Skocz do zawartości
Gość iti1

egr i wycieki oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Gość iti1

rozebralem dzisjaj pokrywe i caly eger i odcinek na połoczeniu głowicy silnika z korpusem zobaczylem wartswe zastyglego oleju i swierzego na egr, wyczyscilem to wstępnie co polecacie co to moze być jesli chodzi o eger co wymineic co sprawdzić i z tym korpusem , czyżby uszczelka pod glowicą ???? prosze o rady jak sie do tego najmondrzej zabrac ...auto troche muli czy to od egr ????w salonie vw w opolu lellek powiedzieli wyciek w okolicach egr i turbo oraz wyciek w okolicach intercoolera.....gdzie jest ten IC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. sprawdz na VAG jakie sa bledy

2. wyciek oleju wyglada mi na uszczelce pod delkem klawiatury (EGR suchy na tej fotce)

a w WARSZTACIE jest opis jak wymienic uszczelnienia i wyczyscic ten zawor - olej na zaworze recylkulacji spalin moze byc wynikiem pedu powietrza ale nie musi ;)

3. IC to chlodnica powietrza dolotowego powietrza do kolektora sacego ... znajduje sie po lewej stronie pod pompa ABS i wyglada to tak

img9106dg6jq6.jpg

 

P.S Fotka autorstwa @Marka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co lezy na ziemi to IC ( intercooler ) - chlodnica powietrza dolotowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iti1

dzieki za fotke, jesli chce sprawdzić czy olej nie zalega w tych rurach od IC to dostane sie do nich z góry, wyciagając tylko tą osłonke od zbiornicza z plynem wspomagania czy musze wyciągac zderzak.....cos mi muli ostatnio i chcialem sprawdzić instalke, czy IC moze byc odpowiedzialny za brak mocy???? wyczyscilem egr i wymienilem filtry i przplywkę....co moze byc jeszcze???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jako,ze dopiero poznaje paska zaniepokojony wyciekiem oleju z nieznanej mi czesci udalem sie do serwisu.Okazalo sie ze powiniem/moglbym wymienic zawor egr.Chce miec autko w stanie ''idealnym'' ale kieszen tez czy zwlekac z ta wymiania czy raczej zrobic to odrazu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem ci kolego ze tez mi zaczał cieknąc jakiś miesiąc temu przemyłem benzynką ale po 3 tygodniach znów to samo a jako że nie lubie jaki mi olej gdzieś kapie postanowiłem go wymienić. Koszt jednak dość spory. Zawór EGR 760 zł plus u mnie robocizna 50 zł zajęło to około 30 minut. I radze ci też tak zrobić bo będziesz go czyścił czyścił a jak widamo jak zaczął cieknąć to już będzie :ok: Decyzja należy do Ciebie

 

tak wyglądało u mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nie lubie jak cos gdzies cieknie.Jak mowilem autko ma byc igla :P koszt wymiany to 230 pandow w serwisie.Tylko ze zamiast kupic navigacje bede musial go wymienic :((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie też się zastanawiałem nad wymianą EGR ... ale to bez sensu jak lokata ;)

 

Mnie zaczeło bardziej zastanawiać skąd ten olej się tam bierze i doszedłem do wniosku że wole usunąć przyczyne dostawiania się oleju do dolotu, wyczyścić dolot i zawór EGR co kompletnie zlikwiduje problem ... zawór oprócz tego że popuszcza olej którego nie powinno być w tym miejscu to nie jest niczemu winny i jest w pełni sprawny.

 

Pierwsze co powinno was zainteresować to zintegrowany separator oleju w pokrywie zaworowej i odma przez którą dostaję się olej do dolotu. Wiadomo że żaden producent nie przyzna się łatwo do błędu i naciągają ludzi na dwa razy bardziej kosztowną wymianę zaworu EGR ... moim zdaniem przyczną dostawania się oleju do dolotu przez odmę jest wada konstrukcyjna tego separatora. Jak ktoś by się dobrze doszukał to podobno w niemcowni były one wymieniane - vw organizował akcje. Pokrywa z seperatorem jak się nie myle kosztuje o polowe mniej a likwiduje 2 problemy - olej w dolocie i wyciek z EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gustdelf

Kupilem ostatnio na ebay nowy egr. W opisie aukcji bylo, ze jest to zawor od skody octavi 1,9 td asv z 2003 r. Z zewnatrz zawor wyglada identycznie jak moj, z ktorego juz porzadnie cieknie. Pytanie czy aby te zawory nie roznia sie jakimis innymi parametrami, ktorych nie widac golym okiem? A co do wymiany tego zaworu, bylem ostatnio u znajomego mechanika i poradzil mi zeby tego nie lekcewazyc zwlaszcza,ze olej dostaje sie na wydech, ktory znajduje sie pod spodem.

 

Dodam tylko, ze zaplacilem z wysylka 34 £. Wiec czasami warto poprzegladac rozne aukcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość meriam3

Witam i mam pytanko odnośnie oleju

Czy zauważyliście panowie duży ubytek tego płynu w misce u mnie po 2000km musiałem dolać litr i tak IC mam zaolejone zawór jak narazie wmiare suchy

A silnik dość mocno klekocze i niewiem co z tym fantem robić . dolałem do maximum olej a po dwóch tygodniach mam połówke między MIN a MAX .

-czy to silnik spala

-czy to sprawa turbiny

-czy silnik już pada ( moc jako taką ma kołami na asfalcie zakręci mimo ze automat ale podczas jazdy taki mułowaty sie wydaje i głośno klekocze)

-czy omawianego wyzej zaworu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mariusz Z.
Pierwsze co powinno was zainteresować to zintegrowany separator oleju w pokrywie zaworowej i odma przez którą dostaję się olej do dolotu.

 

Marios widzę po twoich postach, że przerabiałeś temat separatora oleju. Jak rozwiązałeś ten problem? Muszę się z tym zmierzyć, bo zaczyna zaje....cie lać olejem. Jest możliwość naprawy tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientowałem u kilku mechaników to w grę wchodzi tylko wymiana tej pokrywy z seperatorem na nowe kupione w ASO - pozbawione wady. Można spróbować wyczyścić ten separator (całą pokrywę) umyc w detergentach i benzynie, dobrze go przepłukać - może to pomóc bo zła separacja powietrza od oleju jest spowodowana właśnie brudzeniem (zatykaniem) się tego separatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie jak u kolegi Mariosa olej w IC pochodzi ze źle działającej odmy...

Dodam jeszcze tylko, że pokrywa zaworowa w miejscu gdzie odchodzi odpowietrzenie silnika jest zapocona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co się orientowałem u kilku mechaników to w grę wchodzi tylko wymiana tej pokrywy z seperatorem na nowe kupione w ASO - pozbawione wady. Można spróbować wyczyścić ten separator (całą pokrywę) umyc w detergentach i benzynie, dobrze go przepłukać - może to pomóc bo zła separacja powietrza od oleju jest spowodowana właśnie brudzeniem (zatykaniem) się tego separatora.

 

Marios ,czy ty miales ten problem i wyeliminowales go ???? w TYM LINKU pisalem co zrobilem , a co zamiezam zrobic ,moze jakies podpowiedzi ??? czy jak sciagne to pokrywe to musze potem wymieniac uszczelke czy smarowac jakimis uszczelniaczmi??? Dzieki :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedys zaglebilem sie w problem ODMY.

Poszperalem w necie i przejechalem sie do servisu VW.

Sprawa wyglada nastepujaco:

Kiedys nie bylo problemu z olejem w dolocie bo VW produkowal separator w pokrywie zaworow. Byla to siateczka wylapujaca drobiny oleju ktore probowaly dostac sie razem z powietrzem do dmuchawki. VW jednak zaniechal produkcji owej siateczki i w ukrytych akcjach servisowych, w czasie przegladow, usuwal je. Powodem TEGO bylo permanetne i notoryczne zaklejanie sie w/w siateczki i awarie systemu odpowietrzania skrzyni korbowej. Potem zaczeli montowac separator oleju w postaci labiryntu plastikowych przeslon ALE efekt byl ten sam...sie zaklejal...wiec postanowili ze mniejsze zlo to olej w dolocie niz zaklejajacy sie separator....no i teraz juz wiecie jak to jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm wszystko pieknie i ladnie , poczyscilem wszystko dzis przejechalem ze 150 kilometrow nieoszczedzlem bryki, narazie nic nie sika olejem , ale przed czyszczeniem oprocz EGR cala reszta wezy byla z oleju a w wezu od intercullera bylo pewnie z pol setki przeciez to nienormalne zeby az tak wywalalo :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
....cala reszta wezy byla z oleju a w wezu od intercullera bylo pewnie z pol setki przeciez to nienormalne zeby az tak wywalalo :kwasny:

 

 

 

...JAK NAJBARDZIEJ NORMALNE :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm posmigam jeszcze kilka dni i znow zagladne do wezykow ,zobacze ile tego oleju sie juz tam nagromadzilo od czasu czyszczenia ,i do tego jeszcze wykarczeruje oslone plastikowa od spodu bo ten olej cieknie z prawej i z lewej strony i tam juz jest czarno i wszystko nasiakniete mazia olejowa,OCHYDA :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dalej meczy mnie ten olej w IC. Pisaliscie o wymianie pokrywy zaworowej, a czy wymiana da oczekiwany efekt? czy niemcy poprawili sie? - ja zdecyduje sie dopiero na wymaine jej jak kolega Marios tego dokona i przedstawi nam na forum wynik.

przegladajac stronki znalazlem cos takiego: link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności