Skocz do zawartości
chevy

B5 3BG po wymianie rozrządu nie pali

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Silnik AVB po wymianie rozrządu nie pali.

Kół nie blokowałem ale robiłem własne oznaczenia. Nic się nie przesunęło i wydaje się wszystko ok.

 

Jedna rzecz o której myślę to,że podczas odkręcania koła pasowego obrócił się wał o 90 stopni wraz z wałkiem rozrządu a w tym czasie akumulator był odpięty i może czujnik teraz złe info wysyła do komputera?

 

Dodam że podczas "kręcenia" efekt jest taki jakby w ogóle paliwa nie dostawał nie słychać żeby gdzieś tam dochodziło do jakiegoś zapalenia mieszanki.

 

Proszę o pomoc.

 

Dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nic się nie przesunęło i wydaje się wszystko ok.

 

odkręcania koła pasowego obrócił się wał o 90 stopni wraz z wałkiem rozrządu

 

Ta albo ci się ruszył albo nie. Oznaczenia trzeba było zrobić po demontażu koła pasowego, choć nie wiem po co skoro wszystko jest oznaczone.

 

Sprawdź jeszcze raz ustawienie na oryginalnych znakach - może jeszcze nic straconego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega chyba źle zrozumiał. Ustawienia są ok. Przesunęły się wałki względem czujnika w trakcie odkręcania koła pasowego. Dlatego pytanie czy to może byc przyczyną?Czujnik zapamiętał położenie wału a ja go przekręciłem. Dlatego pytam czy może przez komputer można to ustawić.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że przestawiało się koło pasowe wałka rozrządu na 3 śrubach (fasolki). Jeżeli tak to trzeba trafić w poprzednie miejsca odciśnięte od śrub i potem odpalić silnik. Jeżeli odpali podpiąć VAG-a i sprawdzić kąt synchronizacji gr.4 poz.4 , trzeba doprowadzić do ustawienia 0.0 - 0.6 ...:fajny Powodzenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nie.

W trakcie odkręcania koła pasowego tego z wału korbowego (4 śruby).

Jedna śruba była tak zapieczona że w trakcie jej wykręcania obróciłem wał korbowy o ok 90 stopni. Gdy obracał się wał również obracał się wałek rozrządu, pompa wody i rolki ponieważ stary pasek jeszcze był założony.

Ktoś kto już to grzebał wie że zanim się dobierze do paska trzeba ściągnąć koło pasowe.

 

Czy w ten sposób czujnik wału teraz pokazuje złe wartości przez co autko kaput ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujni polozenia walu nie ma z tym nic wspolnego cos innego sp[ier.... stawiam ze zle ustawiles znaki lub ci diezelek nie dochodzi sprawdz czy pompa podaje paliwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem że przestawiało się koło pasowe wałka rozrządu na 3 śrubach (fasolki). Jeżeli tak to trzeba trafić w poprzednie miejsca odciśnięte od śrub i potem odpalić silnik. Jeżeli odpali podpiąć VAG-a i sprawdzić kąt synchronizacji gr.4 poz.4 , trzeba doprowadzić do ustawienia 0.0 - 0.6 ...:fajny Powodzenia...
tak jak koledzy mówią rozbierz jeszcze raz ustaw na znaki fabryczne złóż i sprawdź kąt wtrysku na bank będzie rozjechany i dobrze było by te fasolki sprawdzić tak jak kolega tu pisze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oby sie skończyło tylko na braku synchronizacji bo jak bardziej przestawiłeś to może czapke trzeba bedzie zdjąć i z oszczędności zrobia sie niepotrzebne wydatki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby wykluczyc paliwo to w trakcie krecenia psiknij plakiem w dolot, jak zapali i bedzie pracowal na plaku ( caly czas trzeba psikac ) to znaczy ze rozrząd dobrze ustawiles

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Żeby wykluczyc paliwo to w trakcie krecenia psiknij plakiem w dolot, jak zapali i bedzie pracowal na plaku ( caly czas trzeba psikac ) to znaczy ze rozrząd dobrze ustawiles
a moze odrazu wez mlotek i pier.... w glowice ?

 

 

SPRAWDZ najpierw orginalne znaki czy dobrze poustawiales rozrzad zanim znow ci auto odpali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tym silniku rozrzad jest bardzo prosty, a po zlorzeniu mysle ze przekrecil silnik recznie, zreszt jak napisal ze nie pali to znaczy ze juz krecil rozrusznikiem wiec jak miala być kolizja to juz byla, a plak wyjasni mu sprawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w tym silniku rozrzad jest bardzo prosty, a po zlorzeniu mysle ze przekrecil silnik recznie, zreszt jak napisal ze nie pali to znaczy ze juz krecil rozrusznikiem wiec jak miala być kolizja to juz byla, a plak wyjasni mu sprawe
ale jeśli była kolizja to i tak go nie uruchomi bo jak skoro maiłby zawory pogięte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego jak zapali na plaku to znaczy ze nie bylo kolizji i rozrząd dobrze ustawil, a jest problem z paliwem

Edytowane przez jarek_g60

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jesli tak jest jak mowicie i kolizja byla to poco robic wiekszy syf jak by nie daj boze odpalil po co ryzykowac mysle ze lepiej jak sprawdzi znaki co za problem sciagnac oslone z kolek rozrzadu a na wale widac z gory nic go to nie kosztuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale w drugim poscie napisal ze rozrzad stoi w znakach!!!

tylko obawia sie czujnika polozenia walka ze cos zle zapamietał jak odkrecal kolo, ale to nie ma znaczenia szczegulnie ze byl odpiety akumulator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaki fabryczne były zabrudzone nie byłem ich pewny więc ostrym rysikiem zrobiłem dodatkowo własne znaki. Po ściągnięciu paska wałki były sztywne delikatnie próbowałem obrócić jeden i drugi ale oba stały w miejscu. Założyłem pasek i sprawdziłem swoje znaki i wszystko ok. Wsadziłem akumulator i zima. Auto tylko kręci. Też myślałem o pompie ponieważ nie za bardzo ją słychać i myślę o bezpieczniku (jutro sprawdzę) ale przecież paliwo zostaje jeszcze w filtrze w ciągu 3 dni nie wyparuje więc powinien zaskoczyć stąd moje podejrzenia o ten czujnik. Ale skoro koledzy twierdzą że nie ma on nic wspólnego będę musiał spróbować plaka. Jak nie pomoże to auto do ponownej rozbiórki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli pompa nie pracuje to ze masz paliwo w filtrze nie pomoze cos go musi tam podac dalej a tak na przyszlosc to znaki zrob nastepnym razem lakierem do paznokci :) bedzie wyrazniej i pewniej bo rysik to wiesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja na twoim miejscu poluzowal bym 3 trzynastki na kole rozrzadu i przesonol delikatnie w lewo albo w prawo-ja tez tak mialem u siebie ze po zalozeniu nowego paska silnik nie chcial mi odpalic a tez bylem pewny ze nic nie ruszylem,po podpieciu do vaga pokazalo mi blad pt. brak sygnalu czujnika walka rozrzadu,poluzowalem trzynastki telikatnie przesunelem kolo i autko pali az do dzis D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehhh same klopoty zamiast jezdzic bede szukal przyczyny....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ehhh same klopoty zamiast jezdzic bede szukal przyczyny....
a nie lepiej było podjechać do mechanika i za 250zł nie męczyć się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności