Skocz do zawartości
eNcoM

Czy przy wymianie sprzęgła trzeba wyminić dosick -AFN SYNCHRO

Rekomendowane odpowiedzi

w moim samochodzie pada sprzęgło tzn:

 

1. sprzęgło bierze przy samej górze

 

2. różnica między pół-sprzęgłem a wysprzegleniem staje się coraz mniejsza (jest już minimalna)

 

3. przy ruszaniu pod wzniesienie czuć na pedale delikatne pulsowanie, biegi wchodza minimalnie ciężej niż wcześniej

 

4. Sprzęgło się nie ślizga (przynajmniej jest to niewyczuwalne)

 

5. Brak wibracji, metalicznych stuków itp

 

wg mnie te oznaki kwalifikują tarcze+łożysko do wymiany, a jak sprawa ma się do docisku (chociaż niestety sasch i luk sprzedają sprzęgła tylko w zestawach)

 

inna sprawa dotyczy dwumasy

sprawna dwumasa powinna nie mieć luzów koła wewnętrznego względem zewnętrznego

-czy dobrze rozumuje??

 

I jeszcze jedna sprawa czy dwumasa, sprzęgło i docisk w wersji z napędem na jedną oś jest taka sama jak w wersji SYNCHRO/4MOTION

-pytałem i w 2 sklepach powiedzieli mi że nie ma różnicy a w 2 innych że wg numerów są inne

- może ktoś rozwiać moje wątpliwości, pytam ponieważ gdyby moja dwumasa wymagała wymiany to raczej zdecyduje się na używkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
inna sprawa dotyczy dwumasy

sprawna dwumasa powinna nie mieć luzów koła wewnętrznego względem zewnętrznego

-czy dobrze rozumuje??

 

wewnętrzne koło w dwumasie musi się chodzić ok 1 cm w każdą stronę, delikatnie na sprężynach będących w środku się uginając - obrazuje to FILM z TEGO POSTA

 

jak się nie ślizga to jeździj jeszcze a że wysoko bierze to ponoć normalne w pasacie. jak zacznie szarpać przy ruszaniu i będzie ci się ślizgało przy większym booocie to wtedy działaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wewnętrzne koło w dwumasie musi się chodzić ok 1 cm w każdą stronę, delikatnie na sprężynach będących w środku się uginając - obrazuje to FILM z TEGO POSTA

 

jak się nie ślizga to jeździj jeszcze a że wysoko bierze to ponoć normalne w pasacie. jak zacznie szarpać przy ruszaniu i będzie ci się ślizgało przy większym booocie to wtedy

działaj.

 

dzieki za zobrazowanie zasady działania "dwukółka"

 

u mnie jak startuję pod wzniesienie zaczyna minimalnie szarpać i pedał wtedy pulsuje przy normalnej jeździe jest ok nawet przy bucie nie odczuwam ślizgania sprzęgła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności