Skocz do zawartości
trafyc

Chlodzenie, termostat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przed chwila wrocilem z trasy wolna jazda 100-110km/h, po zjezdzie z eksresowki jakies 5km jechalem wolno w lekkim korku, rzucilem okiem na temperature w ukladzie chlodzenia i troche sie zdziwilem bo byla powyzej 90 stopni, kolo 100 stopni moze..... w zwiazku z tym ma pyatnie czy nie jest aby jeszcze za chlodno na przekraczani 90 stopni????

Pamietam ostanie bardzo gorace lato, i wtedy nie panikowalem bo to moglo byc normale, ale teraz.......

 

Czyzby termostat umieral? Jak go sprawdzic tylko organoleptyczne tzn wymontowac, czy na VAG-u mi wyjdzie blad z termostatu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro ci wskazówka do "stówy" dochodzi, to może tez pompa wody właśnie "umiera" :zalamany: I jak dobrze kombinujesz, to i termostat mógł się zaciąć, ze nie otwoera "duzego obiegu" :cwaniak: Bo nawet jak się wentylator chłodnicy się włącza, to wskazówka z "90-tki" to prawie nie schodzi. A VAG-iem termostatu raczej nie sprawdzisz :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki,

 

a blad z pompy na Vag-u wyskoczy? K...... jak rok temu zmienialem rozrzad to sugerowalem mechanikowi pompe tez zmienic, a ten mi na to ze pompy w paskach prawie nie padaja, poprostu wziasc i zabic gnoja.... :wpale:

 

Krotko mowiac trzeba troche pojezdzic i zobaczyc co sie dzieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, czy błąd pompy wyskoczy :wstyd: W sumie to raczej nie - bo ona nie jest wyposażona w jakąś tam kostkę. Po prostu pasek ją napędza i gania wode - i tyle! A nie słyszysz "dziwnych dźwięków" z silnika :zdegustowany: ? Ja właśnie pompę wymieniałem i teraz motorek chodzi ciuchtko :ok::hurra: A najlepiej to pompę wymieniać co drugą wymianę rozrządu - przynajmniej JA tak uwazam :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam pompy na szczescie na pasku rozrzadu, ale jak to pompa to i tak zderzak do zdjecia.....masz racje z ta pompa, pasek klinowy do napedu i zadnych czujnikow za duzo bym chcial,

pytasz o halas, tydzien temy slyszalem lekki swist, myslalem ze to pasek klinowy lub dmuchawa, a to moze wlasnie pompa wody, w sumie to troche bez sensu ze nie mozna na 100% zdjagnozowac kiedy pompa umiera, tylko tak profilaktycznie wymienic ja co jakis czas :kwasny:

,no nic zobacze jutro czy wlacza mi sie duzy obieg jutro jak tak to pompa no chyba, ze czujnik temperatury sobie padl.....

a jaka marke pompy i jaka jej cena?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to uzupełnij "Avatar" :wpale: mniemam, ze do "syreny 105" tą pompę chcesz kupić, tak :zdziwko: ? I nie pocieszałbym się, ze pompa nie jest napedzana paskiem rozrządu :kwasny: - cały zderzak i tak trzeba ściągnąć :mur: No a na dodatek, jeśli masz taki rodzaj pompy (zajrzyj ->Na to zdjęcie <-) - jak na przykład ja (bo ostatnio wymienialem :kwasny:) - to rozrząd też - NIESTETY :zdegustowany: - trzeba ściągnąć :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok zrobione, teraz mozemy kontynuowac pytanie o ceny......

 

sam kolega wymienial, czy w warsztacie????

 

Dzis przejechalem krotki dystans po miescie i temp w normie, ale za 8km chyba nie wiele da sie powiedziec...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy układ chłodzenia w silnikach ADR i AEB jest taki sam, jednak ja wymieniałem pompę wody bez demontowania przodu :] . Pompa wody została wyjęta "górą" po uprzednim wyjęciu alternatora i wykręceniu wspornika przykręconego do bloku silnika. Przy wykręcaniu wspornika trzeba zwrócić uwagę na układ śrub mocujących, ponieważ są one rożnej długości. U mnie pompa już wyraźnie rzęziła a od spodu widać było czerwony nalot po wyschniętym płynie. Dodam jeszcze, że mój mechanik również "dał ciała" :krzeslem: gdyż miesiąc wcześniej zmieniał mi rozrząd i dobrze nie sprawdził pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To - co twój mechanior się namęczył - to chwała mu za to :ok: , ale jak mi mój "guru" powiedział, to pompa nie wyjdzie ot tak, bo nawet jak ją się odkreci (czyli wyjmie śruby), to nie ma miejsca, zeby ją wyjąc, bo coś z przodu przeszkadza. No chyba sam sobie dodatkowej roboty by nie dodawał, no nie? A jeśli chodzi o koszty (jak tu kolega wczesniej pytał), to rozrząd do DIESLA mogę mieć prawie w takiej samej cenie jak do benzyny :ok: ) czyli max. do 600 złotych. Za pompę dałem "stówe" - nie pamiętam firmy, ale szmelc to nie był :] na sklepie leżała za 170 zł. A mechanik za wymianę pompy wziął 100 - też po znajomosci :ok: A tak reasumując, to jakbyś przyjechał do niego na wymiankę, to ze wszystkim (części + robota) zamknąłbyś się w niecałych 800 złotych - chyba :zdziwko: (bo musiałbym zapytać, ale raczej tak :evil: )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość snajper

Witam!

 

Moj problem polega na tym, że po zmianie rozrządu w pasku AAZ i wymianie termostatu podczas jazdy po miescie silnik zagrzewa sie na tyle, że sie gotuje. Podczas jazdy w trasie OK. Czy to wina termostatu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek ty mnie nie strasz bo ja na rozrzadzie dopiero co 15tys km zrobilem i nie mam zamiaru go wymieniac :D .... jak juz dojdzie do wymiany pompy to musze jakiegos magika znalezc co zrobi to jak kolega wyzej napisal :padam:

 

 

Snajper zobacz przy nagrzanym silniku czy masz goracy wlotowy waz do chlodnicy, jesli tak to termostat raczej powinien byc ok (duzy obieg otwarty)...

 

A moze mamy za duzo wody a za malo G12, co prawda u mnie nic sie nie gotuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trafyc - nie straszę :evil::rotfl::przestraszony: Ja miałem w miare "świeży" rozrząd, więc go nie wymieniałem podczas wymiany pompy :ok:

Snajper - a jak ci się gotuje, to po prostu nie puszcza termostat (bądź sie zacina :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość snajper

Dzieki za podpowiedzi okazało sie że mam pęknięty wężyk do chłodnicy oleju i przez nieszczelnosc wydostawała sie ciecz która zaraz parowała. Taki zbieg okoliczności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fiuuuuuu! No to ZONK :wstyd: Nie trafiłem z diagnozą :zalamany: Ale przyda się na przyszłość :hurra: - taka wiedza :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności