Skocz do zawartości
greggi

Ubytek płynu chłodniczego

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś tygodnia ubywa mi płynu chłodniczego. Zauważyłem dopiero po zapaleniu lampki sygnalizującej niski stan płynu chłodniczego. Dolałem ubywa w wolnym tempie.

Znalazłem mniej więcej miejsce z którego powoli się sączy może nawet nie tak powoli jak kapie.

 

Jednak nie mogę dokładnie zlokalizować miejsca. Po prawej stronie silnika na wysokości koła zamachowego jeśli chodzi o głębokość.

Jest to powyżej filtra oleju ale zasłania mi widok coś w kształcie małej puszki z jakby trójkątnym dekielkiem a z tego wychodzi wąż do wspomagania hamulców i właśnie pod tym widzę czerwoną kałużę płynu chłodniczego.

Trochę niżej znajduje się chyba jakiś czujnik ale to nie z niego. Pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem zapewne w tym, że masz uszkodzona uszczelkę pod głowicą, która robi cisnienie w układzie chłodzenia, czyli cisnienie z kompresji tłoków idzie na układ chłodzenia i wywala płyn przez zawór bezpieczenstwa w zbiornicznku wyrównawczym.

Na ten temat na tym formum jest sporo materiału.

U mnie tez płyn uciekał i po wymianie uszczelki pod głowica wszystko wróciło do normy.

Może to być jeszcze klika przyczyn - czytaj posty na formu a napewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawę samego zbiorniczka wyrównawczego odstawiam na bok, to nie jest przyczyna.

 

Ubytek z tego co widzę jest poniżej uszczelki pod głowicą więc raczej nie to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy masz dobry termostat. mi wmawiali ze uszczelka pod glowica bo wywalalo plyn z zaworu antyprzeciazeniowego w zbiorniczku bo bylo duze cicnienie a okazalo sie ze termostat nie otwieral sie do konca i tworzyl nadcisnienie, po wymianie (koszt okolo 100zl z robocizna) auto smiga bez ubytkow plynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem powód. Zbierał się płyn obok "chyba chłodnicy oleju" i to mnie zmyliło. Wykręciłem i kosztowało mnie mnie to nie lada zręczności przy wkręcaniu a kapie z plastikowego czujnika temperatury który jest niedaleko plastikowego trójnika wchodzącego do głowicy.

 

Popołudniu wezmę sie za to bo wczoraj u nas lało i bieda było co robić przy aucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ubywało płynu i okazało się że chłodnica jest do wymiany.Wymieniłem i jak narazie nie ubywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja na poczatku myslalem ze uszczelka a okazalo sie ze krociec pekniety, ten z czujnikiem temp chlodziwa, krociec 50zl, wymiana 20, i gitara :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to troche kolego przeplaciles, ja za krociec dalem 9zl i wymiana zajela mi 15min. wszystko na wierzchu w naszym silniku; u mnie problemem byl w sumie sam oring ale akurat nie mieli a z kruccem byl w komplecie to za 9zl nie oplacalo mi sie drugi raz jechac do sklepu gdybym zamowil oringa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dziś widzę cieknie wokoło samego czujnika temp (niebieski 4 pinowy)

 

Mam pytanie czy wymienić sam czujnik ma on swoją uszczelkę czy w samym gnieździe jest jakiś oring ?

 

Chciałem sam sprawdzić ale płyn był rozgrzany a nie do konca mam czym dopełnić bo płyn leci jak zwariowany. :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze sa tez takie za 6 zl ale nie chce mi sie tego wymieniac za pol roku. kupilem oryg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o czujniku czy oringu lub uszczelniaczu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej, prosze pomozcie bo juz brak sil mnie ogarnia :dolamam

oddalem mojego paska na wymiane uszczelki pod glowica, gdyz taka byla diagnoza, uciekajacy plyn, dym z rury, nierowne obroty. jednak nic nie bulgotalo i w plynie chlodniczym nie bylo oleju, za to w zbiorniku olejowym na korku taka ruda maz jak mydlo. mechnik wymienil mi uszczelke (glowice ponoc dal do planowania). odpalam auto na jazde probna, wlalem plynu chlodniczego do maxa po przejechaniu 1km czerwona ikonka brak plynu, wychodze otwieram maske w zbiorniku susza, no masakra. dzownie do goscia, kazal sprawdzic zbiornik oleju czy tam nie wywala i faktycznie, caly plyn chlodniczy wywalilo do oleju. kolejna diagnoza ;peknieta glowica. mieszkamw holandii i w calej holandii nie bylo mozliwe kupno glownicy wiec zamowilem w PL, dzisiaj mechanik zabral auto i glowice i dzowni mi ze chyba tez nieszczelna bo widac cos tam po niej, ale dal na szczelnosc, dzownie do goscia od ktorego bralem glowice bo miala byc w 100% sprawa i ten mnie instruuje, ze powinien byc splanowany rowniez blok, mechanik mowi ze niby mierzyl i blok jest w porzadku, tamten sprzedawca glowicy mowil ze blok na 99% jest padniety, jak wy to widzicie mial ktos kiedys taka sytuacje? aa zaznaczam ze auto nigdy nie dostawalo wysokiej temperatury, bardzo prosze o opinie. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej podepne sie po istniejacy juz temat.Znalazlem wyciek w okolicy czujnika temperatury mam juz oring i go wymienie tylko zastanawiam sie czy jest tam gdzies inne miejsce skad moglby cieknac plyn?

 

Filmik z wyciekiem :

 

[ame=

]
[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podpinam się do tematu. Mam problem z ubytkami płynu już od ponad 50 000 km. Nie są to jakieś wielkie ilości, ale czasami w okolicach uszczelki (silnik AHU, uszczelka poci się w okolicach 2 świeć z tyłu silnika) zostaje różowy cukrzany nalot po G12.

 

Miejsce wycieku więc na 90% pewne, ubytki nie są zbyt wielkie. W oleju brak jakichkolwiek zanieczyszczeń. Sam płyn chłodniczy też niczego sobie.

 

Wymieniać uszczelkę, czy spróbować jeszcze coś innego wcześniej zrobić?

P3140041_cr.jpg

P3140042_cr.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

podpinam się do tematu. Mam problem z ubytkami płynu już od ponad 50 000 km. Nie są to jakieś wielkie ilości, ale czasami w okolicach uszczelki (silnik AHU, uszczelka poci się w okolicach 2 świeć z tyłu silnika) zostaje różowy cukrzany nalot po G12.

 

Miejsce wycieku więc na 90% pewne, ubytki nie są zbyt wielkie. W oleju brak jakichkolwiek zanieczyszczeń. Sam płyn chłodniczy też niczego sobie.

 

Wymieniać uszczelkę, czy spróbować jeszcze coś innego wcześniej zrobić?

Wymien plastykowy trojnik,raczej z pod niego wydostaje sie plyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam ,mniałem ten sam problem wymieniłem trójnik od płynu chłodzącego to z niego cieknie.Po głowicy nie widać skąd cieknie .KOSZT 13 ZŁ.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście wymiana trójnika to żaden koszt, więc warto to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja na poczatku myslalem ze uszczelka a okazalo sie ze krociec pekniety, ten z czujnikiem temp chlodziwa, krociec 50zl, wymiana 20, i gitara

 

Miałem to samo - teraz nie leci a mówili że pewnie uszczelka pod głowicą po katuję auto hyhy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności