Skocz do zawartości
fr86

Kilka pytan odnosnie silnika 2.0 TDI (BMA).

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kupilem Passata z silnikiem BMA 2.0 TDI 136 KM bez DPF'a. W zwiazku z tym mam kilka pytan:

1. Czy ten silnik ma juz poprawiony naped pompy oleju?

2. Jakie wtryski posiada ten silnik? Bosch czy Siemens? Z jakim oznaczeniem?

3. Jaki mam wlac do niego olej ze specyfikacja 504/507 czy 505.01?

 

Dodatkowo na wolnych obrotach delikatnie trzesie buda. Nie zawsze, to wystepuje, ale czasami jest. Jaka moze byc tego przyczyna? Wyczytalem, ze moze byc zapchany filtr powietrza i paliwa. Dwumas wykluczam bo po wcisnieciu sprzegla dalej trzesie buda.

 

Co mam na poczatku zrobic oprocz wymiany oleju, filtrow i rozrzadu? Wymieniac ten slynny zabierak (szescian)?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podpinam się pod pytanie. Może ktoś z doświadczonych userów lub mechaników wypowie się w tym temacie???

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również mam ten sam problem z passatem B6 2.0 TDI 136KM BMA

Przeważnie na wolnych obrotach trzęsie się silnik a i przez to cała buda. Na wysokich obrotach (tzn powyżej 1000obr/min) przestaje trzęść. Tylko czasami na wolnych obrotach jakimś cudem usterka chwilowo zanika. Po podpięciu pod komputer pokazuje że na pierwszym cylindrze jest podawana większa dawka paliwa. I co to może być za przyczyna?

PS. Mam przejechane 160kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przyczyn nierównych/za niskich obrotów biegu jałowego może byc bardzo wiele.

 

1. brudna przepustnica lub uszkodzona,

2. brudny filtr paliwa,

3. brudne wtryski,

4, uszkodzone poduszki silnika,

5, uszkodzony przepływomierz powietrza,

 

 

czy podczas jednostajnej jazdy, auto delikatnie szarpie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Kupilem Passata z silnikiem BMA 2.0 TDI 136 KM bez DPF'a. W zwiazku z tym mam kilka pytan:

1. Czy ten silnik ma juz poprawiony naped pompy oleju?

2. Jakie wtryski posiada ten silnik? Bosch czy Siemens? Z jakim oznaczeniem?

3. Jaki mam wlac do niego olej ze specyfikacja 504/507 czy 505.01?

 

Dodatkowo na wolnych obrotach delikatnie trzesie buda. Nie zawsze, to wystepuje, ale czasami jest. Jaka moze byc tego przyczyna? Wyczytalem, ze moze byc zapchany filtr powietrza i paliwa. Dwumas wykluczam bo po wcisnieciu sprzegla dalej trzesie buda.

 

Co mam na poczatku zrobic oprocz wymiany oleju, filtrow i rozrzadu? Wymieniac ten slynny zabierak (szescian)?

 

Pozdrawiam

specyfikacja oleju 505.01 objawy dwumasy pompki boscha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. brudna przepustnica lub uszkodzona,

2. brudny filtr paliwa,

3. brudne wtryski,

4, uszkodzone poduszki silnika,

5, uszkodzony przepływomierz powietrza,

czy podczas jednostajnej jazdy, auto delikatnie szarpie??

1. Czy gdyby przepustnica byla brudna komputer za każdym razem by wykazywal że na pierwszym cylindrze jest podawana większa dawka paliwa?

2. filtr paliwa zmienilem odrazu gdy sie te problemy pojawily i nadal te problemy są

3. Popmpowtryski w ASO zamienili miejscami, a problem zwiększonej dawki paliwa nadal pozostał na pierwszym cylindrze.

4. Też się zastanawiałem nad poduszkami, ale czyżby w ASO tego nie sprawdzili. Jutro przy odbiorze zapytam.

5. Czy ten przepływomierz powietrza jest oddziely dla każdego cylindra?

 

Podczas jednostajnej jazdy nie ma żadnych problemów. Problem się pojawia dopiero na wolnych obrotach. Denerwujące jest to przedewszystkim jak stoję na światłach. Czasem ciężko jest przyspieszyć z wolnych obrotów (poniżej ok 1200obr/min) i wtedy też zaczyna trzęść budą, a kiedyś tego nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adam,

przepustnica akurat nie ma nic do dawki paliwa - jeżeli jedna pompka daje Ci za dużo paliwa to komputer powinien zredukowac dawke....hmmm

 

jakie masz obroty biegu jałowego? czy one sa za niskie czy wahają się??

a może są prawidłowe ( 750 obr.min ) a po prostu trzesię budą?

 

przepływomierz powiterza jest przy filtrze powietrza i jest tylko jeden. jeżeli będzie podawał złe wartości to te złe podaje również do przepustnicy.

 

Co do poduszek pod silnikiem - szczerze mówiąc, nie wiem czy mozna sprawdzic czy poduszki sa do wymiany.....zazwyczaj pęknięcia gumy wystepuja w środku - nie stwierdzimy dopóki nie wymienimy poduszki - ale moge się mylić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie masz obroty biegu jałowego? czy one sa za niskie czy wahają się??

a może są prawidłowe ( 750 obr.min ) a po prostu trzesię budą?

Obroty biegu jałowego mam stabilne ok 800obr/min (być może i 750, nigdy aż tak się nie przyglądałem), ale na pewno nie mniej niż 700.

Oczywiście mówimy tu gdy silnik jest rozgrzany (90st.C), bo jak świeżo uruchomiony to zawsze póki się nagrzeje obroty miał ok 1000obr/min i zaraz malały jak tylko silnik się rozgrzewał.

Już brak mi pomysłów na rozwiązanie tego irytującego problemu, a w ASO zażądali 600zł za diagnoze i dalej nic nie wiedzą (poza tym, że pompowtryskiwacze są sprawne) a zażyczyli sobie 4500zł dodatkowo za sprawdzenie czy wina nie jest po stronie głowicy bądź cylindra.

SZOK!!!

Edytowane przez 4mortal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok

myślę że jak obroty sa stabilne to nie możemy mówić o uszkodzonej/brudnej przepustnicy czy przepływomierzu.

 

obstawiam - poduszki po silnikiem/skrzynią biegów ( nie wiem czy to mozna sprawdzic nie wchodząc w wymianę ..... )

 

zastanawiam się nad kołem dwumasowym ale u mnie również jest do wymiany bo czasem go słychać, lecz nie mam przy tym drgań samochodu....:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie słychać żadnych nowych dźwięków a już przejechalem nim 6kkm, jedynie czasem trzęsie... ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy

trzęsienie autem na luzie przy rozgrzanym silniku-wina pompowtryskiwaczy na 100% gdyż miałem ten sam problem

jeden z nich wariował(na 4 cylindrze).czasami chodził dobrze a czasami miał odbiegające parametry od normy(jeździłem z komputerem w aucie)

zregenerowałem pompki i teraz nic się nie dzieje

 

NAPRAWA POMP OLEJOWYCH 2.0 TDI

walek4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile taka regenracja kosztuje, gdzie ją można zrobić no i jak się upewnić że to na 100% właśnie pompowtryskiwacz i który?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

regenerowałem je w Tucholi.młody chłopaczek przejął firmę od ojca gdyż ten jest już "wiekowy".co do kosztów to trzeba podchodzić indywidualnie-wiadomo faktura czy bez...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek, a dużo już przejechałeś po regeneracji? W jakim silniku regenerowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
regenerowałem je w Tucholi.młody chłopaczek przejął firmę od ojca gdyż ten jest już "wiekowy".co do kosztów to trzeba podchodzić indywidualnie-wiadomo faktura czy bez...
tomek chodzi ci o Tucholę koło mnie jeśli tak to podaj nazwisko??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pozwolcie ze odgrzeje temat. Napiszczie troche informacji o tym silniku. Pompki w koncu jakie bo raz slysze ze bosch raz ze siemens. Jest ktos kto jest na 100% pewny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Pozwolcie ze odgrzeje temat. Napiszczie troche informacji o tym silniku. Pompki w koncu jakie bo raz slysze ze bosch raz ze siemens. Jest ktos kto jest na 100% pewny?

Pompki Siemensa , auto na rynek Belgijski dlatego ma 136 KM( oplaty za moc w Belgii)

Silnik ja kazde 2.0 TDI . Ja jeździlem na pompkach 176 tys i nic sie zadnej nie stało , miesiac temu wymienili mi wszystkie w ramach akcji serwisoawej za FREE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności