Skocz do zawartości
kropa23

Błąd czujnika temperatury spalin, który to???

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na kokpicie świeci się kontrolka silnika po podpięciu do Vaga wyskakuje błąd: czujnik 2 (drugi) temperatury spalin rząd pierwszy.

Kod błędu: 6488.

 

Po przestudiowaniu kilka forum udało mi się ustalić, że są takie 2 czujniki (foto) przy turbinie oraz za filtrem cząstek stałych.

 

Czy któryś z szanownych forumowiczów wie może który czujnik jest odpowiedzialny za powstały błąd?

Proszę o pomoc. Ta świecąca kontrolka doprowadza mnie do szału.

Na allegro znalazłem takie czujniki jeden nazywany jako pomarańczowy a drugi czarny ale który powinienem wymienić?

 

Link do strony na której jest bardzo dobra lektura http://forum.tdi-tuning.pl/printview.php?t=3300&start=120&sid=bfda49d6e962b6b9dcfa9c4938320580

czujniki1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj

ja mialem tez ten blad i okazalo sie ze przetarl sie przewod przy kostce

jak otworzysz maske to na gorze(w kierunku szyby) sa takie kostki chyba trzy i wychodza z tych kostek po dwa przewody mi sie przetarl na zagieciu jeden z przewodow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Abdullach masz chyba rację, wczoraj tak na szybko na parkingu poruszałem kabelkami przy kostkach i wzdłuż okablowania. Odpaliłem, kontrolka zgasła, trwało to 1,5 dnia i znowu się pokazała. Muszę dokładnie sprawdzić okablowanie i łączenie kostek. Mam nadzieje że to tylko mała usterka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Abdulach1981 Miałeś racje. Przewód przy kostce był lekko naderwany.

Po naprawie przewodu problem z palącą się kontrolką został rozwiązany.:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hadamek

Witam,

mam podobny błąd "czujnik 4 temperatury spalin rzad 1" kod błędu P246E.

Wczoraj przyglądałem się kostkom, rozpinałem je i na VASie wyszło, że kostki przy szybie jest ich 4 ale tylko przy dwóch pierwszych od lewej są czujniki spalin (czujnik 1 i czujnik 3 lub na odwrót) a czujnika 4 za cholerę nie mogłem znaleźć.

Vas wyświetlał, że jest to błąd statyczny więc najprawdopodobniej coś z przewodem lub wtyczką i tutaj zwracam się z prośbą o pomoc w zlokalizowaniu tego czujnika 4.

Dodatkowo mam błąd P2463 filtr cząsteczek stałych za duże zapełnienie i pewnie te dwa błędy są ze sobą powiązane

Próbowałem zrobić wypalanie zgodnie z:

Wybierz]

[01 - Engine]

[Coding-II - 11]

 

Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.

ale w VAS-PC mam tylko kodowanie I i nie rozpoznaje mi funkcji 21295 (pewnie skończy się wizytą w serwisie) ale najpierw chciałbym zlokalizować ten czujnik 4 temperatury spalin rzad 1

Pewnie już ktoś się z tym spotkał, proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem wyskoczył błąd P246F00 czujnik temperatury spalin rząd 1 czujnik 4 sygnał niezrozumiały - silnik 1,6 tdi CR CAYC - poradźcie gdzie go szukać który to czujnik

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to za blad? Czujnik temperatury spalin 2 blok 1 ....taki blad wywala?? Ktory to czujnik??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu musiałem wymienić czujnik temp spalin. Po za vcds (błąd) to chwilowe spalanie było Bardzo wysokie. U mnie był z brązową wtyczką i czujnik był wygięy pod kątem. Chyba ten pod turbiną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Dzisiaj rano po odpaleniu auta zapaliła się kontrolka silnika, po odczytaniu błędów okazało się ze to p1116.

Z zagranicznych forów dowiedziałem się, że to błąd czujnika powietrza ''sensor o2''.

Spotkał się już ktoś z podobnym błędem? i wie jak go usunąć?

Dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie miał podobnego błędu ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia układ podgrzewania sondy lambda przed katalizatorem. Możesz to zrobić prostym miernikiem typ Woltomierz, po prostu ma być napięcie zasilające grzałkę, a sama Lambda to 0,970- 1,030V. Możesz sprawdzić czy kabelki nie poprzecierane od sondy. Osobiście nie bawił bym się nawet w sprawdzanie tylko zamówił nową sondę lambda. Wykręć swoją sondę, jak nie masz specjalnego klucza do sond to płaski klucz 22 na zimnym silniku (sonda jest jedna w tym silniku - na filtrze DPF), odczytaj numer (prawdopodobnie 03L906262B). Jeżeli tak to tu masz taką sondę w dobrej cenie http://allegro.pl/sonda-lambda-audi-seat-skoda-vw-03l906262b-tdi-i4422490099.html kup i wymień.

 

Błąd usunąć po wymianie za pomocą np. VCDS'a.

Edytowane przez razal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkreciłem sonde zgodnie z zaleceniami razal. Niestety na sondzie nie ma jakichkolwiek oznaczeń, natomiast oznaczenie umieszczone na wtyczce jest prawie takie samo. Pierwsza i druga linia jest identyczna (1 928 404 687 code 1) natomiast w drugiej linii jest 07 04 14 03 43....

Rozumiem, że ta do której podałeś link będzie pasować??

Edytowane przez peter_g
sprawdzenie oznaczeń sondy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały update, doczyściłem sondę i odnalazłem oznaczenie 03G906262A zamiast 03L906262B podanego w aukcji. Pytanie, czy ta z allegro będzie pasować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Numer sondy, który podajesz 03G906262A ma zastosowanie w silnikach 2.0 TDI (BLS i BMP). Wg. mnie ta z allegro bardziej pod silniki CR niż ta którą wykręciłeś. Masz auto od nowości? Może ktoś już wymieniał wcześniej i założył od BLS/BMP?

 

ETKA nie podaje numeru sondy dla CBBB co ciekawe...

 

Z ciekawostek Ci powiem, że:

w ETKA występuje zarówno 03G906262A dla silnika BLS/BMP jak i 03L906262B dla silnika CBAB.

W jednym i w drugim przypadku podają, że te sondy zostały zamienione w 2009 roku numerem:

1K0998262AD. Jest taka jedna sonda na allegro: http://allegro.pl/sonda-lambda-bosch-audi-a4-vw-passat-1k0998262ad-i4414709046.html

 

Poczytaj opis aukcji, możesz tam się łatwo doczytać, że sonda 1K0998262AD zastępuje zarówno 03L906626B jak i 03G906262A. Wniosek z tego, że to wszystko to samo. Możesz zobaczyć ile masz kabelków w swojej sondzie i porównać z tą u sprzedawcy. Jak tyle samo to bym brał, wymieniał i będzie OK.

Edytowane przez razal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc :) dodzwoniłem się też w międzyczasie do gościa, który sprzedaje sondę pod pierwszym linkiem który podałeś. Powiedział, że nie ma żadnej różnicy w tych sondach, mówił też że można je montować również w benzyniakach .....

W każdym razie, raz jeszcze dziękuję, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety wymiana sondy nie pomogła, błąd dalej został. W piątek będę miał chwilę czasu to sprawdzę napięcie w wtyczce, które idzie na sondę. Być może coś pogryzło kable?? Najdziwniejsze jest to, ze auto pali i jeździ tak jak poprzedni. Spala średnio 6,6L/100 i rozpedza sie do ok 230km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem napięcie na kostce zasilającej sonde. Wygląda to tak.

Na pinach 2,6 występuje napięcie ok 1,8V na pinie 3 (gruby biały) jest napięcie 7 volt. Napięcie jest tylko po wzięciu masy z akumulatora.

Wtyczka nie ma masy lub jest coś nie tak z instalacją we wtyczce.DSC_0760.jpg

DSC_0759.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały update, sprawdziłem kable podłączeniowe do sondy i wszystko wygląda w porządku. Być może bezpiecznik od sondy się spalił?

Wie ktoś może który z bezpieczników odpowiada za sonde lambda lub gdzie ew szukac schematu instalacji el. do sondy?

Dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany :) okazało się że, (przepraszam za wyrażenie) głupi elektryk podłączył zasilanie dziennych pod bezpiecznik 24 odpowiedzialny za sonde lambda. Zastosował przełączkę z dwoma slotami, wpiął ją w miejsce bezpiecznika 24. Zamiast wpiąć dwa bezpiecznik do przełączki, jeden dla dziennych, a drugi dla sondy, wpiął tylko jeden tak aby dzienne startowały.

Natomiast sonda pozostała bez bezpiecznika, a przez to bez zasilania.

Dziwi mnie fakt, że kontrolka i błąd wyskoczyły dopiero po 3 uruchomieniu silnika, co całkowicie minie zmylił i nie podejrzewałem elektryka o błąd.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Od wczoraj swieci mi się kontrolka silnika. Błędy jakie pojawiły się na komputerze to:

P246E czujnik 4 temperatury spalin rzad 1

P246F czujnik 4 temperatury spalin rzad 1 unplausibles signal

 

Czy mógłby mi ktos napisać który to czujnik? Czy to ten koło dpf? Ewentualnie podać numer czujnika bo ciężko z kanałem albo podnośnikiem żeby wykręcić i odczytać.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności