Skocz do zawartości
bart448

łożysko wałka skrzyni i koło dwumasowe. foto objawy prosze o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zdemontowałem skrzynie biegów ponieważ wszystko wskazuje na to że padło koło dwumasowe i teraz nie wiem co i jak .

 

Po pierwsze łożysko które jest na wałku od skrzyni takie igiełkowe bylo po prostu zmielone . Jaki to mogło mieć wpływ na prace skrzyni biegów czy przez to auto mogło drżeć i mogły ciężko wchodzić biegi . na zdjeciu nr 1 widać gdzie to łożysko powinno wejść

 

Po drugie na zdjęciu przed stawiam moje koło dwumasowe i niestety nie znalazłem nigdzie konkretnego opisu w jaki sposób sprawdzić koło jak jest ono już wyjęte wiec pytam i opisuje moje spostrzeżenia

 

zdjecie numer 2 koło w środku rusza sie lekko w lewo i prawo w lewo idzie kawałek po czy jest takie miękkie zatrzymanie i środek lekko odbija natomiast w drugą strone też odbija ale już twardo i metalicznie jak by sie po prostu na czymś zatrzymało.

 

wiecej luzów nie zauważyłem albo po prostu nie wiem na co spojrzeć wiec prosze o podpowiedź jak to sprawdzić żebym nie wyminił dobrego koła

 

kolejne moje pytanie to takie czy koło firmy LUK jest oryginalem w tym aucie ??

 

To chyba na tyle prosze o odpowiedź

?ozysko.jpg

ko?o.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz tu poglądowy filmik, który przedstawia luzy koła.

[ame]

[/ame]

[ame]

[/ame]

Wymieniałem w swoim poprzednim B5 koło dwumasowe i założone było oryginalne VW AUDI LUK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze u mnie wystepuje tylko taki minimalny luz o wiele mniejszy niż ten na filmikach a jest jakaś granica w jakiej one powinno sie ruszać ??

 

a pozatym na tych filmikach one jest luźne a u mnie trzeba użyć troche siły żeby je wogóle ruszyć

Edytowane przez bart448

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem minimalny luz ale jak miałem włączoną klimatyzację to bardziej było słychać koło dwumasowe. Więc postanowiłem wymienić całość czyli sprzęgło docisk, koło dwumasowe i łozysko. Kupiłem komplet firmy sachs i sam wymieniłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ma wlaczona klima do kola dwumasowego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co ma wlaczona klima do kola dwumasowego?

Jak jest klima włączona wtedy jest większe obciążenie silnika. A co za tym idzie i koła dwumasowego oczywiście jeśli jest już na wykończeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak jest klima włączona wtedy jest większe obciążenie silnika
zgadzam sie z tym na 100 %.

 

---------- Post added at 00:02 ---------- Previous post was at 00:01 ----------

 

A co za tym idzie i koła dwumasowego oczywiście jeśli jest już na wykończeniu.
ale z tym zdaniem nawet w ogóle sie nie zgadzam.

Co ma klima wspólnego z dwu masą ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większe wibracje podczas pracy silnika to większa praca koła dwumasowego.

Podczas pracy klimy silnik generuje większe wibracje, które koło

dwumasowe ma wyłapywać - nie widzę w tym nic nielogicznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w autach ktore nie maja dwumasy przy wlaczeniu klimy zaczyna odzywac sie sprzeglo, ktore powidzmy jest juz zuzyte? Co za bzdura...

 

Odzywac sie moglo sprzeglo sprezarki, lozysko lub inny element klimy.Ale nie dwumasa.To nie ma zadnego zwiazku.Nie wiem kto to stwierdzil,ale chyba mial duza fantazje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Większe wibracje podczas pracy silnika to większa praca koła dwumasowego.

Podczas pracy klimy silnik generuje większe wibracje, które koło

dwumasowe ma wyłapywać - nie widzę w tym nic nielogicznego.

Bartek coś tu troszeczkę pokręciłeś. Dwu masa "zbiera " wibracje od sprzęgła tj. od dynamicznej jazdy.
A w autach ktore nie maja dwumasy przy wlaczeniu klimy zaczyna odzywac sie sprzeglo, ktore powidzmy jest juz zuzyte? Co za bzdura...

 

Odzywac sie moglo sprzeglo sprezarki, lozysko lub inny element klimy.Ale nie dwumasa.To nie ma zadnego zwiazku.Nie wiem kto to stwierdzil,ale chyba mial duza fantazje.

Bad boy tak z tym się zgadzam. Ale jednocześnie nie ma sie co denerwować każdy pisze co wie lub gdzieś słyszał.

Nie ważne czy zawsze jest to dobrze. W końcu ten serwis ma nam pomagać i wyłapywać wszelkie usterki w naszych autach jak najmniejszym kosztem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

konkluzja:

 

ad.1 - zmielone łożysko to standard w passatach B5 - wydaje mi się, iż jest to wada fabryczna, ale VW na ten temat nic nie mówi. Ma to wpływ na pracę skrzyni - wyrobione łożysko może powodować drgania wałka skrzyni biegów, w drastycznych okolicznościach problemy z wbiciem biegu. Ponadto nic stać się nie powinno.

 

ad.2 - dwumas do wymiany ewidentnie. Taki luz świadczy o wypracowanych sprężynach pomiędzy masami, lub wybitych plastikowych gniazdach sprężyn, ponadto luz osiowy świadczy, że taka uszkodzona dwumasa trochę już przejechała. To w zasadzie bez znaczenia bo mało kto to naprawia / regeneruje.

Ja u siebie miałem dwumas SACHS i taką samą założyłem.

 

A tak od siebie - teoria o wibracjach po włączeniu klimy, które miałaby wyłapać dwumasa to niezłe science-fiction. Nic takiego nie ma, natomiast jeżeli po włączeniu klimy silnik zaczyna wibrować, to albo uszkodzony jest pasek klinowy, albo któreś kółko zdawcze, albo sam kompresor już ma dość. Dwumas nie ma tu nic do rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kolega carl0s konkretna odpowiedz i dziękuje bardzo bo tego mi było trzeba . kupiłem kpl sprzegło a dwumasa jednak do regeneracji poszła i to do twojego miasta ... zdecydowałem sie tylko dla tego bo mam wujka co do ciezarowek robi u tego goscia i zawsze jest zadowolony . Dziękuje i pozdrawiam :manga a sprzęgło było LUK bedzie SACHS

Edytowane przez bart448

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O kolega carl0s konkretna odpowiedz i dziękuje bardzo bo tego mi było trzeba . kupiłem kpl sprzegło a dwumasa jednak do regeneracji poszła i to do twojego miasta ... zdecydowałem sie tylko dla tego bo mam wujka co do ciezarowek robi u tego goscia i zawsze jest zadowolony . Dziękuje i pozdrawiam a sprzęgło było LUK bedzie SACHS

 

a u kogo robisz w Koszalinie regenerację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MOTO - REGE Poznań filia Gąski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wiec po naprawie koła i wymianie sprzegła ... usterki z tym związane ustały ale jednak nastąpił dramat w postaci żempolącej skrzyni biegów. Czy to możliwe żeby teraz jak już sprzegło i koło jest sprawne wyszło takie coś w skrzyni. Olej jest na full stan jest tak że słychać to tak jak by z końca skrzyni jak sie wciśnie sprzegło ucicha . Dajcie jakąś rade. może jakiś doktor oil by tu pomógł

 

Jeszcze jedna sprawa

 

czy przy montażu skrzyni możliwe jest zeby przełamala sie tarcza sprzegłowa

Na poczatku jak wsadzaliśmy skrzynie to nie chciał nam wejsć mieliśmy nie równo tarcze ustawioną i majtaliśmy góra dół.

 

Jakie beda objawy przelamanej tarczy sprzegłowej czy może ona hałasować ???

Edytowane przez bart448

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:mangaProsze o pomoc:glaszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tarczy sprzęgłowej nie da się złamać. Można ją wygiąć, ale złamać się nie da. Opisz dokładniej kiedy pojawia się dźwięk, czy jest to bardziej pukanie czy szuranie, kiedy się uspokaja. Czy są problemy z wchodzeniem lub wybijaniem biegów, jeśli tak, to których? Łożysko rozumiem to zmielone też wymieniliście?

I jeszcze co to znaczy ze majtaliście tarczą? Jak? Rozumiem, że wałek sprzęgłowy skrzyni nie trafiał w otwór w tarczy bo nie była wyrównana przyrządem?

 

Musisz bardziej naświetlić i opisać problem to może coś wymóżdżymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak wiec po naprawie koła i wymianie sprzegła ...

a co to znaczy "po naprawie koła" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marecek jakbyś poczytał wyżej, to dowiedziałbyś się, że koledze regenerowali dwumas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marecek jakbyś poczytał wyżej, to dowiedziałbyś się, że koledze regenerowali dwumas.

to było takie prowokujące zapytanie, bo chicałem, żeby kolega to sam jakoś powiązał fakt regeneracji z problemami, które wystąpiły... :lol

 

ale serio, sprawdźcie czy to nie łożysko jak już zdejmiecie skrzynię i wyeliminujecie dwumas. Ja na nowym łożysku zdążyłem raz wyjechać z warsztatu i dwa dni później już spowrotem zdejmowałem skrzynię, bo... spłynęło... :mur :mur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności