Rotor Zgłoś #1 Napisano 27 Lipca 2010 Taka pierdułka ale uciążliwa. Coś mi strasznie rezonuje powodując wyraźne buczenie słyszalne tylko w kabinie. Namierzyłem prawdopodobną przyczynę -plastikowe elementy dolotu powietrza (do filtra powietrza). Są tam trzy wkręty mocujące jak widać na przykładowym zdjęciu, w tych zaznaczonych u mnie wyrobiły się otwory i nie trzymają. Ktoś nawet jeden wkręt zastąpił większym ale też już puszcza. Jak to sensownie poprawić? bo prawdę mówiąc nawet nie wiem jak się toto demontuje. Czy ktoś miał podobne objawy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 27 Lipca 2010 Te wkręty przechodzą przez podkładki, który ty możesz już nie mieć. Zdejmij boczną rurę tą z harmonijką i zobacz jak to wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #3 Napisano 27 Lipca 2010 Kolego ściągnij rurę idącą do filtra i odkręć te trzy śrubki i wyciągnij resztę,tak jak kolega Marek pisze jest tam blaszka zagięta z jednej strony z większym otworem od góry a od dołu jest mniejszy otwór w który wkręca się ta śrubka i prawdopodobnie to się wyrobiło. Mama nadzieję ,że mnie zrozumiałeś .Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rotor Zgłoś #4 Napisano 27 Lipca 2010 Mam nadzieję że jutro nie będzie padać cały czas i będę mógł zajrzeć. Dzięki za podpowiedzi, może coś wykombinuję i oby buczenie ustąpiło, bo mnie wnerwia. No takie między 1500 a 1800 obr/min -pierdzenie jakby mi się tłumik rozlatywał, cholery można dostać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 28 Lipca 2010 Jeśli będziesz miał ochotę to napisz co było przyczyną tego buczenia. Bo to wcale nie musi być to co podejrzewasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #6 Napisano 28 Lipca 2010 wow, ale tu laryngologia, buczenie od wlotu powietrza szacun Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asik82 Zgłoś #7 Napisano 28 Lipca 2010 Pany,u mnie tez buczalo i to wlasne od filtra .....ale nie na jego wlocie lecz na koncu wlotu stwierdzilem wyciagajac go lekko z obudowy filtra z druga osoba dodajaca lekko gaz , siedzial tam strasznie luzno i buczal -Wyjalem okrecilem rant 5 cm szer.(tak zeby wywinąć na obie str)grubsza izolacja i wcisnalem na scisk w obudowe filtra i uwierzcie ze nie buczy az tak bardzo a bylo juz glosno i przeszkadzalo. Druga strona przykrecona na 3 sruby (standardowo poprawilem fabryke troche ) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rotor Zgłoś #8 Napisano 29 Lipca 2010 MiRobert Tu się nie ma z czego śmiać. To nie jest jakieś tam buczenie powietrza tylko jakieś plastiki wpadają w rezonans i terkoczą uderzając o coś. Czasami odgłos słyszany wewnątrz jest taki naprawdę konkretny jakby się tłumik rozlatywał czy coś w tym stylu -warkot niemiłosierny. Asik82 Właśnie w ten sposób to wykryłem czyli na dwie osoby. Kazałem żonie trzymac wciśnięty gaz i manipulowałem przy plastikowych osłonach. Teraz nie mam niestety nikogo do pomocy żeby to dokładnie obadać a deszcz ciągle psuje szyki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bifu Zgłoś #9 Napisano 29 Lipca 2010 A ja Wam doradzę tak. Wywalcie całą tą rurę w cholerę ( na odcinku od wyjścia z puszki filtra do końca) i po kłopocie. Ja tak zrobiłem z rok temu i cisza i spokój w samochodzie. Żadnych "złych" objawów nie zaobserwowałem. Nie pali więcej, nie kopci a buczenia brak :dobrze. Najprostszy sposób na pozbycie się tego buczenia a i tak ta rura całe gówno powietrza dostarcza od atrapy bo przecież te kratki plastikowe są zaślepione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #10 Napisano 29 Lipca 2010 (edytowane) A ja Wam doradzę tak. Wywalcie całą tą rurę w cholerę ( na odcinku od wyjścia z puszki filtra do końca) i po kłopocie. Ja tak zrobiłem z rok temu i cisza i spokój w samochodzie. Żadnych "złych" objawów nie zaobserwowałem. Nie pali więcej, nie kopci a buczenia brak . Najprostszy sposób na pozbycie się tego buczenia a i tak ta rura całe gówno powietrza dostarcza od atrapy bo przecież te kratki plastikowe są zaślepione. ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Skoro to tam jest to znaczy, że ma tam być, prawda? A nie jak w polonezie!!! Blok silnika, rozdzielacz i cztery kable. Edytowane 30 Lipca 2010 przez marecek trochę przesadził z tymi znakami zapytania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bifu Zgłoś #11 Napisano 29 Lipca 2010 Skoro jak twierdzisz ma tam być i już, to niech siedzi ( przynajmniej w Twoim aucie ) a jak ktoś nie chce słuchać buczenia to sobie wywali. Drogi kolego, demokracja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rotor Zgłoś #12 Napisano 30 Lipca 2010 bifu, demokracja racja, ale obiektywnie rzecz ujmując powietrze po zdjęciu tego fragmentu dolotu będziesz zasysał na wprost wentylatora chłodnicy czyli ciepłe a wiadomo że lepiej mieć chłodne bo to podnosi sprawność czyli również liczbę KM. Zdjąłem, zamieniłem śrubki miejscami, dziś jechałem do pracy i na razie jest cisza spokój. Jak się znowu odezwie to jedną śrubkę zmienię na coś innego bo jest jakaś za krótka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #13 Napisano 30 Lipca 2010 A ja Wam doradzę tak. Wywalcie całą tą rurę w cholerę ( na odcinku od wyjścia z puszki filtra do końca) i po kłopocie. Ciekawe o ile wzrasta wtedy temp powietrza zasysanego.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-k Zgłoś #14 Napisano 25 Czerwca 2015 (edytowane) Pany,u mnie tez buczalo i to wlasne od filtra .....ale nie na jego wlocie lecz na koncu wlotu stwierdzilem wyciagajac go lekko z obudowy filtra z druga osoba dodajaca lekko gaz , siedzial tam strasznie luzno i buczal -Wyjalem okrecilem rant 5 cm szer.(tak zeby wywinąć na obie str)grubsza izolacja i wcisnalem na scisk w obudowe filtra i uwierzcie ze nie buczy az tak bardzo a bylo juz glosno i przeszkadzalo. Druga strona przykrecona na 3 sruby (standardowo poprawilem fabryke troche ) . U mnie jest tak samo.Buczy,pierdzi ,a to na końcu tej rury jest luz i przy ok.2000obr. wpada w rezonans,aż w kabinie słychać.Najpierw myslałem,że coś w schowku drży.Póżniej,że pod deską rozdzielczą,a okazało się,że to właśnie te plastki tak dają po garach. Opaska zaciskowa rozwiązała problem,przynajmniej na jakiś czas. Edytowane 27 Czerwca 2015 przez c-k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KubaS1888 Zgłoś #15 Napisano 28 Stycznia 2016 (edytowane) Witam. Pozwole Sobie odgrzać kotleta:) Od jakiegoś czasu słyszę podczas przyspieszania syk powietrza w moim 1.8t AWT. Jak sie okazało problem leży w przetartej rurze dolotowej, a dokładnie w miejscu tej "harmonijki". Czy część z tej aukcji podejdzie do mojego AWT? http://allegro.pl/dolot-rura-powietrza-audi-a4-passat-b5-i5839429678.htm Ewentualnie proszę o info z jakiej wersji silnikowej taki wlot podpasuje do mojego AWT. Edytowane 28 Stycznia 2016 przez KubaS1888 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #16 Napisano 28 Stycznia 2016 podczas przyspieszania syk powietrza w moim 1.8t AWT. Jak sie okazało problem leży w przetartej rurze dolotowej, a dokładnie w miejscu tej "harmonijki". Połączenie tej rury przy filtrze jest fabrycznie mało szczelne bo niepotrzebna jest tu extra szczelność więc przetarta harmonijka nie ma wpływu na syczenie , wymienisz ją czy zaklejisz taśmą i tak będzie syczeć , musisz szukać gdzie indziej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bipop Zgłoś #17 Napisano 26 Marca 2016 Na zdjęciu w pierwszym poście widać taką "kratownice" która jak mniemam powinna służyć do zasysania powietrza. U mnie tez tak wygląda( czyli pełna) Natomiast w innych widziałem ze ma normalnie otwory ? Skąd się wzięła taka różnica? Jakaś zmiana technologiczna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #18 Napisano 27 Marca 2016 Tak, przyduszenie auta, pewnie ekologi coś wynaleźli w etapie testów.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach