Skocz do zawartości
ojciec81

Passat b5 fl AVB Jak sprawdzić rozrząd VAG.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak za pomocą VAG sprawdzić czy rozrząd został prawidłowo ustawiony.

Czy ranne puszczanie dymu na niebiesko oraz nierówna praca silnika prze ok 15 sek możne być przyczyna źle ustawionego rozrządu???

 

Z góry dzięki za pomoc

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem sprawdź świece ....a rozrząd sprawdzasz logujesz grupę 004 i ma być najlepiej ustawione na zero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam własnie pytanie odności wartości w grupie 4, piszecie ze powinny byc ustawione na 0???? jesli mam ustawione na 0 to pokazuje strasznie duze spalania na wolnych(około 0,8-0,9l\h oczywiscie bez klimy).

jesli jest ustawiony na jakies1,5-2,0 wtedy pokazuje 0,6???

 

co myslicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na postoju na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku pokazuje 0.6 0,7 l/h - nie sprawdzałem jeszcze wartości w 4 grupie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie na postoju na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku pokazuje 0.6 0,7 l/h - nie sprawdzałem jeszcze wartości w 4 grupie

jak mozesz to sprawdz!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak za pomocą VAG sprawdzić czy rozrząd został prawidłowo ustawiony.

Najprośćiej poprzez kontrolę synchronizacji, czyli Engine 01 -> Meas Block -> 004 pozycja 004 (im bliżej zera tym lepiej, ale nie idealnie). Jeśli wartości oscylują przy 1-1,4 jest to optimum między normalnym spalaniem a kulturą pracy jednostki.

Czy ranne puszczanie dymu na niebiesko oraz nierówna praca silnika prze ok 15 sek możne być przyczyna źle ustawionego rozrządu???

W PD przy nieprawidłowym ustawieniu rozrządu silnik nie odpala, więc przyczyny należy szukać gdzie indziej. Szarpanie i nierówna praca może mieć wiele przyczyn. Świece żarowe, jak sugerują koledzy na pewno dadzą znać o sobie zimną przy relatywnie niskich temperaturach. Niebieski dymek może sugerować kilka przyczyn, np. spalanie oleju (uszczelniacze zaworowe, puszczające turbo, nieszczelność w dolocie (tutaj jednak bardziej w stronę czarnego koloru), itp.). Generalnie wypadałoby na początek podłączyć auto pod VAG, sprawdzić czy są błędy, jeśli nie, to przyjrzeć się elementom mechanicznym. Trudno jest diagnozować auto na odległość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najprośćiej poprzez kontrolę synchronizacji, czyli Engine 01 -> Meas Block -> 004 pozycja 004 (im bliżej zera tym lepiej, ale nie idealnie). Jeśli wartości oscylują przy 1-1,4 jest to optimum między normalnym spalaniem a kulturą pracy jednostki.

 

W jakich warunkach sprawdzać (czy ma to znaczenie) silnik ciepły czy zimny? Na biegu jałowym czy podczas jazdy?

 

 

Generalnie wypadałoby na początek podłączyć auto pod VAG, sprawdzić czy są błędy, jeśli nie, to przyjrzeć się elementom mechanicznym.

 

Podłączyłem auto pod VAG i nie ma zarejestrowanego żadnego błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jakich warunkach sprawdzać (czy ma to znaczenie) silnik ciepły czy zimny? Na biegu jałowym czy podczas jazdy?

Oczywiście cieplutki, bieg jałowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jutro sprawdzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i z tego co zobaczyłem nie jestem zbytnio zadowolony. O ile rozrząd jest ustawiony ok to chyba czas pomyśleć o wymianie pompo wtryskiwaczy.

Proszę o opinię szczegóły w załączonym piku.

vag popmp.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- Rozrząd do poprawy.

 

- silnik nie dogrzany... sprawdzaj zawsze na rozgrzanym - 80stopni minimum,

 

- przegazuj go i dopiero i dopiero wtedy zczytaj z 23 kanału

 

a cos sie dzieje z silnikiem ? czy tak z cyferek sobie wróżysz tą wymianę pompek?? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rano po nocnej przerwie w temp. poniżej 15 stopni C po rozruchu dymi i silnik nierówno pracuje trwa to ok 20 sek.

Świece żarowe sprawne.

Natomiast jeżeli chodzi o pompowtyskiwacze to na forum wyczytałem że norma na kanele 23 to wartość 30, chyba że się mylę to proszę o sprostowanie. Dodam jescze że na zimnym silniku na kanale 23 w pozycji drugiej wartość to 84.

Edytowane przez ojciec81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Natomiast jeżeli chodzi o pompowtyskiwacze to na forum wyczytałem że norma na kanele 23 to wartość 30, chyba że się mylę to proszę o sprostowanie. Dodam jescze że na zimnym silniku na kanale 23 w pozycji drugiej wartość to 84.

 

Wartości powinny być jak najbliższe zeru 30 to jeszcze prawie ksiażkowa. Niechce wprowadzić zamieszania, ale czytałem na forum ze od 120 VAG pokazuje błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co oznaczają te wartości. Czy można coś stwierdzić ? Czy może mieć to wpływ na rozruch zimnego silnika?

vag popmp.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności