Skocz do zawartości
zibitcom26

Pompa wody w APT 1,8 20 v bez turbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kochani !

Szukam i szukam i nie moge znalesc. Mam problem z temperatura w swoim aucie ,poniewaz auto jest na gaz i gazownik mi powiedział ,ze walnieta mam pompe wody bo reduktor jest zimny ,wrecz lodowaty a temperatura wzrosła do okolo 110 stopni i prawdopodobnie pompa jest zatrata i sam nie wiem czy w to wierzyc. Moje pytanie gdzie znajduje sie pompa wody , czy w rozrzadzie, czy na pasku wieloklinowym poza rozrzadem? Chodzi o silnik 1,8 20 V ,APT - 2000 rok . Prosze o informacje.

 

Pozdrowionka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompe kolego masz na pasku zembatym napedza on tylko pompe, jest po prawej stronie bloku, niestety i tak musisz do jej wymiany rozlozyc przod lub kolektor dolotowy i wyciagnac cala flansze z pompa. Mialem niedawno okazje grzebac przy apt wlasnie w celu wymiany pompy i ja zdjelem kolektor, alternator, uczwyt do montazu osprzetu i cala flansze z pompa.

Jak zdejmiesz flansze to najpierw zaopa3 sie w silikon i nowa uszczelke pod flansze, oczywiscie pompe z uszczelka tez...

Zajelo mi to jakas godzine poltorej i hej banana...

A co do mojej opini na temat, to ten gazownik ma racje, to pompa daje taki efekt lub termostat-wiec najpierw wymian termostat a jak to nie on to momi wszystko go wymien wraz z pompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok , Dzieki ,ale czy do wymiany pompy musze rozbierac przod auta? i czy ona jest połaczona z rozrzadem czy z paskiem wieloklinowym na ktorym jest polaczony alternator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dzisiaj miałem cos takiego. Rano nie mogłem odpalic auta za pierwszym razem ,tylko trzy razy musialem startowac.

Ok wkoncu odpalił ,ruszam ,jade okolo 2 kilometrow i temperatura nagle podskoczyła do okolo 110-120 stopni wiec szybko szukam pobocza i gasze silnik. Otwieram maske a w zbiorniku wyrównawczym pełno płynu to odkrecam korek i bulgotanie powietrza (oczywiscie zgaszony silnik)wyrzuca troche cieczy chłodzacej a wraz z nia uwalnia sie powietrze. Wczesniej sprawdziłem weze do nagrzewnicy i byly zimne.

Mam pytanie czy mogł sie zamoczynnie zapowietrzyc układ chłodzenia? podejrzewam cały czas pompe wody , ale tak mysle ,ze moze zapowietrzona byla sama pompa i dlatego mialem obiaw przegrzewania sie silnika.

Sprawdzilem rowniez korek wlewu oleju ,nie ma mazi na nim i innych podobnych osadow swiadczacych o uszczelce głowicy. nie pojawia sie tez powietrze w zbiorniku wyrownawczym po przegazowaniu silnika.

 

Po calej operacji zakrecam zbiornik na pewniaka ,zamykam maske i odpalam ,silnik wszystko wrocilo do normy auto sie nie przegrzewa wszystko hula.

Czy ktos sie z czyms takim spotkal bo dziwi mnie to troche i martwi dlaczego niby mogł sie sam zapowietrzyc, co to moze byc?

Czy moze byc jakas inna przyczyna zapowietrzania sie układu wszystko sie pochrzanilo po dlugiej trasie 500 km i troche go pogonilem na pewnych odcinkach.

 

Prosze o jakies sugestie ,rady.

Edytowane przez zibitcom26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! I wyjasnilo sie .... pompa wody ok! nie trzeba bylo jej wymieniac.

Edytowane przez zibitcom26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pochrzanilo po dlugiej trasie 500 km i troche go pogonilem na pewnych odcinkach.

 

A przyczyna byla jazda mojego synka z predkosciami 190 - 220 km/ na h na trasie 300 km

 

Coś się gubisz w zeznaniach :D No i 220 to z pionowej góry chyba.

 

A co do prędkosci, to ja swoim jechałem ponad godzinę z maksymalnymi prędkosciami i nic z układem chłodzenia mi się ie działo. A skoro ci się zapowietrza, to jednak coś nie tak masz z układem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba jeszcze nie testowales swojega bydlaka

Nie zgadłes, bo testowałem :D Jeździłem też APT-kiem i w obu przypadkach licznikowe 215 a faktyczne 208 według nawigacji :bry2

 

220 to ci pokaze przy niezłych drganiach całej budy. Ale dobra - koniec :offtopic Jechałeś tyle - niech ci będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie bede sie klucil o 10 km

Ja tez :fajny

 

 

jestes jeszcze mlodym kierowca

Miałem szybciej prawko niż ty owłosienie pod pępkiem, więc daruj sobie takie stwierdzenia. Od 17 lat jeżdżę - tak gwoli ścisłości. I jestem młodym kierowcą? :lol3

 

 

a buda to drgaaaaaa !!!! we fiacie 125 a nie w pasiaku i nie wymadrzaj sie ....

I widzisz jakie masz pojecie o motoryzacji :kwasny: Nie miałem na myśli takich drgań, ze plomby z zębów wypadają.

Pozdrawiam ozięble. Nie jestes dla mnie "zawodnikiem" do dyskusji.

 

 

ps: niech MOD wyczyści te bezpłciowe dyskusje, bo ŻENUA normalnie się robi :kwasny:

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj pasio na obwodnicy ,dzisiaj sprawdzony 235 km/h i brakuje mu 6 -steczki byloby przynajmniej 260

 

ten wątek to już pod HUMOR podchodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Moj pasio na obwodnicy ,dzisiaj sprawdzony 235 km/h i brakuje mu 6 -steczki byloby przynajmniej 260 .

 

Moze moj podrasowany???? i o tym nie wiem ??? .........

 

Nawet jakby ktoś go dłubnął, to i tak więcej nie wyciśnie jak 140 - no może niech będzie 150KM. a 1.8 z turbawką (czyli 150KM) ma Vmax=216.

Liczby mówią same za siebie :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i co w tym dziwnego ,ze poszedl 235 km? A zapytaliscie go na jakich kolach jezdzi? a czy faktycznie jest "rasniety" ? Jakie stosuje oleje ,filtry itp, itd. Jesli bylby to diesel to bym sie smial i smial, bo zaden diselek z tej epoki silnikow tego nie osiagnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i co w tym dziwnego ,ze poszedl 235 km? A zapytaliscie go na jakich kolach jezdzi?

Na 14-tkach chyba nie jeździ, co? :fajny Ale dobra - koniec :offtopic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiesz jaka roznica jest miedzy 15 a 17 ? to daje okolo 20 km/h wiecej mimo niskiego profilu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm chyba testował samochód jadąc na Wrocław z Góry Świetej Anny innego rozwiązania nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy ktoś ma krok po kroku ja wymienić pompe wody w Passacie 1.8 silnik APT najlepiej filmik albo zdjęcia :) i czy pompa wody jest połączona z rozrządem ?

Edytowane przez Artdmoch1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W "APT" pompa wody napędzana jest przez pasek klinowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

235 to już przesada ale mój na LPG'u spokojnie przekracza 200km/h ale nie 35 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności