Skocz do zawartości
Rotor

Dolot powietrza -mocowanie z przodu, buczenie

Rekomendowane odpowiedzi

Taka pierdułka ale uciążliwa. Coś mi strasznie rezonuje powodując wyraźne buczenie słyszalne tylko w kabinie. Namierzyłem prawdopodobną przyczynę -plastikowe elementy dolotu powietrza (do filtra powietrza). Są tam trzy wkręty mocujące jak widać na przykładowym zdjęciu, w tych zaznaczonych u mnie wyrobiły się otwory i nie trzymają. Ktoś nawet jeden wkręt zastąpił większym ale też już puszcza. Jak to sensownie poprawić? bo prawdę mówiąc nawet nie wiem jak się toto demontuje. Czy ktoś miał podobne objawy?

fotko 3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te wkręty przechodzą przez podkładki, który ty możesz już nie mieć. Zdejmij boczną rurę tą z harmonijką i zobacz jak to wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ściągnij rurę idącą do filtra i odkręć te trzy śrubki i wyciągnij resztę,tak jak kolega Marek pisze jest tam blaszka zagięta z jednej strony z większym otworem od góry a od dołu jest mniejszy otwór w który wkręca się ta śrubka i prawdopodobnie to się wyrobiło.

 

Mama nadzieję ,że mnie zrozumiałeś .Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że jutro nie będzie padać cały czas i będę mógł zajrzeć. Dzięki za podpowiedzi, może coś wykombinuję i oby buczenie ustąpiło, bo mnie wnerwia. No takie między 1500 a 1800 obr/min -pierdzenie jakby mi się tłumik rozlatywał, cholery można dostać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz miał ochotę to napisz co było przyczyną tego buczenia. Bo to wcale nie musi być to co podejrzewasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wow, ale tu laryngologia, buczenie od wlotu powietrza

szacun

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pany,u mnie tez buczalo i to wlasne od filtra .....ale nie na jego wlocie lecz na koncu wlotu stwierdzilem wyciagajac go lekko z obudowy filtra z druga osoba dodajaca lekko gaz , siedzial tam strasznie luzno i buczal

-Wyjalem okrecilem rant 5 cm szer.(tak zeby wywinąć na obie str)grubsza izolacja i wcisnalem na scisk w obudowe filtra i uwierzcie ze nie buczy az tak bardzo a bylo juz glosno i przeszkadzalo.

Druga strona przykrecona na 3 sruby (standardowo poprawilem fabryke troche ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MiRobert

Tu się nie ma z czego śmiać. To nie jest jakieś tam buczenie powietrza tylko jakieś plastiki wpadają w rezonans i terkoczą uderzając o coś. Czasami odgłos słyszany wewnątrz jest taki naprawdę konkretny jakby się tłumik rozlatywał czy coś w tym stylu -warkot niemiłosierny.

 

Asik82

Właśnie w ten sposób to wykryłem czyli na dwie osoby. Kazałem żonie trzymac wciśnięty gaz i manipulowałem przy plastikowych osłonach. Teraz nie mam niestety nikogo do pomocy żeby to dokładnie obadać a deszcz ciągle psuje szyki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja Wam doradzę tak. Wywalcie całą tą rurę w cholerę ( na odcinku od wyjścia z puszki filtra do końca) i po kłopocie. Ja tak zrobiłem z rok temu i cisza i spokój w samochodzie. Żadnych "złych" objawów nie zaobserwowałem. Nie pali więcej, nie kopci a buczenia brak :dobrze. Najprostszy sposób na pozbycie się tego buczenia a i tak ta rura całe gówno powietrza dostarcza od atrapy bo przecież te kratki plastikowe są zaślepione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja Wam doradzę tak. Wywalcie całą tą rurę w cholerę ( na odcinku od wyjścia z puszki filtra do końca) i po kłopocie. Ja tak zrobiłem z rok temu i cisza i spokój w samochodzie. Żadnych "złych" objawów nie zaobserwowałem. Nie pali więcej, nie kopci a buczenia brak . Najprostszy sposób na pozbycie się tego buczenia a i tak ta rura całe gówno powietrza dostarcza od atrapy bo przecież te kratki plastikowe są zaślepione.

 

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Skoro to tam jest to znaczy, że ma tam być, prawda? A nie jak w polonezie!!! Blok silnika, rozdzielacz i cztery kable.

Edytowane przez marecek
trochę przesadził z tymi znakami zapytania...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro jak twierdzisz ma tam być i już, to niech siedzi ( przynajmniej w Twoim aucie ) a jak ktoś nie chce słuchać buczenia to sobie wywali.

 

Drogi kolego, demokracja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bifu, demokracja racja, ale obiektywnie rzecz ujmując powietrze po zdjęciu tego fragmentu dolotu będziesz zasysał na wprost wentylatora chłodnicy czyli ciepłe a wiadomo że lepiej mieć chłodne bo to podnosi sprawność czyli również liczbę KM.

Zdjąłem, zamieniłem śrubki miejscami, dziś jechałem do pracy i na razie jest cisza spokój. Jak się znowu odezwie to jedną śrubkę zmienię na coś innego bo jest jakaś za krótka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja Wam doradzę tak. Wywalcie całą tą rurę w cholerę ( na odcinku od wyjścia z puszki filtra do końca) i po kłopocie.

 

Ciekawe o ile wzrasta wtedy temp powietrza zasysanego....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pany,u mnie tez buczalo i to wlasne od filtra .....ale nie na jego wlocie lecz na koncu wlotu stwierdzilem wyciagajac go lekko z obudowy filtra z druga osoba dodajaca lekko gaz , siedzial tam strasznie luzno i buczal

-Wyjalem okrecilem rant 5 cm szer.(tak zeby wywinąć na obie str)grubsza izolacja i wcisnalem na scisk w obudowe filtra i uwierzcie ze nie buczy az tak bardzo a bylo juz glosno i przeszkadzalo.

Druga strona przykrecona na 3 sruby (standardowo poprawilem fabryke troche ) .

 

U mnie jest tak samo.Buczy,pierdzi ,a to na końcu tej rury jest luz i przy ok.2000obr. wpada w rezonans,aż w kabinie słychać.Najpierw myslałem,że coś w schowku drży.Póżniej,że pod deską rozdzielczą,a okazało się,że to właśnie te plastki tak dają po garach.

Opaska zaciskowa rozwiązała problem,przynajmniej na jakiś czas.

Edytowane przez c-k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pozwole Sobie odgrzać kotleta:) Od jakiegoś czasu słyszę podczas przyspieszania syk powietrza w moim 1.8t AWT. Jak sie okazało problem leży w przetartej rurze dolotowej, a dokładnie w miejscu tej "harmonijki". Czy część z tej aukcji podejdzie do mojego AWT? http://allegro.pl/dolot-rura-powietrza-audi-a4-passat-b5-i5839429678.htm

Ewentualnie proszę o info z jakiej wersji silnikowej taki wlot podpasuje do mojego AWT.

Edytowane przez KubaS1888

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podczas przyspieszania syk powietrza w moim 1.8t AWT. Jak sie okazało problem leży w przetartej rurze dolotowej, a dokładnie w miejscu tej "harmonijki".

 

Połączenie tej rury przy filtrze jest fabrycznie mało szczelne bo niepotrzebna jest tu extra szczelność więc przetarta harmonijka nie ma wpływu na syczenie , wymienisz ją czy zaklejisz taśmą i tak będzie syczeć , musisz szukać gdzie indziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu w pierwszym poście widać taką "kratownice" która jak mniemam powinna służyć do zasysania powietrza. U mnie tez tak wygląda( czyli pełna) Natomiast w innych widziałem ze ma normalnie otwory ? Skąd się wzięła taka różnica? Jakaś zmiana technologiczna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, przyduszenie auta, pewnie ekologi coś wynaleźli w etapie testów..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności