animalx Zgłoś #1 Napisano 12 Sierpnia 2010 Witam.Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie pomóc,chodzi o podmiankę przepływomierza(w ramach sprawdzenia) do 1.8t aeb z pierwszych lat produkcji.Przepływka BOSCH 058133471A.Wydaje mi się,że ciągle wskazania na vagu są jednakowe po upływie jakiegoś czasu a autko jakieś leniwe i trochę za dużo pali.Jeżeli są tacy posiadacze auta w Łodzi to proszę o odzew.Pozdrawiam Maciej. Nie jestem pewien czy napisałem to w odpowiednim dziale,ale nie wiedziałem za bardzo gdzie to umieścić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
animalx Zgłoś #2 Napisano 16 Sierpnia 2010 Jeżeli nadal nie ma chętnych do pomocy,to może zna ktoś dobrego sprawdzonego mechanika-speca odnośnie takich silników.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sting123 Zgłoś #3 Napisano 16 Sierpnia 2010 (edytowane) Omin przeplywke za pomoca diody 1N4148 ktora symuluje dobry przeplywomierz.Jak podlaczysz i bedzie ok to przeplywka do wymiany.Jak dalej bedzie to samo to przeplywka jest dobra a przyczyna jest inna.Poczytaj to http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=23233&highlight=dioda+przeplywomierz To bardzo prosty i dość skuteczny sposób na zastąpiewnie przepływomierza, aby gdzieś dojechać lub do testowania, sposób ten jest wielokrotnie opisywany na forach moto, np. diagtronik.pl Nalezy zaopatrzyć się w diodę/ np. 1N4148, koszt w PL - 10 gr/ , wypiąć wtyczkę przepływki i pomiędzy 4 i 5 pin wtyki, wpiąć diodkę w kierunky przewodzenia 4 > 5, na diodzie jest czarny pasek to tym paskiem do 5. Należy jeszcze zdjąć gumowy wężyk od zaworu ERG, to ten na kolektorze ssącym / recyrkulacji spalin / i go zaślepić, jakimś np, plastikowym koreczkiem z czapką, jest tam podciśnienie. Wtyk z diodą nie wpinać w przepływkę, umieścić bezpiecznie gdzieś z boku. Tyle, startujesz, silnik chodzi jak na dobrej przepływce. Jeśli lepiej ci chodzi niż na Twojej starej przepływce, to wniosek wysuń sam. Nie uszkodzisz silnika, ani kompa, ale nie jest to polecane na długo. Pozdr. Edytowane 16 Sierpnia 2010 przez sting123 Dopiska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
animalx Zgłoś #4 Napisano 17 Sierpnia 2010 Extra dzięki za podpowiedź jutro kupuję diodę i zabiorę się za sprawdzanie,ale wydaje mi się,że moja przepływka jest trochę inna bo ma 4 wejścia na wtyczkę i jak podłączyć tę diodę?Zamiast w 4-5 pin,to wpiąć w 3-4? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sting123 Zgłoś #5 Napisano 17 Sierpnia 2010 wg tego schematu dla silnika AEB podpinasz pod 3 i 4 Na schemacie przeplywomierz to nr 31 http://obrazki.elektroda.net/58_1271960316.jpg A tu opis schematu http://obrazki.elektroda.net/0_1271960357.jpg Schemat jest od Audi 1.8 20V Turbo ale to prawie to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Methinks Zgłoś #6 Napisano 30 Sierpnia 2010 Witam Mam kilka pytań odnośnie przepływomierza i testu z diodą więc podepnę się do tematu jeśli można Zacznę informacyjnie mój Passat to B5 FL 1.9 TDI 131KM AVF 2001 Odczuwam delikatny spadek mocny, ciągnie całkiem nieźle, ale nie jest to samo co było wcześniej, wg. mnie nie wkręca się tak na obroty tak jak powinien. Mechanik który zmieniał mi rozrząd stwierdził że mam przepływomierz do wymiany Nie wypytałem dokładnie na jakiej podstawie to stwierdził, a znajomy inny mechanik powiedział mi że gdy dobiorę się do przepływomierza to na oko można stwierdzić czy przepływka jest walnięta gdy krateczka z drucików jest powyginana lub gdy natrafię tam na jakiś syf. Zajrzałem tam i nie stwierdziłem wyżej wymienionych objawów, wyczytałem w którymś z tematów na forum że zdarza się że czujnik znajdujący się w przepływce może uszkodzony. Chciałbym to zweryfikować zanim kupię nową przepływkę więc chodzi mi po głowie test z diodą i chciałbym się dowiedzieć czy wymieniony typ diody w tym temacie będzie się nadawał do przeprowadzenia testu z moim silnikiem? Oraz jaki dystans mogę przejechać z diodą zamiast podpiętego przepływomierza aby nie zrobić silnikowi żadnej krzywdy? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopsol Zgłoś #7 Napisano 30 Sierpnia 2010 A auto osłabło po wymianie rozrzadu?? czy przed wymianą tez juz slabe bylo? bo jak po wymianie, to raczej mechanik sie nie przylozył, i zle poskladał przy przestawieniu o 1 zabek auo moze dobrze odpalać, chodzić w miare równo, ale mocy straci, wiem to z auopsji bo tak mialem. Ale moze masz uszkodzony przepływoniez, zeczywiscie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Methinks Zgłoś #8 Napisano 31 Sierpnia 2010 Z moim autem to jest dłuższa historia... Przed wymiana rozrządu silnik zaciągnął wody, niefortunnie wjechałem w ogromną kałuże wody, skończyło się wymianą korbowodu, w między czasie miałem wymieniany jeden pompowtrysk. Zalanie mogło uszkodzić czujnik wewnątrz przepływomierza, gdzieś tu na forum wyczytałem, wiec tak jak napisałem wczesniej chciałbym to zweryfikować przez test z diodą. Spalanie Passata teraz po tym wszystkim wzrosło do ok. 10l/100km Dziwne bo wydaje mi się że gdy przepływka nie domaga to spalanie powinno spaść gdy teoretycznie silnik dostaje mniejsze dawki ropy Dobrze rozumuje? Jest ktoś w stanie mi pomóc radami i wskazówkami za co się zabrać aby doprowadzić te autko do przyzwoitego stanu? Nie ukrywam że się dopiero wielu rzeczy uczę, dużo czytam forum więc wszelkie pomocne słowa wskazane Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #9 Napisano 31 Sierpnia 2010 wydaje mi się że gdy przepływka nie domaga to spalanie powinno spaść gdyteoretycznie silnik dostaje mniejsze dawki ropy Moje rozważania teoretyczne są trochę inne (w jakimś wątku dużo wcześniej takie rozważania były już prowadzone) : uszkodzona przepływka = komp dostaje sygnał, że jest zbyt mało powietrza. Aby utrzymać moc (mocniej depczemy na gaz) musi wtryskiwać więcej paliwa = większe spalanie. Taka jest moja teoria (wyjaśnienia zawierają skruty myślowe). Nie twierdzę że mam rację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw czarny Zgłoś #10 Napisano 16 Listopada 2010 (edytowane) Kupiłem Passata b5 97r z starym typem wtyczki nie oryginalnym i chciał bym ja zamienić na oryginalna tylko mam problem w jakiej kolejności kabelki podłączyć do pinów. Prosił bym o zdjęcie wtyczki kogoś kto ma podobny rocznik lub jakieś podpowiedzi jak to zrobić. Z góry dziękuje //Edit by tony_w: Takie klepanie postów w każdym wątku przybliża Cię kolego do "odpoczynku" od Forum Ten post zostaje - reszta SPAMu usunięta. Edytowane 17 Listopada 2010 przez tony_w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #11 Napisano 17 Listopada 2010 Kupiłem Passata b5 97r z starym typem wtyczki nie oryginalnym i chciał bym ja zamienić na oryginalna tylko mam problem w jakiej kolejności kabelki podłączyć do pinów. Prosił bym o zdjęcie wtyczki kogoś kto ma podobny rocznik lub jakieś podpowiedzi jak to zrobić. Z góry dziękuje napisz tu http://forum.vw-passat.pl/forumdisplay.php?f=23 to ktoś podrzuci Ci schemat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pele Zgłoś #12 Napisano 17 Listopada 2010 Witam,czy do benzyny 1.8t,mozna w ten sposob sprawdzic przeplywke? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adamek24 Zgłoś #13 Napisano 5 Listopada 2013 Cześć:fajny Chciałem się dowiedzieć czy mając silnik 1.9tdi 110KM AFN po podłączeniu takiej przepływki będzie jakaś różnica w jeździe? http://tablica.pl/oferta/przeplywomierz-passat-b5-fl-131km-avf-awx-CID5-ID3D2dh.html#13ac4dc92e Dodam że mój Passio czasem odczuwalnie się przymula ale gdy podmieniłem czujnik powietrza i przepływke na te ze 115KM od kolegi Lukaszhenleys autko się zaczeło zachowywać o wiele żwawiej zwłaszcza od dolnych obrotów a spalanie nie wzrosło. Co o tym sądzicie? Jeśli byłtaki temat to przepraszam za zaśmiecanie forum. Z góry dzięki za pomoc i cenne wskazówki:lol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1634 Zgłoś #14 Napisano 5 Listopada 2013 Zrób logi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #15 Napisano 5 Listopada 2013 Ja w AVB założyłem lizaka AVF i nie czułem żadnej różnicy dawki zasysanego powietrza na vagu w obu przypadkach jednakowe Jedyne to AVF nie chciał jechać na lizaku AVB a na odwrót szło Prawdopodobnie twój juz pada ...... A jak wogole odłączysz wtyczkę to jest jakaś różnica ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adamek24 Zgłoś #16 Napisano 6 Listopada 2013 Nie próbowałem ale dziś spróbuje i napiszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach