Skocz do zawartości
robertAVF

uklad hamulcowy. kilka pytan

Rekomendowane odpowiedzi

witam. chce w pasku odnowic troszke zaciski hamulcowe z przodu i z tylu. planuje je rozebrac i wypiaskowac a pozniej oddac do ocynku na zloto. tylko pytanie. czy podczas piachowania albo ocynkowania, bo wiadomo ze podczas ocynku zaciski zostana wlozone do bardzo wysokiej temperatury, trzeba cos zabezpieczyc??albo czy po takiej operacji najlepiej pozniej dac jakies nowe czesci(uszczelki itp) moze ktos juz cos takiego robil i moglby dac jakis rysunek pogladowy aby zobaczyc co dokladnie zdemontowac na co uwazac itp. pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem musisz je kompletnie rozebrać , tj wyjac uszczelke , to co piach lapie;p i tłoczek , pozatym ciekawe czy po takim zabiegu dalej bedzie szczelny jak go pomalujesz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję oddać do kogoś kto się tym profesjonalnie zajmuje. Ja oddałem w zeszłym tygodniu jeden zacisk bo był nieszczelny i nie miałem hamulców do tego pana:

 

http://moto.allegro.pl/regeneracja-zaciskow-osobowe-ciezarowe-dostawcze-i1202803164.html

 

Polecam bardzo profesjonalne podejście Pana który to robi. Zacisk przyszedł jak nowy. Wymienione zostały wszystkie uszczelniacze, pozakładane nowe śruby, tłoczek, odpowietrznik. Zacisk został wypiaskowany, co prawda nie wiem czy pokrywa je powłoką cynkową, ale ja poprosiłem o pomalowanie na czarny kolor i bardzo efektownie to wygląda (dokładnie tak jak na zdjęciach z aukcji). Dlatego polecam, bo nie wiem czy warto jest samemu bawić się w załatwianie części, firmy która wypiaskuje, i pomaluje, bądź ocynkuje. Co prawda zacisk wrócił do mnie po 4 dniach, nie tak jak jest napisane na aukcji po 24 godzinach, ale wszystko ok. A do tego jeszcze 12 miesięcy gwarancji, więc warto to przemyśleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co prawda zacisk wrócił do mnie po 4 dniach, nie tak jak jest napisane na aukcji po 24 godzinach

 

W opisie aukcji nie jest nigdzie napisane ze zacisk wraca do Ciebie po 24 godzinach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest, w kolumnie po lewej stronie opisu. Ale - napisane jest wyraźnie, że "regeneracja w ciągu 24 godzin", a nie, że "regeneracja i wysyłki w obie strony w 24 godziny". To duża różnica. 4 dni to i tak rewelacyjny termin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W opisie aukcji nie jest nigdzie napisane ze zacisk wraca do Ciebie po 24 godzinach.

 

Czytaj uważnie ;)

 

---------- Post added at 08:51 ---------- Previous post was at 08:48 ----------

 

Ale - napisane jest wyraźnie, że "regeneracja w ciągu 24 godzin", a nie, że "regeneracja i wysyłki w obie strony w 24 godziny". To duża różnica. 4 dni to i tak rewelacyjny termin

 

Niestety, ale tam były problemy przez firmę kurierską (DHL). Jak ja wysłałem zacisk (Siódemką), był na miejscu na drugi dzień już o 8 rano. Ale nie ma co narzekać jestem zadowolony i to najważniejsze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ocynkowac zacisk i zaslepic dziure na tloczek ? o to chyba koledze chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogolnie mi chodzi o instrukcje rozebrania kompletnie zacisku jak juz go zdemontuje z passata. jak wyjac tloczek itp, co zaslepic na co uwazac. i czy ocynk moze sie dostac do otworu w ktorym pracuje tloczek czy jednak trzeba ten otwor zaslepic jakos. i czy prowadnice po ktorych chodzi zacisk moga byc piachowane i ocynkowane. pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po 1: demontaż zacisku zaczynasz od zdemontowania jarzma jeszcze na wozie (dwa imbusy 7)

 

po2: demontujesz zacisk z wozu (dwie śruby zdaje się 17, ale upewnij się)

 

po 3: odkręcasz wężyk płynu hamulcowego, na niego nakładasz jakiś wężyk, może być paliwowy z motoryzacyjnego i podwiązujesz go u góry gdzieś tak, aby wylot wężyka był powyżej zbiorniczka wyrównawczego - zapobiegnie to wypływaniu płynu i zapowietrzeniu się całego układu. koniec wężyka najlepiej zaślepić, żeby płyn nie łapał wody.

 

po 4: wykręcasz bardzo delikatnie odpowietrznik. najlepiej popsikać jakimś WD40 żeby nie urwać gwintu. TO JEST BARDZO DELIKATNE I CZĘSTO NIEŹLE ZAPIECZONE!

 

po 5: zacisk masz zdemontowany, teraz tylko delikatnie wyjmujesz tłoczek, ściągasz z niego uszczelkę, kontrolujesz stan, kontrolujesz stan osłony tłoczka.

 

po 5: jeżeli tłoczek ma wżery na powierzchni, należy go wymienić.

 

po 6: jeżeli uszczelki są wypracowane, należy je wymienić.

 

po 7: jeżeli gniazdo tłoczka w zacisku jest zdeformowane i tłoczek nie porusza się płynnie, należy wymienić całość na nowe.

 

po 8: każda metoda ścierna (a piaskowanie taką jest) powoduje zmatowienie powierzchni. Jeżeli wypiaskowane zostaną gniazdo tłoczka, może on zacinać się podczas pracy. Bezwzględnie należy zabezpieczyć gniazdo tłoczka np. starym, zużytym tłoczkiem z uszczelką.

 

po 9: ocynkowanie to nałożenie warstwy na istniejący materiał. w przypadku zacisku zmienia to wymiary części. Może się zdarzyć, że po ocynkowaniu tłoczek nie wejdzie w zacisk. Gniazdo zacisku należy zabezpieczyć przez ocynkowaniem.

 

po 10: sam i tak i tak tego nie zrobisz, więc moje szczegółowe odpowiedzi są tobie jak psu na budę zdatne. A jak dasz komuś kto się na tym nie zna i nie wie jak to robić, to i tak i tak lipa, boś trąba, a hamulce powierza się tylko i wyłącznie komuś kto się na tym zna.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zniechęciłeś chłopaka chyba :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zniechęciłeś chłopaka chyba

 

wcale nie, to co napisal to jest jasne i to wiem.

 

sam i tak i tak tego nie zrobisz, więc moje szczegółowe odpowiedzi są tobie jak psu na budę zdatne.

 

to po co bylo sie meczyc i pisac;p tak sie sklada ze sam to zrobie;) juz wiem co i jak..jak skoncze to moze wrzuce foty;)

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche sie wtrace ale mam takie pytanko czy zaciski tyl z b5 fl lub caddy III podejda do passata b4 tdi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Troche sie wtrace ale mam takie pytanko czy zaciski tyl z b5 fl lub caddy III podejda do passata b4 tdi?

"Szukajka" da odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wcale nie, to co napisal to jest jasne i to wiem.

 

No to fajnie, że chcesz sam spróbować, ale nie sądzisz że łatwiej, taniej (nie wiem czy swój pomysł zrealizujesz za 100 zł/szt.), szybciej i dokładniej, będzie oddać go do regeneracji tam gdzie ci poleciłem? Naprawdę zacisk wygląda super, a i właściwości eksploatacyjne są jak w nowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tylko ze za 4 zaciski wydaje 400zl a ocynkowanie na zloto mam za darmo piachowanie za darmo jedyna moja praca to demontarz i przygotowanie materialu do piachowania i ocynkowania.. a 400zl nie oszukujmy sie to jednak jest duzy wydatek.. wole je przeznaczyc na listwy z chromem ktore rowniez kompletuje:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności