SeWeR Zgłoś #1 Napisano 12 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam. Wujek kupił sobie passata 2004r. amerykana. Wymienił mu licznik na europejski i niby wszystko OK, poza problemem który się pojawia po przekręceniu kluczyka, mianowicie po przekreceniu kluczyka w pozycję że zapalają sie kontrolki (silnik zgaszony) pojawia sie na wyświetlaczu napis OIL SENSOR WERKSTATT, mruga żółta kontrolka od oleju (konewka) a także piszczy. Po paru sekundach wszystko wraca do normy i jest wszystko OK do momentu zgaszenia auta i ponownej próby odpalenia. Prześwietliłem trochę forum no i doczytalem sie że bład tyczy się czujnika oleju który znajduje sie w misce olejowej i jest odpowiedzialny na informowanie o poziomie oleju oraz temperaturze oleju. Problem w tym że w tym passacie nie ma wogóle tego czujnika i prawdopodobnie nigdy nie było bo na ameryke tego nie robili. Czy da sie jakoś przeprogramowac licznik aby nie straszył tym błędem przy każdym starcie auta?? Edytowane 12 Sierpnia 2010 przez SeWeR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #2 Napisano 12 Sierpnia 2010 STG 17 (Kombiinstrument) auswählen STG Codierung Funktion 07 ??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen +00 - keine extra Optionen +01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv +02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv +04 - Wischwasserstandswarnanzeige aktiv +16 - Navigation aktiv Ergibt dann für Navigation, Wischwasserstandsanzeige und Sicherheitsgurtwarnanzeige 02+04+16=22 xx?xx: Länderauswahl 1 - Europa (EU) 2 - USA (US) 3 - Kanada (CDN) 4 - Großbritannien (GB) 5 - Japan (JP) 6 - Saudi Arabien (SA) 7 - Australien (AUS) xxx?x: Motorvariante/Serviceintervall (bis 09/2000) 4 - 4-Zylinder 5 - 5-Zylinder 6 - 6-Zylinder xxx?x: Serviceintervall (ab 09/2000) 0 - Festes Intervall ohne Geber für Ölstand/-Temperatur (QG0) 1 - Flexibles Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG1) 2 - Festes Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG2) 3 - Fahrzeuge ohne Serviceintervallanzeige (USA,Kanada) xxxx?: Motorvariante (bis 07/1999) 0 - Diesel (TDI) 2 - Benziner xxxx?: Motorvariante (ab 08/1999) 3 - 4134 - 6-Zylinder Leichtpanzer 5 - 4182 - alle Motorvarianten 6 - 4128 - 8-Zylinder W8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeWeR Zgłoś #3 Napisano 12 Sierpnia 2010 OK widze że coś jest - tylko jak to zastosować? Widze że 3ba zrobić adaptację licznika, ja mam zwyklego VAG-a - czy to wystarczy? I co dokładnie 3ba w tej adaptacja zrobić? Bo jakoś nie potrafię się w tej powyższej tabelce połapac. Dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #4 Napisano 12 Sierpnia 2010 nie wiem czy to pomoże. wchodzisz w blok 17 (instruments), potem 07 (recode) nastepnie pojawia sie liczba 5 cyfrowa do edycji. Zmieniasz trzecią cyfre na 2 nastepnie do it. zobacz czy sie poprawiło z tym czujnikiem oleju. napewno zmieni Ci sie przebieg z km na mile i zegarek na 12H. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
graje Zgłoś #5 Napisano 13 Sierpnia 2010 (edytowane) podaj jakie masz obecnie ustawione kodowanie licznika ustaw druga cyfrę kodowania na 0 (licząc od prawej) a tak jeszcze dodam jak to czytać. pierwsze dwie cyfry ustawiasz sumując je razem przykładowo ??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen +00 - keine extra Optionen +01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv +02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv +04 - Wischwasserstandswarnanzeige aktiv +16 - Navigation aktiv w aucie mamy kontrole klocków hamulcowych i niski poziom płynu w spryskiwaczach ustawiamy 01+04=05 pierwsze dwie cyfry już mamy 05xxx trzecia cyfra jest chyba jasna. kupiłeś licznik europejski no to ustawiasz 1 czyli mamy 051xx czwarta cyfra to w rocznikach do 2000 podajesz liczę cylindrów w aucie po 2000 typ czujnika poziomu oleju, lub jego brak jeżeli nie masz tego czujnika wybieramy 0 0510x ostatnia - rodzaj paliwa w rocznikach do 1999 lejesz ON, no to 2 po 1999 ustawiasz liczbę cylindrów masz 4 cyl. no to wstawiasz 5 05105 i już masz nowe kodowanie licznika błędne ustawienie ostatniej cyfry może objawiać się przekłamaniem licznika prędkości "w dół", przebyte kilometry "w górę" itp. może trochę pomoże w ogarnięciu tematu Edytowane 13 Sierpnia 2010 przez graje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeWeR Zgłoś #6 Napisano 13 Sierpnia 2010 wchodzisz w blok 17 (instruments), potem 07 (recode) nastepnie pojawia sie liczba 5 cyfrowa do edycji. Czy żeby wykonać codowanie licznika muszę się wcześniej zalogować? Pytam bo 2 dni temu próbowałem już szukac w adaptacjach licznika a z tego co wiem to 3ba to poprzedzić logowaniem a to mi sie niepowiodło - wpisałem normalnie 12233 i login a tu jakiś błąd. Czy to oznacza ze mam za stary interfejs? (do silnika zawsze się logowałem normalnie, a interfejs do tej pory służył mi głównie do robienia logów pracy silnika ewentualnie adaptacji silnika) Posiadam zwykły najzwyklejszy interfejs na któym pisze VAG 4,09 a oprogramowanie któe używam to VAGCOM 3,112 RossTech. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #7 Napisano 13 Sierpnia 2010 trzecia cyfra jest chyba jasna. kupiłeś licznik europejski no to ustawiasz 1czyli mamy 051xx kolega ma własnie licznik europejski w aucie z usa i dlatego proponuje mu zeby zmienil kodowanie na usa zeby niepipczał ze nie ma czujnika oleju, wiec chyba ta 3 cyfra nie jest taka jasna Czy żeby wykonać codowanie licznika muszę się wcześniej zalogować? nie trzeba. 17, 07 i zmieniasz cyfry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeWeR Zgłoś #8 Napisano 14 Sierpnia 2010 (edytowane) Na poczatek dzieki koledzy: rosiek i graje za pomoc. Troche to poćwiczyłem i sprawa wyglada tak: - trzecia cyfra musi być 1 bo jak dam 2 to mam przebieg w milach i tempertura w farenhajtach; - czwarta cyfra 0 lub 3 wówczas choc licznik po europejsku to i tak sensor oleju wyłaczony i nie wywalawa błędów. Obecne kodowanie wyglada tak: 05135 lub 05105 przy tych kodowaniach nie piszczy OIL SENSOR choć pradwe mówiąc nie rozumiem tego z 3 na czwartej pozycji. Edytowane 14 Sierpnia 2010 przez SeWeR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach