Skocz do zawartości
Gość zamiet

Nie włącza się Wentylator Chłodnicy w B3 1,9 TD (AAZ)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zamiet

Nowa chłodnica, nowy termostat, nowy czujnik temperatury. Wentylator po podpięciu "na krótko" działa jak nowy...Niestety normalnie ani rusz....cotototo będzie ???

P-O-M-O-C-Y !!!!! :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"normalnie" tzn przy jakiej temperaturze i czym i jak mierzonej? mmoże silnik się nie nagrzał do tego stopnia, diesla nie tak szybko rozgrzać do włączenia wentyla

który czujnik temp masz nowy, a w zasadzie czujnik czy włacznik termiczny wentylatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

Postępuj według poniższych punktów:

1) sprawdź ciągłość przewodów przy pomocy miernika elektrycznego np.: omomierz

2) sprawdź wzrokowo końcówki przewodów np.: zaśniedziałe końcówki jeżeli tak to wyczyść je nożykiem

3) sprawdź czy dochodzi 12+ do czujnika chłodnicy, który następnie przełącza po osiągnięciu odpowiedniej temperatury I bieg, a potem II bieg (wentylatora). Czyli jeżeli osiągnie temperaturę ok. 95 stopni bo tak chyba się załącza w twoim samochodzie. Czujnik temperatury działa jak stycznik i łączy dwie końcówki razem

 

 

wyjścia otwarte | | |

 

wyjście zamknięte |__| | lub | |__|

 

standardowo są 3 przewody w czujniku temperatury wchodzi 12+ i po osiągnięciu odpowiedniej temperatury wypuszcza 12+ na wentylator

 

 

P.S

Jeżeli coś nowego uda się ustalić to pisz na forum, to może coś innego wymyśle

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet

Już mam !!! :hurra: Okazało się, że czujnik temperatury na chłodnicy był uszkodzony !!!!! Nowy qrde i padnięty :zdziwko: !!!!! Kolega przywiózł mi oryginalną używkę ze szrotu za 15 zł i śmiga wszystko aż miło. Dziękuję wszystkim serdecznie za pomoc :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi tez nie włącza się wentylator.

 

Robiłem planowanie głowicy, wymiana prowadnic, uszczelniaczy. Obieg jest bez nagrzewnicy, bo przez ciśnienie w ukladzie chłodzenia niestety szczeliła.

czujnik Temperatury jest drugi nowy EPS. Termostat wymontowałem. A... pierwszy raz jak wymieniłem czujnik na wentylatorze - działał. Po tym jak poszła nagrzewnica i zrobiłem obejście, czasem włączył się wiatrak. Wymieniłem na nowy kolejny i nic. Stykając na którtko piny na wtyczce, wentylator działa. Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo jednak felerny włącznik albo robi się korek powietrzny i nie włącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może chłodnica jest przypchana? Wymontuj z auta, połóż na płasko i zalej szybko wrzątkiem - sprawdź czy w okolicy termowyłącznika chłodnica nagrzewa się równomiernie szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że był zatkany przewód odpowietrzający do zbiornika wyrównawczego.

Nic się teraz nie przegrzewa, wentylator się załącza i ogólnie jest git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę odkopię. Problem dotyczy nie wyłączającego się wentylatora, który dziś rozładował mi aku. Zdarzyło się to już drugi raz tylko wcześniej zauważyłem, że się kręci i odpiąłem kostkę. Po włożeniu jej ponownie już się nie kręcił. Chodzi na pierwszym biegu (dziwne bo normalnie załączał się tylko drugi) Sprawdzałem ten czujnik przy przepustnicy i to nie jego wina. Pytanie czy czujnik w chłodnicy mógł się zepsuć w "drugą" stronę bo zawsze słyszałem, że nie włącza a tu odwrotnie. Dziś mierzyłem prąd na wtyczce do wiatraka i na obu jest +.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega przywiózł mi oryginalną używkę ze szrotu za 15 zł i śmiga wszystko aż miło. Dziękuję wszystkim serdecznie za pomoc

 

Dlatego czujniki powinno się kupować w aso...

 

 

Dziś mierzyłem prąd na wtyczce do wiatraka i na obu jest +.

 

Odepnij kostkę przy tremowłączniku i zobacz czy wentylator się kręci jak tak to podejrzewam uszkodzoną izolację na przewodzie i + przechodzi na drugi kabel...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
standardowo są 3 przewody w czujniku temperatury wchodzi 12+ i po osiągnięciu odpowiedniej temperatury wypuszcza 12+ na wentylator

Po pierwsze to nie jest czujnik ale jak już wcześniej było to napisane to jest termowyłącznik. Po drugie to wentylator na chłodnich jest sterowany masą a nie plusem, tzn do termowyłącznika jest podana stała masa (-) i po osiągnięciu odpowiedniej temperatury owa masa (-) jest przekazywana do wentylatora i odpowiednio do temperatury na chłodnicy załącza pierwszy lub drugi bieg wentylatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do termowyłącznika jest podana stała masa (-) i po osiągnięciu odpowiedniej temperatury owa masa (-) jest przekazywana do wentylatora i odpowiednio do temperatury na chłodnicy załącza pierwszy lub drugi bieg wentylatora.
Czyli z Twojego posta rozumuję, że te moje plusy na wtyczce to objaw poprawnego działania? A termowłącznik na chłodnicy podaje tylko masę i wtedy wiatrak chodzi? W takim razie na jakiej zasadzie sterowanie jest biegami jak dwa plusy są cały czas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po drugie to wentylator na chłodnich jest sterowany masą a nie plusem, tzn do termowyłącznika jest podana stała masa (-) i po osiągnięciu odpowiedniej temperatury owa masa (-) jest przekazywana do wentylatora i odpowiednio do temperatury na chłodnicy załącza pierwszy lub drugi bieg wentylatora.

A jakie kolory kabli idą do/z termowłącznika? I dlaczego masa to zawsze jest kabel brązowy/kombinacja barwna z brązowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli z Twojego posta rozumuję, że te moje plusy na wtyczce to objaw poprawnego działania?

To zły objaw. Poszukaj jakegoś przetarcia na tych kablach bo na wtyczce od wentylatora powinien być tylko jeden plus.

niestety teraz nie wiem jakie to kolory kabli, ewentualnie jutro zrobie jakieś fotki tych kabli to wrzucę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolory z tego co pamiętam do wentylatora to brązowy, czerwono biały(napewno) i czerwono czarny(chyba).

 

---------- Post added at 21:48 ---------- Previous post was at 21:44 ----------

 

czy czujnik w chłodnicy mógł się zepsuć w "drugą" stronę bo zawsze słyszałem, że nie włącza a tu odwrotnie
Jeszcze nikt nie podpowiedział czy to możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolory z tego co pamiętam do wentylatora to brązowy, czerwono biały(napewno) i czerwono czarny(chyba).

A więc tak, brązowy masa (-) a te 2 czerwone to plus (+)

i na 99% do termowłącznika idą 3 czerwone kable z paskiem innego koloru z czego 2 to;

czerwono biały(napewno) i czerwono czarny(chyba)
Wszystko jest OK u ciebie, no może nie do końca OK, bo (+) powinien być raczej tylko na jednym kablu, a i zdarza się że termowłącznik się zatnie, i wentylator będzie działał cały czas (znam to z autopsji) wentylator załączył się na zimnym silniku, dobrze że byłem w pobliżu auta bo mogło by się skończyć na nowym akumulatorze, bo byłem kawałek drogi od domu. Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdarza się że termowłącznik się zatnie, i wentylator będzie działał cały czas (znam to z autopsji)

Czyli tak jak podejrzewałem, że to może być jego wina. A z prądem jak to jest? Skoro wszystko u mnie w porządku to jednak masą jest sterowanie? A biegi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli tak jak podejrzewałem, że to może być jego wina. A z prądem jak to jest? Skoro wszystko u mnie w porządku to jednak masą jest sterowanie? A biegi?

Nie, nie jest sterowane masą. Mam właśnie przed sobą taki termowłącznik z kostką i kawałkami kabli, idą do niego 3 kable czerwony/czerwony z białym paskiem/czerwony z czarnym paskiem, kablem czerwonym doprowadzony jest (+) prosto z akumulatora (zabezpieczony bezpiecznikiem S19) prosto do termowłącznika F18 na chłodnicy, z termowłącznika F18 na chłodnicy wychodzą 2 kable (1 i 2 bieg wentylatora) czerwony z czarnym i czerwony z białym paskiem (jest to sterowanie biegami wentylatora) i idą prosto do wentylatora chłodnicy (V7). Do wentylatora chłodnicy (V7) podłączona jest tez stała masa (-) (kabelek brązowy).

Mam nadzieje ze nie skomplikowałem zbytnio opisu. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam nadzieje ze nie skomplikowałem zbytnio opisu.
I wszystko stało się jasne:jupi Czyli to w 99% wina tego termowł. bo przetarcie kabli od niego do wiatraka (jak ktoś wcześniej wspomniał) wiązało by się ze zwarciem do masy a nie włączeniem wentylatora:fajny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I wszystko stało się jasne:jupi Czyli to w 99% wina tego termowł. bo przetarcie kabli od niego do wiatraka (jak ktoś wcześniej wspomniał) wiązało by się ze zwarciem do masy a nie włączeniem wentylatora:fajny.

Pod warunkiem ze przetarcie nie wystąpiło w okolicy wtyczki do termowlacznika na chłodnicy, bo wtedy może zrobić zwarcie kabli sterujących wentylatorem do stałego plusa (a wszystkie te kable są podłączone do włącznika termicznego na chłodnicy, nie ma tam masy)

 

---------- Post added at 00:53 ---------- Previous post was at 00:26 ----------

 

Odepnij kostkę przy tremowłączniku i zobacz czy wentylator się kręci jak tak to podejrzewam uszkodzoną izolację na przewodzie i + przechodzi na drugi kabel...

No i tu kolega ma całkowitą rację. A jeżeli po odpięciu kostki z termowłącznika wentylator przestanie pracować to uszkodzony jest termowłącznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności