zibitcom26 Zgłoś #1 Napisano 20 Sierpnia 2010 Witam kochani ! Szukam i szukam i nie moge znalesc. Mam problem z temperatura w swoim aucie ,poniewaz auto jest na gaz i gazownik mi powiedział ,ze walnieta mam pompe wody bo reduktor jest zimny ,wrecz lodowaty a temperatura wzrosła do okolo 110 stopni i prawdopodobnie pompa jest zatrata i sam nie wiem czy w to wierzyc. Moje pytanie gdzie znajduje sie pompa wody , czy w rozrzadzie, czy na pasku wieloklinowym poza rozrzadem? Chodzi o silnik 1,8 20 V ,APT - 2000 rok . Prosze o informacje. Pozdrowionka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #2 Napisano 20 Sierpnia 2010 Pompe kolego masz na pasku zembatym napedza on tylko pompe, jest po prawej stronie bloku, niestety i tak musisz do jej wymiany rozlozyc przod lub kolektor dolotowy i wyciagnac cala flansze z pompa. Mialem niedawno okazje grzebac przy apt wlasnie w celu wymiany pompy i ja zdjelem kolektor, alternator, uczwyt do montazu osprzetu i cala flansze z pompa. Jak zdejmiesz flansze to najpierw zaopa3 sie w silikon i nowa uszczelke pod flansze, oczywiscie pompe z uszczelka tez... Zajelo mi to jakas godzine poltorej i hej banana... A co do mojej opini na temat, to ten gazownik ma racje, to pompa daje taki efekt lub termostat-wiec najpierw wymian termostat a jak to nie on to momi wszystko go wymien wraz z pompa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibitcom26 Zgłoś #3 Napisano 21 Sierpnia 2010 Ok , Dzieki ,ale czy do wymiany pompy musze rozbierac przod auta? i czy ona jest połaczona z rozrzadem czy z paskiem wieloklinowym na ktorym jest polaczony alternator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibitcom26 Zgłoś #4 Napisano 22 Sierpnia 2010 (edytowane) A dzisiaj miałem cos takiego. Rano nie mogłem odpalic auta za pierwszym razem ,tylko trzy razy musialem startowac. Ok wkoncu odpalił ,ruszam ,jade okolo 2 kilometrow i temperatura nagle podskoczyła do okolo 110-120 stopni wiec szybko szukam pobocza i gasze silnik. Otwieram maske a w zbiorniku wyrównawczym pełno płynu to odkrecam korek i bulgotanie powietrza (oczywiscie zgaszony silnik)wyrzuca troche cieczy chłodzacej a wraz z nia uwalnia sie powietrze. Wczesniej sprawdziłem weze do nagrzewnicy i byly zimne. Mam pytanie czy mogł sie zamoczynnie zapowietrzyc układ chłodzenia? podejrzewam cały czas pompe wody , ale tak mysle ,ze moze zapowietrzona byla sama pompa i dlatego mialem obiaw przegrzewania sie silnika. Sprawdzilem rowniez korek wlewu oleju ,nie ma mazi na nim i innych podobnych osadow swiadczacych o uszczelce głowicy. nie pojawia sie tez powietrze w zbiorniku wyrownawczym po przegazowaniu silnika. Po calej operacji zakrecam zbiornik na pewniaka ,zamykam maske i odpalam ,silnik wszystko wrocilo do normy auto sie nie przegrzewa wszystko hula. Czy ktos sie z czyms takim spotkal bo dziwi mnie to troche i martwi dlaczego niby mogł sie sam zapowietrzyc, co to moze byc? Czy moze byc jakas inna przyczyna zapowietrzania sie układu wszystko sie pochrzanilo po dlugiej trasie 500 km i troche go pogonilem na pewnych odcinkach. Prosze o jakies sugestie ,rady. Edytowane 22 Sierpnia 2010 przez zibitcom26 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibitcom26 Zgłoś #5 Napisano 31 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam ! I wyjasnilo sie .... pompa wody ok! nie trzeba bylo jej wymieniac. Edytowane 20 Września 2010 przez zibitcom26 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 31 Sierpnia 2010 pochrzanilo po dlugiej trasie 500 km i troche go pogonilem na pewnych odcinkach. A przyczyna byla jazda mojego synka z predkosciami 190 - 220 km/ na h na trasie 300 km Coś się gubisz w zeznaniach No i 220 to z pionowej góry chyba. A co do prędkosci, to ja swoim jechałem ponad godzinę z maksymalnymi prędkosciami i nic z układem chłodzenia mi się ie działo. A skoro ci się zapowietrza, to jednak coś nie tak masz z układem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 31 Sierpnia 2010 chyba jeszcze nie testowales swojega bydlaka Nie zgadłes, bo testowałem Jeździłem też APT-kiem i w obu przypadkach licznikowe 215 a faktyczne 208 według nawigacji :bry2 220 to ci pokaze przy niezłych drganiach całej budy. Ale dobra - koniec Jechałeś tyle - niech ci będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 31 Sierpnia 2010 (edytowane) nie bede sie klucil o 10 km Ja tez :fajny jestes jeszcze mlodym kierowca Miałem szybciej prawko niż ty owłosienie pod pępkiem, więc daruj sobie takie stwierdzenia. Od 17 lat jeżdżę - tak gwoli ścisłości. I jestem młodym kierowcą? :lol3 a buda to drgaaaaaa !!!! we fiacie 125 a nie w pasiaku i nie wymadrzaj sie .... I widzisz jakie masz pojecie o motoryzacji Nie miałem na myśli takich drgań, ze plomby z zębów wypadają. Pozdrawiam ozięble. Nie jestes dla mnie "zawodnikiem" do dyskusji. ps: niech MOD wyczyści te bezpłciowe dyskusje, bo ŻENUA normalnie się robi Edytowane 31 Sierpnia 2010 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #9 Napisano 1 Września 2010 Moj pasio na obwodnicy ,dzisiaj sprawdzony 235 km/h i brakuje mu 6 -steczki byloby przynajmniej 260 ten wątek to już pod HUMOR podchodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 1 Września 2010 Moj pasio na obwodnicy ,dzisiaj sprawdzony 235 km/h i brakuje mu 6 -steczki byloby przynajmniej 260 . Moze moj podrasowany???? i o tym nie wiem ??? ......... Nawet jakby ktoś go dłubnął, to i tak więcej nie wyciśnie jak 140 - no może niech będzie 150KM. a 1.8 z turbawką (czyli 150KM) ma Vmax=216. Liczby mówią same za siebie :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alfa2606 Zgłoś #11 Napisano 1 Września 2010 No i co w tym dziwnego ,ze poszedl 235 km? A zapytaliscie go na jakich kolach jezdzi? a czy faktycznie jest "rasniety" ? Jakie stosuje oleje ,filtry itp, itd. Jesli bylby to diesel to bym sie smial i smial, bo zaden diselek z tej epoki silnikow tego nie osiagnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 1 Września 2010 No i co w tym dziwnego ,ze poszedl 235 km? A zapytaliscie go na jakich kolach jezdzi? Na 14-tkach chyba nie jeździ, co? :fajny Ale dobra - koniec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alfa2606 Zgłoś #13 Napisano 1 Września 2010 A wiesz jaka roznica jest miedzy 15 a 17 ? to daje okolo 20 km/h wiecej mimo niskiego profilu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr_blant Zgłoś #14 Napisano 1 Września 2010 hmm chyba testował samochód jadąc na Wrocław z Góry Świetej Anny innego rozwiązania nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artdmoch1 Zgłoś #15 Napisano 4 Marca 2013 (edytowane) Witam Czy ktoś ma krok po kroku ja wymienić pompe wody w Passacie 1.8 silnik APT najlepiej filmik albo zdjęcia i czy pompa wody jest połączona z rozrządem ? Edytowane 4 Marca 2013 przez Artdmoch1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
08michael Zgłoś #16 Napisano 4 Marca 2013 W "APT" pompa wody napędzana jest przez pasek klinowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek-83 Zgłoś #17 Napisano 5 Marca 2013 235 to już przesada ale mój na LPG'u spokojnie przekracza 200km/h ale nie 35 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artdmoch1 Zgłoś #18 Napisano 9 Marca 2013 Znalazlem w necie jak wymienic pape wody i termostat ale czy to bedze podobne jak w APT? bo to jest 1.8 T http://www.passatworld.com/forums/61-b5-information-base/166611-1-8t-waterpump-thermostat-replacement.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach