Skocz do zawartości
Gość strusio

Temp. silnika dochodzi do 110.POMOCY

Rekomendowane odpowiedzi

Gość strusio

Napiszę od samego początku jak do tego doszło.

Wszystko pojawiło się od momentu kiedy walnął mi czujnik temperatury. Wymieniłem czujnik po kilku dniach na nowy. Po odpaleniu auta temp. w jeździe w ciągu może 10 minut wzrosła do 110 stopni. Przestraszyłem się, pomyślałem że może czujnik walnięty (cena 10zl). Kupiłem nowy. Problem pozostał :( ale zauważyłem,że chłodnica jest zimna, więc pomyślałem że termostat jest walnięty. Wymontowałem, sprawdziłem (jest dobry). Po zamontowaniu problem pozostał nadal. Więc pozostało wymienić uszczelkę pod głowicą, tak mówili mi znajomi oraz mechanik u którego teraz jestem. Po wymianie uszczelki problem jest nadal(mechanik wymienił uszczelkę oraz splanował głowice). Aha pompa wodna jest ok, nadmienię że próbowałem nawet bez termostatu.Cały czas to samo ( jedyne co się zmieniło jak wymontowałem termostat i odpaliłem,to cały układ był gorący wraz z chłodnica, wentylatory na chłodnicy uruchomiły się ale temp. jak była tak jest wysoka)

 

Czy może u której osoby z was pojawił sie taki problem, jest to dla mnie straszne, bo muszę jakoś jeździć do pracy 40km.

Nadmienię, że posiadam passata b3 2.0 benzyna 91r., automatyczna skrzynia biegów!

 

Proszę o jakąś pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A faktycznie tak mocno sie grzeje, czy tylko pokazuje 110 (te tanie czujniki tak czasami mają :P )?

Sugestie: zapowietrzony układ chłodzenia, korek zbiorniczka wyrównawczego do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli bez termostatu to samo to zmien czujnik. tez mam 110 stopni, ale rzeczywiscie 90. czujnik zamiennik jakis gowniany kupilem i teraz tak mam ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość strusio
A faktycznie tak mocno sie grzeje, czy tylko pokazuje 110 (te tanie czujniki tak czasami mają :P )?

temperaturę mierzyłem termometrem, mogę max. odczytać do 100 stopni,termometr wskazywał 100, wskaźnik około 100. Przy czym później podnosił się do 110...

 

souler napisał/a:

jesli bez termostatu to samo to zmien czujnik. tez mam 110 stopni, ale rzeczywiscie 90. czujnik zamiennik jakis gowniany kupilem i teraz tak mam ;/

 

Zmieniłem na nowy i to innej już firmy- EPS, zapewne też jakiś zamiennik.

 

Mam też własne myśli co może być przyczyna,ale to tylko myśli. Automatyczna skrzynia biegów chłodzona jest cieczą, chyba że z tej strony może być problem. Może ktoś już się z tym spotkał?

 

 

//scaliłem 3 posty - kuczlaw :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Automatyczna skrzynia biegów chłodzona jest cieczą, chyba że z tej strony może być problem.

 

Niby jest, ale ona przecież by tak nie grzała... raczej...

Pomacaj wszystkie możliwe węże, jak któryś będzie nie gorący, to blisko niego powinna tkwić przyczyna. Niewiem, spóść płyn przedmuchaj każdy przewód, coś musi być nie tak.

 

A czy silnik normalnie pracuje? może przestawiony zapłon, rozrząd, zły skład mieszanki - strzelam.

 

Mój potrafi po 30 km spokojnej jazdy nawet nie otworzyć termostatu - wskazówka 70 st. i dolny wąż zimny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@strusio

Sprawdź drożność układu chłodzenia, sprawdź też i napisz, czy masz przy tym ogrzewanie.

 

@Tomcio

Chyba jednak masz walnięty termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość strusio
sprawdź też i napisz, czy masz przy tym ogrzewanie.

Tak mam ogrzewanie, działa bez zarzutu.

 

Zapomniałem napisać, że posiadam LPG. Czytałem na innych forach, że dużo problemów tutaj się właśnie znajduję, ale przy tym problemie występują ubytki płynu a u mnie one nie występują. Hmmm

 

Piszę co przeczytałem, bo jestem pod wielkim znakiem zapytania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Adoslaw8

Cześć. Miałem to samo, zmieniałem 3 razy czujnik aż wkońcu udało mi się kupić który wskazuje odpowiednią temperature. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie można tak mówić, że w końcu trafiłem na taki, który wskazuje dobrze.

Najpierw symulujemy temperaturę podłączając zamiast czujnika 2-3 rezystory, których wartość powinna odpowiadać adekwatnym wskazaniom temperatury na wskaźniku.

Jeśli wszystko gra, to dopiero wtedy można dobierać czujnik mając pewność, że pozostała część obwodu wskaźnika temperatury działa bezbłędnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti

Zmień mechanika, jak można wmówić wymianę uszczelki pod głowicą bez ewidentnych powodów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najpierw symulujemy temperaturę podłączając zamiast czujnika 2-3 rezystory, których wartość powinna odpowiadać adekwatnym wskazaniom temperatury na wskaźniku.

A może troszkę więcej szczegółów.

Jakie rezystory (wartości)?

Gdzie i jak je podłączyć?

Nie każdy jest elektronikiem i ma to "w małym palcu"!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aleks

Poluzuj korek wlewu płynu chłodniczego i przejedz się do zagrzania silnika . Zobacz jaka wtedy będzie temperatura.Przy ewentualnym uszkodzeniu uszczelki pod głowicą , gazy będą miały którędy odchodzic i temperatura nie powinna tak wzrosnąć , ale i tak trzeba wtedy wszystko dokładnie sprawdzić , bo to nie musi oznaczć uszkodzonej uszczelki. Czy na korku wlewu płynu chłodniczego masz białawą pianę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukaskowal

Witam, mialem podobny problem w swoim pasku, po pierwsze primo kup oryginalny czujnik temp - majatku nie wydasz a tak bedziesz zmienial podrobki co pol roku i nie bedzie dokladnych wskazan (zawyzanie), po drugie primo zmien czujnik temp przy chlodnicy to on w moim aucie doprowadzal temp do 110C termostat jezeli mowisz ze ok zostaw. Co do Twojego mechanika poszukaj kogos kto umie naprawic a nie nabic rachunek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hamus

w pasiu b3 sa 2 czujniki zielony i niebieski upewnij sie ze masz odpowiedni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość strusio

Witam i dziękuje za podpowiedzi z waszych stron. Wczoraj byłem u mechanika i znowu powstała jedna wielka niewiadoma. Auto zostało sprawdzone przez niego. Zrobił różne obejścia, zamykał obiegi np: skrzyni biegów oraz parownika. Auto grzeje się nadal. Zacząłem pytać się kilku swoich znajomych mechaników i wszyscy teraz stawiają na pompę wodną. Teraz tylko ona może być walnięta. Chłodnica nadal jest zimna oraz dolny wąż. Oleju nie przybywa. czujniki (mam 2) oraz termostat (również mam ich 2) są dobre No nic, pozostało mi już tylko wymienić ja na nową. Auto stoi już prawię tydzień czasu a ja się coraz bardziej denerwuje. Ciekawe ile za to wszystko zapłace.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chłodnica nadal jest zimna oraz dolny wąż.

A ja właśnie stawiałbym na chłodnicę. Sądze, że jest niedrożna. Zapewne osadziło się w niej dużo kamienia i stąd Twoj problem z grzejącym sie silnikiem.

Pojedź do fachowca od chłodnic niech ją wyjmie i dokladnie sprawdzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może troszkę więcej szczegółów.

Jakie rezystory (wartości)?

Gdzie i jak je podłączyć?

Nie każdy jest elektronikiem i ma to "w małym palcu"!

 

Podoba mi się takie podejście.

Zaraz będa dane.

 

 

........................i już są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość baniaB3

ja mam cały czas 100 przy 110 startuje wiatrak to chyba wskaznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mialem podobny przypadek,tez podejrzewalem czujnik temperatury chlodzenia,nigdy temperatura na wskazniku nie przekroczyla 70 stopni,ale zanim otrzymalem czujnik zdazylem wymienic termostat,w samochodzie w koncu nastaly upaly,czujnik juz pokazywal tak jak powinno byc,za dwa dni otrzymalem czujnik,uznalem ze jak juz kupilem to sobie wymienie na nowy i szok,zaczol pokazywac temperature 110-120 a przy 120 zalaczal sie wentylator,wiec powrocilem do starego czujnika i jest super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaraz będa dane.........................i już są.

O! I to rozumiem. Może nareszcie będę mógł sprawdzić wiarygodność wskazań na zestawie wskaźników.

Tylko jeszcze małe pytanko. Czy wskazania temperatury oleju również mogę sprawdzić w ten sam sposób i tymi samymi rezystorami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności