Skocz do zawartości
Gość lezakr

Dziwna przypadłość nie wykrywana przez VAG

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lezakr

Witam,

 

Od pewnego czasu mam zastanawiający feler w swoim samochodzie.

Jest tak, że jakieś pół roku temu na odcinkach powyżej 20 km i dość wartkiej jeździe

(> 4000 obr/min) zaczął się problem z mocą. Po ujechaniu odcinka około 20-30 km, silnik bez względu na to z jakiego biegu, przy mocniejszym deptaniu miał moc taj jak by nie palił na jeden cylinder. Szarpało nim i dusiło a jedynym ratunkiem było całkowite ujęcie gazu i ponowne bardzo powolne rozpędzanie się z uwzględnieniem nie schodzenia poniżej 2000 obr/min. Przy mocniejszym depnięciu (np. przy wyprzedzaniu), samochód zmulał się jak by miał połowę mocy. Po odstawieniu go na parking na kilka godzin i ponownym odpaleniu był jak nowy, żadnych wcześniejszych problemów. Nawet pomimo gazowania na krótkich miejskich odcinkach. Jednak po wyruszeniu w dłuższą trasę problem powracał.

 

Byłem już 2 razy na VAG ale diagnostyki nic nie wykazały - żadnych błędów.

Podejrzewam czujnik ciśnienia masy powietrza albo pompę paliwa.

 

Powiedzcie który trop jest właściwy bo nie chcę niepotrzebnie części zamawiać.

Dodam że wszystkie filtry latem zeszłego roku zostały wymienione wraz z kompletem świec.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudne pytanie,ale ja wykluczyłbym pompe,bo na 99% wyszła by na VAG.

Przejedź z VAG'iem i sprawdź odczyty.

Moim zdaniem jest to zawór przeładowania turbiny.

Ja na twoim miejscu wyczyściłbym turbo i zaworek(bańka na turbo),bo wszystkie objawy na to wskazują.Nie wykrywalne na VAG.Jedynie po jednostkach podczas jazdy,ale 3/4 mecherów będzie chciało wymienić ci przepływomierz(a to nie w tym tkwi problem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piotrmag1, zobacz jaki silnik ma lezakr, ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lezakr

Dzięki piotrmag1 za sugestie ale, jak napisał RomanS, turbo to u mnie nie znajdziesz...

więc cóż to może być jak nie pompa. Może jednak przepławka bo na forum można wyczytać, że często jej VAG nie wykrywa jako wadliwej choć po wymianie problemy ustępują.

 

Hilfe bo w akcie desperacji gotów jechac do ASO w Polkowicach a tam będą tortury finansowe :rozpacz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lezakr a może masz jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika, który specjalizuje się w VW bądź w samochodach z grupy. Niech wymieni tą przepływkę na jakiś czas i wtedy będzie wiadomo czy to ona. Jeśli okaże się, że to przepływka to wszystko jasne i kupujesz nową, a jeśli nie oddajesz mu ją i szukasz dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lezakr

Czy przepływomierz z TDI 110 KM 98 r można wrzucić do mojego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy przepływomierz z TDI 110 KM 98 r można wrzucić do mojego ?

Nie sądzę, numery muszą być zgodne. Niech się wypowie ktoś kto ma ETKĘ on ewentualnie znajdzie jakiś zamiennik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lezakr

U mechanika na diagnostyce wyszedł 1 błąd (coś o zwarciu ze sprzęgła).

Fachowiec ten utwierdził mnie w przekonaniu że należy przeczyścić przepustnicę na co przystałem. Cała akcja trwała ponad godzinkę i błąd faktycznie został wyzerowany.

Problemy jednak pozostały.

Przepływomierz został sprawdzony i okzała się być sprawny.

Dalsze sugestie poszły w kierunku kabli wysokiego napięcia.

 

Czy to dobry trop, czy też wyciąganie pieniędzy z kieszeni ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lezakr

Witam po dłuższym czasie nieobecności...

 

...ale walczyłem ze swoim AHL.

 

Po wymianie kabli WN na NGK (jeden kabel był przegnity i zzieleniały)

z szarpaniem podczas przygazówki już problemów nie ma, ale pozostały

podwyższone obroty na biegu jałowym (1100-1300 rpm a powinno być 750-950 jeśli się nie mylę).

Na VAG wychodzi błąd 00533, który odpowiada za regulację kontroli jałowego powietrza. Mam teraz problem czy ten błąd pochodzi od przepływomierza czy też przepustnicy. Nadmienię że przepustnica była czyszczona...

 

Za wszelkie porady będę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności