piecia Zgłoś #1 Napisano 11 Września 2010 Witam. Po wymianie rozrządu, sprzęgła, filtru oleju i oleju, zaraz po odpaleniu silnika i przekroczeniu prędkości obrotowej rzędu 1500... mryga kontrolka oleju czerwona 3x oraz odzywa się dźwięk buzera 3x następnie gaśnie... Vag nie wykazuje żadnych błędów. Przed wymianą wyżej wymienionych elementów wszystko było ok. Czy jest jakiś standardowy opis dotyczący akurat takiego zachowywania się kontrolki oleju oraz buzera? Co oznacza i za co się zabrać w pierwszej kolejności... Dodam że samochód został zaciągnięty do warsztatu gdzie wszyscy rozkładają ręce. Silnik normalnie pali - brak jakichkolwiek dziwnych dźwięków. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #2 Napisano 11 Września 2010 To niech ci znawcy sprawdzą ciśnienie oleju bo to podstawa a gdy on na postoju będzie ok . Sprawdzenia czujnika oleju i jego instalacji czy nie została uszkodzona w momencie wymiany filtra a opcja ostateczna to podpiąć zagar do ciśnienia oleju i wkładając go do środka pojazdu zrobić kilka km przy różnych obrotach silnika i wszystko wyjdzie . A gdy ciśnienie będzie za każdym razem ok wtedy pozostaje tylko ingerencja w czujnik i jego instalacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecia Zgłoś #3 Napisano 11 Września 2010 Dzięki sprawdzimy ciśnienie.. A co do czujników to czy da się sprawdzić w jakiś sposób sprawność czujnika ciśnienia oraz poziomu np. za pomocą miernika? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #4 Napisano 11 Września 2010 Kolego tak dużej wiedzy nieposiadam pewnie da się to zrobić ale nowy febiego kosztuje ok 20zł więc niewiem czy się to tak opłaca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecia Zgłoś #5 Napisano 14 Września 2010 Ciśnienie sprawdzone manometrem i wszystko jest w normie. Na niskich obrotach jest około 2-3bar, na wysokich tj. ok. 4000obr/min - 5-6bar. Czy po odłączeniu czujnika ciśnienia oleju przy filtrze powinno coś się zmienić, w znaczeniu kontrolka powinna się palić cały czas, powinna w ogóle się nie zaświecać ? Pytam dlatego, iż odłączyłem ten czujnik i wszystko zachowuje się tak jakby był on podłączony, tzn. po przekroczeniu obrotów (około 2000obr/min) zapala się lampka od oleju, buzer odzywa się trzy razy, a z kontrolką jest różnie (raz mrugnie 3 razy, a innym razem dużo więcej) Proszę o pomoc. Każda rada jest naprawdę potrzebna. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecia Zgłoś #6 Napisano 15 Września 2010 Problem do tej pory nie został usunięty. Proszę więc o jakieś podpowiedzi. Ile jest konkretnie czujników oleju w silniku AJM i jakie to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecia Zgłoś #7 Napisano 15 Września 2010 Poproszę kogoś życzliwego o schemat rozmieszczenia czujników ciśnienia oleju. Jedyny pomysł, który przychodzi mi do głowy to padnięty czujnik wysokiego ciśnienia, jeżeli takowy istnieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #8 Napisano 15 Września 2010 Kolego sprawa jest prosta iż masz do roboty panewki patrząc po twojich opisach . A co do drugiego czujnika powinien być w głowicy . Ciśnienie masz w normie ale zrób tak jak ci mówiłem zamontuj barometr na dłuższym wężu tak aby dało się zamknąć maske lub zamontować tak abyś widział co pokazuje i zrób kilka km pod obciążeniem auta na różnych obrotach i gdy wtedy będzie ciśnienie w normie to szukaj w instalacji . Sprawdż to bo ja miałem na postaju ciśnienie ok na wyskokich i niskich obrotach a jak tylko zrobiłem kilka km kontrolka dostawała bzika i skończyło się wymianą silnika . A najprostrzym sposobem to sprawdzić w jakim stanie są panewki tylko że jest kupa roboty no i koszty bo z całym zawiasem trzeba wyjechać . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach