Skocz do zawartości
ArturW

wysokie obroty przy odpalaniu

Rekomendowane odpowiedzi

witam

problem jak w temacie - czasami (wydaje mi się że częściej przy zimnym silniku) po puszczeniu kluczyka przy odpalaniu silnik od razu wchodzi na wysokie obroty - od 1500 do czasami (chyba) ponad 2000. Piszę chyba bo przeważnie obrotomierz nie nadąża pokazać zanim obroty spadną. Po osiągnięciu tego maxa obroty spadają i robi się spokój.

miał to ktoś kiedyś?

 

PS. tak, szukałem w wyszukiwarce ale nie bardzo wiedziałem jakie słowa wpisać i ostatecznie nic nie wyszło.

 

z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedyś tak miałem na pompie wtryskowej jest zawór na samej górze przychodzi do niego jeden kabel wyczyść styk umnie pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no - tyle że ja nie mam pompy wtryskowej (tak mi się przynajmniej wydaje) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak odpialem kabel od czujnika temperatury chlodziwa to mi tez tak wskakiwal na obroty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znaczy się chyba by trzeba wymienić czujnik temperatury... to by się chyba zgadzało bo gdzieś tu wyczytałem że on też może powodować problemy z grzaniem świec żarowych. tyle że teraz zaczynają się schody - gdzie jest ten czujnik? znam podstawy ale to już dla mnie nieco za trudne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

winą tego będzie najprawdopodobniej czujnik temperatury wody, aby się upewnić sprawdź błędy.

a czujnik znajduje się z tyłu silnika miedzy silnikiem a przegrodą czołową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze trzeba tylko styki czujnika przeczyscic, i jest to prosta sprawa, nie boj sie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znaczy się chyba by trzeba wymienić czujnik temperatury...

 

witaj kolego, miałem podobne objawy jak Ty. Czasem jak silnik był zimny przy zaraz po tym jak silnik "zaskoczył" - wchodził na chwile na obroty rzędu 1500-2000 obr/min. Ponadto lubił przy tym "grubo" zakopcić przy owym odpalaniu. Z biegiem czasu nawet przy rozgrzanym silniku i wciśnięciu sprzęgła potrafił wjeść na obroty. Problem rozwiązała, wymiana czujnika temp. chłodziwa.

 

pozdr, Sebastian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

błedów moze nie pokazac bo wartosci mieszcza sie w normie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm - dzisiaj poszukałem na allegro zdjęć tego czujnika coby wiedzieć jak on wygląda i obawiam się że mam teraz problem. wydawało mi się że mam szukać takiego małego, kompaktowego czujniczka z zieloną kopułką (w komplecie z uszczelką) a na allegro takich nie znalazłem. było też coś co jest montowane na wężu - tam mam tego szukać?

pomożecie (może jakies foto?)

 

PS. właśnie znalazłem coś czego szukałem:

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-audi-a3-a4-a6-vw-bora-passat-i1216356523.html

czy to tego mam szukać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to tego mam szukać?

 

Tak to jest czujnik temperatury cieczy. Występują dwa kolory (zielony i niebieski)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem wczoraj troszkę czasu (a nie zdarza mi się to zbyt często) i wziąłem się za szukanie tego czujnika... rezultat - lipa, nie znalazłem.

Pomóżcie towarzysze - gdzie tego szukać? Na jakimś wężu czy w korpsie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Artur, na moje na srodku przy scianie grodziowej w krućcu co wychodzi z głowicy podlączona kostka na 4 piny bedziesz mial chyba okrągłą nie wiem czy nie musisz zdjąć górnej osłony silnikaszukaj idac po węzu od wody idącym do silnika przy wejsciu od sciany grodziowej bedzie czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no namacałem cosik takiego na wężu - miało taką dziwną plastikową zawleczkę w kształcie litery U wsuwaną z boku, wąż na moje oko jakieś 2 cm średnicy - sądzisz że to to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamietam wtyczka kolory zielonego u ciebie ewentulnie niebieska waz napewno taki ze 4 cm na wprost wyjsci taki cienki mozebyc na przelew do zboirniczka nie pamietam dokladnie jak to w 131PS te U wciskasz i wtedy pociagasz wtyczke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no namacałem cosik takiego na wężu - miało taką dziwną plastikową zawleczkę w kształcie litery U wsuwaną z boku, wąż na moje oko jakieś 2 cm średnicy - sądzisz że to to?

 

tak sie wtrące i powiem ze kolega dobrze wymacał:) sasiad to robil latem to pamietam jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam ten sam objaw tylko że auto benzyna,na zimnym w momencie odpalania wchodzi na 2000tys obr ,i potem od razu schodzi z ssania,wymieniłem czujnik temp (zielony) i jest to samo,bez różnicy,już ten temat kiedyś opisywałem na forum ,nic nie udało mi się z tym zrobić....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy odpalaniu wskoczy na jakieś 1000-1100 obr i zaraz spada na 900. czy tak powinno być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczyłem dla was umiejscowienie czujnika w silniku AJM, ATJ, AVF i inne diesle

p1010323q.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo.

Czujnik płynu do wymiany.

Kupiłem właśnie taki zielony jak na aukcji powyżej.

Natomiast niebieski czujnik znajduje się na dolnym wężu przy chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności