Skocz do zawartości
Kuczi

Zawieszenie przód-jedzie jak chce

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Mam nietypowy problem z zawieszeniem. W sobotę zmieniałem koła na letnie i po wymianie samochód dziwnie się prowadzi, myszkuje. Ciśnienie w kołach sprawdzone, przy zawieszeniu nic nie grzebałem tylko zmieniłem koła. Amortyzatory założone nowe na jesieni i mają przejechane ok 10tys, łożyska amortyzatorów mają ponad rok. Wszelkiego rodzaju gumy/tuleje nie wymieniane.

Samochód powyżej prędkości 100km/h ściąga w lewo, przy hamowaniu tego nie ma. Przy energicznym kręceniu kierownicą lewo-prawo przy prędkości ok 60km/h mało mnie nie obruciło na drodze. Jak zdejmę nogę z gazu na biegu jest lepiej.

Postaram się podjechać na szarpaki ale wątpie czy coś wyjdzie. Jedyne co jeszcze zrobiłem to poprawiłem po mechaniku klocek z tyłu bo źle założył i dzwonił.

 

Plan mam taki:

-sprawdzić jeszcze raz ciśnienie w kołach

-wyważyć koła

-podjechać na diagnostykę

Sprawdzając to wszytko coś wyeliminuję, obstawiam łożyska McPersonów ale już zgłupiałem. Oponki jaki mam to 205/50/15 a wcześniej na zimowych 195/55/15 i było dobrze

 

Wytłumaczcie mi tylko dlaczego to się stało po przekładce kół bo nie mogę tego pojąć :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to będą opony do wymiany.Miałem ten problem kiedyś w Toyocie Carinie E,wszystlo było OK do wymiany opon oczywiście na używane taki sam rozmiar głęboki bieżnik i porażka.Spr. na stacji diagnostycznej zawieszenie czy luzów jakiś nie ma a to były uszkodzone opony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jack68

o ile jest tak jak twierdzisz to też obstawiam opony może pęknięty kort poprzecznie czy wzdłużnie nie musi być tego widać wzrokowo dopiero pod ciężarem auta robią się cyrki też w bmw kiedyś miałem oponki z 6-ść milimetrów i ciężko było zapanować nad autem nie wspominając hamowanie w koleinach :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opony kupione nowe w lecie tamtego roku i przed założeniem zimowych było :ok: , założyłem zimówki :ok: , zdjąłem zimówki i założyłem letnie i :dobani: Dodam że koła były wzorowo przechowywane, co jakiś czas przekładane i lezały a nie stały ;)

Zobaczymy co powie wyważarka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Opony.Zamień je stronami i będzie ściągać w drugą stronę ;) U mnie też tak było.Albo wrzuć tylne na przód a przednie na tył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to będą opony do wymiany
o ile jest tak jak twierdzisz to też obstawiam opony
Opony.Zamień je stronami i będzie ściągać w drugą stronę U mnie też tak było.Albo wrzuć tylne na przód a przednie na tył.

 

:niepewny: O tym tez pomyślałem i dzisiaj zrobię przekładkę, zobaczymy co z tego wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli to opony to zapodaj markę cobyśmy takich nie kupowali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem na ścieżce i to co wyszło:

- do wymiany obie strony łącznika stabilizatora i tylny silentblock wachacza prawa strona

- amorki tył 75% a przód 55% :przestraszony: (wymieniane w paźddzierniku bodajże )

 

Tak sobie pomyślałem że w/w elementy które są do wymiany, po założeniu szerszych i innych opon poprostu ma inna charakterystykę i dlatego tak się dzieje

 

 

Po południu jeszcze zrobie przerzutkę kól i zobaczę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
amorki tył 75% a przód 55%
Coś szybko się zużyły te amorki. Ja na przodzie mam założone jeszcze fabryczne od nowości 290tys km z tego 150tys zrobione w Polsce, byłem ostatnio na teście dwa razy i wykazały 80-85% sprawności. A może te całe ścieżki na test amortyz. są do d...

 

Te Twoje amortyzatory sprawdził bym jeszcze na innej stacji, jeżeli wynik będzie podobny to do reklamacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemek24l

milem tak kiedys u siebie do 60km/h jechalo sie jak na rowerze z centra a powyzej juz ok i wiecie co opona ale od srodka miala guza dopiero jak zwalili opone z felgi to wulkanizator zobaczyl no i opona do wyj......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj na innej stacji diagnostycznej i amorki po ok 75 %, troche luzów ale jeszcze w normie. Jak znajdę czas to zrobie przekładkę opon i zapobiegawczo zrobię cały przód i tył :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość baniaB3

ja dzis wymienilem 4silentblocki i laczniki stab. juz nie puka i nie sciaga w lewo przy oawaniu gazu koszt gazetow 59 zl robota 180zl-bylo warto :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem przekładkę opon i dalej to samo ale już wiem co to może być. Przez przypadek zauważyłem megga luz przy górnym mocowaniu amorka, prawdopodobnie rozsypało się łożysko :wstyd:

-> kolejny etap, wymiana łożyska :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzadki przypadek żeby to lożysko się rozsypało, przeważnie się zacierają, ono jest przeciez ściśnięte i nie tak łatwo mu się rozsypać, a ten luz to masz w makpersonie czy w mocowaniu makpersona w nadwoziu?

 

przekładkę kół robiłeś przód na tył czy zarzuciłeś zimówki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W mocowaniu.

Tak teraz to przemyślałem, cofnąłem się wstecz myślami i faktycznie to łożysko może się tylko zatrzeć :wstyd:

Czyżby guma aż tak się wytłukła przez ok 30tys km? Muszę to jak najszybciej rozebrać....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

A robiłeś może remont zawieszenia - wymiana amorów?Może nie są dokręcone nakrętki tulejowe (te z dwoma "ząbkami") od górnych łożysk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A robiłeś może remont zawieszenia - wymiana amorów?Może nie są dokręcone nakrętki tulejowe (te z dwoma "ząbkami") od górnych łożysk.

W listopadzie przeszedłem z gwintu na serię. Hmmm, jakoś nie kojarzę tych nakrętek z ząbkami. Mówisz o tej co skręca amortyzator? Ja założyłem nowe, które były w komplecie z bilsteinami i były to samokontrujące

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko wtrąceswoje 0,50gr.

 

Miałem podobnie Zmieniłem opony ale na innego producenta i te z najwyższej p..., bo chodził po całej jezdni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wolfi4

Witaj

miałem takie objawy w kilku autach mianowicie jak mówisz przy predkści opkoło 70 80 km/h jak puściłem kierownice to mało co rowu nie zaliczyłem poprostu wpadały w takie terbylencje lewo prawo na przemian. We wszystkich oprzypadkach była żle ustawiona geometria kół tzw ZBIEŻNOŚĆ.

Podjedz na stacje diagnostyczna i ustaw ja, wcześniej upewnij sie ze na zawieszenie nie ma luzów ( gałki, drążki itp) bo inaczej nie bedzie to miało sensu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, trzy komplety przełożyłem i to samo

wolfi4, spoko, spoko, geometria ok a luzy minimalne ma z prawej strony ale to nie to. Tak jak pisałem wcześniej, zajrzę do górnego mocowania McPhersona i wymienię na początek gumy i obejrzę dokładnie łożyska...

 

( gałki, drążki itp)

To chyba to samo ;)

geometria kół tzw ZBIEŻNOŚĆ.

A to juz nie to samo..... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności