bambusik Zgłoś #1 Napisano 13 Września 2010 W sobotę strzelił mi łącznik stabilizatora, jako,że przebywam w Holandii, możliwości do znalezienia dobrego, w zasadzie też taniego mechanika mam ograniczone, ale zdecydowałem się dać auto człowiekowi zwanym przez znajomych ''mechanikiem''. Auto postawiłem u niego, kupiłem łącznika, chłopak wziął się za wymianę, początkowo próbował wbić ten łącznik ale po usilnych próbach stwierdził, że tak się nie da...po chwili doszedł do wniosku,że odkręci zwrotnice od mcpersona, co niby miało mu ułatwić wbicie łącznika, zwrotnice odkręcił męczył się nadal młotkiem bezskutecznie, po czym wpadł na pomysł, przeszlifował ten drążek stabilizatora lekko papierem ściernym, posmarował tawotem i łącznik wszedł, co prawda nie tak bezproblemowo ale wszedł, po czym skręcił wszystko i skasował 50 euro, nie wydawało mi się to mało, ale nie śmiałem protestować, tym bardziej,że auto służy mi tutaj do pracy, zapłaciłem chłopakowi. Wsiadłem ruszyłem i po chwili stwierdziłem,że auto dziwnie się prowadzi, kierownica na sprostowanych kołach jest troszeczkę skręcona w lewą stronę autem ściąga w prawo, co prawda nie aż tak strasznie, ale jest to odczuwalne i uciążliwe, a wspomnę tylko,że dwa tygodnie temu będąc w Polsce zrobiłem całe zawieszenie, po czym całą geometrię, auto prowadziło się idealnie,wręcz jak po sznurku. Wróciłem się do gościa i powiedziałem o co chodzi, nie znam się co prawda zbytnio jeśli chodzi o mechanikę, ale gdzieś ''garażowa'' wiedza podpowiadała mi,że skoro odkręcił zwrotnice od mcpersona (chyba dobrze to nazywam, chodzi mi o te dwie śruby w mcpersonie)a on mi powiedział,że nie uniknę ustawiania zbieżności, a na pytanie czemu odkręcał zwrotnicę powiedział,że było to konieczne....co do prowadzenia auta po tym incydencie, czuje jadąc po nierównościach na drodze,typu tory kolejowe, jakieś studzienki w jezdni itp takie szarpnięcie na prawo i na lewo w kierownicy co prawda delikatne, ale też wcześniej tego nie było...Da się to jakoś zniwelować, mam na myśli ściąganie w prawo i dziwne skręcenie kierownicy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polak Zgłoś #2 Napisano 13 Września 2010 Trzeba ustawić geometrie a dokładnie kąt nachylenia koła czy jak to się nazywa. Bo jak to odkręcił to skręcił nie tak jak było tzn kąt się zmienił i będzie ściągać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #3 Napisano 13 Września 2010 Wymieniał ci tą gume co jest na drążku stabilizatora - mocowaną na jedna śrubę? To bez odkręcania zwrotnicy się wymienia. A w nowym łączniku jest mniejszy otwór i najprościej jest go troche powiększyć, nasmarować smarem drążek i wcisnąć. Ale teraz to juz .....wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambusik Zgłoś #4 Napisano 13 Września 2010 ...rozumiem,że taką garażową metodą tego nie ogarnę nadmienię tylko,że to musiało się lekko przestawić.... ---------- Post added at 21:49 ---------- Previous post was at 21:40 ---------- ...rozumiem,że taką garażową metodą tego nie ogarnę nadmienię tylko,że to musiało się lekko przestawić.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #5 Napisano 13 Września 2010 Ustawianie geometrii na nowo Cie czeka, przez tego "mechanika". Po ustawieniu geo wszystko wróci do normy;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #6 Napisano 13 Września 2010 przez tego "mechanika". heh pseudo mechanika, tak czy tak musisz zrobić geometrie i to w jakimś porządnym warsztacie a nie w garażu,w przeciwnym razie czeka cię też wymiana opon.A jak będą ustawiać zbieżność powiedz żeby sprawdzili czy jest wszystko ok i czy wszystko poskładał tak jak się należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #7 Napisano 13 Września 2010 Dokładnie masz przestawione kąty , śmigaj na zbieżność i powinno być OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamwwy Zgłoś #8 Napisano 14 Września 2010 Da radę ustawić kąty samemu. Wypoziomowana podłoga, poziomica laserowa, kątomierz i jazda. W Toledo tak ustawiałem, w Passacie, Cordobie i jest ok. Nic nie ściąga, opon też nie tnie. Ustawienie kątów kosztuje 170zł niestety więc warto się pobawić jak ktoś ma gdzie i czym oraz sporo czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #9 Napisano 15 Września 2010 Wypoziomowana podłoga, poziomica laserowa, kątomierz i jazda. Opisz dokładniej kolego jak to zrobiłeś ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chwedor Zgłoś #10 Napisano 15 Września 2010 Ustawienie kątów kosztuje 170zł coś drogo te ustawienie. u mnie kąty oraz ustawienie zbieżnośći 80pln-ów kosztuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #11 Napisano 15 Września 2010 bambusik gdzie siedzisz w Holandii?? Jeśli gdzieś w okolicach Tilburga to może będę Ci wstanie pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #12 Napisano 15 Września 2010 nie to żebym się czepiał Da radę ustawić kąty samemu. Wypoziomowana podłoga, poziomica laserowa, kątomierz i jazda. no właśnie a kolega Tomek (bambusik) wyraznie napisał nie znam się co prawda zbytnio jeśli chodzi o mechanikę no właśnie,a więc nie ma co kombinować tylko zrobić to tak jak się nalezy. każde auto ma określoną przez konstruktorów tolerancję jeżeli chodzi o geometrie a więc nie ma co ustawiać na tak zwane oko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielon.m Zgłoś #13 Napisano 15 Września 2010 hehe ustawiać na tak zwane okona oko to chłop w szpitalu umarł Jak Ksynio napisał nic nie zastąpi pożadnego sprzętu i fachowca do ustawienia geometrii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #14 Napisano 16 Września 2010 Da radę ustawić kąty samemu. A co ze zbieżnością? I jakie powinny być prawidłowe wartości pochylenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach