Skocz do zawartości
mxj

[Avf] problem z ladowaniem turbo brak błędu na kompie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i na wstępie proszę o pomoc, auto jedzie dopiero od 2,5 tys obrotów , wczesniej nic nie laduje, stało się to po tym jak musiałem szybciej przyspieszyć z 1 biegu, brak błędu na kompie i nie mogę zrobić narazie logow.

Czyli turbo wstaje od 2,5 tys czasami jak jadę dłużej spokojnie to od 2 tys, ale poniżej auto strasznie muli.

Co może być przyczyna ?

Jak się problem powtarza to sorry ale nie umialem znaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie musi być turbina. Może to być też przepływomierz. Kiedyś miałem podobny objaw ale przyczyną była słabo dokręcona opaska przy EGR rury idącej do intercoolera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stawiam na N75, lub nieszczelne (przetarte??) węzyki. Wymien a najlepiej przeczyśc N75 i auto powinno stracic tę turbodziurę.

Jak sprawdzic N75? to proste w przewód rurkę (ta ktory wychodzi na samym dole) trzeba dmuchnac, jesli membrana ( w srodku) przepuszcza i nie trzyma cisnienia zaworek jest do czyszczenia bądz wymiany jesli ktoś ma na zbyciu 120-140zeta. A najlepiej po czyszczeniu zaworek zamontowac w pozycji pionowej a nie na leżąco jak to ma teraz miejsce. Takie ułożenie zaworka przez fabryke to poracha, i powoduje po zaledwie kilku latach problemy z tym ustrojstwem.

 

Niejednokrotnie membrana N75 ulega zabrudzeniu (do tego syf na tłoczku i osłabienie sprezynki) i zaczyna przepuszczac cisnienie przez co auto dostaje strasznego muła i zaczyna ciągnac dopiero od 2,5- 3 tyś obr. co objawia sie dosyc mocnym "kopem w plecy".

Przetarty węzyk tez daje takie objawy więc tez trzeba je posprawdzac.

Jeszcze pozostaje kwesia przycierajacych kierownic w turbinie, ich wyczyszczenie tez pomaga aby troszkę zniwelowac ten problem, ale to juz jest robota nie na 5 minut...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi sprawdze wszystko tylko dopiero za tydzień będę mógł sprawdzić ;) dodam tylko ze auto miało wymieniony egr i nic nie kopci

Jeszcze jedno, wogole nie słychać specyficznego dla tych silników na niskich obrotach dźwięku turbo a od 2,5 tys jest "kop w plecy " a przy przegazowaniach na postoju słychać lekki swist powietrza

I mam jeszcze 800 km do pokonania na tej usterce czy nie wplynie to jakoś negatywnie na silnik/osprzet silnika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma chmury dymu w lusterku, to możesz jechać te 800km (wtedy wiemy, że dolot jest szczelny i turbo nie pompuje jak głupie). Przepływomierz ? Nawet na padniętym przepływomierzu turbo będzie osiągało wymagane ciśnienie :P

 

Sprawdź wężyki podciśnienia, bo mógł się któryś np.przetrzeć, stąd kierowniczki nie są podciągane i nie ma ciśnienia... N75 - raczej mało prawdopodobne, ale jak chcesz to podmień z N18 dla sprawdzenia.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety awarię turbinki też musisz wziąć pod uwagę. Wszystko jest możliwe co powyżej, ale sam przerabialem to właśnie tak krok po kroku, a w końcu okazało się ża sztanga była przytarta... identyczny objaw. Po remoncie turbo, żadnych problemów. Jednak rozsądnie jest to przejżeć zanim wydasz koło 1000zł. Pocieszę Cię, że turbo padło mi dość nagle, w zasadzie w trakcie wyprzedzania, a do domu miałem ponad 8 stówek... :) jedynie głupie uczucie, że powinno być inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,podłacze sie pod temat...problem z golfem 2000 rok 1.9 TDI ALH turbo działa czasem cały czas a czasem przy 90 kmh czuc jak by wyłaczało...w czym problem??turbo nowe,egr nowy,przepływka i wszystkie przewody od podcisnien wymienione na nowe,czytałem gdzies zeby zamienic jakies przewody N75 czy cos z czyms innym ale czy ktos moze wyjasnic na chłopski rozum co odpiac do czego podpiac itp zeby sprawdzic w czym probvlem i co kupic zeby auto normalnie jezdziło??z góry dziekuje za wyrozumiałosc ze pisze własnie tu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Driver1811 przeczytaj dokładnie co mi chłopaki odpisali wg mnie wszystko co można sprawdzić jest powyżej, tylko znajdz sobie schemat podcisnienia do swojego silnika i będziesz miał wszystko jak na tacy

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niestety okazało sie ze turbo do regeneracji i też to robie :( tak jak by kogoś interesował temat i by pomógł, po sprawdzeniu wszystkich zaworów, egr'a, szczelności przewodów, przepływki okazało się że wina leży w samym turbo, mi wytrzymało 244 tys to chyba i tak długo

pzdr i dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzi czy czasem geometria nie przycina się lub cos z zaworem regulatora turbiny (gruszka) a co do samej regeneracji pisz na priv lub e-mail moze cos ci bede mogł pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam taki dziwny objaw związany z turbo:

czasami gdy odpalę auto i ruszam to jedzie ono odrazu bez turbo (nie ma tu mowy o nagłej utracie mocy poprostu nie ma jej już od samego początku) jak zwykły SDI (żadnych błędów, żadnego dymu szarpania itd) , wystarczy wtedy go odpalić ponownie i wtedy już wszystko ok, auto ładnie idzie. Nigdy nie miałem błędu z przeładowaniem, nigdy nie wszedł mi w tryb awaryjny. Bez problemu mogę go cisnąć do wysokich prędkości. Taka sytuacja spotyka mnie średnio tak raz na miesiąc może dwa. Jedno co wiem to,że mam niesprawny EGR czy to on może mieć taki wpływ?? Czy może N75? Wdzięczny będę za rady i jakieś podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności