ojciec81 Zgłoś #1 Napisano 5 Września 2010 Witam Jak za pomocą VAG sprawdzić czy rozrząd został prawidłowo ustawiony. Czy ranne puszczanie dymu na niebiesko oraz nierówna praca silnika prze ok 15 sek możne być przyczyna źle ustawionego rozrządu??? Z góry dzięki za pomoc POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbyszko8406 Zgłoś #2 Napisano 5 Września 2010 moim zdaniem sprawdź świece ....a rozrząd sprawdzasz logujesz grupę 004 i ma być najlepiej ustawione na zero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ojciec81 Zgłoś #3 Napisano 5 Września 2010 Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancio123 Zgłoś #4 Napisano 5 Września 2010 mam własnie pytanie odności wartości w grupie 4, piszecie ze powinny byc ustawione na 0???? jesli mam ustawione na 0 to pokazuje strasznie duze spalania na wolnych(około 0,8-0,9l\h oczywiscie bez klimy). jesli jest ustawiony na jakies1,5-2,0 wtedy pokazuje 0,6??? co myslicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ojciec81 Zgłoś #5 Napisano 6 Września 2010 U mnie na postoju na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku pokazuje 0.6 0,7 l/h - nie sprawdzałem jeszcze wartości w 4 grupie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancio123 Zgłoś #6 Napisano 12 Września 2010 U mnie na postoju na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku pokazuje 0.6 0,7 l/h - nie sprawdzałem jeszcze wartości w 4 grupie jak mozesz to sprawdz! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #7 Napisano 14 Września 2010 Jak za pomocą VAG sprawdzić czy rozrząd został prawidłowo ustawiony. Najprośćiej poprzez kontrolę synchronizacji, czyli Engine 01 Meas Block 004 pozycja 004 (im bliżej zera tym lepiej, ale nie idealnie). Jeśli wartości oscylują przy 1-1,4 jest to optimum między normalnym spalaniem a kulturą pracy jednostki. Czy ranne puszczanie dymu na niebiesko oraz nierówna praca silnika prze ok 15 sek możne być przyczyna źle ustawionego rozrządu??? W PD przy nieprawidłowym ustawieniu rozrządu silnik nie odpala, więc przyczyny należy szukać gdzie indziej. Szarpanie i nierówna praca może mieć wiele przyczyn. Świece żarowe, jak sugerują koledzy na pewno dadzą znać o sobie zimną przy relatywnie niskich temperaturach. Niebieski dymek może sugerować kilka przyczyn, np. spalanie oleju (uszczelniacze zaworowe, puszczające turbo, nieszczelność w dolocie (tutaj jednak bardziej w stronę czarnego koloru), itp.). Generalnie wypadałoby na początek podłączyć auto pod VAG, sprawdzić czy są błędy, jeśli nie, to przyjrzeć się elementom mechanicznym. Trudno jest diagnozować auto na odległość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ojciec81 Zgłoś #8 Napisano 17 Września 2010 Najprośćiej poprzez kontrolę synchronizacji, czyli Engine 01 Meas Block 004 pozycja 004 (im bliżej zera tym lepiej, ale nie idealnie). Jeśli wartości oscylują przy 1-1,4 jest to optimum między normalnym spalaniem a kulturą pracy jednostki. W jakich warunkach sprawdzać (czy ma to znaczenie) silnik ciepły czy zimny? Na biegu jałowym czy podczas jazdy? Generalnie wypadałoby na początek podłączyć auto pod VAG, sprawdzić czy są błędy, jeśli nie, to przyjrzeć się elementom mechanicznym. Podłączyłem auto pod VAG i nie ma zarejestrowanego żadnego błędu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #9 Napisano 17 Września 2010 W jakich warunkach sprawdzać (czy ma to znaczenie) silnik ciepły czy zimny? Na biegu jałowym czy podczas jazdy? Oczywiście cieplutki, bieg jałowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ojciec81 Zgłoś #10 Napisano 17 Września 2010 Dzięki jutro sprawdzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ojciec81 Zgłoś #11 Napisano 24 Października 2010 Sprawdziłem i z tego co zobaczyłem nie jestem zbytnio zadowolony. O ile rozrząd jest ustawiony ok to chyba czas pomyśleć o wymianie pompo wtryskiwaczy. Proszę o opinię szczegóły w załączonym piku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albus Zgłoś #12 Napisano 24 Października 2010 - Rozrząd do poprawy. - silnik nie dogrzany... sprawdzaj zawsze na rozgrzanym - 80stopni minimum, - przegazuj go i dopiero i dopiero wtedy zczytaj z 23 kanału a cos sie dzieje z silnikiem ? czy tak z cyferek sobie wróżysz tą wymianę pompek?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ojciec81 Zgłoś #13 Napisano 24 Października 2010 (edytowane) Rano po nocnej przerwie w temp. poniżej 15 stopni C po rozruchu dymi i silnik nierówno pracuje trwa to ok 20 sek. Świece żarowe sprawne. Natomiast jeżeli chodzi o pompowtyskiwacze to na forum wyczytałem że norma na kanele 23 to wartość 30, chyba że się mylę to proszę o sprostowanie. Dodam jescze że na zimnym silniku na kanale 23 w pozycji drugiej wartość to 84. Edytowane 24 Października 2010 przez ojciec81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #14 Napisano 26 Października 2010 Natomiast jeżeli chodzi o pompowtyskiwacze to na forum wyczytałem że norma na kanele 23 to wartość 30, chyba że się mylę to proszę o sprostowanie. Dodam jescze że na zimnym silniku na kanale 23 w pozycji drugiej wartość to 84. Wartości powinny być jak najbliższe zeru 30 to jeszcze prawie ksiażkowa. Niechce wprowadzić zamieszania, ale czytałem na forum ze od 120 VAG pokazuje błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ojciec81 Zgłoś #15 Napisano 26 Października 2010 To co oznaczają te wartości. Czy można coś stwierdzić ? Czy może mieć to wpływ na rozruch zimnego silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach