Skocz do zawartości
SirMirek

Tryb awaryjny, turbosprężarka i intercooler.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio mam problem z samochodem, po osiągnięciu 120km/h przechodzi w tryb awaryjny. Dzisiaj po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
       P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Wczoraj jeszcze myślałem, że to przepływomierz, dlatego podczas odkręcania plastiku wpadła mi śrubka. Okazało się, że muszę wejść pod samochód, po ściągnięciu dolnej osłony znalazłem śrubkę i nie tylko... Jest też przeciek na takiej małej chłodnicy (intercooler) po lewej stronie od spodu. Ma ona oznaczenie

3B0 145 805 D

, czy ten wyciek ma jakieś większe znaczenie? Dzisiaj postaram się wrzucić jeszcze jakieś logi z pracy silnika. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instrukcje błędów mówią iż 17965 P1557 462D Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża. Ja osobiście zaczął bym od sprawdzenia czy wszystkie wężyki są podłączone do turbo i od turbo w drugą stronę i ogólnie przepatrzył bym też inne i czy nie są połamane przegrzane i jak jest przewód ciśnieniowy bardzo miękki to nie dobrze bo znak iż jest uszkodzony takie moje zdanie.

 

Co do wycieku czasem ludzie robią małe dziurki żeby nadmiar oleju z odmy który się zbiera w IC (intercooler) sam się ulatniał przez tą dziurkę po co robią nie wiem. może po prostu gdzieś uderzyłeś delikatnie i masz nadłamanie tak jak ja miałem w moim B4 może masz luźny cybant i przez to ucieka j pęd powietrza powoduje że się olej przemieszcza i masz wrażenie że wyciek jest np. z lewej a tak naprawdę jest gdzie indziej.

 

Dziury w dolocie powodują syczenie podczas dodania gazu i jak naprawdę duża dziura dodatkowo kopcenie .

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina chodzi w miarę cicho, a wyciek jest zaraz koła łączenia z dołu na intercoolerze. Możliwe, że to przeciek z węża, ale zaraz przy łączeniu, innege nie zauważyłem. Kiedyś też pojawiał się z tylu samochodu czarny dym, jednak samo się uspokoiło. Tak samo zerwania na wyższe obroty zaraz po uruchomieniu silnika. Jedyny problem jaki miałem z tym samochodem to czujnik temperatury silnika g62 i nic więcej. Ogólnie to samochód mojego ojca, ja jeżdżę innym. Z tego co zauważyłem to jeździ bardzo spokojnie tak przy 2000 obrotów następny bieg. Jednak ostatnio pojechał w podróż i samochód zaczął przełącząc się w tryb awaryjny. Słyszałem o tzw. zapieczonych kierowniczkach, czy taka wolna jazda ma jakiś wpływ na to lub ogólną pracę turbiny? Nie znam się dobrze na tym samochodze, więc jeśli mógłbyś wytłumacz mi co mam odłączyć, przeczyścić itp. byłoby bardzo miło z Twojej strony. Jutro wrzucę logi z vaga. Mam nadzieję, że jakoś mi pomożecie :) pozdrawiam.

Edytowane przez SirMirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wez ojca auto na przejażdzkę i po osiągnięciu przez silnik temperatury 90stopniC daj mu jak to mówią w palnik kilka razy.Ja z autem mojego ojca miałam podobny przypadek ale po ostrej jeżdzie trybu awaryjnego brak,zobaczymy jak długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na postoju zobacz czy ci sie turbina otwiera czy ci sie kierownice ruszaja mialem teraz podobny problem ale kiery mi sie ruszaly tylko za bardzo padl mi jeden czujnik i byly w zlym polozeniu i to byl powod przeladowywania turbo lub sprobuj sam nimi poruszac bo jak sa zapieczone to ci sie nie uda i bedziesz znal problem zacznij od tego bo nie wydasz ani zlotowki a diagnoza szybka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na postoju zobacz czy ci sie turbina otwiera czy ci sie kierownice ruszaja mialem teraz podobny problem ale kiery mi sie ruszaly tylko za bardzo padl mi jeden czujnik i byly w zlym polozeniu i to byl powod przeladowywania turbo lub sprobuj sam nimi poruszac bo jak sa zapieczone to ci sie nie uda i bedziesz znal problem zacznij od tego bo nie wydasz ani zlotowki a diagnoza szybka

Witam.

Podłacze sie i Ja jak mozna ja mam to samo kiera mi sie rusza jak dodje gazu na postoju bo sprawdzalem , a kolega to ktory czujnik wymienij bo moze i umnie jest to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten wyciek spod intercooler'a ma jakieś znaczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolege SirMirek tez miałem problem z turbina czyli tryb awaryjny. Postanowiłem go przegonić czyli but na kazdym biegu i jak reka odjoł widac turbinka potrzebuje od czasu do czasu dostać kopa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Właśnie robiłem logi samochodu. Pierwszy Log (1 - 003,008,011,003,008,011,003,008,011,003,008,011)

i drugi Log (0 - 003,008,011,003,008,011)

Pod koniec problem zniknął. Mam nadzieję, że na zawsze. Jutro jadę na dłuższą trasę to będę mógł bardziej wytestować :) Dziękuję wszystkim za pomoc. Jeśli problem się jeszcze pojawi to jutro napiszę. Więc podsumowując rozwiązanie to ostra jazda :D

Edytowane przez SirMirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ale nie zawsze tak jest u mnie był tydzień temu taki sam przypadek i okazało się ze to elektrozawór sterujący turbiną był wadliwy wymieniłem 180zł nowy i teraz jest już oki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbina jeszcze przeładowuje :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc podsumowując rozwiązanie to ostra jazda

potwierdzam czasami to pomaga

u mnie tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
turbina jeszcze przeładowuje :P

Popatrz dokładnie na ostatni log ;) Na samym dole w 2 logu ;) Poza tym późniejsze wyniki były bardzo zbliżone, a nawet lepsze, jednak nie robiłem dalej logu, ponieważ uznałem, że nie jest potrzebny :D Edytowane przez SirMirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czasami but pomaga ale na chwile problemem moze byc ten zawor sterujacy praca lopatek turbiny lub zapieczone kierownice na waszym miejscu bym sie nie cieszyl bo wszystko wskazuje na to ze macie zapieczone kierownice i problem wroci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór sterujący działa dobrze, sprawdzałem dzisiaj, a co do zapieczenia kierowniczek to bardzo prawdopodobne. W ostateczności jak problem wróci rozbiorę turbo i przeczyszczę. Jutro się wszystko okaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem już to :), ale moim wszystko dzięki za wysiłek i chęć pomocy :) Masz ode mnie + :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zanim zaczniesz cokolwiek robic sprubuj poruszac ta tak zwana sztanga od kierowniczek i zobacz czy sie luzno ruszaja szkoda twojej pracy jesli jest ok ja u siebie czyscilem erg i jakis miesiac po wywalilo mi bledy i poszlo autko w tryb awaryjny probowalem regulowac zawor elektromagnetyczny ale lipa straszna wiec kupilem nowy i od 4 dni mam swiety spokuj i autko chodzi owiele lepiej :) pozdrawiam i dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie jak kolega napisal, poruszaj energicznie sztanga, tylko sciag wezyk z gruszki , bedzie łatwiej ruszac, bedziesz widzial ruch jaki ma sztanga, czasami to pomaga, ale to tylko na jakis czas, jak sie czesto jezdzi stylem /PSJ / to problem powraca :) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dołączę się do tematu. A na sam początek pozdrawiam elektryków z Gorzowa i okolic, jest mi za was wstyd. Tryb awaryjny włącza się po przejechaniu około 15 km w trasie a w mieście jeździ ok. Podpięcie pod kompa: czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz, jakiś tam zawór (jestem laikiem), następnie coś z turbiną, przekroczona granica ciśnienia doładowania. Wszystko wymienione na nowe, a turbina zregenerowana i dalej to samo a komunikatów coraz więcej : abgas werkstatt, motorstorg werkstatt i jeszcze coś z filtrem cząstek stałych. Już miałem to gówno sprzedać bo nerwy puszczają, ale zajechałem do mechanika i zaczął od dołu auta a nie od komputera. Zaczął macać wszystkie węże przy wciśnięciu gazu jak jeden z kolegów wcześnie wspomniał Brudek . Stało się właśnie to co założyciel tematu napisał na początku a mianowicie wąż od turbo z symbolem 3B0 145 805 D u mnie 3B0 145 828 K ten od intercolera który się wciska na zatrzaski był przy końcówce walnięty!!! Taki wężyk kosztował mnie nowy 190zł a wcześniej wydałem ponad tysiąc złotych co jak dla mnie jest nie dopuszczalne w tych ciężkich czasach. Błędy pokasowałem i od 2tygodni auto śmiga jak nowe. Pozdrawiam:-))))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności