Skocz do zawartości
streetracer1

Adaptacja przepustnicy Vag-iem

Rekomendowane odpowiedzi

Mam program Polski Vag 4.9 i nie wiem jak zrobic adaptacje w passacie z 97r. 1.8 20V. ADP.pomocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za link ale w sumie nic tam nie znalazłem. moze napisze troche wiecej. Podłaczyłem bo pod kompa i wyskoczył mi bład przepustnicy. A podpinałem bo w sumie nagle zaczał mi złabo palic na zimnym silniku. No i ten bład przepustnicy wyskoczył.Zaraz poczatkiem stycznia 2010r miałem czyszczona przepustnice i robiona adaptacje. i teraz sie znów zaczeła złe zapalanie. Wydaje mi sie ze juz przepustnica bedzie do wymiany, bo na zimnym silniku jak wbije 1 bieg i jade bez gazu to sam mi zwalnia i przyspiesza. Jak sie rozgrzeje silnik to juz nie. i obroty tez mi trzyma wyzsze. tak na 1000/1100 obr. i dlatego chce zrobic adaptacje i zobaczyc czy bedzie jakas poprawa. nie chce kupowac w ciemno bo troche droga przyjemnosc. chce sie upewnic czy to napewno to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam... Czytam i czytam o tej adaptacji i nic juz nie rozumiem, koledzy podaja linki do strony o wagu i tam jest napisane o dwoch rodzajach przepustnicy bez linki i jest tak:

"KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T"

lub

"KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg."

Czyli nie ma passat 2001 tylko od 2002 :/

Po drugie patrzylem na obrazy kolegow i w bloku 060 maja "Volty" a ja mam "%" o tak:

bez tytu?u.JPG

 

I jeszcze mam pytanie do czego jest blok 063?

e3we23e.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po drugie patrzylem na obrazy kolegow i w bloku 060 maja "Volty" a ja mam "%" o tak:

Kolega w 1.8T także miał procenty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to dobrze, bo myslalem ze cos nie tak... Adaptacja powiodla sie pomyslnie :) nawet nic nie musialem wciskac, tylko wpisalem blok 060 i jak weszlo to samo automatycznie zaczelo sie adoptowac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak cos jest nie tak... napisalem ze adaptacja sie powiodla ale jednak nie... Pomylily mi sie bloki. W bloku 063 (co to wogole jest?) robi sie adaptacja a w bloku 060 nie... Czytalem ze w automacie przy adaptacji trzeba wyciagnac wtyczkie od Kick-down ale jej nie znalazlem tam gdzie widzialem na schemacie... Sa dwie mozliwosci wejscia w te bloki, wchodzac przez [Meas Blocks - 08] jest tylko odczyt i wyglada to tak:

bez tytu?u.JPG

 

A wchodzac przez [basic Settings - 04] mozna robic adaptacje i wyglada to tak:

wedfwefwe.jpg

 

I nic wiecej nie chce sie tu robic :( W bloku 063 nic nie musze robic i samo sie adoptuje... Jak to zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to chyba w automacie nikt tego nie robil... szkoda :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pisał że Adaptacje można zrobić tak, że po wyczyszczeniu przepustnicy odłączyć aku podłączyć jeszcze raz i uruchomić samochod na pare minut,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez to czytalem, ale adaptacja przepustnicy jest zrobiona tylko "Kick-down" jest ERROR... a raczej byl... Siegnalem do lektury zza oceanu :) i zrobilem... Dla potomnych ktorzy posiadaja automaty: adaptacje "Kick-down" (blok 063) robi sie na wlaczonym zaplonie tak jak przepustnicy ale TRZEBA wcisnac pedal gazu na maxa... 3 sek i zrobione :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. mam pytanie możliwe że związane z tym tematem. Posiadam b5 2001r 1.8T. wszystko było dobrze puki nie założyłem gazu. od tamtej pory dzieją się cyrki. auto dostało muła. byłem już pare razy u elektronika i wykasował błędy i mówił że robi adaptacje mapy paliwa lub coś takiego i auto znowu miało kopa. może ktoś wie o co dokładnie chodzi i jak to wykonać za pomocą vaga, gdyż już taki posiadam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rafallaska7 możesz mieć gaz zle wyregulowany i przez to rozjeżdżają Ci się mapy benzynowe.Dlatego auto chodzi nie tak jak powinno.Sprawdz u gazowników instalkę lpg.Być może włożyli Ci taką która nie nadaje się do Twojego auta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po czyszczeniu przepustnicy robilem adaptacje bez podlaczonego kompa.

Przepustnica przez ok 30sek piszczala. Tylko, ze za kazdym razem jak przekrecalem kluczyk, adaptacja leciala od nowa.

 

Pozniej dopiero wyczytalem, ze przy automacie trzeba wcisnac kickdowna.

Podlaczylem pozniej VAG i zrobilem adaptacje w gr 60 i 63, ktora moze trwala z 5 sek.

 

Jutro pierwsze odpalenie i testy drogowe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
utro pierwsze odpalenie i testy drogowe
Po paru dniach, stwierdzam i przeczyszczenie prawie czystej przepustnicy i zaadaptowanie jej na nowo pozbawilo mnie problemu lekkiego zarzucania obrotow na zimnym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję trochę temat, aby pomóc ewentualnie komuś, kogo spotka podobny problem.

Mianowicie, proces czyszczenia i adaptacji przepustnicy przeprowadzałem bezproblemowo w swym aucie już nie raz.

Jednak ostatnio po przeczyszczeniu gruntownym i zamontowaniu przepustnicy, przy próbie adaptacji pojawił się problem, który lekko przygiął mi kolana. :ocochodzi

Wywaliło mi dwa błędy:

17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started

P1579 - 35-00 - -

17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure

P1568 - 35-00 - -

Przy próbie kasowania błędów, niestety jeden z nich nie dawał się wykasować i zostawał błąd:17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started

P1579 - 35-00 - -

Niestety nie było także możliwości w żaden sposób przeprowadzić adaptacji.

Z tym jednym błędem w sterowniku silnik odpalał normalnie dopóki się go nie zgasiło.

Po zgaszeniu silnika od razu pojawiał się błąd :

17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure

P1568 - 35-00 - -

i przy odpaleniu ponownym auta, silnik pracował jak ogłupiały i wariował na obrotach nie nadając się w ogóle do jazdy.

 

Od dwóch dni próbowałem wykasować ten jeden błąd i przeprowadzić adaptację przepustnicy i nic. :wmorde

Zamówiłem już nawet drugą przepustnicę, aż tu nagle dziś wieczorem postanowiłem spróbować czegoś innego.

Podłączyłem kompa, lekko rozgrzałem silnik (ok 38 stopni) i przy wyłączonym silniku wcisnąłem pedał gazu w podłogę i zacząłem procedurę adaptacji.

Oniemiałem, jak zobaczyłem, że adaptacja jest przeprowadzana i na koniec pojawia się komunikat : ADAPT OK.

Od razu też błąd : 17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started dał się wykasować bez problemu.

Oczywiście przeprowadziłem adaptację ponownie, ale już nie na wciśniętym pedale gazu i też powiodła się bez problemu.

 

Zamieszczam tę informację dla tych, który może przydarzyć się taka sytuacja.

Być może komuś się przyda ta informacja, a w razie problemów można pisać na PRIV'a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczam tę informację dla tych, który może przydarzyć się taka sytuacja.

Być może komuś się przyda ta informacja, a w razie problemów można pisać na PRIV'a

Informacyjnie:

w wersji z tiptroniciem adaptacje przeprowadza sie vagiem w dwoch miejscach. W tym drugim z uzyciem pedalu przyspieszenia.

Bledu nigdy nie widzialem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w wersji z tiptroniciem adaptacje przeprowadza sie vagiem w dwoch miejscach.

A więc informacyjnie ;) adaptację skrzyni automatycznej przeprowadzamy w grupie 063 nastaw podstawowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Informacyjnie:

w wersji z tiptroniciem adaptacje przeprowadza sie vagiem w dwoch miejscach. W tym drugim z uzyciem pedalu przyspieszenia.

Bledu nigdy nie widzialem.

 

Być może, ale ja akurat w swoim aucie z 99 roku nie mam tiptronic'a, tylko stary dobry "manual" :) i też nie wiadomo czemu musiałem użyć pedału gazu, żeby przeprowadzić adaptację (kanał 060), skoro zawsze dało się ją przeprowadzić tak jak być powinno - bez dotykania pedału przyśpieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i też nie wiadomo czemu musiałem użyć pedału gazu,

Przy adaptacji nie powinno się naciskać pedału gazu ;) Być może potencjometr w przepustnicy ustawił Ci się w nieodpowiedniej pozycji i dlatego adaptacja nie mogła się rozpocząć, naciskając pedał gazu dopomogłeś mu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy adaptacji nie powinno się naciskać pedału gazu Być może potencjometr w przepustnicy ustawił Ci się w nieodpowiedniej pozycji i dlatego adaptacja nie mogła się rozpocząć, naciskając pedał gazu dopomogłeś mu.

Tez tak myślę, dlatego zarzuciłem na forum taką podpowiedź, bo sam nie spodziewałem się takiego problemu, zwłaszcza, ze już nie raz przeprowadzałem tę operację i nigdy nie było problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności