Gość strusio Zgłoś #1 Napisano 16 Marca 2007 Napiszę od samego początku jak do tego doszło. Wszystko pojawiło się od momentu kiedy walnął mi czujnik temperatury. Wymieniłem czujnik po kilku dniach na nowy. Po odpaleniu auta temp. w jeździe w ciągu może 10 minut wzrosła do 110 stopni. Przestraszyłem się, pomyślałem że może czujnik walnięty (cena 10zl). Kupiłem nowy. Problem pozostał ale zauważyłem,że chłodnica jest zimna, więc pomyślałem że termostat jest walnięty. Wymontowałem, sprawdziłem (jest dobry). Po zamontowaniu problem pozostał nadal. Więc pozostało wymienić uszczelkę pod głowicą, tak mówili mi znajomi oraz mechanik u którego teraz jestem. Po wymianie uszczelki problem jest nadal(mechanik wymienił uszczelkę oraz splanował głowice). Aha pompa wodna jest ok, nadmienię że próbowałem nawet bez termostatu.Cały czas to samo ( jedyne co się zmieniło jak wymontowałem termostat i odpaliłem,to cały układ był gorący wraz z chłodnica, wentylatory na chłodnicy uruchomiły się ale temp. jak była tak jest wysoka) Czy może u której osoby z was pojawił sie taki problem, jest to dla mnie straszne, bo muszę jakoś jeździć do pracy 40km. Nadmienię, że posiadam passata b3 2.0 benzyna 91r., automatyczna skrzynia biegów! Proszę o jakąś pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #2 Napisano 16 Marca 2007 A faktycznie tak mocno sie grzeje, czy tylko pokazuje 110 (te tanie czujniki tak czasami mają )? Sugestie: zapowietrzony układ chłodzenia, korek zbiorniczka wyrównawczego do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #3 Napisano 16 Marca 2007 jesli bez termostatu to samo to zmien czujnik. tez mam 110 stopni, ale rzeczywiscie 90. czujnik zamiennik jakis gowniany kupilem i teraz tak mam ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość strusio Zgłoś #4 Napisano 16 Marca 2007 A faktycznie tak mocno sie grzeje, czy tylko pokazuje 110 (te tanie czujniki tak czasami mają )? temperaturę mierzyłem termometrem, mogę max. odczytać do 100 stopni,termometr wskazywał 100, wskaźnik około 100. Przy czym później podnosił się do 110... souler napisał/a: jesli bez termostatu to samo to zmien czujnik. tez mam 110 stopni, ale rzeczywiscie 90. czujnik zamiennik jakis gowniany kupilem i teraz tak mam ;/ Zmieniłem na nowy i to innej już firmy- EPS, zapewne też jakiś zamiennik. Mam też własne myśli co może być przyczyna,ale to tylko myśli. Automatyczna skrzynia biegów chłodzona jest cieczą, chyba że z tej strony może być problem. Może ktoś już się z tym spotkał? //scaliłem 3 posty - kuczlaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #5 Napisano 16 Marca 2007 Automatyczna skrzynia biegów chłodzona jest cieczą, chyba że z tej strony może być problem. Niby jest, ale ona przecież by tak nie grzała... raczej... Pomacaj wszystkie możliwe węże, jak któryś będzie nie gorący, to blisko niego powinna tkwić przyczyna. Niewiem, spóść płyn przedmuchaj każdy przewód, coś musi być nie tak. A czy silnik normalnie pracuje? może przestawiony zapłon, rozrząd, zły skład mieszanki - strzelam. Mój potrafi po 30 km spokojnej jazdy nawet nie otworzyć termostatu - wskazówka 70 st. i dolny wąż zimny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #6 Napisano 16 Marca 2007 @strusio Sprawdź drożność układu chłodzenia, sprawdź też i napisz, czy masz przy tym ogrzewanie. @Tomcio Chyba jednak masz walnięty termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość strusio Zgłoś #7 Napisano 16 Marca 2007 sprawdź też i napisz, czy masz przy tym ogrzewanie. Tak mam ogrzewanie, działa bez zarzutu. Zapomniałem napisać, że posiadam LPG. Czytałem na innych forach, że dużo problemów tutaj się właśnie znajduję, ale przy tym problemie występują ubytki płynu a u mnie one nie występują. Hmmm Piszę co przeczytałem, bo jestem pod wielkim znakiem zapytania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Adoslaw8 Zgłoś #8 Napisano 17 Marca 2007 Cześć. Miałem to samo, zmieniałem 3 razy czujnik aż wkońcu udało mi się kupić który wskazuje odpowiednią temperature. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #9 Napisano 17 Marca 2007 Nie można tak mówić, że w końcu trafiłem na taki, który wskazuje dobrze. Najpierw symulujemy temperaturę podłączając zamiast czujnika 2-3 rezystory, których wartość powinna odpowiadać adekwatnym wskazaniom temperatury na wskaźniku. Jeśli wszystko gra, to dopiero wtedy można dobierać czujnik mając pewność, że pozostała część obwodu wskaźnika temperatury działa bezbłędnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti Zgłoś #10 Napisano 17 Marca 2007 Zmień mechanika, jak można wmówić wymianę uszczelki pod głowicą bez ewidentnych powodów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #11 Napisano 17 Marca 2007 Najpierw symulujemy temperaturę podłączając zamiast czujnika 2-3 rezystory, których wartość powinna odpowiadać adekwatnym wskazaniom temperatury na wskaźniku. A może troszkę więcej szczegółów. Jakie rezystory (wartości)? Gdzie i jak je podłączyć? Nie każdy jest elektronikiem i ma to "w małym palcu"! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Aleks Zgłoś #12 Napisano 18 Marca 2007 Poluzuj korek wlewu płynu chłodniczego i przejedz się do zagrzania silnika . Zobacz jaka wtedy będzie temperatura.Przy ewentualnym uszkodzeniu uszczelki pod głowicą , gazy będą miały którędy odchodzic i temperatura nie powinna tak wzrosnąć , ale i tak trzeba wtedy wszystko dokładnie sprawdzić , bo to nie musi oznaczć uszkodzonej uszczelki. Czy na korku wlewu płynu chłodniczego masz białawą pianę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukaskowal Zgłoś #13 Napisano 18 Marca 2007 Witam, mialem podobny problem w swoim pasku, po pierwsze primo kup oryginalny czujnik temp - majatku nie wydasz a tak bedziesz zmienial podrobki co pol roku i nie bedzie dokladnych wskazan (zawyzanie), po drugie primo zmien czujnik temp przy chlodnicy to on w moim aucie doprowadzal temp do 110C termostat jezeli mowisz ze ok zostaw. Co do Twojego mechanika poszukaj kogos kto umie naprawic a nie nabic rachunek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hamus Zgłoś #14 Napisano 18 Marca 2007 w pasiu b3 sa 2 czujniki zielony i niebieski upewnij sie ze masz odpowiedni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość strusio Zgłoś #15 Napisano 18 Marca 2007 Witam i dziękuje za podpowiedzi z waszych stron. Wczoraj byłem u mechanika i znowu powstała jedna wielka niewiadoma. Auto zostało sprawdzone przez niego. Zrobił różne obejścia, zamykał obiegi np: skrzyni biegów oraz parownika. Auto grzeje się nadal. Zacząłem pytać się kilku swoich znajomych mechaników i wszyscy teraz stawiają na pompę wodną. Teraz tylko ona może być walnięta. Chłodnica nadal jest zimna oraz dolny wąż. Oleju nie przybywa. czujniki (mam 2) oraz termostat (również mam ich 2) są dobre No nic, pozostało mi już tylko wymienić ja na nową. Auto stoi już prawię tydzień czasu a ja się coraz bardziej denerwuje. Ciekawe ile za to wszystko zapłace. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suchy Zgłoś #16 Napisano 18 Marca 2007 Chłodnica nadal jest zimna oraz dolny wąż. A ja właśnie stawiałbym na chłodnicę. Sądze, że jest niedrożna. Zapewne osadziło się w niej dużo kamienia i stąd Twoj problem z grzejącym sie silnikiem. Pojedź do fachowca od chłodnic niech ją wyjmie i dokladnie sprawdzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #17 Napisano 18 Marca 2007 A może troszkę więcej szczegółów.Jakie rezystory (wartości)? Gdzie i jak je podłączyć? Nie każdy jest elektronikiem i ma to "w małym palcu"! Podoba mi się takie podejście. Zaraz będa dane. ........................i już są. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość baniaB3 Zgłoś #18 Napisano 19 Marca 2007 ja mam cały czas 100 przy 110 startuje wiatrak to chyba wskaznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cris52 Zgłoś #19 Napisano 19 Marca 2007 Witam.Mialem podobny przypadek,tez podejrzewalem czujnik temperatury chlodzenia,nigdy temperatura na wskazniku nie przekroczyla 70 stopni,ale zanim otrzymalem czujnik zdazylem wymienic termostat,w samochodzie w koncu nastaly upaly,czujnik juz pokazywal tak jak powinno byc,za dwa dni otrzymalem czujnik,uznalem ze jak juz kupilem to sobie wymienie na nowy i szok,zaczol pokazywac temperature 110-120 a przy 120 zalaczal sie wentylator,wiec powrocilem do starego czujnika i jest super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #20 Napisano 19 Marca 2007 Zaraz będa dane.........................i już są. O! I to rozumiem. Może nareszcie będę mógł sprawdzić wiarygodność wskazań na zestawie wskaźników. Tylko jeszcze małe pytanko. Czy wskazania temperatury oleju również mogę sprawdzić w ten sam sposób i tymi samymi rezystorami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach