Skocz do zawartości
sojkis

Nowo zamontowany climatronik, nowo zrobiona instalacja - błąd szyny CAN ?

Rekomendowane odpowiedzi

PANEL JUŻ KUPIŁEM dedykowany do samochodu passat b5 fl (końcówka J)

 

 

witam

mam passata b5 fl i postanowiłem przerobić klimę manualną na climatronik i prawie mi się to udało ale (gazu od klimy nie ma i nie było)

 

Mam problemy z:

1)3 błędy: 779, 1296 i 792

2)brak podświetlania climatronika

3)czujnik temperatury pokazuje wartość z czujnika od tego z pod filtra (ale to chyba jest wina braku sygnału z czujnika zewnętrznego)

 

 

Działa poprawnie:

1)diagnoza po przekręceniu kluczyka i 2 przycisków na panelu climatronika

2)wszystkie nawiewy

3)prędkość wentylatora

4)załącza się wentylator pod maską przy chłodnicy

5)obieg zamknięty

 

Wyczytałem na forum ze passat b5fl ma inny panel niż passat b5 z 1999r. (nr climatronika 3B1 907 044 B 5HB 007 617-10 27/99)

 

Jaki mam kupić climatronik i na co patrzeć przy zakupie. Instalacja pochodzi z passata b5 fl z 2002r. (część odpowiedzialna za klimę).

 

 

Dodano 29.07.2010r.

 

Klimatronik już kupiłem i jest inny niż do starego passata b5, naprawiło sie podświetlanie i odczyt z czujnika temperatury ale za to pojawiły sie nowe błędy proszę o opis który pin na climatroniku i gdzie ma być podłączony:

 

1)00281 Sensor prędkości pojazdu – brak sygnału (G68)

2)01341 coś z szyną CAN

3)00818 Nadajnik temperatury aparatu wyparnego G263 (czujnik temperatury parownika - gdzie się znajduje)

 

 

P.S

Jakie powinno być kodowanie dla climatronika, szyny can, silnika i komfortu bo wydaje mi się że systemy te muszą wiedzieć, że jest dołożony climatronik. Dlaczego jak wyłączę panel (przez przekręcenie kluczykiem) i ponownie go załączę to nie pracuje dmuchawa, trzeba nacisnąć klawisz strzałek.

 

Dodano 16.08.2010r.

 

Klimatronik już działa dorobiłem czujnik temperatury parownika oraz pełny serwis klimy i mam już działający klimatronik (autodiagnoza klimatronika 444 00) :dobrze

 

Opis co robiłem:

1)zakupiłem instalację pod klimatronik z innego passata

2)zakupiłem nagrzewnicę z czujnikami i siłownikami

3)zakupiłem panele do klimy jeden był zły (panel długi), a drugi dobry czyli na can (panel krótki)

4)rozebrałem swoją instalację i nową

5)zabrałem tylko część odpowiedzialną za klimatronik

6)potem już tylko lutowanie w kilku miejscach, jedna wtyczka do rozebrania (szara z lewej strony) i dołączenie z klimatronika reszty z starej instalacji

7)zakup taśmy parcianej takiej samej jak oryginał 5 rolek

8)składanie wszystkiego jak było

8)napełnienie klimy

10)test - autodiagnoza : wynik 444 00

 

Jeżeli ktoś będzie chciał też to robić to niech zacznie od instalacji bo bardzo ciężko kupić instalację do swojego samochodu, a potem to już z górki

Edytowane przez sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A chcialem sie zapytac czy ten wentylator od klimy to sie wlacza jak sie silnik nagrzeje ? Bo jak nie ma czynnika w klimie to sprezarka sie nie uruchomi a co za tym idzie tez wentylator. A te panele po lifcie maja inne piny niz te przed.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od 3BG do 3B przekładałem panel i wszystko działało - to i w drugą stronę powinno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

panel od passat b5 i panel od passat b5 fl to dwa różne panel. Różnica polega na długości i komunikacji (CAN)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

mam passata b5 fl i postanowiłem przerobić klimę manualną na climatronik i prawie mi się to udało ale (gazu od klimy nie ma i nie było)

 

szkoda że manuala nie zrobiłeś. na forum jest bardzo dużo osób co myślą o takiej operacji.

dużo czasu to zajęło? robiłeś sam czy w warsztacie?

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

odradzam takie pomysły jak przeróbka manual na climatronik

 

Powody:

1)passat stoi 3 miesiące rozebrany

2)trzeba zdemontować: deskę, belkę, tunel środkowy, nagrzewnicę i instalację

3)instalacja cała do rozebrania z taśmy ochraniającej

4)trzeba mieć instalację elektryczną z climatronikiem, która również trzeba rozebrać (wyjątek jeżeli jest z tego samego rocznika, typu nadwozia, silnika i skrzyni biegów)

5)trzeba lutować przewody, które nie da się wypiąć z kostek

6)trzeba usunąć starą instalację od klimy manual

7)trzeba zabezpieczyć nową taśmą parcianą (mi poszły 4 sztuki, ponieważ przewody są bardzo wyliczone i ciągle mi gdzieś brakowało parę cm)

 

Przeróbkę polecam jeżeli:

1)mamy instalację z tego samego rocznika, typu nadwozia, silnika i skrzyni biegów

2)mamy kompletną nagrzewnicę z tego samego roku (silniczki, czujniki, panel)

3)samochód nie jest nam bardzo potrzebny

 

 

Plusy tej przeróbki:

1)mam już prawie działający klimatronik - instalacja podłączona jak oryginał 90%

2)mam instalację pod tempomat - instalacja podłączona jak oryginał 100%

3)mam prawie działające siedzenia podgrzewane - instalacja podłączona jak oryginał 100%

 

P.S

Trudne to nie jest, ale dużo szukania na forach internetowych i allegro. Największym problemem jest instalacja elektryczna i kompletność zestawu

:provw:

sojkis

Edytowane przez sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że głupi wydawałby się pomysł na kupno innego auta z tymi bajerami, ale tak z ciekawości, ile cię to wyszło, ale, przede wszystkim, czy opłacało się?

 

Ile takie siedzienia cię wyszły? (skóra czy zwykłe)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

ceny to:

1)nagrzewnica climatronik - 400zł była kompletna wraz z czujnikami, panelem i ramką i instalacją tylko że do passata b5 z 1999r. (musiałem przełożyć silniczki do swojej bo ta co kupiłem była popękana

2)instalacja elektryczna 300zł, z passata b5 FL z 2002r. ale nie pasowała bo nie pracował silnik (VAG-COM go nie widział, inne przewody, w innych pinach, rozebrałem ta instalację i miałem: tempomat, podgrzewanie i climatronik

3)siedzenia 300,00 zł (ale to była już bardzo dawno)pochodzą z passat b5 z 1998r. ale musze je wymienić bo tylna klapa nie pasuje, siedzenia są podgrzewane i regulowane góra, dół i odcinek lędźwiowy kierowca i pasażer

 

P.S

Jeżeli chodzi o zakup samochodu z dobry wypasem to na pewno będzie miał swoje przejechane, bo kto kupuje wygodne fury i jeździ nim do kościoła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z klimatyzacją który po części rozwiązałem, po oględzinach mechanika wynikło że w moim pasacie jest nie ten panel climatronika prawdopodobnie przy sprzedaży zamienili, auto kupiłem 3 miesiące temu, zainstalowany jest panel od golfa lub passata ale starszego, ten że mechanik powiedział żebym poszukałw interniecie symbolu który jest z tyłu panelu jaki panel będzie pasował do mojego auta i żebym sobie taki zamówił, przeszukałem na necie ale nic nie ma, może mi ktoś pomóc jaki symbol climatronika musi byś do mojego passata 2002r?? czy ważny jest cały symbol czy tylko ta ostatnia literka z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

musi to być panel krótki (on jest na CAN), bo panel długi jest stary. Symbole J, K i H z tego co wyczytałem na necie. Jest gdzieś na necie cała rozpiska tych paneli i do jakiego rocznika. Ważny jest tylko symbol, ale można też to rozpoznać po długości paneli.

 

tu jest stary typ

http://allegro.pl/item1163618255_vw_passat_b5_panel_sterowania_climatronik.html

 

tu jest nowy typ (zobacz że jest położony na podłodze i według cienia to widać że jest krótki

 

http://allegro.pl/item1179941592_vw_passat_b5_klimatronik_climatronic_panel.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wieksze wskazywanie temperatury zewnetrznej na panelu klimatyzacji moze wynikac z wymiany licznika z przed liftu na licznik z b5FL 829A? Przed wymiana temperatura zewnetrzna na liczniku 822A byla taka sama z temp na panelu klimy. Obecnie wg schematu temperatura zew. podawana jest z licznika do panalu klimy (inst. elektryczna zostala przerobiona wg opisu na forum przy wymianie licznika). Passata mam z 1999r., model 2000 (Y), nowy licznik 829A produkcja z 2003.09, model 2004. Czy jest to mozliwe, ze obecny panel o numerze 044D moze miec problem z komunikacja z nowym licznikiem i wskazane byloby wymienic panel na model po liftowy np 044J ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

panel od klimatronika są inne do b5, a inne do b5 FL, czyli liczniki też będą inne, trzeba wyczytać gdzie jest podłączona temperatura w liczniku B5, a gdzie w liczniku B5 FL. Proponuje spróbować nie podłączyć tego przewodu do licznika tylko w miejsce gdzie jest informacja o temperaturze czyli czujnik w zderzaku. Komunikacja w passata b5 fl jest na szynach can i nie trzeba ciągnąć dodatkowych przewodów, dlatego też mi nie chciało działać podświetlanie. Po wymianie panela na nowy taki jak ma być wszystko wróciło do normy (w 90% ja w oryginale). Stare panele od klimy wszystko jest organizowane na przewodach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawa sie wyjasnila. Po przeanalizowaniu schematow postanowilem na probe wlozyc panel z b5FL 044J. Efekt... dziala :) Panel komunikuje sie po CAN z licznikiem z b5FL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych... problem z błędem 00818 "Nadajnik temperatury aparatu wyparnego G263" (czujnik temperatury parownika) po zmianie panelu na 044J w 3B oprócz zabudowy go można rozwiązać jeszcze poprzez zmianę kodowania klimy na 07000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności