Skocz do zawartości
lysy225

przegrzewanie sie silnika/ wywalanie g12

Rekomendowane odpowiedzi

witam , sprawa wyglada tak :

wywala mi plyn ze zbiorniczka wyrownawczego zaworem bezpieczenstwa od spodu, tak bylo tez jakies 3 m-ce temu , pomogla wymiana termostatu, ostatnio problem sie powtorzyl, wymieniony zostal termostat bo na kompie temp byla ponad 100 st i wywalalo plyn, nic nie dalo, jedynie to ze teraz prawidlowo otwiera sie termostat, pompa wody wymieniana wraz z rozrzadem rok temu (ok 20 kkm) korek zbiorniczka nowy, nie sprawdzilem dokladnie wisko od wentylatora ale cos mi sie zdaje ze jest walniete. czy to mozliwe aby wisko odpowiedzialne bylo za grzanie sie silnika powyzej 100 st przy predkosci od okolo 120 km/h? czy pompa wody nawalila i tak okolo 90-100 km/h jest ok ? plyn czysty , olej czysty brak objawow uszczelki pod glowica

 

napiszczcie co myslicie bo od czytania wczesniejszych postow jestem glupszy niz bylem

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź czy twardnieją ci weże bo mogłeś zagotwoać silnik i jest uszczelaka pod głowicą do wymiany a przez to auto ci będzie zawsze gotowało a też niewiem jak jest u ciebie ale ja w swojim 1,6 mam tak że gdy wisko niedaje rady wtedy wentylaor od klimy startuje dodatkowo mimo to że jest ona wyłączona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz , waz ten gorny twardnieje ale nie od samego poczatku tylko pozniej jak sie przejade autkiem , ale zeby byl twardy jak skala to nie jest wlasnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86

Uszczelka pod glowica do wymiany. Mialem tak samo.Niestety. Po wymianie zero problemow. Splanuj spr szczelnosc, jak masz wiecej kaski zainwestuj w panewki na korbach plus nowe pierscienie na tloki i bedzie grala gitara. Ja robiac uszczelke planowo zakonczylem na remoncie...wymienilem prawie wszystko co moglem procz walu...a mialem nie wydawac funduszy no ale jak sie stalo tak sie stalo nie zaluje bo mam silnik igielke.

Takze nie zwlekaj z decyzja bo nie warto, Wywala Ci plyn bo za duza kompresja i wszystkie gazy ida wlasnie do zbiorniczka, co powoduje ze zawor na korku sie otwiera i ktoredys musi zbic to cisnienie, w tym wypadku wywala je przez odpowietrznik wraz z plynem.

 

Pozdrawiam

ps Koszt uszczelki pisze okolo (max 200zl)

Szczelnosc planowanie glowicy max 100zl

Robocizna - roznie ja placilem 500zl

Co do reszty to sam zobaczysz co i jak bedzie wygladac, tak czy siak ja zalozylbym nowe pierscienie napewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masakra, sprawdzam wszystko co mozliwe bo qr...wa passat mial byc niezawodny :/ tragedia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uszczelka pod glowica do wymiany. Mialem tak samo.Niestety. Po wymianie zero problemow. Splanuj spr szczelnosc, jak masz wiecej kaski zainwestuj w panewki na korbach plus nowe pierscienie na tloki i bedzie grala gitara. Ja robiac uszczelke planowo zakonczylem na remoncie...wymienilem prawie wszystko co moglem procz walu...a mialem nie wydawac funduszy no ale jak sie stalo tak sie stalo nie zaluje bo mam silnik igielke.

Takze nie zwlekaj z decyzja bo nie warto, Wywala Ci plyn bo za duza kompresja i wszystkie gazy ida wlasnie do zbiorniczka, co powoduje ze zawor na korku sie otwiera i ktoredys musi zbic to cisnienie, w tym wypadku wywala je przez odpowietrznik wraz z plynem.

 

Pozdrawiam

ps Koszt uszczelki pisze okolo (max 200zl)

Szczelnosc planowanie glowicy max 100zl

Robocizna - roznie ja placilem 500zl

Co do reszty to sam zobaczysz co i jak bedzie wygladac, tak czy siak ja zalozylbym nowe pierscienie napewno.

Jaki jest sens dawania nowych pierscieni na stare odksztalcone tloki, bez szlifu cylindra i dawania nowych panewek na wytarte pod stare sworznie?

A jak sciagasz korne z walu i wymieniasz panewki gorne to rowniez te na wale (tak jak uszczelki) daje sie nowe a jak nowe to i szlif walu, a jak sciagasz wal to i uszczelniacze walu.....

A jak wyremontujesz dol to i robi sie glowice....

Nie oplaca sie nic...

Chyba ze zrobic popeline bez poprawy sprawnosci bo np nowe pierscienie na nie slifowanym cylindrze beda pracowaly hu... niz dotychczasowe ;)

 

ja jestem mlody i wielu powie ze sie nie znam, ale zapytaj mechanika z dobrego serwisu i powtorz mu co pisalem a poznasz odpowiedz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86

Pierscienie wymienialem bo wymienialem 2 toki gdyz tylko dwa mialy male ryski i w obawie o to je wymienilem., glowne panewki i na korbach tez.

A po ch...mam szlifowac wal skoro nie jest porysowany i nominalne panewki podchodza?! nie zakladalem nad wymiarowych bo nie mialem po co skoro nominale podeszly idealnie a z walem nic nie bylo. Mam szlifowac ot tak sobie? panewki wymienilem rowniez dla spokoju i nie ma w tym nic dziwnego bynajmniej nie dla tego ze obrocila sie na wale, wowczas szlifowac sobie mozna bo jest co.

Edytowane przez iwan86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierscienie wymienialem bo wymienialem 2 toki gdyz tylko dwa mialy male ryski i w obawie o to je wymienilem., glowne panewki i na korbach tez.

A po ch...mam szlifowac wal skoro nie jest porysowany i nominalne panewki podchodza?! nie zakladalem nad wymiarowych bo nie mialem po co skoro nominale podeszly idealnie a z walem nic nie bylo. Mam szlifowac ot tak sobie? panewki wymienilem rowniez dla spokoju i nie ma w tym nic dziwnego bynajmniej nie dla tego ze obrocila sie na wale, wowczas szlifowac sobie mozna bo jest co.

 

powiem ci tak:

(i sie nie obraz) jak sie chce sobie popeline robic to sie tak robi np: bierze stara uszczelke i smaruje silikonem, albo nowa panewke na wal z przebiegiem(i nie jest on ok tylko na oko wyglada ladnie) nie wprowadzaj ludzi w blod prosze cie bo pier...jak potluczony i pozniej nie jeden wyda kase np na panewki czy pierscienie zmieni i pieniadza w bloto...

a jak sie bedziesz klucil to zaprosze wolfa i kilku innych do tematu i moze oni cie uswiadomia ;)

 

to co zrobiles jak mowisz, nie mialo jak najmniejszego sensu!

Np. wal juz sie przytarl pod ksztalt starej panewki a nowa jest idealnie nowa a wal nie....tyle nie robi sie tak jezeli bez pogorszenia osiagow i parametrow ma to grac przez kilka nastepnych lat, to co ty zrobiles jest podlataniem na sprzedarz przez nie uczciwego handlarza ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiesz , waz ten gorny twardnieje ale nie od samego poczatku tylko pozniej jak sie przejade autkiem , ale zeby byl twardy jak skala to nie jest wlasnie

przewod stwardnieje jak sie wytworzy cisnienie

aby wyeliminowac pompe wody to po odpaleniu silnika zacisnij reka gorny przewod a ktos niech ci przegazuje jezeli przewod twardnieje to pompa jest ok jezeli nie to jasne ze masz pompe do wym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86

NIE zgadzam sie z Toba Stavros i tyle. Ja nie widze koniecznosci szlifowania walu. Ja nie bralem zadnego silikonu, poszly same nowe uszczelki w tym oring na wale uszczelka pod miske i cala reszta. Nowe panewki glowne itd. Glowica jest po obrobce szczelnosci planowaniu i polerce. Nie robilem auta pod sprzedaz tylko dla siebie. Tloki odksztalcone nie byly, Wymiana Panewek jest czynnoscia naturalna i wiele osob tak postepuje gdy widzi iz sa poprzycierane, gdyby nominaly nie spasowaly wtedy bylyby ku temu przykazy by zajac sie walem i obrobka.

Nie obrazam sie :-)

Owszem zanim pierscienie sie podocieraja kompresja zawsze jest mniejsza na danym cylindrze, silnik chodzi rewelacyjnie, poza tym ze tak czy siak mam turbo do czyszczenia ale to juz osobny temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie stawiaj od razu na uszczelkę (no chyba że już go przegrzałeś porządnie) sprawdź visco czy się skleja po osiągnięciu wysokiej temp.

ja tak raz miałem w a6 1.9 tdi po wymianie visco wszystko wróciło do normy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radze znalezc dobry warsztat, i niech szukaja, bo glowica na złom pujdzie, w dizlach pekaja glowice ,na mikropeknieciach jeszcze sie sklada, ale na wiekszych tylko złom.:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzis sprawdzilem wisko... jak nagrzeje sie silnik do 90 st na wskazniku to moge je zatrzymac reka, wiec padlo.... adaminta troche mnie pocieszyles ze u ciebie wrocilo do normy, jutro bede szukal wiskozy i od razu wymieniam, jak bedzie ok to napisze dla wiadomosci, i jeszcze zdjecia wstawie dla potomnosci :) pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iwan86

A ja Ci gwarantuje ze i tak skonczy sie na uszczelce pod glowica. Obym sie mylil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

no i wlasnie sam sie zakreciles....ROBIE dla SIEBIE- powiedziales ;) a dla siebie to sie robi profesjonalnie, na sprzedarz po najmniejszej lini oporu...

niezgodnoci wymiarow, luzy sa w mikroskopowych rozmiarach i maja znaczenie tak wiec na oko....to chlop w szpitalu...

silikon to dodatkowe uszczelnienie-mechanik go nie da bo zbyt drogo i dlugo, jak robisz sobie to warto-wierz mi pare misek jus robilem choc mlody jestm ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm mialem to samo w Hondzie.wymienilem termostat to problem pojawil sie pozniej znow, wymienilem chlodnice i uszczelke pod glowica i po problemie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i tak kupilem niepotrzebnie wisko.... tez nie dziala a dopiero po fakcie zobaczylem ze termostat sie nie otwiera :/ cholera co za gowna robia teraz.. jak bede mial chwile wywale go i pojezdze, zobacze co bedzie jak ustapi wywalanie plynu, to kupuje oryginalny w serwisie. narazie jezdze do 100km.h ale az korci aby depnac , co zrobic pasztet jest chory hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , odswiezam temat a raczej odpowiadam co bylo przyczyna twardych wezy i ubytkow plynu ze zbiorniczka wyrownawczego - uszczelka pod glowica. jest tak jak ktos juz pisal na forum, nie ma co sie ludzic, ja niepotrzebnie tylko nerwy tracilem, oczywiscie moze to rownie dobrze byc jakas blacha sprawa, ale najczesciej tak jak czytalem jak i u mnie winna byla uszczelka. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności