streetracer1 Zgłoś #1 Napisano 3 Sierpnia 2010 Mam program Polski Vag 4.9 i nie wiem jak zrobic adaptacje w passacie z 97r. 1.8 20V. ADP.pomocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 3 Sierpnia 2010 zobacz tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=75949&highlight=adaptacja+ADP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
streetracer1 Zgłoś #3 Napisano 3 Sierpnia 2010 Dzieki za link ale w sumie nic tam nie znalazłem. moze napisze troche wiecej. Podłaczyłem bo pod kompa i wyskoczył mi bład przepustnicy. A podpinałem bo w sumie nagle zaczał mi złabo palic na zimnym silniku. No i ten bład przepustnicy wyskoczył.Zaraz poczatkiem stycznia 2010r miałem czyszczona przepustnice i robiona adaptacje. i teraz sie znów zaczeła złe zapalanie. Wydaje mi sie ze juz przepustnica bedzie do wymiany, bo na zimnym silniku jak wbije 1 bieg i jade bez gazu to sam mi zwalnia i przyspiesza. Jak sie rozgrzeje silnik to juz nie. i obroty tez mi trzyma wyzsze. tak na 1000/1100 obr. i dlatego chce zrobic adaptacje i zobaczyc czy bedzie jakas poprawa. nie chce kupowac w ciemno bo troche droga przyjemnosc. chce sie upewnic czy to napewno to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #4 Napisano 19 Grudnia 2010 Witam... Czytam i czytam o tej adaptacji i nic juz nie rozumiem, koledzy podaja linki do strony o wagu i tam jest napisane o dwoch rodzajach przepustnicy bez linki i jest tak: "KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T" lub "KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg." Czyli nie ma passat 2001 tylko od 2002 Po drugie patrzylem na obrazy kolegow i w bloku 060 maja "Volty" a ja mam "%" o tak: I jeszcze mam pytanie do czego jest blok 063? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #5 Napisano 20 Grudnia 2010 Po drugie patrzylem na obrazy kolegow i w bloku 060 maja "Volty" a ja mam "%" o tak: Kolega w 1.8T także miał procenty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #6 Napisano 20 Grudnia 2010 No to dobrze, bo myslalem ze cos nie tak... Adaptacja powiodla sie pomyslnie nawet nic nie musialem wciskac, tylko wpisalem blok 060 i jak weszlo to samo automatycznie zaczelo sie adoptowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #7 Napisano 3 Stycznia 2011 Jednak cos jest nie tak... napisalem ze adaptacja sie powiodla ale jednak nie... Pomylily mi sie bloki. W bloku 063 (co to wogole jest?) robi sie adaptacja a w bloku 060 nie... Czytalem ze w automacie przy adaptacji trzeba wyciagnac wtyczkie od Kick-down ale jej nie znalazlem tam gdzie widzialem na schemacie... Sa dwie mozliwosci wejscia w te bloki, wchodzac przez [Meas Blocks - 08] jest tylko odczyt i wyglada to tak: A wchodzac przez [basic Settings - 04] mozna robic adaptacje i wyglada to tak: I nic wiecej nie chce sie tu robic W bloku 063 nic nie musze robic i samo sie adoptuje... Jak to zrobic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #8 Napisano 9 Stycznia 2011 No to chyba w automacie nikt tego nie robil... szkoda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baaaartus Zgłoś #9 Napisano 9 Stycznia 2011 Ktoś pisał że Adaptacje można zrobić tak, że po wyczyszczeniu przepustnicy odłączyć aku podłączyć jeszcze raz i uruchomić samochod na pare minut, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #10 Napisano 10 Stycznia 2011 Tez to czytalem, ale adaptacja przepustnicy jest zrobiona tylko "Kick-down" jest ERROR... a raczej byl... Siegnalem do lektury zza oceanu i zrobilem... Dla potomnych ktorzy posiadaja automaty: adaptacje "Kick-down" (blok 063) robi sie na wlaczonym zaplonie tak jak przepustnicy ale TRZEBA wcisnac pedal gazu na maxa... 3 sek i zrobione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafallaska7 Zgłoś #11 Napisano 7 Lutego 2011 witam. mam pytanie możliwe że związane z tym tematem. Posiadam b5 2001r 1.8T. wszystko było dobrze puki nie założyłem gazu. od tamtej pory dzieją się cyrki. auto dostało muła. byłem już pare razy u elektronika i wykasował błędy i mówił że robi adaptacje mapy paliwa lub coś takiego i auto znowu miało kopa. może ktoś wie o co dokładnie chodzi i jak to wykonać za pomocą vaga, gdyż już taki posiadam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dobo81 Zgłoś #12 Napisano 26 Marca 2011 rafallaska7 możesz mieć gaz zle wyregulowany i przez to rozjeżdżają Ci się mapy benzynowe.Dlatego auto chodzi nie tak jak powinno.Sprawdz u gazowników instalkę lpg.Być może włożyli Ci taką która nie nadaje się do Twojego auta... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #13 Napisano 29 Maja 2012 Dzisiaj po czyszczeniu przepustnicy robilem adaptacje bez podlaczonego kompa. Przepustnica przez ok 30sek piszczala. Tylko, ze za kazdym razem jak przekrecalem kluczyk, adaptacja leciala od nowa. Pozniej dopiero wyczytalem, ze przy automacie trzeba wcisnac kickdowna. Podlaczylem pozniej VAG i zrobilem adaptacje w gr 60 i 63, ktora moze trwala z 5 sek. Jutro pierwsze odpalenie i testy drogowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #14 Napisano 3 Czerwca 2012 utro pierwsze odpalenie i testy drogowe Po paru dniach, stwierdzam i przeczyszczenie prawie czystej przepustnicy i zaadaptowanie jej na nowo pozbawilo mnie problemu lekkiego zarzucania obrotow na zimnym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #15 Napisano 12 Kwietnia 2013 Odgrzeję trochę temat, aby pomóc ewentualnie komuś, kogo spotka podobny problem. Mianowicie, proces czyszczenia i adaptacji przepustnicy przeprowadzałem bezproblemowo w swym aucie już nie raz. Jednak ostatnio po przeczyszczeniu gruntownym i zamontowaniu przepustnicy, przy próbie adaptacji pojawił się problem, który lekko przygiął mi kolana. :ocochodzi Wywaliło mi dwa błędy: 17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started P1579 - 35-00 - - 17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure P1568 - 35-00 - - Przy próbie kasowania błędów, niestety jeden z nich nie dawał się wykasować i zostawał błąd:17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started P1579 - 35-00 - - Niestety nie było także możliwości w żaden sposób przeprowadzić adaptacji. Z tym jednym błędem w sterowniku silnik odpalał normalnie dopóki się go nie zgasiło. Po zgaszeniu silnika od razu pojawiał się błąd : 17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure P1568 - 35-00 - - i przy odpaleniu ponownym auta, silnik pracował jak ogłupiały i wariował na obrotach nie nadając się w ogóle do jazdy. Od dwóch dni próbowałem wykasować ten jeden błąd i przeprowadzić adaptację przepustnicy i nic. Zamówiłem już nawet drugą przepustnicę, aż tu nagle dziś wieczorem postanowiłem spróbować czegoś innego. Podłączyłem kompa, lekko rozgrzałem silnik (ok 38 stopni) i przy wyłączonym silniku wcisnąłem pedał gazu w podłogę i zacząłem procedurę adaptacji. Oniemiałem, jak zobaczyłem, że adaptacja jest przeprowadzana i na koniec pojawia się komunikat : ADAPT OK. Od razu też błąd : 17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started dał się wykasować bez problemu. Oczywiście przeprowadziłem adaptację ponownie, ale już nie na wciśniętym pedale gazu i też powiodła się bez problemu. Zamieszczam tę informację dla tych, który może przydarzyć się taka sytuacja. Być może komuś się przyda ta informacja, a w razie problemów można pisać na PRIV'a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #16 Napisano 13 Kwietnia 2013 Zamieszczam tę informację dla tych, który może przydarzyć się taka sytuacja.Być może komuś się przyda ta informacja, a w razie problemów można pisać na PRIV'a Informacyjnie:w wersji z tiptroniciem adaptacje przeprowadza sie vagiem w dwoch miejscach. W tym drugim z uzyciem pedalu przyspieszenia. Bledu nigdy nie widzialem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #17 Napisano 13 Kwietnia 2013 w wersji z tiptroniciem adaptacje przeprowadza sie vagiem w dwoch miejscach. A więc informacyjnie adaptację skrzyni automatycznej przeprowadzamy w grupie 063 nastaw podstawowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #18 Napisano 15 Kwietnia 2013 Informacyjnie:w wersji z tiptroniciem adaptacje przeprowadza sie vagiem w dwoch miejscach. W tym drugim z uzyciem pedalu przyspieszenia. Bledu nigdy nie widzialem. Być może, ale ja akurat w swoim aucie z 99 roku nie mam tiptronic'a, tylko stary dobry "manual" i też nie wiadomo czemu musiałem użyć pedału gazu, żeby przeprowadzić adaptację (kanał 060), skoro zawsze dało się ją przeprowadzić tak jak być powinno - bez dotykania pedału przyśpieszenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #19 Napisano 15 Kwietnia 2013 i też nie wiadomo czemu musiałem użyć pedału gazu, Przy adaptacji nie powinno się naciskać pedału gazu Być może potencjometr w przepustnicy ustawił Ci się w nieodpowiedniej pozycji i dlatego adaptacja nie mogła się rozpocząć, naciskając pedał gazu dopomogłeś mu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #20 Napisano 16 Kwietnia 2013 Przy adaptacji nie powinno się naciskać pedału gazu Być może potencjometr w przepustnicy ustawił Ci się w nieodpowiedniej pozycji i dlatego adaptacja nie mogła się rozpocząć, naciskając pedał gazu dopomogłeś mu. Tez tak myślę, dlatego zarzuciłem na forum taką podpowiedź, bo sam nie spodziewałem się takiego problemu, zwłaszcza, ze już nie raz przeprowadzałem tę operację i nigdy nie było problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach