 2007 bardzo często po przekładkach są "jaja" z climatronikiem , tzn jeżeli ktoś nie poprzekłada kabli w kostkach to np. ustawiając nawiew na szybę masz nawiew na nogi, a ustawiając na nogi masz nawiew na poziomie klatki piersiowej...i takie różne kombinacje poczytaj http://www.angliki.fora.pl - za dużo nie ma ale zawsze coś passat to niewdzięczne auto do przekładki, sprawdzona informacja,przekładka droga ale opłaca się to robić bo passaty są tu za "grosze" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ali-g Zgłoś #10 Napisano 18 Marca 2007 Wydaje mi się, że nr VIN wyjaśni sprawę, w salonie powiedzą skąd jest auto, gdzie było serwisowane, bo na gwarancji musiał je ktoś serwisować. Spójrz na jeden mały szczegół, a mianowicie climatronic (jesli masz), z której strony jest czujnik (taki cypelek w malutkiej kratce klimatronika), lewej czy prawej, bo pewnie tego nikt nie wymianiał. Zresztą jak fachowiec spojrzy na auto, choćby układ kierowniczy, to powinien widzieć od razu czy było grzebane z anglika czy też nie, można też zajrzeć pod dywanik z prawej strony czt były tam pedały itd... Boozy napisz czego sie dowiedziałeś... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boozy Zgłoś #11 Napisano 18 Marca 2007 zamieszczam zdjęcia. Ten czujnik w klimie jest po prawej stronie. klima działa jak należy. no i lusterka są prawidłowe. zamieszczam foty Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcino Zgłoś #12 Napisano 18 Marca 2007 no przykro mi ale chyba ktoś naprawdę sprzedał Wam przekładkę. Dobitnie pokazuje to właśnie umiejscowienie dźwigni hamulca ręcznego i otworów na napoje a także zamienione miejscami masz włącznik awaryjnych oraz ogrzewania tylnej szyby - u mnie (samochód z holandii) szyba jest bliżej kierowcy natomiast awaryjne bliżej pasażera... Chyba, że auto miało mały pożar w środku i ktoś wstawił elementy wnętrze od anglika ale w to raczej wątpię.... nie wypowiadam się na temat jakości jazdy takim autem, bo nie miałem z tym do czynienia a tylko wiele rzeczy szłyszałem.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dudek Zgłoś #13 Napisano 18 Marca 2007 na 100% anglik. mam tak samo umieszczony reczny, kubeczki a do tego zegary ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boozy Zgłoś #14 Napisano 18 Marca 2007 No to anglik. Jeździ dobrze. na zakrętach trzyma, spala też dobrze, jak narazie nie mam żadnych zastrzeżeń Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kaczorr Zgłoś #15 Napisano 18 Marca 2007 a na naklejce w bagazniku jakie masz symbole? tam jest jasno napisane na jaki rynek bylo produkowane dane auto? X0A national sales program Germany X0B national sales program Germany, direct dealer X0C national sales program USA tourists X0D national sales program Germany right-hand drive X0E national sales program Canada tourists X0M national sales program industrial engines X0N national sales program industrial engines X10 national sales program Central Europe X11 national sales program Northern Europe X12 national sales program Southern Europe X13 national sales program Europe (RHD) X19 suspension range 319 X1A national sales program Denmark X1B national sales program Finland X1C national sales program Norway X1D national sales program Sweden X1E national sales program Iceland X1F national sales program Czech Republic X1G national sales program Czech Republic X1H national sales program for Slovakia X20 suspension range 320 X21 suspension range 321 X22 suspension range 322 X23 suspension range 323 X29 suspension range 329 X2A national sales program Belgium X2B national sales program Great Britain X2C national sales program the Netherlands X2D national sales program Luxembourg X2E national sales program Ireland X2F national sales program Turkey X2G national sales prog. pseudo country (GB) X2H national sales program Morocco X2J national sales program Cyprus X2K national sales program Gibraltar X30 suspension range 330 X31 suspension range 331 X32 suspension range 332 X33 suspension range 333 X3A national sales program France X3B national sales program Spain (FBU) X3C national sales program Spain (Nation.) X3D national sales program Greece X3E national sales program Israel X3F national sales program Cyprus/Gibraltar X3G national sales program Portugal X3H national sales program Andorra X3J national sales program Canaries X3K national sales program Macedonia X3L national sales program Lebanon X3M national sales program Baltic States X3N national sales program Bolivia X3P national sales program Barbados X3Q national sales program Kazakhstan X3R national sales program Venezuela X3S national sales program Mongolia X3T national sales program Yemen X3U national sales program Guadeloupe X3V national sales program Uruguay X3W national sales program Jordan X3X national sales program Slovenia X3Y national sales program El Salvador X3Z national sales program Syria X4A national sales program Austria X4B national sales program Switzerland X4C national sales program Italy X4D national sales program Yugoslavia (FBU) X4E national sales program Yugoslavia (CKD) X4F national sales program for rest VX-14 X4G national sales program Indonesia X4H national sales program Malta X4J national sales program Poland X4K national sales program Hungary X4L national sales program Bulgaria X4M national sales program CIS X4N national sales program Romania X4P national sales program Nepal X4Q national sales program Nigeria X4R national sales program Croatia X4S national sales program Vietnam X4T national sales program the Caribbean X4U national sales program Albania X4V national sales program Panama X4W national sales program Middle East X4X national sales program Ecuador X4Y national sales program Estonia X4Z national sales program Dominican Republic X5A national sales program pseudo for X8R X5B national sales program pseudo for X8Y X5C national sales program pseudo for X8Z X5D national sales program pseudo for X7X X5E national sales program Ukraine X5F national sales program White Russia X5G national sales program Lithuania X5H national sales program Latvia X5K national sales program Serbia X5L national sales program Bosnia/Herzegovina X5M national sales program dominion markets (French overseas colonies) X5N national sales program Martinique X5P national sales program Moldavia X5Q national sales program India X5R national sales program Tunisia X6A national sales program AGCC countries X6B national sales program Near East/North Africa X6C national sales program Angola X6D national sales program Egypt X6E national sales program Guinea X6F national sales program Ethiopia X6G national sales program Ghana X6H national sales program Madagascar X6J national sales program Trinidad X6K national sales program South Africa X6L national sales program United Arab Emirates X7A national sales program export (pseudo) English X7B national sales program export (pseudo) French X7C national sales program export (pseudo) history X7E national sales program Ivory Coast X7F national sales program Technical Program X7G national sales program Indonesia X7P national sales program Philippines X7R national sales program South Korea X7S national sales program North Korea X7W national sales program for rest of K-V-3 X7X control of global product program X7Y national sales program export (other) X7Z control European Union X8A national sales program Japan (FBU) X8B national sales program rest Asia Pacific X8C national sales program Australia X8D national sales program China (FBU) X8E national sales program China (CKD) X8F national sales program Taiwan (FBU) X8G national sales program Asia/Oceania X8H national sales program Taiwan (CKD) X8J national sales program Malaysia X8K national sales program Singapore X8L national sales program Hong Kong X8M national sales program Thailand X8N national sales program New Zealand X8P national sales program pseudo for X9C X8Q national sales program Brunei X8R national sales program pseudo for X0A X8S national sales program pseudo for X9Z X8T national sales program pseudo for X0C X8U national sales program pseudo for X0D X8V national sales program pseudo for X0E X8W national sales program pseudo for X9X X8X control of global price basis commercialvehicles (pseudo) X8Y national sales program pseudo for X9A X8Z national sales program pseudo for X9B X9A national sales program USA X9B national sales program Canada X9C national sales program Mexico X9D national sales program Argentina X9E national sales program Guatemala X9F national sales program Paraguay X9G national sales program Brazil X9H national sales program Columbia X9J national sales program Chile X9K national sales program Puerto Rico X9L national sales program South America (export Brazil) X9M national sales program Pseudo X9N national sales program Curaчao X9P national sales program South America (export Argentina) X9Q national sales program Test Country X9R national sales program Peru X9S national sales program CDK manufacturing X9T national sales program South America X9U national sales program rest of South America X9X control of programs for pre-production series X9Z national sales program diplomats Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ali-g Zgłoś #16 Napisano 18 Marca 2007 Zgadza się, czujnik klimatronika też jest po drugiej stronie. Czyli standardowo sprzedawca nie był uczciwy, ehh Sprawdz sobie światła jeszcze, bo jeśli masz od anglika to będą świeciły inaczej niż europejskie... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN Zgłoś #17 Napisano 18 Marca 2007 boozy widzę, że masz bardzo luźne podejście w związku z tym iż twój Passat to Anglik. Sprawa naprawdę jest poważna, mam wielu znajomych siedzących w branżach motoryzacyjnych i wielokrotnie widziałem przekładki z wersji Angielskiej na Polską o ile sprawa np. w Ford Mondeo nie jest aż tak groźna i skomplikowana (auta te mają narysowane otwory po obu stronach na pedały, miejsca na wiązki itp., sprawa naprawdę prosta) to, aby przerobić Passata B5 3BG trzeba lepić, rzeźbić, kleić i kombinować ! To są twoje pieniądze i twoja sprawa, ale to auto to jeżdżąca bomba zegarowa tylko kwestią czasu jest to kiedy wszystko zacznie się sypać! Co do wątpliwości, czy samochód był przerabiany to ich nie mam! Pomijając wnętrz (brałem pod uwagę np. pożar i zakup tańszych plastików od wersji Angielskiej) to zewnętrzne elementy różniące samochody z kierownicą po lewej i prawej stronie również się nie zgadzają! Pierwszą sprawą są lusterka, niby zgadza się lewe duże, prawe krótsze, ale nie są one oryginalne są metaliczne niby jak od Audi z lini S-line czy RS co oznacza jedno były zmieniane ! Po drugie twoje wycieraczki dosztukowano chyba od Passata B1, albo czegoś również starego, wyglądają archaiczne i pewnie też tak pracują. Aha i jeszcze jedno, licznik spalania i przebiegu przemianowany jest na L i KM. Wydaje mi się również, że coś nie tak jest z twoim systemem ASR, montowany on był do liftingu, potem był ESP, dobrze myśle ? Zastanów się jeszcze co z tym zrobić, udowodnić oszustwo sprzedawcy jest bardzo łatwo. Ile zapłaciłeś za samochód ? P.S. : Dołączam fotkę z wnętrza, jak wygląda w wersji oryginalnej lewostronnej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boozy Zgłoś #18 Napisano 18 Marca 2007 Auto kupione od policjanta. Zapłaciliśmy 36,500, ale faktura na 30,000 Ale jak światła mają zły kierunek to chyba nie przeszły by przeglądu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN Zgłoś #19 Napisano 18 Marca 2007 Mało zapłaciliście, tak uważam. Ja znam takie stacje kontroli pojazdów, że wystawiają przeglądy techniczne bez aut. To jest Polska tu wszystko jest możliwe. Sprawdź w nocy czy przypadkiem lewa lampa nie daje dalej jak na pobocze ! Podjedź też do kogoś, żeby podpiął auto pod VAG, zobaczy ile błedów wyskoczy, przerazisz się! Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boozy Zgłoś #20 Napisano 18 Marca 2007 dzięki za rade. Z tym kompem to na pewno jutro podjedzie ojciec i sprawdzi. A ze światłami nie zauważyłem różnicy z poprzednim autem jakie mieliśmy, ale muszę któregoś wieczoru sprawdzić z autem europejskim. Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za wypowiedzi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach