greggi Zgłoś #1 Napisano 3 Września 2010 Od jakiegoś tygodnia ubywa mi płynu chłodniczego. Zauważyłem dopiero po zapaleniu lampki sygnalizującej niski stan płynu chłodniczego. Dolałem ubywa w wolnym tempie. Znalazłem mniej więcej miejsce z którego powoli się sączy może nawet nie tak powoli jak kapie. Jednak nie mogę dokładnie zlokalizować miejsca. Po prawej stronie silnika na wysokości koła zamachowego jeśli chodzi o głębokość. Jest to powyżej filtra oleju ale zasłania mi widok coś w kształcie małej puszki z jakby trójkątnym dekielkiem a z tego wychodzi wąż do wspomagania hamulców i właśnie pod tym widzę czerwoną kałużę płynu chłodniczego. Trochę niżej znajduje się chyba jakiś czujnik ale to nie z niego. Pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #2 Napisano 3 Września 2010 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=14774&highlight=ubywa+plyn+zbiorniczka ---------- Post added at 19:22 ---------- Previous post was at 19:20 ---------- http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12897&highlight=ubywa+plyn+zbiorniczka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jkus2 Zgłoś #3 Napisano 3 Września 2010 Problem zapewne w tym, że masz uszkodzona uszczelkę pod głowicą, która robi cisnienie w układzie chłodzenia, czyli cisnienie z kompresji tłoków idzie na układ chłodzenia i wywala płyn przez zawór bezpieczenstwa w zbiornicznku wyrównawczym. Na ten temat na tym formum jest sporo materiału. U mnie tez płyn uciekał i po wymianie uszczelki pod głowica wszystko wróciło do normy. Może to być jeszcze klika przyczyn - czytaj posty na formu a napewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greggi Zgłoś #4 Napisano 3 Września 2010 Sprawę samego zbiorniczka wyrównawczego odstawiam na bok, to nie jest przyczyna. Ubytek z tego co widzę jest poniżej uszczelki pod głowicą więc raczej nie to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy225 Zgłoś #5 Napisano 4 Września 2010 sprawdz czy masz dobry termostat. mi wmawiali ze uszczelka pod glowica bo wywalalo plyn z zaworu antyprzeciazeniowego w zbiorniczku bo bylo duze cicnienie a okazalo sie ze termostat nie otwieral sie do konca i tworzyl nadcisnienie, po wymianie (koszt okolo 100zl z robocizna) auto smiga bez ubytkow plynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greggi Zgłoś #6 Napisano 5 Września 2010 Znalazłem powód. Zbierał się płyn obok "chyba chłodnicy oleju" i to mnie zmyliło. Wykręciłem i kosztowało mnie mnie to nie lada zręczności przy wkręcaniu a kapie z plastikowego czujnika temperatury który jest niedaleko plastikowego trójnika wchodzącego do głowicy. Popołudniu wezmę sie za to bo wczoraj u nas lało i bieda było co robić przy aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frytek Zgłoś #7 Napisano 5 Września 2010 U mnie też ubywało płynu i okazało się że chłodnica jest do wymiany.Wymieniłem i jak narazie nie ubywa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qmek Zgłoś #8 Napisano 5 Września 2010 ja na poczatku myslalem ze uszczelka a okazalo sie ze krociec pekniety, ten z czujnikiem temp chlodziwa, krociec 50zl, wymiana 20, i gitara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezaarr Zgłoś #9 Napisano 5 Września 2010 no to troche kolego przeplaciles, ja za krociec dalem 9zl i wymiana zajela mi 15min. wszystko na wierzchu w naszym silniku; u mnie problemem byl w sumie sam oring ale akurat nie mieli a z kruccem byl w komplecie to za 9zl nie oplacalo mi sie drugi raz jechac do sklepu gdybym zamowil oringa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greggi Zgłoś #10 Napisano 5 Września 2010 Jak dziś widzę cieknie wokoło samego czujnika temp (niebieski 4 pinowy) Mam pytanie czy wymienić sam czujnik ma on swoją uszczelkę czy w samym gnieździe jest jakiś oring ? Chciałem sam sprawdzić ale płyn był rozgrzany a nie do konca mam czym dopełnić bo płyn leci jak zwariowany. :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qmek Zgłoś #11 Napisano 5 Września 2010 Wiem ze sa tez takie za 6 zl ale nie chce mi sie tego wymieniac za pol roku. kupilem oryg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greggi Zgłoś #12 Napisano 5 Września 2010 Mówisz o czujniku czy oringu lub uszczelniaczu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #13 Napisano 5 Września 2010 Jest tam oring, znaczy się w gnieździe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sj_81 Zgłoś #14 Napisano 7 Września 2010 hej, prosze pomozcie bo juz brak sil mnie ogarnia oddalem mojego paska na wymiane uszczelki pod glowica, gdyz taka byla diagnoza, uciekajacy plyn, dym z rury, nierowne obroty. jednak nic nie bulgotalo i w plynie chlodniczym nie bylo oleju, za to w zbiorniku olejowym na korku taka ruda maz jak mydlo. mechnik wymienil mi uszczelke (glowice ponoc dal do planowania). odpalam auto na jazde probna, wlalem plynu chlodniczego do maxa po przejechaniu 1km czerwona ikonka brak plynu, wychodze otwieram maske w zbiorniku susza, no masakra. dzownie do goscia, kazal sprawdzic zbiornik oleju czy tam nie wywala i faktycznie, caly plyn chlodniczy wywalilo do oleju. kolejna diagnoza ;peknieta glowica. mieszkamw holandii i w calej holandii nie bylo mozliwe kupno glownicy wiec zamowilem w PL, dzisiaj mechanik zabral auto i glowice i dzowni mi ze chyba tez nieszczelna bo widac cos tam po niej, ale dal na szczelnosc, dzownie do goscia od ktorego bralem glowice bo miala byc w 100% sprawa i ten mnie instruuje, ze powinien byc splanowany rowniez blok, mechanik mowi ze niby mierzyl i blok jest w porzadku, tamten sprzedawca glowicy mowil ze blok na 99% jest padniety, jak wy to widzicie mial ktos kiedys taka sytuacje? aa zaznaczam ze auto nigdy nie dostawalo wysokiej temperatury, bardzo prosze o opinie. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeus1982 Zgłoś #15 Napisano 16 Kwietnia 2011 Hej podepne sie po istniejacy juz temat.Znalazlem wyciek w okolicy czujnika temperatury mam juz oring i go wymienie tylko zastanawiam sie czy jest tam gdzies inne miejsce skad moglby cieknac plyn? Filmik z wyciekiem : [ame= ] [/ame] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gierszi Zgłoś #16 Napisano 2 Maja 2011 Witam, podpinam się do tematu. Mam problem z ubytkami płynu już od ponad 50 000 km. Nie są to jakieś wielkie ilości, ale czasami w okolicach uszczelki (silnik AHU, uszczelka poci się w okolicach 2 świeć z tyłu silnika) zostaje różowy cukrzany nalot po G12. Miejsce wycieku więc na 90% pewne, ubytki nie są zbyt wielkie. W oleju brak jakichkolwiek zanieczyszczeń. Sam płyn chłodniczy też niczego sobie. Wymieniać uszczelkę, czy spróbować jeszcze coś innego wcześniej zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregoryyy Zgłoś #17 Napisano 3 Maja 2011 Witam,podpinam się do tematu. Mam problem z ubytkami płynu już od ponad 50 000 km. Nie są to jakieś wielkie ilości, ale czasami w okolicach uszczelki (silnik AHU, uszczelka poci się w okolicach 2 świeć z tyłu silnika) zostaje różowy cukrzany nalot po G12. Miejsce wycieku więc na 90% pewne, ubytki nie są zbyt wielkie. W oleju brak jakichkolwiek zanieczyszczeń. Sam płyn chłodniczy też niczego sobie. Wymieniać uszczelkę, czy spróbować jeszcze coś innego wcześniej zrobić? Wymien plastykowy trojnik,raczej z pod niego wydostaje sie plyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mir3001 Zgłoś #18 Napisano 6 Maja 2011 Potwierdzam ,mniałem ten sam problem wymieniłem trójnik od płynu chłodzącego to z niego cieknie.Po głowicy nie widać skąd cieknie .KOSZT 13 ZŁ.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gierszi Zgłoś #19 Napisano 6 Maja 2011 Rzeczywiście wymiana trójnika to żaden koszt, więc warto to sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efsx Zgłoś #20 Napisano 7 Maja 2011 ja na poczatku myslalem ze uszczelka a okazalo sie ze krociec pekniety, ten z czujnikiem temp chlodziwa, krociec 50zl, wymiana 20, i gitara Miałem to samo - teraz nie leci a mówili że pewnie uszczelka pod głowicą po katuję auto hyhy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach