bobasspr Zgłoś #1 Napisano 12 Sierpnia 2010 Panowie jaki powinien być wlany olej do automatycznej skrzyni?? Wiem że napewno nie zwykły czerwony Dextron ale jakiś żółty. Znalazłem kilka postów ale KAŻDY pisze o innym typie oleju. Proszę o porade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #2 Napisano 13 Sierpnia 2010 Chyba najprościej i najbezpieczniej będzie, jak wlejesz to, co lała fabryka. Nr butelki litrowej: G 052 162 A2, cena w ASO 72 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #3 Napisano 13 Sierpnia 2010 a skąd wiesz, że nie Dextron. Moja kniga tak podaje a do tego to był w zasadzie jedyny popularny płun do automatu. Po drugie płyn (np. ów Dextron) zalewasz do układu sterowania i wysprzęglania. Tam jest układ hydrokinetyczny do sterowania skrzynią. A olej to olej do skrzyń biegów. W środku są dwie kory uszczelnione miedzy sobą zimeringiem. W jednej jest płyn do sterowania a w drugiej olej. Tylko jak się zmieszają to dają mieszankę rewelacyjnie rozpuszczającą gumę, przy czym każdy z osobna nie szkodzi gumie. Wiem bo załatwiłem kiedyś tak skrzynkę auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #4 Napisano 13 Sierpnia 2010 (edytowane) kolego strus251, mylisz się i to bardzo. zrób bardzo prosty eksperyment, wylej dwa typy oleju np Mobil ATF 220 i Mobil ATF 320 na lustro i zacznij tymi dwoma olejami (wymieszaj je) polerować lustro (ew. jakąś inną płaską powierzhcnie, szybę blat)GWARANTUJE CI że po kilku minutach oleje zaczną śmierdzieć jak zdechłe ryby, lustro zrobi się gorące i sam zauważysz jak olejz acznie się pienić jak "ludwik" do mycia naczyń., Na 100% nie będzie takiego efektu jak nie zmieszasz tych olejów.To tylko głupi i prosty przykład, w skrzyni są dużo większe obciążenia aniżeli na maszynce polerskiej. Znam temat doskonale bo zniszczyłem skrzynie w Mitsubishi Lancer, oraz w Audi A6 (skrzynia 4hp18)WŁAŚNIE ze względu na nie taki olej. Spalone tarczki, hamulce 2 i 3 biegu a w lancerze padła pompa obiegu oleju, oraz konwerter. Nie mam żadnych informacji co do oleju do B3 , w serwisie VW/Audi mi podali że odpowiedni jest każdy z grupy Dexron a na pytanie "dlaczego u mnie jest żółty a panowie proponują czerwony" to odpowiedzieli że takie się leje.... Zostawiłem to bez komentarza. Czy olej ESSO LT 71141 To ten sam co poleca kolega w poscie wyzej?? Aha kolego Fraser czy masz 100% pewności że do Passata B3 91 rok powinien być właśnie ten olej który podałeś?? Serwis w katowicach z tego co się zorientowałem nie za bardzo wie jaki ma być ten olej. Edytowane 13 Sierpnia 2010 przez bobasspr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #5 Napisano 13 Sierpnia 2010 Patryk ja Ci tylko napisałem co wiem z doświadczenia. Ja również załatwiłem skrzynkę w Audi. A że w PL o wiedzę do automatu ciężko to już omijam z daleka. Jak mi naprawiali to właśnie dowiedziałem się tego co wyżej o mieszaniu olei i o tym, że w tamtych czasach to był Dextron. Serwis też tak mówi (jakoś do końca bym nie wierzył, że nie wiedzą co mówią ale to tylko ASO). Gdyby zawsze walili nie taki jak trzeba to by nie starczyło na naprawy reklamacyjne z ich kasy. Może właśnie żółty u Ciebie jest złym olejem. Masz pewność, że ktoś wcześniej zalał taki jak trzeba. Widziałem różne rzeczy np: mój brat z racji tego, że jest mega, mega sknerus jak rozebrał swoją skrzynkę (manual akurat) to potem nie zalał oleju bo nie kupił i było późno tylko zalał ją chłodziwem do tokarki. I na tym chłodziwie skrzynia manualna w Golfi II, 1,8 GTI wytrzymała 90 kkm a potem poszedł do ludzi, więc nie wież w co widzisz. Pomyśl ile tamten musiał się naszukać identycznego płynu jaki miał w skrzyni ewentualnie jak coś robił. Ale nie mówię, że nie masz racji z tego co piszesz to masz chyba większą wiedzę niż my więc nie sprzeczam się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #6 Napisano 13 Sierpnia 2010 Nie chodzi o dowierzanie, wiem poprostu jaka jest różnica w olejach ATF, wiem że u mnie olej był wymieniany przy przebiegu 205 000 km w niemczech i wiem też że to już kolejna taka skrzynia (moi znajomi mają komisy i sprawdziłem jaki jest kolor) w której właśnie jest żółty olej. ETKA nie za bardzo mi chce "wyświetlić" jaki ma być właściwy. Pierwotnie chciałem zalać Valvoline MaxLife DEX/Mercon III (Taki lałem wcześniej do mercedesa w123) ale po kilku spostrzeżeniach stwierdziłem że ta stara skrzynia w B3 jest też wymagająca co do oleju bo w kilku Paskach był własnie żółty. Nie jest dla mnie problemem rozebrać taką skrzynie na części pierwsze i poskładać spowrotem do kupy, dostępność części narazie ok, no ale niestety bez dokumentacji technicznej mogę się jedynie domyślać jaki ma być oleum. :)W mitsu problemem były jedynie uszczelnienia, i modulator którego nie mogłem nigdzie dostać. Passat B3 to Troche stare auto i brak pewnych informacji z racji tego pytam o to jaki fabryka lała olej. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #7 Napisano 13 Sierpnia 2010 (edytowane) Fabryka lała żółty i czerwony. Np w vr6 jak była żółta miarka to olej był żółty, miarka czerwona-czerwony olej. Zmiana z czerwonego na żółty to morderstwo skrzyni. Z żóltego na czerwony - w starej skrzynce nawet wskazane Ja przejechałem ok 70 tyś km bezawaryjnie na mobil atf 220, i taki polecam do 096-01M A to że skrzynia się wysypie po wymianie oleju to absolutnie nie jest wina oleju. 20 letnia skrzynia po prostu tak ma, problemy zaczynają się po wymianie oleju, wiek i zużycie robi swoje Tak więc nie ma różnicy czy wlejesz najtańszy atf 220 czy oryginalny esso do trupa z 90 roku Edytowane 13 Sierpnia 2010 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #8 Napisano 14 Sierpnia 2010 Aha kolego Fraser czy masz 100% pewności że do Passata B3 91 rok powinien być właśnie ten olej który podałeś?? Serwis w katowicach z tego co się zorientowałem nie za bardzo wie jaki ma być ten olej. To numer z ETKI dla skrzyń 096 o oznaczeniach APE, CBZ, CFC, CFH, CFA, CCA i APB. Nie wiem, jaki ma kolor. Worldimpex nie podaje 2E w applications, ale jak tu wierzyc stronie, która AAA nazywa V6:) http://www.worldimpex.com/parts/genuine-part-at-fluid_238993.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #9 Napisano 14 Sierpnia 2010 Nie wiem, jaki ma kolor. Żółty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #10 Napisano 15 Sierpnia 2010 Zmiana z czerwonego na żółty to morderstwo skrzyni Kolego monter ale dlaczego?? Mółbyś rozwinąć temat?? Skąd te wnioski???Właśnie chodzi o to jaka jest dokładnie różnica miedzy tymi dwoma typami olejów (żółty/czerwony) Kiedyś na jakimś innym forum ktoś twierdził że w zasadzie nie ma różnicy miedzy olejem mineralnym a syntetycznym i można mieszać..... kilka skrzyń po niedługim czasie zdechło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #11 Napisano 17 Sierpnia 2010 A co zrobic przy nastepnej wymianie, jesli wiem, że przy ostatniej wlano Dextron III? Wymienic 3 litry na oryginał? Wymienć 3 litry na Dextron? Czy wypompować całe 5,6 litra i wlac oryginał? Czy po statycznej wymianie nowy płyn i ten, co zostaje, mieszaja sie ze sobą? Czy to prawda, że wymiana z odessaniem całego płynu może zrobic wiecej biedy niz pożytku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #12 Napisano 29 Września 2011 Olej wymieniony na ESSO LT 71141 ŻÓŁTY ( na butelce też jest napis i numer Febiego), narazie najechane około 20 tysięcy, olej poszedł do wymiany razem z filtrem - Filtr niestety kiepski bo Topran, ale u mnie w IC nie mieli innego. Skrzynia zdecydowanie lepiej pracuje, biegi zmienia "bez namysłu", po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca auto od razu rusza na wzniesieniu, na starym oleju stało w miejscu a nawet zaczynało się "staczać" do tyłu, na chwilę obecną olej czysty. Oleju weszło ponad 3 litry ale musiałem odessać około 200ml bo przy temp 90'C oleju było za dużo i skrzynia szarpała - po odessaniu Super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #13 Napisano 29 Września 2011 (edytowane) Olej wymieniony na ESSO LT 71141 ŻÓŁTY dobrze, że wątek kończy się jakąś konkluzją. Ja nadal się głowię, czy zmieszać żółty oryginał z tym, co mam, czy dalej brnąć w czerwonego Dextrona. Tylko mały OT: całe życie byłem (i jestem) przekonany, że wszelki automat pod górką powinien właśnie stać bez hamulca, a nie jechać do przodu jak na płaskim. Tak jest u mnie. Problem ze staczaniem do tyłu miałem tylko, gdy zapiekały się tylne zaciski. Edytowane 29 Września 2011 przez fraser Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #14 Napisano 29 Września 2011 Staczanie do tyłu - chodzi o to że hamulec "puszczony" ręczny na dole, dzwignia na Drive i auto delikatnie zaczyna ruszać do przodu, Passat jest Pierwszym autem w którym tego nie było DO momentu wymiany oleju (w audi tak samo, w beczce tak samo, w mitsu takze tak samo) u znajomych w autach też tak się dzieje że auta ruszają i jest to normalne, W Passacie przed wymianą był objaw taki że auto po puszczeniu hamulca NIE ruszało, a jak stało pod górke (delikatne wzniesienie, nie mówimy tu np. o podjeździe na rampę) to się potrafiło staczać do tyłu. Teraz na wzniesieniu auto STOI w miejscu BEZ zaciągnietego ręcznego i bez dotykania hamulca. Dzwignia na D. Nie pisałem wcześniej bo nie wiedziałem jak skrzynia będzie chodzić po wymianie ale teraz szczerze polecam wymianę oleju i filtra na fabryczny - doszłem do tego po numerach skrzyni z ETKI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #15 Napisano 30 Września 2011 Teraz na wzniesieniu auto STOI w miejscu BEZ zaciągnietego ręcznego i bez dotykania hamulca. I tak ma być. Wcześniej napisałeś po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca auto od razu rusza na wzniesieniu a to już byłaby nadgorliwość. Oczywiście na płaskim zawsze powinien jechać bez gazu. Gdy przestało działać wspomaganie hamulców (a więc i cały tył), to na D z trudem utrzymywałem się w miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #16 Napisano 2 Października 2011 Może źle napisałem: 1) Pod sporą górkę - auto stoi w miejscu - nie stacza się (przed wymianą auto jechao do tyłu na Drive) 2) Pod małą górkę - auto po puszczeniu hamulca od razu rusza (przed wymianą też sie staczało lub czasem stało) Wolne obroty na "D" około 800 (na oko, na obrotku delikatnie poniżej kreski tej pod "1" Ot takie małe sprostowanie Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kayjero Zgłoś #17 Napisano 8 Października 2011 Witam. Posiadam Passata B3 1.8 automat. Moje pytanie: 1. Czy Dextron III można mieszać z Dextronem II (obecnie leje Dextron III ale tańszy jest II). 2. Czego to może być objaw na zakrecie skrzynia zrzuca bieg lub rozłącza a następnie załącza bieg niższy (jadę na 4 zrzuca na 3) po takiej sytuacji skrzynia nie pozwala już na wrzucenie 4 biegu. Pomaga dopiero wyłączenie/ włączenie stacyjki (nie pomaga wrzucenie N). Skrzynia od jakiegoś czasu cieknie ale wole dolewać Dextron niż przy niej grzebać. Czasami zdarza się że z opóźnieniem wrzuci 1 ( dodaje gazu samochód nic i nagle jak szarpnie to z butów wyrywa). Bardzo proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #18 Napisano 9 Października 2011 Co do pierwszego pytania to NIE DOPUSZCZALNE JEST wymieszanie tych dwóch olei. Gdzieś o tym pisałem One się poprostu spienią i zamiast oleju będzie piana - remont skrzyni prawie że gwarantowany. Co do drugiego to jak na zakrętach ci zrzuca bieg to z 2 powodów - za mało (o wiele za mało ) oleju w skrzyni, lub uszkodzona wiązka a dokładnie kabel sygnałowy od czujnika temperatury oleju (znajduje się w płycie sterującej nad miską olejową) Ja obstawiam raczej na zbyt małą ilość oleju, prawdopodobnie po podłączeniu VAGa wydrukuje Ci błąd "Usterka mechaniczna skrzyni" - trzeba dbać o PRAWDIŁOWY stan oleju. Nie wiem czy wiesz ale w automacie okerślenie "prawidłowy" NIE oznacza znaczka "MAX" Co do dokładnego pomiaru oleju mogę Ci napisać ale nie będę teraz zaśmiecał bo być może o tym wiesz. Co do pierwszego biegu to w dużej skali może być zabrudzony filtr oleju (stąd brak ciśnienia na niskich obrotach) lub/i kończąca się pompa oleju lub/i zabrudzone kanały/ elektrozawory w płycie sterującej. Daj znać co dalej to coś postaram Ci się pomóc. Skąd Ci wycieka olej?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #19 Napisano 9 Października 2011 Skrzynia od jakiegoś czasu cieknie ale wole dolewać Dextron niż przy niej grzebać . Wygląda to ewidentnie na brak oleju. No stary albo w te, albo w tamte. Na początku będziesz miał problemy takie jakie masz, a później już nic się nie da z tym zrobić tylko wymienić całą skrzynię. Musisz się za to zabrać, a najpierw sprawdzić skąd się ten olej wylewa. Obsługa skrzyni polega na wymianie oleju, a razem z nim filtra i uszczelki. Nie jest zbyt skomplikowana, potrzebny jest najazd, jeśli nie chcesz tarzać się pod samochodem. No i musisz wiedzieć jaką masz skrzynię - powinno pisać na niej lub na wlepie przy kole zapasowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobasspr Zgłoś #20 Napisano 18 Maja 2012 (edytowane) I kolejna wymiana oleju w skrzyni, Oczywiście olej ESSO 71141, Filtr Febi, oraz uszczelka miski niestety topran. Kilka zdjęć z wymiany i ci najważniejsze KOLOR OLEJU PO PRZEBIEGU hmmmmm ok 20 tysięcy UWAGA był koloru miodu - olej wymieniałem tym razem ze względu na niedomagającą i cieknąca pompę wody. Po ostatnim zdjęciu stwierdzicie że warto było. Tak wygląda płyta sterująca po demontażu miski. Tutaj ładnie wymyta miska olejowa... Słoiczek był idealnie czysty przed zlaniem oleju... I na koniec CIEKAWOSTKA !!!! PRZY JAKIEJ TEMPERATURZE SPRAWDZAĆ OLEJ??? Już piszę, po skręceniu do kupy wszystkiego nalewamy olej. Odpalamy silnik NA CHWILKE, dość szybka zmiana P>R>N>D>3>2>1<2<3<D<N<R<P Wyciągamy bagnet i stan oleju ma sięgać pierwszego "pierścienia" Jeżeli jest to grzejemy maszynę po wcześniej podłączonym VAG i wchodząć a kanał 005 odczytujemy w pierwszym bloku wartość temperatury. Po osiągnięciu przez SKRZYNIĘ biegów temperatury 60>80'C wyciągamy ponownie bagnet i oleju ma być: przy 60 stopniach na dolnej kropce przy 80 stopniach na górnej. Ni mniej ni więcej. Edytowane 18 Maja 2012 przez bobasspr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach