Skocz do zawartości
Gość lopek3

Jakie powinny być obroty na ssaniu?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lopek3

Witam,

Chciałem się dowiedzieć, jakie powinny być obroty silnika 1.8T na ssaniu.

Gdy temperatura była poniżej zera miałem na zimnym silniku początkowe obroty około 900.

Teraz zrobiło się trochę cieplej i mam 1200.

Czasami mam 900, a czasami 1200. Czy to normalne?? Od czego to zależy?

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

 

Ja mam na zimnym silniku niezależnie od temperatury na dworze ~1000RPM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest normalne. Zawsze powinny być w granicach 1200. Z podobnym problemem borykał sie kiedyś marekzegarek i jemu po wymianie czujnika temperatury silnik zaczął pracowac normalnie. U mnie też to pomogło, ale niestety nie na długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Chciałem się dowiedzieć, jakie powinny być obroty silnika 1.8T na ssaniu.

Gdy temperatura była poniżej zera miałem na zimnym silniku początkowe obroty około 900.

Teraz zrobiło się trochę cieplej i mam 1200.

Czasami mam 900, a czasami 1200. Czy to normalne?? Od czego to zależy?

 

Piotr

 

U mnie na zimnym silniku 1000~1100 obrotów a jak ssanie się wyłączy to w okolicach 800.

Wygląda że jest coś walnięte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do -10 to zawsze jak odpale po 10sec obroty ustawiaja sie na 900obr. Popzedniej zimy przy mrozach -20 i wiekszych mialem obroty 1200 ale po 30 sec spadaly na 900. Zaznacze ze nie mam zadnego falowania itp. chodzi idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czasami mam 900, a czasami 1200. Czy to normalne?? Od czego to zależy?

 

No więc tak:

Nie jest to normalne, powinny być zawsze na jednym poziomie (prawidłowo 1200) niezależnie czy jest to zima czy lato (w zimę trochę dłużej się tylko rozgrzewa) w lato w zależności od temperatury jeśli silnik został wyłączony dłużej jak 6 godzin to załącza się automat rozruchowy. Potem schodzą i prawidłowo powinny ustabilizować sięna 760 o/min

 

Piotr Cały czas nurtuje mnie nasz poprzedni temat CEL i związane z nim różne dziwne zachowania Twojego paska, (silnika, zegarów i obrotów jak i również głupawka interfejsu podczas diagnostyki). Jednym słowem wydaje mi sięże cały problem tkwi w elektronice, ale aby dowiedzieć się co tak naprawdę powoduje problem to trzeba by podejść z dużą ilością czasu i odpowiednim zapleczem technicznym, diagnozując i sprawdzając poszczególne moduły i instalację krok po kroku po kolei od zasilania aż pod zegary włącznie można by co nieco siędowiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3

Marek, teraz sytucja wygląda tak:

Byłem u chłopaków od alarmów zaraz po spocie kalendarzowym w styczniu. Tak jak wiesz ten CEL związany jest z układem wtórnego powietrza, stwierdzili oni, że przełożenie zasilania syrenki od alarmu, które jest podłączone pod ten układ nic nie da, oraz że to podłączenie nie powinno wpływać negatywnie na układ wtórnego powietrza. Sądzę, że mają duże doświadczenie i nie mam powodu żeby im nie wierzyć.

Trzy dni temu podczas uruchamiania spalił się po raz drugi (pierwszy raz w maju 06)bezpiecznik od zasilania pompy powietrza - wyłączyłem syrenkę, bo wyła jak głupia podczas jazdy i następnego dnia znowu pojechałem do nich. Wymienili bezpiecznik i stwierdzili, że pompa do wymiany, bo go pali.

Dzisiaj sciągnąłem schematy elektryczne i wynika z nich, że układ zasilania pompy powietrza jest prosty jak konstrukcja cepa, bezpiecznik->przekaźnik->pompa no i może mają rację, chociaż jak wiesz testowałeś elementy tego układu VAGiem i było wszystko O.K.

Jestem teraz na etapie szukania pompy po odpowiedniej cenie, bo 1470 PLN w InterCarsie to wg mnie trochę za dużo.

 

Z drugiej strony chłopaki mogą się mylić i ten alarm, a dokładnie zasilanie syrenki może być padnięte. Myślę, że musi być tam jakiś układ elektroniczny, który ładuje akumulatorek od syrenki, i to on może robić zwarcie.

 

Niestety to co proponujesz jest dosyć trudne w realizacji, w warsztatach panuje raczej "spychologia", leczenie na szybko objawów a nie przyczyn. Sam się do końca nie znam i nie mam warunków aby wyszukać przyczynę.

Pytałem się tutaj o obroty na zimnym silniku, bo u mnie raz 900 raz 1200 (teraz 1200), bo próbuję dojść do przyczyny "domowymi" metodami. Może wszystko ułoży się wreszcie w jakiś obrazek.

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności